Viaţa Capitalei, martie 1950 (Anul 2, nr. 251-277)

1950-03-01 / nr. 251

Intr’un meeting fulger Tinerii dela F.R.B. au cerut înfiinţarea complexului G.M.A. De curând tinerii dela „Sovromtractor“ (Braşov) s au întrunit într’un meeting în cadrul căruia au votat o moţiune prin care cereau înfiinţarea complexului G.M.A., inspirat după Complexul sportiv sovietic : G.T.O. Această moţiune a avut un răsunet târg în întreaga ţară. Muncitorii din diferite fabrici şi uzine primind cu bucurie această ştire, s’au alăturat cererii tinerilor dela „Sovrom-Tractor". Astfel muncitorii dela F.R.B. s'au adunat ori într’un meeting fulger, în care şi-au exprimat dorinţa de a se introduce la noi complexul G.M-A., un factor important pentru stimularea şi desvoltarea culturii fizice şi a sportului în ţara noastră. Luând cuvântul, tov. Negoiţă Mircea secretarul organizaţiei U.T.M. a arătat importanţa înfiinţării complexului G.M.A., în ţara noastră. Muncitorul David Emanoil şi-a luat angajamentul de a se înscrie printre primii la concursurile complexului G.M.A. Printre alţi tovarăşi care au luat parte la discuţii a fost şi muncitorul Răducanu. El şi-a luat angajamentul de a mobiliza cât mai mulţi tineri, la practicarea sportului Deasemenea, el s-a angajat să lucreze voluntar la construirea terenului de sport din curtea fabricei. In încheiere a spus : „Contribuind la desvoltarea sportului în R.P.R. contribuim în acelaş timp la lupta pentru pace“. Din partea sectorului U.T.M. a luat cuvântul tovarăşa Muşatescu, care a adus o serie de precizări în legătură cu complexul G.M.A. In încheiere tov. Negoiţă a citit moţiunea adresată C.C. al U.T.M. prin care tinerii de la F.R.B. cer introducerea complexului G.M.A. Sportul în comentarii , întâlnirea dintre luptătorii echipelor BJJR şi B. Cehoslovacă a însemnat un mare succes al sportului din ţara noastră. Echipa prietenilor cehoslovaci este o formaţie de reunire european, obţinând succese frumoase în ultimii ani. Dacă echipa noastră a ajuns să întreacă redutelitul tot cehoslovac, desigur că acest resultat a fost posibil numai datorită condiţiunilor noi in care se desvoltă sportul nostru, îndrumat de Partid pe drumul ridicării valorii tehnice a sportivilor. Cu ani în urmă, luptătorii români nu ar fi putut obţine asemenea succese căci sportul acesta nu era sprijinit. Victoria echipei R. P. R. este un îndemn pentru toţi sportivii noştri să se pregătească cu atenţie pentru noi succese ale sportului din R. P. R. . Finalele Campionatului Popular de Cros pe Ski, disputate Duminică, la Poiana Braşov au însemnat ultima etapă a acestei mari întreceri care a mobilizat zeci de mii de concurenţi din toată ţara. Campionatul Popular de Cros pe Ski a fost organizat cu scopul să atragă în acest sport, tineri şi tinere care nu, au mai practicat skiul în concurs. Entuziasmul sportivilor a mers atât de departe încât s-a ajuns la înfiinţarea unor cursuri de iniţiere şi oameni care niciodată nu au pus skiurile în picioare au învăţat in puţin timp acest sport şi au participat la Campionat. In alte locuri, tineretul şi-a fabricat, cu mijloace proprii, skiuri, special pentru acest concurs. Campionatele populare au darul să atragă masse noi de tineret in practica sportului. Din acest punct de vedere, Campionatul Popular de Cros pe Ski, a însemnat un succes pentru popularizarea sportului de iarnă. DUPĂ disputarea campionatului judeţean de ciclo cros am criticat faptul că s-a fixat traseul cursei prin groapa de gunoi de la Floreasca şi am arătat că acest lucru dăunează sănătăţii sportivilor obligaţi să traverseze acest loc. Sesizată de critica noastră Comisia Locală de Ciclism a pornit să îndrepte lucrurile. Am luat astfel act cu satisfacţie că în traseul cursei următoare , campionatul naţional de ciclo-cros nu mai figura groapa cu gunoi, ci o altă groapă, dar cu nisip. Ducându-ne însă Duminică dimineaţa la cuma care avea să desemneze pe cel mai bun ciclo-crossist al ţării, spre marea noastră surprindere am observat că cicliştii treceau tot prin groapa cu gunoi. Modul în care Comisia Locală de Ciclism a înţeles să rezolve problema protecţiei sănătăţii concurenţilor, schimbând numai denumirea gropii, ne arată un fel foarte uşor de a privi problemele traseului curselor de ciclism. • LIPSA „armelor albe", care periclitează grav activitatea grupărilor noastre de scrimă a fost sesizată la timp în coloanele noastre. Ea n’a putut fi înlăturată nici măcar acum în timpul desfăşurării celei mai importante competiţii: campionatul naţional pe echipe. Din aceste motive ne-a fost dat să înregistrăm un fapt cu totul neobişnuit, acela al neprezentării pe teren propriu a grupării Flamura Roşie din Arad. Astfel, în timp ce scrimeurii grupării C.S. C.A. din Capitală care au făcut deplasarea la Arad aşteptau să înceapă asaltul, au constatat că echipa gazdă s'a prezentat... fără arme. Iată de ce socotim că este necesar ca organele competente să se asigure dacă colectivele au materialele necesare şi apoi să înceapă o competiţie căci nu este plăcut ca o echipă din Capitală să se deplaseze tocmai la Arad și acest drum să fie făcut de pomană. Antrenamentul echipelor de toot-ball £ Campionatul de foot-ball se apropie şi echipele noastre au accelerat ritmul pregătirilor. Feroviarii au jucat in Giuleşti cu formaţia districtuală „România Liberă“ şi nu atât cele 9 goaluri Înscrise interesează (Andrei Rădulescu 4, Suru 3 şi Smărăndescu 2) ci condiţia jucătorilor care este mulţumitoare. In jocul, de Duminică C.F.R. B. a utilizat 20 de jucători dintre care a lipsit Darok, plecat la Salonta unde s-a stabilit. Dinamo care a convocat la Obor toţi jucătorii, a întâlnit doi adversari şi a alcătuit două echipe după stadiul antrenamentelor jucătorilor. Prima a primit replica Ospătarilor, de care a dispus cu 2-1 (0-0), iar a doua formaţie — cea mai bună, cu jucătorii cei mai antrenaţi — a dispus la scor (15-4) de „Stela“. Duminică dinamoviştii joacă la Buzău. țf) C.S.C.A. s-a antrenat pe terenul din Bonaparte, unde militarii au înfruntat tot două echipe, câte una de fiecare repriză. „Iuta“ a fost Învinsă cu 5-0, iar „Aviaţia“ cu 4-0. Miercuri, C.S.C.A. va avea un alt partener, probabil „Stela“. „ Petrolul s-a antrenat jucând la Mogoşoaia cu formaţia secundă. Petroliștii au un proect pentru joi un joc cu o echipă districtuală. Ţăranii muncitori din cununa ACŢIUNEA DE VALORIFICARE A RESURSELOR LOCALE IA DESVOLTARE LA BACAU Cu sprijinul Partidului, Comitetul Provizoriu al oraşului Bacău a pornit la creearea de întreprinderi pentru valorificarea deşeurilor şi folosirea însemnatelor resurse locale. In cartierul Şerbăneşti s’a început reconstrucţia fabricei de cărămidăCu sprijinul oamenilor muncii fabrica de cărămidă va fi pusă în funcţiune in cursul lunii Martie, ea putând produce între 200—300 mii de cărămizi pe lună. încă în cursul acestei luni vor lua fiinţă atelierele de încălţăminte ale Comitetului Provizoriu. Aceste ateliere care vor folosi numai deşeuri, vor fi puse la dispoziţia cetăţenilor pentru reparaţii fără cartelă, la preţuri modeste. Tot aceste ateliere vor confecţiona sandalele pentru copil, sandale din împletituri de piele, ştergătoare de piele, bice, garnituri, etc. Folosind zdrenţele de lână şi bumbac precum şi scama rezultată la fabrica Proletarul, Comitetul Provizoriu a luat iniţia- fira organizării unei fabrici de vată şi a unui atelier de saltele. Din coarnele de la abator se vor confecţiona în atelierul Comitetului Provizoriu piepteni, nasturi şi evere. Pe terenurile fermei comunale se va amenaja o crescătorie de 200 porcii folosindu-se pentru hrana acestora turtele rezultate de la fabrica de ulei şi resturile rămase la restauratitele şi cantinele din localitate. Echipa de lupte a R. Cehoslovace a părăsit Capitala Eri la ora 15, echipa de lupte a R. Cehoslovace, a părăsit cu un avion special Capitala. Sportivii din ţara prietenă au, fost conduşi la aeroport de o delegaţie a Comitetului pentru Cultură Fizică şi Sport şi de o delegaţie a luptătorilor din echipa R. P. R. Iată ce ne-a declarat Irobec, conducătorul lotului: „Mulţumesc sportivi pr r.’.mân! pentru primirea frăţească care ni s’a făcut. Vom povesti sportivilor noştri de prietenia poporul..! român pentru poporul cehoslovac Transmiteţi sportivilor din R P.R., salutul nostru frățesc”. BIN MOLIJHSTII POPilfliî CONSTITUIREA DE NOUI GOSPODARII AGRICOLE COLECTIVE IN JUDETUL BIHOR. Duminică dimineaţa, curtea şcolii din satul Moara de Râturi, jud. Bihor era plină de lume. Ţărani muncitori din cătune din satele învecinate, îmbrăcaţi în straie de sărbătoare, muncitori de la fabricile din Oradea, tineret, femei, copil, veniseră cu toţii să ia parte la marea bucurie a celor 26 familii de ţărani muncitori, care, hotărîţi să scape de exploatarea chiaburilor, au constituit o Gospodărie Agricolă Colectivă, IN JUDEŢUL R. SARAT. Pentru a rupe cu trecutul plin de mizerie, urmând exemplul ţăranilor din Gospodăria Agricolă Colectivă „7 Noembrie” din judeţ, 39 familii de ţărani săraci şi mijlocaşi din comuna Vişan s’au constituit Duminică într’o Gospodărie Agricolă Colectivă,IN JUDEŢUL BOTOŞANI. Având sprijinul Partidului şi urmând exemplul ţăranilor muncitori din satul vecin, care cu 6 luni în urmă au pus bazele primei Gospodării Agricole Colective din judeţ, 38 familii de ţărani muncitori din satul Cotârgaci au trecut Duminică la constituirea unei Gospodării Agricole Colective. ALEGERILE COMITETELOR DE LUPTA PENTRU PACE AU CONTINUAT IN TOATA ŢARA CU ACEEAŞI ÎNSUFLEŢIRE DOLJ. — In localul şcolii a avut loc zilele trecute alegerea de către ţăranii muncitori a Comitetului de luptă pentru pace din comuna Rudari Dolj. Sute de ţărani săraci şi mijlocaşi umpleau sala, manifestând cu hotărire pentru pace. Comitetul de luptă pentru pace a fost ales în aplauzele entuziaste ala ţărănimii muncitoare. Toţi cei din sală şi-au luat angajamente de a susţine din toate puterile lor activitatea noului comitet ales şi de a lupta pentru apărarea păcii, pentru transformarea socialistă a agriculturii, pentru Împlinirea şi depăşirea Planului de Stat. A doua zi, în acelaş cadru sărbătoresc corpul didactic şi elevii şcoalei din Rudari-Dolj, şi-au ales Comitetul de luptă pentru pace. VALCEA. Mihăeşti jud. Vâlcea, având alături de ei pe învăţători, preoţi, şi toţi salariaţii din comună în frunte cu membrii Comitetului Provizoriu s-au adunat într-una din zilele trecute pe cătune, alegându-şi fiecare Comitete săteşti de luptă pentru pace, BACAU. Recent a avut loc la fabrica IPEIL-Oneşti alegerea Comitetului de luptă pentru pace al salaraţilor acestei întreprinderi, în care au intrat 19 din cei mai de frunte muncitori şi tehnicieni ai întreprinderii. Ţărănimea muncitoare din satul Păgubeni, comuna Dărmăneşti, a ţinut un meeting în cadrul căruia s-a manifestat cu entuziasm pentru pace după care s’a ales un Comitet de luptă pentru pace. Muncitorii şi ţarani muncitori din Agăş, jud. Bacău, în număr de peste 800, au manifestat deasemeni pentru pace, alegând Comitetul de luptă pentru pace, BLAJ şi TARNAVENI. Sâmbătă a avut loc alegerea Comitetului de luptă pentru pace al oraşului Târnăveni S-a trimis o moţiune către Comitetul Permanent pentru Apărarea Păcii din R. P. R„ prin care oamenii muncii din instiuenţiile, întreprinderile şi carierele oraşului Târnăveni şi-au luat angajamentul să lupte pentru pace, împotriva aţâţătorilor la un nou măcel, imperialiştii anglo-americani şi să muncească cu îndârjire pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat. Tert Sâmbătă, a avut loc la Blaj alegerea Comitetului de luptă pentru pace, pe plasă. —VIAIA CAPITALEI înfiinţarea primului colectiv sportiv in Capitală Eri după amiază a avut loc in Capitală înfiinţarea primului colectiv sportiv, în cadrul Asociaţiei Spartac (Uniunea Alimentară, Comerţ şi Cooperaţie). Colectivul a fost înfiinţat la Departamentul Aprovizionării Armatei în cadrul unei şedinţe plenare. Adunarea a fost deschisă de tov. Marcol, instructorul Asociaţiei „Spartac” care a arătat rostul şedinţei. Din partea perincicatului din întreprindere a fost propusă o comisie de organizare a colectivului, compusă din tov. Iordache Florea, Biţescu Florian, Butui Mişu, Frateş Ion, Ionescu Viorica şi Ştefănescu Alexandru. Tov. Voicu, preşedintele Comisiei de organizare a Asociaţiei „Spartac” a arătat apoi care sunt sarcinile imediate ale noului colectiv sportiv. Concursul de ski între Asociaţiile Sportive, un succes de organizare Prima manifestare sportivă a Asociaţiilor Sportive, recent Înfiinţate, Campionatul de ski interasociaţii încheiat Sâmbătă la Poiana Braşov a însemnat un început bun. Cei mai buni skiori din ţară, muncitori şi salariaţi, s-au întrecut pentru a reprezenta cu cinste culorile Asociaţiilor lor. Câştigătorii probelor de coborâre sau fond nu sunt numai fruntaşi in sport ci şi in muncă. Astfel Vasile Munteanu de la Asociaţia „Spartak“, funcţionar la „Corn cereal“ câştigătorul slalomului uriaş este evidenţiat de mai multe ori in muncă. Nivelul tehnic arătat de către concurenţi a fost deasemeni destul de ridicat. Printre cei mai buni participanţi la întreceri trebuesc menţionaţi Coliban Aurel, Gh. Gal, Vasile Ionescu, N. Iuga, Păsculeţ şi tânăra Elena Bâră. Tampa dintre coborâtori, la fond Bangălă, Samoilă, Ducaru, Pitiş iar dintre fete, Lucia Tabără şi E. Streheli. Organizarea, asigurată de Secţia Sport a O. G. M. a fost bună, datorită pregătirilor atente care s’au făcut. Primul concurs al noilor Asociaţii Sportive a însemnat o experiență pozitivă pentru organizările viitoare. După Campionatul R.P.R. de ciclocros • Campionatul de ciclocros Pe anul 1950 a revenit clubului „Dinamo”. Meritul dinamoviștilor este că au prezentat o ECHIPA omogenă și nu individualistă. Echipierii s’au ajutat intre ei tot timpul cursei. Nu acelaș lucru se poate spune de C.S.C.A. De pildă, I. Gociman nu a fost ajutat de tovarăşii săi care au pus preţ pe lupta individuală. • Individual, a câştigat Martie Ştefănescu (Metalul) muncitor la „28 August”. El a obţinut victoria mulţumită uinei tactici bune. Nu a făcut „evadări” din pluton. S-a menţinut mereu între fruntaşi. Făcând economie de eforturi, a avut putere sâ Încheie cursa puternic. Tactica lui Martie Ştefânescu este un exemplu şi pentru alţi ciclişti. • Dede Negoescu, muncitor la Telefoane era favorit al cursei. El a rupt furca. Nu ar fi putut continua dacă Marin Niculescu, care era pe parcurs ca spectator nu i-ar fi împrumutat bicicleta. Pe velodrom, Negoescu a avut o pană de cauciuc și a trecut linia de sosire cu bicicleta la mână, alergând pe jos. • Nae dacomban, a făcut o cursă bună. El nu este amtrenat pentru acest gen de curse. Dacă ar fi lucrat mai mult, rezultatul său ar fi fost atius. Activitatea sportivă la Sovromconstrucţii La Întreprinderea No. 3 Sovromconstrucţia, activitatea sportivă a Început, să prindă viaţă. Unde până mai acum câtva timp, se juca numai football şi volei, astăzi muncitorii şi funcţionarii de aici au posibilitatea de a practica un număr mult mai mare de sporturi. In ultimul timp, s’a pus accentul pe sporturile de iarnă, organizându-se Întreceri de ski la Predeal. In prezent se amenajează un club, la care lucrează numeroşi tovarăşi. Un ajutor preţios ne a fost acordat de Comitetul sindical al Întreprinderii, fapt care contribue din plin la terminarea amenajării clubului. Pentru a obţine rezultate din ce in ce mai bune, vom trebui să muncim tot mai mult pentru a antrena in sport pe toţi tovarăşii noştri din Întreprindere. In felul acesta noi vom reuşi să aducem un Însemnat aport în desvoltarea sportului de masse din tânăra noastră Republică Populară. COSTEL VASILESCU responsabil sportiv Unde se eliberează autorizaţiile de transport pentru autocamioanele particulare Administraţia pentru Transporturi cu Autovehicule. — RATA — din Ministerul Comunicaţiilor, precizează că se eliberează autorizaţii de transport Întâmplătoare şi pentru autocamioanele particulare, dar numai pentru cele folosite de Instituţii şi Întreprinderi de Stat, în acest caz urmând ca cererea să fie adresată mai întâi Autogăli RATA (pentru București Str. Col. Pienaru Bordea Nr. 2, telefon 5.97.04). Aceasta va aviza dacă poate satisface cererea ,cu mijloacele proprii RATA, un caz contrariu urmând a se da autorizaţie acţională pentru efectuarea transportului cu autovehiculul particular, autorizaţie care se va elibera de către Direcţia Generală RATA, Secţia Cărăuşie, Calea Dorobanţi Nr. 163 et. II. Cererile de autorizaţii întâmplătoare pentru camioanele particulare vor fi făcute numai de către întreprinderea sau instituția care urmează a folosi autocamionul. La cerere se va anexa copia foii de circulație certificată de întreprindere sau instituție. STAREA TIMPULUI Institutul Meteorologic Central comunică : In ultimele 24 de ore timpul a fost călduros, cu cerul mai mult acoperit in jumătatea de Vest si variabil în restul ţării. Au căzut ploi slabe si locale în Banat, Transilvania şi Oltenia. In munţi a nins. Azi dimineaţă a început să ningă în Banat. Temperatura maximă de ori din Capitală a fost de 17 grade , iar cea minimă, de 2 grade. Azi dimineaţă la ora X temperatura era de 5 grade. In cursul următoarelor 24 de ore timpul va rămâne în general închis si umed. Temperatura în scădere mai accentuată în Apusul ţarii. Vântul va sufla potrivit din sectorul Nordic. Precipitaţiuni sub formă de ploaie şi lapoviţă vor cădea mai întâi in Transilvania apoi şi în restul ţării. Pentru următoarele 3 zile se prevede timp în curs de răcire cu cer noros şi cu precipitaţiuni parţiale sub formă de ploaie şi zăpadă. NOUL ORAR AL MAGAZINELOR DE STAT (Urmare din pag. l-a chise dela ora 3. Până pe la 4.30 ele sunt aproape goale şi vânzătorii n’au de lucru. Deaceea cred că ar fi mai nimerit ca centrele Aprozar să fie deschise dela ora 4 şi până la 8 sau 8.30 seara, timp în care vin mai mulţi cumpărători... O parte din scrisorile primite la redacţie, conţin sugestii şi în legătură cu orarul de lucru a! magazinelor de textile. „ Iată ce ne scrie tovarăşa Botelis Diamanda, funcţionară la Ministerul de Finanţe. După noul orar de lucru al Instituţiilor, salariaţii din Ministere şi după câte Ştiu, din numeroase întreprinderi părăsesc birourile la ora 3. Dacă au de făcut ceva cumpărături ei nu merg imediat la vreun magazin. Cei mai mulţi îşi fac cumpărăturile după ora 5. Nu văd atunci de ce sunt deschise magazinele de textile de la ora 3. Nu ar fi mai bine să funcţioneze după amiază între 4 și 8 sau 8.30 Sugestiile primite sunt de un real folos In stabilirea viitorului orar al magazinelor de stat. Reamintim că această consultare va fi Închisă în ziua de 1 Martie, după care Comitetul Provizoriu București, pe baza propunerilor primite va Întocmi noul orar* Se cere înfiinţarea unei noui unităţi „Bordar” în cartierul Dealul Spirei« 13 Septembrie Tovarăşe Redactor, Cartierul Dealul Spirei — 13 Septembrie, care este locuit aproape în întreg cuprinsul său, de oameni ai muncii, nu are decât o singgură unitate de desfacere a Societăţii comerciale de Stat „Aprozar”. De aceia propunem înfiinţarea unui asemenea magazin pentru ca locuitorii acestui cartier să nu trebuiască să parcurgă distanţe mari spre a-şi face aprovizionările. UN GRUP DE CETĂŢENI • Cererea dvs. a fost transmisă secţiei comerciale a Comitetului Provizoriu. Ea va fi satisfăcută în cadrul realizărilor viitoare a Secţiei Comerciale a Comitetului Provizoriu, insă după ce vor fi completate alte goluri din cartierele unde unităţile „Aprozar” lipsesc cu desăvârşire. Pavarea străzii Proserpina Tov. Redactor, Strada Proserpinei este o stradă nepavată, iar atunci când plouă se fac băltoace. Propun ca în programul de activitate edilitar să fie prevăzută şi pavarea acestei mici străzi, aceasta cu atât mai mult cu cât cetăţenii cari o locuesc şi-au luat angajamentul ca, în echipe de muncă voluntară, sa ajute in mod activ la realizarea acestei propuneri. TEODORA RADUCANU, coresp. voi. Curs de alfabetizare la moara „Ilie Pintilie” Din iniţiativa organizaţiei de Partid şi a celei sindicale, zilele trecute s-a deschis la moara „Ilie Pintilie” un curs de alfabetizare. Cursul funcţionează de două ori pe săptămână. Prin munca de lămurire care a fost dusă de activiştii de Partid şi de cei sindicali, toţi cei 20 de neştiutori de carte din întreprindere au fost îndrumaţi la acest curs. Ei îl urmează cu regularitate şi-şi dau toată silinţa să înveţe cât mai bine şi să-şi însuşească temeinic ştiinţa de carte. GH. POPESCU corespondent voluntar Deschiderea unui cabinet mentar pentru salariaţii Ministerului Silviculturii Datorită sprijinului organizaţiei de Partid şi a celei sindicale, pe lângă Policlinica din Ministerul Silviculturii şi industriei Lemnului s-a deschis şi un cabinet dentar. Cabinetul este dotat cu instalaţia şi instrumentalul necesar, iar un personal medical şi auxiliar de specialitate ii asigură funcţionarea in cele mai bune condiţii de higiena. Cabinetul este pus la dispoziţia tuturor salariaţilor ministerului nostru. C. MIRON coresp. voluntar Activitatea Comitetului Gospodăresc al circ. 23 Comitetul Gospodăresc al circ. 23 îşi ţine cu regularitate şedinţele plenare, la care participă, pe lângă reprezentanţi ai unităţilor administrative, delegaţi de stradă şi un important număr de cetăţeni. La ultima plenară care a avut loc zilele trecute, s-a făcut o analiză a muncii duse pentru ridicarea nivelului cultural şi sanitar în circumscripţie. Directoarea şcoalei No. 53 a făcut o expunere asupra campaniei pentru combaterea analfabetismului, arătând că munca de lămurire şi îndrumare nu a fost suficient de bine organizată şi, cerând pentru depistarea analfabeţilor şi sprijinul delegaţilor de stradă, care au o evidenţă precisă a tuturor cetăţenilor din stradal respectivă. Medicul veterinar a arătat pri- mejdia câinilor vagabonzi soli, citând sprijinul cetăţenilor pentru combaterea acestei primejdii. Pe plan sanitar s’a arătat de către medicul şef că la dispensarul B. din Calea Văcăreşti 346, s’au făcut în ultimile luni circa 4000 vaccinuri împotriva tuberculozei, 2000 consultaţii la dispensar, 300 la domiciliu, plus numeroase controale la intreprin- deri şi magazine. Au luat apoi cuvântul numeroşi cetăţeni cari au făcut diverse propuneri. N. ŞEICARU Corespondent voluntar Răspunsuri pentru corespondenţi Munteanu Silvia, Popenţia Maria, Kameniţa R, C. Abramovici, Ionescu Const., Virgil Nahmias, E. Muster, S. Marinescu, Kofler H., Grunberg S., A. Negulescu, Leon Ana, R. Paul, Teodora Blecher, Moraru Elena. Corespondenţele trimise de dvs. n’au putut fi utilizate întrucât nu cuprindeau relatarea unor fapte concrete, iar chiar acele corespondenţe în care nu lipseşte elementul concret nu erau completate cu date precise. De pildă, atunci când se relata un fapt care, prin semnificaţia lui, trebuia sâ fie semnalat într’o corespondenţă, de cele mai multe ori nu se preciza cine l-a săvârşit, calitatea pe care o are, instituţia sau întreprinderea la care lucrează, strada sau cartierul in care s’a petrecut, etc. ŞAICAR. Aprecierile dvs. cu privire la datoria consumatorilor de a fi disciplinaţi, ajutând astfel pe funcţionarii magazinelor de stat, sunt foarte juste. Ele însă nu sunt decât generalităţi. Vă rugăm ca în corespondenţa viitoare să ilustraţi cu fapte concrete aprecierile dvs. STOICA ST Loco. Pentru a putea cerceta cazul relatat de , dvs. în corespondenţa trimisă trebue să ne precizaţi depozitul de care este vorba. VINDE: 0 20.000 lăzi diferite mărimi. 0 20.000 kg. deșeuri saci hârtie, h* 30.000 buc. sticle l/l cu mici defecte. 0 10.000 buc. saci de hârtie 25—50 kg. 10.000 kg, carton gros provenit dela am- W bal a je,H B Ofertele se vor adresa: g I. C. S. „ALIMENTARA“ [3 B-dul G-ral Magheru Nr. 30 B l’J E I N URMA cererii generale continuarea unui MARE SUCCES. Azi la VICTORIA In săptămâna de la 27 Februarie la 5 Martie 1950 ROMFILM prezintă ACTUALITATEA IN IMAGINI Nr. 7 — întoarcerea în patrie a echipei nationale de tenis de masă. — Uzinele „23 August”Bucureşti: Un nou cuptor Siemens-Martin intră în funcţiune. — S. M. T. - Bogdana: Pregătiri pentru campania însamântărilor de primăvară. — Maximilian a împlinit 50 ani de muncă teatrală. REPUBLICA POPULARA UNGARA Naţionalizarea industriilor cu capital străin. Grăbiţi-vă... Cumpăraţi lozul Loteriei Populare Tragerea are loc Vineri 3 Martie, orele 18, în sala Teatrului Savoy, «in__- ■/