Steagul Roşu, septembrie 1959 (Anul 11, nr. 3177-3202)

1959-09-01 / nr. 3177

2 DE CE NU MAI MULT? — Pe marginea activităţii cultural-artistice din comuna Coşereni-Urzicenii — — Cum merge activitatea culturalartistică, tovarăşe director ? Ion Mîinea, tînărul director al căminului cultural din Coşereni pare puţin descumpănit de întrebarea noastră, rămîne pe gînduri de parcă ar trebui să scruteze un trecut foarte îndepărtat, apoi cu un aer inocent ne răspunde: — Cum să meargă ? Nici prea, prea, nici foarte, foarte... Am avut curiozitatea să aflu cum se traduce în fapt „nici prea, prea, nici foarte, foarte!". Ceea ce am aflat corespunde de bună seamă doar situaţiei din Coşereni în privinţa muncii cultural-artistice. Dar iată cum stau lucrurile: în inima comunei, coşerenenii au ridicat în anul trecut mîndreţe de cămin cultural. Ziceau oamenii că nu se cade ca o comună ca a lor, vestită prin realizările colectivei „Olga Bande", iar acum, pe urmă, şi ale celei de a doua colective, să nu aibă şi un lăcaş de cultură de mina întîi. Zis şi făcut. Cît despre elemente talentate care să susţină activitatea artistică, despre asta nici grijă, îşi aminteau oamenii, că în urmă cu cîţiva ani echipa de dansuri nationale făcuse faimă coșerenenilor, calificîndu-se pînă în faza pe tară a concursului formaţiilor artistice de amatori. Alexandru Costache le „zice" din acordeon ca nimeni altul, Ion Andrei — din fluer.. Viata bogată în fapte din comună oferă „material suculent" pentru activitatea unei brigăzi de agitaţie... Şi totuşi, speranţele coşerenenilor nu s-au împlinit. Activitatea artistică se face simţită cam odată la 2—3 luni, şi atunci îndeajuns de firav. Echipa de dansuri alcătuită din 6 perechi de tineri colectivişti se calificase la faza intercomunală a celui de-al V-lea concurs al formaţiilor artistice de amatori, dar... a absentat. Pesemne că, vroiau oamenii să facă cor comun cu corul căminului cultural care nu s-a mai prezentat la vreo manifestaţie publică din vremuri de demult. Celelalte formaţii artistice din Coşereni nu s-au calificat în cadrul Concursului pentru simplul motiv că,.. nu există. Nu de mult s-a înjghebat o mică formaţie de teatru — alcătuită în bună parte din tinerii care alcătuiesc şi echipa de dansuri — formaţie care a pus în scenă piesa „Cei care rămîn singuri". Spectacolul a fost prezentat odată la Urziceni, dar la Coşereni pînă mai zilele trecute nu văzuse lumina rampei. De ce această situaţie ? In primul rînd pentru că conducerea căminului cultural nu s-a îngrijit să formeze un larg activ care să susţină munca artistică. Din cele 24 cadre didactice existente în comună, doar 23 învăţători trec cu oarecare regularitate pragul căminului cultural pentru a sprijini bruma de muncă artistică. Tovarăşele Olga Mateescu, Maria Ionescu şi alte cadre didactice din Coşereni nu ştiu oare că este şi de datoria lor de a-şi aduce aportul la susţinerea unei vii activităţi cultural, artistice? Exemplul pe care li-l oferă colegii lor din comunele învecinate nu-i urneşte din starea de apatie? Cu puţină strădanie ar putea fi alcătuită o brigadă de agitaţie şi s-ar putea întocmi texte care să oglindească frumoasele realizări ale celor ce au păşit pe ogorul socialismului, să evidenţieze fruntaşii în muncă şi să şfichiuiască tot ce este vechi şi înapoiat, texte care prin intermediul umorului şi satirei să contribuie la educarea locuitorilor comunei. Directorul căminului cultural, tov Ion Mîrnea este încă lipsit de experienţă. El a fost prea puţin sprijinit de către Comitetul executiv al sfatului popular comunal, iar de secţia de învăţămînt şi cultură a sfatului popular raional şi mai puţin Năzuința coşerenenilor de a vedea închegată în comuna lor o bogată viaţă cultural-artistică trebuie însă să fie satisfăcută, condiţii existînd din plin. Cît priveşte aprecierea dată de directorul căminului cultural muncii artistice, sîntem tentaţi să o parafrazăm: „Nu prea, prea, ci foarte, foarte... slab". M. P. Colectiviştii din raionul Slobozia, dezvoltînd continuu sectorul zootehnic, acordă o mare atenţie asigurării bazei furajere pentru hrana animalelor. Pînă acum s-au însilozat 13.800 tone furaje din care cantităţile cele ■ mai mari sunt: de porumb, floareasoarelui şi frunză de sfeclă. Fruntaşe în această acţiune sunt gospodăriile colective din Albeşti care au însilozat 1200 tone, Mărcu Ieşti 800 tone, Bucu 840 tone, Cosîmbeşti 770 tone. Acţiunea de însilozare continuă, urmărindu-se îndeplinirea cantităţilor planificate, în raport cu numărul animalelor din fiecare gospodărie. DOMNEŞTI (De la corespondentul nostru). Lucrările de însilozare a furajelor sunt în toi. Asigurarea bazei furajere pentru iarnă constituie o preocupare de seamă. In fruntea acţiunii de însilozare a furajelor în raionul Domneşti se găsesc G.A.S.-urile şi G.A.C.-urile. Astfel, numai în cîteva zile G.A.S. Domneşti a însilozat peste 450 tone furaje. De asemenea G.A.C.urile din Crevedia Mare, Vîrteju şi alte comune din raion au însilozat pînă în prezent peste 400 tone de furaje. TITU (De la corespondentul nostru). O lucrare căreia membrii gospodăriei agricole colective „8 Mai“ din comuna Produleşti, îi acordă în prezent o atenţie deosebită, este şi însilozarea porumbului furajer. In scopul de a obţine furaje de bună calitate pentru animalele de producţie, ei au urmat îndrumările inginerului agronom Ilie Dumitraşcu, însămînfind şi recoltînd la timp porumbul furajer, săpînd gropi ce au fost arse, lipite şi văruite. De cîteva zile, tocătorile au început să lucreze fără încetare. 50 de tone de porumb furajer au şi fost însilozate de harnicii gospodari. Munca continuă sub conducerea colectivistului Constantin Dinu. Lucrările pentru însilozarea porumbului furajer au început şi la gospodăriile colective din Corbii Mari, Titu, Mircea Vodă şi Ungureni. O acţiune importantă însilozarea furajelor ATENŢIUNE ! Turişti şi excursionişti! Trustul Alimentaţiei Publice Turnu-Severin vă invită să petreceţi o seară plăcută într-un cadru pitoresc la grădinile restaurant din TURNU-SEVERIN şi insula ADA KALEH Sortiment variat de preparate pescăreşti , vinuri selecţionate PE TIMPUL VERII purtaţi încălţăminte şi îmbrăcăminte uşoară şi higienică Cereţi la toate mn aggad nele de specialitate: încălţăminte cu fete de pînză, costume, taioare, pantaloni şi fuste din ţesătură doc şi trotuş, precum şi îmbrăcăminte din ţesături de in. întreprinderea de Industrie Locală CALARASI VINDE întreprinderilor socialiste, G.A.C.-uri, G.A.S. şi cooperativelor? Articole de fringiherie (căpestre, guri de ham, ştreanguri, funii etc.) Coşuri din răchita pentru fructe, zarzavat şi porumb IKog|o|ini din g» a purii diferite dimensiuni Comenzile se vor adresa pe adresa : întreprinderea de industrie locală — Călărași, str. 6 Martie . Telefon 415 Plata se face prin virament Întreprinderea de Industrie Locală a raionului TITSJ Telefon 18—54 Livrează fără repartiţie. — Masă izolantă neagră şi galbenă — Garnituri bucătărie, tip Sibiu — Bănci şcolare. — Vată superioară pentru tors. — Coşuri zarzavat (tîrn), coşuri birou, coşuri damigene, diferite capacităţi. —Acid acetic — Clorură de zinc — Acid clorhidric. — Pînze gater — Foraj bere şi cremoane. Spectacol de marionete pentru publicul adult din satele regiunii Bucureşti In tot cursul lunii septembrie, teatrul „ŢĂNDĂRICĂ“ va prezenta pentru Intiia oară, în comune, unităţi agricole socialiste şi oraşele din regiunea Bucureşti , spectacolul de marionete pentru adulţi „Umor pe sfori". Primul din această serie de spectacole va fi prezentat la 1 septembrie la Videle, după care turneul va continua la Olteni, la Răcari, la Alexandria, la G.A.S. Fundulea, la Brăneşti, şi se va încheia la 26 septembrie la Roşiori de Vede. In toate aceste centre există — în majoritatea lor înălţate în anii din urmă — săli de spectacole şi scene înzestrate cu tot ceea ce e necesar prezentării în bune condiţii a spectacolelor de marionete, care, după cum se ştie, necesită o anumită adincime şi înălţime a scenei şi un amplu aparataj de culise. Spectacolul ,,Umor pe sfori“ — care a înregistrat pînă în prezent cifra record de 450 de reprezentaţii, din care peste 100 spectacole dincolo de graniţele ţării — face parte din repertoriul permanent al teatrului ŢĂNDĂRICĂ şi constituie una dintre cele mai valoroase realizări ale genului respectiv. El s-a bucurat necontenit de o elogioasă apreciere din partea publicului și a dobîndit succese remarcabile cu ocazia prezentării lui în mari centre artistice din străinătate, ca Moscova, Varșovia, Praga, Bratislava, Cairo, Alexandria, Berlin etc. Colectivul teatrului ŢĂNDĂRICĂ este bucuros că poate prezenta in această stagiune jubiliară — cînd sărbătoreşte 10 ani de la înfiinţare — primul spectacol de marionete pentru adulţi, publicului din satele regiunii Bucureşti şi s-a pregătit intens în vederea reuşitei depline a acestui turneu RADU WALTER secretar literar al teatrului S T E A G ü E R 0 $ Ü Centrele şi comisiile examenului de maturitate din sesiunea septembrie 1959 Oraşul Bucureşti Şcoala medie nr. 7 „I. L. Caragiale", raionul I. V. Stalin — comisia nr. 1. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 7 (curs de zi şi fără frecvenţă), Şcoala medie nr. 35 şi Şcoala medie nr. 28 (cursuri de zi). Preşedinte prof. univ. Potop Aurel, Univ. „C.I. Piarhon“ Bucureşti. Şcoala medie nr. 7 „I. L. Caragiale“, raionul I. V. Stalin — comisia nr. 2. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 7 ,,I. L. Caragiale“ — seral, Şcoala medie I.R.E.R. Şcoala medie C.P.C.S. (cursuri serale). Preşedinte Acad. prof. Vrîneaanu Gheorghe — Univ. „C.I. Parhon“ Buc., Şcoala medie nr. 12, raionul „1 Mai“ — comisia nr. 3. Se prezintă candidaţiii de la: Şcoala medie nr. 10 (cursuri de zi), Şcoala medie nr. II (cursuri de zi şi fără frecvenţă) şi Şcoala medie nr. 12 (cursuri de zi, fără frecvenţă şi restanţieri). Preşedinte profesor universitar tov. Steoppe Ion — Univ. „C.I. Parhon“ Bucureşti; Şcoala medie nr. 12 raionul ,,1 Mai“ — comisia nr. 4. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 11 (cursuri serale), Şcoala medie nr. 12 (cursuri serale), Şcoala medie nr. 34 (cursuri serale). Preşedinte, conf. univ. Stan Suciu Marta — Univ. „C.I. Parhon“ Bucureşti; Şcoala medie nr. 13 „Mihai Viteazul“, raionul ,,23 August" — comisia nr. 5. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 13 Mihai Viteazul (cursuri de zi şi fără frecvenţă), Şcoala medie nr. 14 cu limba de predare greacă (cursuri de zi). Preşedinte lector univ. Marinescu Maria-Himu — Univ „C.I. Parhon“ Bucureşti; Şcoala medie nr. 13 „Mihai Viteazul“, raionul „23 August“ — comisia nr. 6. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 13 „Mihai Viteazul" (cursuri serale) şi Şcoala medie nr. 15 (cursuri serale). Preşedinte prof. univ. Petrescu Gheorghe — Univ. ,,C. I. Partion“ Bucureşti; Şcoala medie nr. 15 „Elena Sîrbu", raionul „23 August“ — comisia nr. 7. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 15 „Elena Sîrbu“ (cursuri de zi), şi Şcoala medie nr. 9, cu limba de predare maghiară (cursuri de zi). Preşedinte conf. univ. Dănilă Nicolae — Institutul politehnic Bucureşti , Şcoala medie nr. 15 „Elena Sîrbu", paionul „23 August“ — comisia nr. 8. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 15 „Elena Sîrbu“ (cursuri serale). Preşedinte conf. univ. Constantinescu Victor — Institutul construcţii Bucureşti, Şcoala medie serală muncitorească ,,23 August", raionul „23 August“ — comisia nr. 9. Se prezintă candidaţii de la,, Şcoala serală „23 August" şi Şcoala medie serală F.R.B. (cursuri serale). Preşedinte, conf. univ. Berceanu Ion — institutul politehnic Bucureşti; Şcoala medie nr. 17 „Matei Basarab", raionul Tudor Vladimirescu — comisia nr. 10. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 17 „Matei Basarab“ (cursuri de zi, serale şi fără frecvenţă). Preşedinte, conf. univ. Hilt Virgil — Univ. „C. I. Parhon“ Bucureşti; Şcoala medie nr. 26 „Al. I. Cuza", raionul Tudor Vladimirescu — comisia nr. 11. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 16 „Al. I. Cuza“ (cursuri de zi, fără frecvenţă şi restanţieri) şi Şcoala medie nr. 26 (cursuri de zi, fără frecvenţă şi restanţieri). Preşedinte, prof. univ. Săvulescu Olga — Univ „C.I. Parhon“ Bucureşti , Şcoala medie „7 Noiembrie", comisia nr. 12. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie „7 Noiembrie“ (cursuri serale), Şcoala medie ,,Timpuri noi" (cursuri serale) şi Şcoala medie nr. 17 (restanţieri). Preşedinte, prof. Cristu Jeana, directoarea Şcolii medii nr. 10 Bucureşti; Şcoala medie nr. 20 „Gh. Şincai", raionul Nicolae Bălcescu — comisia nr. 13. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 18 (cursuri de zi şi fără frecvenţă), Şcoala medie nr. 19 (cursuri de zi) şi Şcoala medie nr. 20 (cursuri de zi). Preşedinte, prof. univ. Rfilleanu Grigore — Univ. C I, Parhon Bucureşti , Şcoala medie nr. 20 „Gh. Şincai", raionul „N. Bălcescu“ — comisia nr. 14. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 20 seral (cursuri senale şi restanţieri). Preşedinte conf. univ. Grigoriu Horia — Institutul Politehnic Bucureşti, Şcoala medie nr. 20 Printr-un ordin al ministrului Invăţămîntului şi Culturii s-au stabilit centrele şi preşedinţii comisiilor pentru examenele de maturitate de la şcolile medii de invăţămint general şi examenele de stat de la şcolile şi institutele pedagogice de învăţători, din sesiunea septembrie 1959. Examenele încep în toată ţara în ziua de 3 septembrie 1959, orele 9 dimineaţa. In vederea pregătirii lucrărilor examenului, preşedinţii comisiilor se vor prezenta la centrele la care au fost numiţi, în dimineaţa zilei de 1 septembrie a.c. Publicăm mai jos centrele din oraşul şi regiunea Bucureşti unde vor funcţiona comisiile, şcolile care se vor prezenta la fiecare centru, precum şi preşedinţii comisiilor. ,,Gh. Şincai", raionul N. Bălcescu — Comisia nr. 15. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 18 (cursuri serale) şi Şcoala medie nr. 20 (restianţieri). Preşedinte, prof. trfhv. Iosopescu Alexandru de la I.S.E. ,,V. I. Lenin“ Bucureşti, Şcoala de 7 ani nr. 124, comisia nr. 16. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 22 (cursuri de zi şi fără frecvenţă), Şcoala medie nr. 23 (cursuri de zi şi fără frecvenţă) şi Şcoala medie nr. 27 (cursuri de zi şi fără frecvenţă). Preşedinte, conf. univ. Arginteanu Constantin — I. S. E. „V. I. Lenin“ Bucureşti ; Şcoala de 7 ani nr. 124 — comisia nr. 17. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 22 seral ,,Gh. Lazăr" (cursuri serale şi restarted). Preşedinte, conf. univ. Mihăilă Nicoliae — I.S.E. ,,V. I. Lenin“ Bucureşti ; Şcoala de 7 ani nr. 132 — comisia nr. 18. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie „Gr. Preoteasa“ (cursuri serale) şi Şcoala me- die ,,Mao Tze-dun“ (cursuri serale) Preşedinte, prof. univ. Pop Mihai — Univ. „C. I. Pardon“, Bucureşti ; Şcoala medie nr. 24 ,,V. Alecsandri", raionul Gh. Gheorghiu-Dej — comisia nr. 19. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 1 (cursuri de zi, serale şi restanţieri), Şcoala medie nr. 24 (cursuri de zi, fără frecvenţă şi restanţieri) şi Şcoala medie ,,F. C. Gheorghiu-Dej“ (cursuri serale). Preşedinte, prof. Săvulescu Maria — Directoarea şcolii medii nr. 19 Bucureşti ; Şcoala medie nr. 25 — comisia nr. 20. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 2 (cursuri de zi, serale, fără frecvenţă şi restanţieri), Şcoala medie nr. 25 (cursuri de zi, serale şi restanţieri). Preşedinte, prof. univ. Botez Mihai — Institutul politehnic Bucureşti ; Şcoala medie nr. 3 „Ion Neculce" — comisia nr. 21. Se prezintă candidaţii de la: Şcoala medie nr. 3 serală (cursuri serale) şi Şcoala medie C.F.R. (cursuri serale şi restanţieri). Preşedinte, lector univ. Usersohn A. — Univ. C. I. Parhon Bucureşti ; Şcoala medie nr. 4 „Aurel Vlaicu" — comisia nr. 22. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 3 (cursuri de zi), Şcoala medie nr. 4 (cursuri de zi şi restanţieri) şi Şcoala medie nr. 6 (cursuri de zi, serale şi fără frecvenţă). Preşedinte, conf. univ. Călin Sergiu — Institutul politehnic Bucureşti ; Şcoala medie nr. 6 ,,Nic Pintilie" — comisia nr. 23. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie nr. 3 (cursuri de zi, seriale şi restanţieri) şi Şcoala medie nr. 6 (cursuri de zi, serale şi restanţieri). Preşedinte, prof. Teodorescu Ileana, directoarea şcolii medii nr. 11 Bucureşti. Regiunea Bucureşti Şcoala medie nr. 1 Giurgiu — Comisia nr. 1 Se prezintă candidaţii de la Şcolile medii nr. 1 şi nr. 2 din Giurgiu (cursuri de zi, serale, fără frecvenţă şi restanţieri). Preşedinte, prof. Tăbăcaru Silvia, directoarea şcolii mediinr. 1 Călăraşi ; Şcoala medie nr. 1 Călăraşi — Comisia nr. 2. Se prezintă candidaţii de la : Şcolile medii nr. 1 şi nr. 2 din Călăraşi, Şcoala medie Urziceni şi Şcoala medie Slobozia (cursuri de zi, serale, fără frecvenţă, şi restanţieri). Preşedinte, prof. univ. Buzdugan Gheorghe — Institutul politehnic Bucureşti ; Şcoala medie nr. 2 T. Măgurele — Comisia nr. 3. Se prezintă candidaţii de la Şcolile medii nr. 1 şi nr. 2 T. Măgurele şi Şcoala medie Zirimicea (cursuri de zi, fără frecvenţă şi restanţieri). Preşedinte, conf. univ. Sand Marcel — Institutul politehnic Bucureşti ; Şcoala medie Alexandria — Comisia nr. 4. Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie din Alexandria (cursuri de zi, serale, fără frecvenţă şi restanţieri). Preşedinte, prof. Prodeanu Nicolae, directorul Şcolii medii nr. 1 Giurgiu ; Şcoala medie Roşiorii de Vede — Comisia nr. 5.Se prezintă candidaţii de la : Şcoala medie Roşiorii de Vede (cursuri de zi, serale şi restanţieri). Preşedinte, lector univ. Mutafolo Mihai — Institutul de Construcţii Bucureşti ; Şcoala medie Olteniţa — Comisia nr. 6. Se prezintă candidaţii de la Şcoala medie Buftea, Şcoala medie Olteniţa, Şcoala medie Bolintinul din Vale şi şcoala medie Fierbinţi (cursuri de zi, serale şi fără frecvenţă). Preşedinte, şef lucrări Robrain Iolanda — Institutul politehnic Bucureşti. Uniunea Cooperativelor de ConsumSalonul Alexandria oferă prin magazinele sale un variat sortiment de mărfuri de calitate superioară, ca: MĂTĂSURI, STOFE, ŢESĂTURI DE BUMBAC, CONFECŢIUNI PENTRU BARBAŢI ŞI FEMEI, ÎNCĂLŢĂMINTE DE PIELE ŞI PINZA, ARTICOLE DE COSMETICA, ARTICOLE DE MENAJ ETC. Deasemeni livrează: APARATE DE RADIO, MAȘINI DE CUSUT, UNELTE AGRICOLE, ETC. rm Tarelui de estradă al regiuniiveşti După un turneu întreprins în localităţile de pe litoral cu spectacolul de succes „Şi-am încălecat pe-o şea./ Teatrul de Estradă al regiunii Bucureşti îşi reîncepe seria de spectacole în satele şi oraşele regiunii. Astăzi, au loc la Amara şi Căzăneşti, raionul Slobozia, spectacolele: ,,Povestea vorbei" şi „Cind pleci la drum cu dragostea" , selecţiuni din spectacolul „Şi-am încălecat pe-o şea"... adaptate la condiţiile şi specificul local. După o pauză de o zi la Bucureşti, artiştii Teatrului de estradă regional vor pleca Intr-un turneu de o săptămtnâ (3—9 septembrie) In cuprinsul raionului Rosiori. Difuzarea manualelor şcolare La 1 septembrie în întreaga ţară va începe difuzarea manualelor şcolare. Pentru Capitală şi regiunea Bucureşti, C.L-D-C. — regionala Bucureşti a luat o serie de măsuri organizatorice menite să ducă la o cît mai bună desfăşurare a acestei acţiuni. In Capitală manualele şcolare vor fi difuzate prin 39 de librării dintre care 9 sunt unităţi noi amenajate în acest scop. De asemenea în toate raioanele din regiunea Bucureşti librăriile au fost aprovizionate cu manualele apărute. In prezent se desfăşoară acţiunea de aprovizionare a cooperativelor săteşti. O atenţie deosebită a fost acordată şi articolelor de papetărie şi rechizitelor şcolare. In Capitală cît şi în regiune librăriile mixte şi unităţile specializate de papetărie au fost din belşug aprovizionata cu caiete, creioane, gume şi toate cele nccesare elevilor. Popescu Maria, Bucureşti, a lucrat 28 ani, încetînd activitatea înainte de a fi împlinit vîrsta de 55 de ani. Ne întreabă dacă, împlinind această vîrstă, poate cere înscrierea la pensie. RĂSPUNS: Cititoarea noastră poate cere înscrierea la pensie, cu toate că la încetarea activităţii nu avea vîrsta de 55 de ani deoarece potrivit art. 5 din Decret. 292/59 pensia se poate stabili oricînd, dacă sînt îndeplinite condiţiunile de vechime şi vîrstă, chiar dacă limita acesteia din urmă se împlineşte după încetarea activităţii in muncă. MARGINEANU M. din Bucureşti ne întreabă care este programul de lucru al unei cooperatoare care îşi alăptează copilul. RĂSPUNS: Mamele, membre ale cooperaţiei meşteşugăreşti care îşi alăptează copilul au, în afara repausului de masă şi odihnă şi pauze pentru alăptare. Durata pauzelor şi orele cînd acestea urmează a fi efectuate se stabilesc prin regulamentele de ordine interioară ale cooperativei respective, fără a se putea depăşi trei ore între pauze şi o jumătate de oră pentru alăptare. Durata acestor pauze se include în timpul normal de lucru. Sîrbu M. din Roşiori, ne întreabă în ce conditiuni primesc asistentă medicală membrii gospodăriilor agricole colective. RĂSPUNS: Potrivit prevederilor Decret. 246/58 membrii gospodăriilor agricole colective şi membrii de familie ai acestora beneficiază de asistentă medicală gratuită şi reducere între 50 şi 75 la sută din preţul mediu, în spitale şi ambulatorii de specialitate,, pentru întreţinere, medicamente şi materiale utilizate. Niculescu Al. din Călăraşi şi-a întrerupt concediul de odihnă, fiind rechemat în interesul serviciului şi ne întreabă dacă trebuie să restituie indemnizaţia de concediu primită. RĂSPUNS : în cazul cînd un salariat programat pentru concediul de odihnă nu-şi poate efectua în întregime concediul cuvenit, fiind reţinut sau rechemat în interesul serviciului, el nu este obligat să restituie indemnizaţia primită, aceasta rămînînd valabilă pentru perioada în care îşi va efectua restul concediului. La rechemarea din concediu în interesul serviciului, unitatea suportă şi cheltuielile de transport. Costache Alexandru, Călăraşi, s-a transferat de la cooperativa meşteşugărească la o unitate de stat și ne întreabă dacă i se socotește vechimea în muncă neîntreruptă. RĂSPUNS: Potrivit prevederilor art. 133 pct. 1 lit. D alin. ultim din Codul Muncii, se consideră vechimea neîntreruptă în timpul muncii în cazul în care cooperatorul trece, cu acordul cooperativei din care face parte, în termen de 90 zile, ca angajat permanent intr-o unitate de stat. Un nou produs In cadrul dezvoltării fabricii de carton „Teleatemil"-Berceni, s-a dat în funcţiune recent secţia de fabricat carton celulozic. Atît proiectul cît şi utilajul sînt furnizate de către U.R.S.S., iar montarea utilajului s-a făcut sub îndrumarea specialiştilor sovietici. Maşina de produs carton celulozic este automată, cu sincronizare electrică, viteza maşinii fiind de 60 m 1, pe minut. Capacitatea de producţie a noii secţii este de 13.000 tone carton celulozic pe an- Cooperativa „HIGIENA“ CALARAŞ! execută prin unitatea specializată nou înfiinţată din Călăraşi str. Bucureşti 23 Lucrări de Cromaj—nichelat pentru orice articole de uz casnic (linguri, cuţite, maşini de călcat, uşi de sobă de teracotă etc.), precum şi piese de maşini (biciclete, motociclete etc.). Se garantează calitatea lucrărilor efectuate candidate fete din Brăila şi împrejurimile oraşului ( I ŞCOALA PROFESIONALA DE UCENICI IPROFIL BUCURESTI STR. ELEV STEFANESCU STEFAN 9 I RAION 23 AUGUST ) primeşte înscrieri la examenul de admitere pînă la 3 septembrie a. c. ( absolvenţi a 7 clase elementare cu vîrsta între 14—16 ani pentru ur mătoarele meserii: ( — TÎMPLARI MOBILA, băieţi, candidaţi din Bucureşti — MAŞINIŞTI PLACAJE, băieţi şi fete, candidaţi din Bucureşti — MAŞINIŞTI CHIBRITURI, ( (