Steaua Roşie, iulie 1954 (Anul 3, nr. 189-197)

1954-07-03 / nr. 189

4 Ţările de democraţie populară pe drumul construirii socialismului La Varşovia se construieşte o uzina de oţeluri de calitate superioară Acum doi ani, pe un teren viran, situat în apropierea Varşoviei, a început construcţia uzinei l0 oţeluri de calitate superioară . Warszawa”, una din cele mai mari uzine din Polonia. Aici au şi fost construite substaţia elec■rică, întreprinderi auxiliare, depozite, ateliere, a fost creată o bază de transport. Se construiesc rapid căile ferate de acces şi reţeaua de conducte de apă. In curind va începe construirea secţiilor principale de producţie — secţia de oţelărie, secţia de forjă şi altele, pe destaşoara cu avint construcţiade instituţii pentru satisfacerea nevoilor social-culturale. Astfel a fost construit un mare club, prevăzut cu o sală de spectacole cu o capacitate de 300 locuri, două cămine pentru muncitori, o cantină, precum şi cîteva centre de deservire a populaţiei. Uzina de oţeluri de calitate „Warszawa” se construieşte pe baza documentării tehnice sovietice. Ea va fi înzestrată cu cel mai modern utilaj primit din Uniunea Sovietică. In întîmpinarea unei recolte bogate de cereale în R. P. Bulgaria In satele din R.P. Bulgaria se desfăşoară pe scară largă întrecerea socialistă pentru asigurarea de recolte bogate de culturi agricole şi pentru o înaltă productivitate a creşterii animalelor, întrecerea este organizată între regiuni, raioane şi sate, între gospodăriile agricole cooperative de muncă, staţiunile de maşini şi tractoare şi gospodăriile agricole de stat. In întrecere s-au angajat de asemenea brigăzi, echipe şi cooperatori, precum şi ţărani cu gospodărie individuală. In întrecerea dintre regiunile Teteven şi Plovdiv participă aproape toate gospodăriile agricole cooperative de muncă, gospodăriile agricole de stat şi staţiunile de maşini şi tractoare. Numai în regiunea PloVdiv se află în întrecere 801.944 brigăzi, 1.046 echipe şi 104 ferme zootehnice. Ţăranii muncitori din regiunea Trîn au obţinut mari succese în desfăşurarea muncilor agricole de primăvară şi s-au situat pe primul loc în întrecere, întrecerea dintre regiunile Burgas şi Stara Zagora a fost cîştigată de ţăranii muncitori din regiunea Stara Zagora. Ţăranii din regiunile Pleven şi Vraţa au realizat mari succese în campania însămînţărilor de primăvară. In prezent se dă lupta pentru terminarea cit mai grabnică a praşilei, pentru pregătirea în vederea secerişului şi a altor lucrări. Zeci de staţiuni de maşini şi tractoare au terminat repararea maşinilor în vederea apropiatei campanii de strîngere a recoltei. Staţiunile de maşini şi tractoare din R. P. Bulgaria s-au pregătit intens în vederea campaniei de strîngere a recoltei. Vara aceasta cu ajutorul combinelor, mecanizatorii vor strînge recolta de pe o suprafaţă care depăşeşte cu 500.000 de cari suprafaţa cultivată anul trecut. Pe ogoare vor lucra 400 combine noi, din care cea mai mare parte au fost fabricate la uzina constructoare de maşini agricole „Gheorghi Dimitrov”. Peste 1.100 tractoare noi, primite din Uniunea Sovietică şi din tările de democraţie populară, vor fi folosite la campania de recoltare. Legătura dintre staţiunile de maşini şi tractoare şi mecanizatorii care lucrează pe ogoare, va fi asigurată prin staţiuni de radioamplificare de tipul „Urojai”, care au fost primite din Uniunea Sovietică. Pe lîngă toate SMT-urile se vor organiza grupuri de specialişti care vor revizui maşinile şi vor efectua reparaţiunile chiar pe cîmp. Mecanizatorii vor fi ajutaţi de peste 130 ateliere fie reparat volante. intr-o cooperativa agricolă de producţie fruntaşă din R. D. Germană Cooperativa agricolă de producţie din Weissenschirmbach, numără 175 de membri şi dispune de o suprafaţă de 730 hectare de pămînt. In această cooperativă agricolă lucrează trei brigăzi de cîmp şi o brigadă pentru creşterea animalelor. O brigadă a SMT-ului Leimbach, alcătuită din opt tractorişti, ajută acestei cooperative1 la muncile agricole. In această brigadă de tractorişti muncesc cu schimbul cinci membri ai cooperativei. Cooperativa agricolă de producţie din Weissenschirmbach este una dintre cele mai mari şi prospere cooperative din R. D. Germană. Membrii brigăzii pentru creşterea animalelor şi-au luat angajamentul sa sporească protucţia de lapte. Astfel, grupurie conduse de Weise şi Garthoff şi-au luat angajamentul să obţină de la fiecare vacă 3.102 kilograme lapte anual, faţă de 2.651 kilograme lapte obţinute anul trecut. In felul acesta, echipa condusă de Weise va obţine într-un an cu 27.450 kilograme mai mult lapte, iar echipa condusă de Garthoff va obţine cu 13.500 kilograme mai mult lapt decît prevedea planul cooperativei. Echipa condusă de Bernhardt de la ferma de păsări va livra 90.000 de ouă în loc de 15.000 cît prevedea planul. Echipa condusă de Koch de la ferna de oi va da peste plan două ■hintáié de lună, precum și cincihintale carne de berbec. Refacerea unei fabrici de îngrăşăminte chimice în R. P. D. Coreeană Recent a fost repusă parţial în funcţiune o mare fabrică de îngrăşăminte chimice din R.P.D. Coreeană. Fabrica este de o importanţă deosebită pentru sporirea producţiei de cereale a ţării. Situată în apropiere de oraşul Elîmnam, pe coasta de răsărit a Coreei, această fabrică a fost grav avariată în timpul războiului. Specialiștii sovietici și tehnicienii chinezi ajută la reconstrucția fabricii. STEAUA ROSIE 3 iulie 1934 Acord sovieto-francez cu privire la deschiderea liniei aeriene regulate Moscova-Paris MOSCOVA (Agerpres). TASS In urma tratativelor care au fost duse la Moscova de către S. F. Javoronkov, şeful direcţiei generale a flotei aeriene civile de pe lingă Consiliul de Miniştri al U.R.S.S., reprezentînd partea sovietică, domnul P. Moroni, şeful direcţiei aviaţiei civile din Ministerul Transporturilor, şi domnul M. Hymans, preşedintele şi directorul general al societăţii naţionale „Air France“, reprezentînd partea franceză, între guvernul U.R.S.S şi guvernul Franţei a fost încheiat un acord cu privire la deschiderea liniei aeriene regulate . Moscova-Paris.Acordul a fost semnat la Moscova la 29 iunie de S. F. Javorenkov şi L. Joxe, ambasadorul Franţei în U.R.S.S. Acordul prevedea că , linia aeriană Moscova-Paris trece prin Praga. Avioanele sovietice vor efectua zboruri pe distanţa Moscova-Praga, iar avioanele franceze vor efectua zboruri pe distanţa Paris-Praga. Guvernul Republicii Cehoslovace şi-a dat consimţămîntul ca zborurile avioanelor sovietice şi franceze să se facă peste teritoriul Cehoslovaciei, cu escală la Praga. Declaraţia comună a primilor miniştri ai R. P. Chineze şi Indiei DELHI 28 (Agerpres).—China Nouă transmite: La 28 iunie, Ciu En-lai, premierul Consiliului Administrativ de Stat şi ministrul Afacerilor Externe al Repu-blicii Populare Chineze, şi Jawaharlal Nehru, primul ministru şi ministrul Afacerilor Externe al Republicii Indiene, au dat publicităţii următoarea declaraţie comună: Declaraţia comună a primilor miniştri ai R. P. Chineze şi Indiei. Excelenţa sa Ciu En-lai, primul ministru şi ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Chineze, a sosit la Delhi în urma invitaţiei Excelenţei sale Jawaharla Nehru, primul ministru şi ministrul Afacerilor Externe al Republicii Indiene. Premierul chinez a stat în India trei zile în care timp cei doi primi miniştri au discutat mai multe probleme care interesează atît China cit şi India. Ei au discutat îndeosebi perspectivele păcii în Asia de sud est, precum şi desfăşurarea conferinţei de la Geneva în ceea ce priveşte problema Indochinei. Situaţia din Indochina este de o importanţă vitală pentru pacea în Asia, precum şi pentru pacea întregii omeniri şi cei doi prim miniştri aşteaptă cu un interes deosebit ca eforturile depuse la Geneva să fie încununate de succes. 1. Ei au luat cunoştinţă cu satisfacţie că în cadrul tratativelor de la Geneva s-a înregistrat un oarecare succes în ceea ce priveşte armistiţiul. Ei speră ca eforturile depuse la Geneva să fie cît mai curind încununate de succes şi să ducă la o reglementare politică a problemelor din această zonă. 2. Discuţiile dintre cei doi prim miniştri au avut drept scop să sprijine în modul în care va fi posibil eforturile depuse la Geneva şi în alte părţi în vederea unei reglementări paşnice. Ţelul lor principal a fost realizarea unei înţelegeri limpezi a punctului de vedere al fiecăruia pentru a putea contribui ,la menţinerea păcii, atît prin colaborarea dintreei cît şi cu alte ţări. 3. China şi India au semnat de curind un acord în care au stabilit anumite principii care să conducă relaţiile dintre cele două ţări. Aceste principii sunt: 1) respectul, mutilat al integrităţii teritoriale şi a suveranităţii fiecărei ţări; 2) neagresiunea: 3) neamestecul în treburile interne ale celeilalte ţări; 4) egalitatea; 5) coexistenţa paşnică. Primii miniştri au reafirmat aceste principii, cerînd ca ele să fie aplicate atît în relaţiile ţărilor lor ci alte ţeri ale Asiei cît şi în alte părţi ale lumii. Dacă aceste principii sunt aplicate nu numai în relaţiile dintre diferitele ţări, ci în general în relaţiile internaţionale, ele vor constitui o temelie solidă pentru pace şi securitate, iar temerile şi neîncrederea care există astăzi vor face foc unei atmosfere de încredere. 4. Cei doi prim miniştri recunosc experiţa în Asia şi în diferite părţi ale lumii, a unor sisteme sociale şi poetice deosebire Dacă totuşi principiile mai sus menţionate vor fi acceptate şi se va acţiona în conformitate cu elle şi dacă nu se va produce amestecul nici unei ţări în treburile altei ţări, aceste deosebiri nu vor constitui o piedică in calea păcii şi nici nu vor provoca vreun conflict. Coexistenţa paşnică şi relaţiile prieteneşti între ţările interesate sunt pe deplin posibile dacă se respectă principiile integrităţii teritoriale, al suveranităţii fiecărei ţări şi al neagresiunii. Aceasta va slăbi încordarea care există astăzi în lume şi va contribui la crearea unei atmosfere de pace. 5. Cei doi prim miniştri speră in special că aceste principii vor fiaplicate la soluţionările problemelor din Indochina, unde reglementarea politică trebuie să aibă drept scop crearea unor state libere, democrate, unite şi independente, care să nu fie folosite în scopuri agresive sau care să cadă victime agresiunii unei puteri străine. Reglementarea ar duce la o creştere a încrederii în forţele proprii în aceste ţări cît şi la stabilirea de plaţii prieteneşti între ele şi vecinii lor. Adoptarea principiilor sus-menţionate va contribui de asemenea la crearea unei zone de pace care poate fi lărgită, pe măsură ce o vor permite împrejurările, fapt care va reduce astfel primejdiile unui nou război şi va întări cauza păcii în întreaga lume. 6. Cei doi prim miniştri şi-au exprimat încrederea în prietenia între China şi India, care va ajuta cauzei păcii în întreaga lume şi dezvoltării paşnice atît a ţărilor respective cît şi a altor ţări din Asia. 7. Convorbirile care au avut loc între cei doi prim miniştri au fost duse în scopul realizării unei înţelegeri în ce priveşte problemele Asiei şi pentru a promova eforturile paşnice şi de colaborare depuse laolaltă cu alte ţări din lume in vederea rezolvării acestor probleme. » 8. Cei doi prim miniştri au căzut de acord ca ţările lor să menţină o strinsă legătură pentru ca între cele două ţări să existe în continuare o deplină înţelegere. Cei doi prim miniştri au fost deosebit de satisfăcuţi de acest prilej de a se întîlni şi au avut un schimb deplin de vederi de natură să ducă la o înţelegere mai clară şi la o colaborare a ţărilor lor pentru cauza păcii. PE SCURT Ciu En-lai, premierul Consiliului Administrativ de Stat şi ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Chineze, a vizitat India, in urma invitaţiei primite din partea primului ministru al Indiei, Jawaharal Nehru.In cadrul acestei vizite au avut loc întrevederi între premierul Ciu En-lai şi preşedinteleRepublicii Indiene, Rajendra Prasad, cit şi între Ciu En-lai şi primul ministru al Indiei, Nehru. In dimineaţa zilei de28 iunie, premierul Consiliului Administrativ de Stat al R. P. Chineze, Ciu En-lai, a părăsit Delhi, plecînd spre Rangoon. La plecarea sa, premierul Consiliului Administrativ de Stat şi ministrul Afacerilor Externe al R. p. Chineze, Ciu En-tai, şi-a exprimat speranţa că primul ministru al Indiei va vizita anul acesta R. P. Chineză. Răspunzînd invitaţiei făcute de către primul ministru Uniunii Birmane, U Nu, premierul Consiliului Administrativ de Stat şi ministrul Afacerilor Externe al R. P. Chineze, Ciu En-lai, a sosit ln 28 iunie la Rangoon, pentru a duce tratative cu U Nu, primul ministru al Birmaniei. ★ La 28 iunie a avut loc prima şedinţa a Consiliului de Miniştri francez, de la formarea guvernului Mendés France. La şedinţă s-a ascultat o comunicare a lui Mendés France asupra situaţiei internaţionale, mai ales în lumina tratativelor de la Washington dintre Churchill şi Eisenhower, precum şi restabil roa nanii îu Indochilia. Tiparul: ÎNTREPRINDEREA POLIGRAFICA, Tg.-Mureş. Redacţia şi ruministraţia: tg. mureş, Tipografia: 643. Taxa poştală plătită în numerar conf. aprobării Dir. Gen. PTT Nr. Repercusiunile evenimentelor din Guatemala la bursa din New York NEW YORK (Agerpres). —S TASS Răsturnarea preşedintelui Guatemalei, Arbenz, a provocat urcarea imediată la bursa din New York a acţiunilor societăţii „United Fruit Company“, care posedă mari plantaţii în Guatemala. Imperialişti americani potriva Guatemalei, au pus !?, cale o intervenţie armată în(Ziarele) TRUSTMANUL, înainte băieţi, eliberaţi-mi patria lor! Desen de A. LUCACI