Steaua Roşie, aprilie 1974 (Anul 25, nr. 77-101)

1974-04-02 / nr. 77

area propunerilor făcute de comunişti in adunările de partid De la adunările organizaţiilor de bază şi plenarele comitetelor de partid pentru dări de seamă din toamna anului trecut a trecut o perioadă de timp relativ scurtă, fie am propus totuşi să vedem, la capătul acestei perioade, ce s-a întîmplatşi ce se întîmplă cu propunerile comuniştilor în adunările şi plenarele de partid care au avut joc atunci, în ce măsură se rezolvă, prind viaţă. Pentru că — lucru ştiut — în dorinţa de a contribui la ridicarea activităţii de partid la nivelul sarcinilor economice şi sociale, comuniştii au făcut atunci numeroase propuneri care vizau toate compartimentele activităţii noastre, inclusiv viaţa internă de partid şi îmbunătăţirea muncii ideologice, de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii. Cu alte cuvinte, documentele adunărilor şi plenarelor, ca şi dezbaterile care au avut loc au urmărit rezolvarea marilor probleme ce stau în prezent, dar şi în perspectivă, în faţa organelor şi organizaţiilor de partid. Trebuie să subliniem de la bun început atenţia acordată acestor propuneri de către organizaţiile de partid care, în marea lor majoritate, le-au concentrat, le-au sintetizat şi le-au repartizat pe domenii, stabilind măsuri concrete, cu termene şi responsabilităţi, informînd comuniştii cu ocazia adunărilor şi şedinţelor ulterioare despre stadiul lor de rezolvare. Cu ocazia adunărilor organizaţiilor de bază şi a plenarei comitetului de partid de la Combinatul de îngrăşăminte chimice din Tg- Mureş, de pildă, pe baza unor studii prealabile şi a unor observaţii critice, comuniştii s-au referit pe larg la încheierea la timp a contractelor economice pe anul î curs, recrutarea şi pregătirea personalului pentru noile capacităţi de producţie, întărirea disciplinei de partid şi în muncă, reducerea consumului de energie electrică şi gaz metan etc. Studiate şi selectate cu toată atenţia, aceste propuneri şi-au găsit deja aplicabilitatea practică, astfel că, în general, toate aceste probleme, ridicate atunci, au fost sau sunt pe cale de a fi rezolvate. La T.C.M. Mureş, majoritatea propunerilor comuniştilor s-au referit la asigurarea condiţiilor de lucru pentru anul 1974, îmbunătăţirea de ansamblu a muncii de partid pe şantierele de construcţii, scurtarea termenelor de dare în folosinţă a construcţiilor ş. a. Şi, se poate spune că, în mare măsură, datorită acestor propuneri, s-a reuşit, printre altele, să se dea în funcţiune, cu 45 de zile mai devreme, noile spaţii productive de la întreprinderea de confecţii din Tg.-Mureş. In urma aplicării propunerilor făcute de comunişti, la întreprinderea de pielărie şi mănuşi din Tg.-Mureş s-au creat condiţii de muncă mai bune pentru femei, acordîndu-se o mai mare atenţie muncii şi sănătăţii acestora, în care sens s-a angajat la dispensarul întreprinderii un medic ginecolog, s-a înfiinţat „camera intimă“ a femeii, au fost puse la punct vestiarele. După cît se vede, nici problemele sociale n-au scăpat din atenţia comuniştilor — şi e firesc să fie aşa, avîndu-se în vedere că, de condiţiile de muncă şi de viaţă ale oamenilor, depinde în bună măsură randamentul lor în muncă. Dealtfel, omul cu problemele lui, dezvoltarea şi înflorirea personalităţii umane, constituie ţelul suprem al întregii politici a partidului nostru. Preocupări intense în vederea rezolvării propunerilor comuniştilor făcute în adunările şi plenarele de dări de seamă din toamna anului trecut manifestă şi organizaţiile de partid de la Complexul C.F.R., I.P.L. „23 August“, Institutul de medicină şi farmacie din Tg-Mureş, din întreprinderile şi instituţiile din Sighişoara, Tîrnăveni, Reghin, din Unităţile agricole. Ceea ce se impune a fi reţinut este faptul pozitiv că se dă mai multă atenţie propunerilor şi sugestiilor comuniştilor, că organele de partid alese sunt mai receptive în a le reţine şi a le rezolva la termen. Au fost însă, în aceste adunări şi plenare de partid, şi o serie de propuneri care depăşesc posibilităţile organizaţiilor sau unităţilor respective, propuneri care nu pot fi rezolvate pe plan local. De aceea, credem că în astfel de cazuri comitetele municipale, orăşeneşti şi comunale de partid trebuie să intervină cu mai multă insistenţă la organele de resort superioare în vederea rezolvării unor astfel de probleme, dînd satisfacţie comuniştilor care le-au propus, contribuind la îmbunătăţirea activităţii dintr-un sector sau altul al vieţii noastre economice, politice şi sociale. ION RICEANU activist al Comitetului judeţean de partid ION SIMA MANIFESTĂRI CULTURAL-ARTISTICE SIGHIŞOARA • La Casa de cultură din municipiu a avut loc o informare politică evocînd evenimentul istoric al alegerii întîiului preşedinte al Republicii Socialiste România, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. • Elevii Liceului sighişorean ,,Iosif Haltrich“ au prezentat un program artistic în cinstea celei de-a XXX-a aniversări a eliberării patriei şi a Congresului al XI-lea al partidului. Ra Ansamblul folcloric „Doina Tîrnavelor“ a prezentat, în ultimele zile, spectacolul „Cine nu ştie juca nu ştie nici a lucra“, în sala „Eminescu“ din municipiu, pe scena căminului cultural din Suplac şi pe scena Casei de cultură din Tîrnăveni. • Formaţiile artistice ale Şcolii generale nr. 1 au prezentat duminică, în sala „Eminescu“, un spectacol artistic închinat celei de-a XXX-a aniversări a eliberării patriei, Congresului al XI-lea al partidului şi împlinirii a 25 de ani de la înfiinţarea primelor detaşamente ale Organizaţiei de pionieri din ţara noastră. REGHIN • Sîmbătă a avut loc, la Casa de cultură, premiera cu piesa „Fata Morgana“ de Dumitru Solomon, prezentată de formaţia de teatru a cercului dramatic al Casei de cultură. • Casa de cultură din Reghin a prezentat, la Casa de cultură din Sighişoara, un spectacol de muzică uşoară şi dansuri moderne. • La ILEFOR, dr. Simion Pop a prezentat în faţa muncitorilor expunerea „Rolul alimentaţiei raţionale în prevenirea unor îmbolnăviri ale sistemului cardio-vascular“. • Profesorii Zoltán László şi Ioan Duşnea, membrii uneia dintre brigăzile ştiinţifice ale Casei de cultură, s-au întîlnit cu salariaţii de la întreprinderea de panificaţie, unde au prezentat tema „Cine s-a născut mai întîi, omul sau Dumnezeu?“. • La întreprinderea metalurgică „Republica“, profesorii Teodor Pescaru, Ioana Crişan şi Ana Biro au prezentat simpozionul „Transformarea revoluţionară a omului — o cerinţă logică a progresului societăţii socialiste“. • La secţia pentru copii a Bibliotecii orăşeneşti a avut loc concursul„Cel mai bun recitator“, pe tema „Partid iubit, părinte drag“, organizat şi condus de învă.. Cezar Lungu. LUDUŞ • Comitetul orăşenesc al femeilor şi clubul „Femina“ al Casei de cultură, în colaborare cu cinematograful „Flacăra“, a organizat o vizionare-dezbatere pe marginea filmului „Ucideţi oaia neagră“, realizat pe o interesantă temă de educaţie în familie. Dezbaterile au fost conduse de prof. Domnica Fărcaş, de la Liceul pedagogic din Tg.-Mureş. • Subfiliala Luduş a U.S.S.M. şi conducerea spitalului au organizat „Ziua lunară a medicului“. Cu acest prilej medicul Mircea Birtalan a expus pe tema „Medicamentele şi sarcina“, iar dr. Mircea Stăvariu, dr. Traian Olteanu şi dr. Valentin Horváth au prezentat şi dezbătut probleme de diagnostic diferenţiat. Au urmat proiecţii de diafilme şi diapozitive şi o audiţie muzicală. • In faţa salariaţilor de la P.T.T.R., prof. Constantin Pleşca a expus tema „Imperativele progresului şi religia“. TÎRNĂVENI • La Combinatul chimic şi întreprinderea de geamuri, sectorul geam-tras, schimbul A, auavut loc sub conducerea tovarăşilor Bálai Árpád, secretar al Comitetului orăfenesc de partid şi Teodor." Spineanu, secretar al comitetului ■" de 'aftitid din combinat?—dezbarheri pe baza documentelor Plenarei C.C. al P.C.R. din 25—26 martie, şi a sesiunii Marii Adunări Naţionale din 28—29 martie. • Expunerea „Aşezarea relaţiilor din societate pe baza eticii şi echităţii socialiste“ a avut loc in cadrul organizaţiei de bază a cartierului nr. 2 şi a fost ţinută de tovarăşa Zamfira Solomon, secretar al Comitetului orăşenesc de partid. • La Şantierul T.C.M., lotul 304 Tîrnăveni, a avut loc expunerea „România în lume“, realizată de prof. Ion Brejoii. • Continuind frumoasele tradiţii corale statornicite în acest oraş, duminică, 31 martie, din iniţiativa Comitetului orăşenesc al U.T.C. şi Consiliului orăşenesc al organizaţiei pionierilor, s-a desfăşurat la Casa de cultură, o reuşită reuniune corală, la care au participat şcolile din oraş şi un mare număr de formaţii corale pioniereşti din comunele vecine. • La Casa de cultură a fost organizată o expoziţie cu lucrări ale elevilor, intitulată „Patrie dragă, te slăvim“. / <•♦*♦« ♦♦♦♦♦♦♦ Concursul formaţiilor artistice de amatori Cu desfăşurarea fazei zonale a Concursului formaţiilor artistice de amatori în comuna Sîngeorgiu de Pădure, această prestigioasă manifestare artistică se apropie de partea finală a etapei, urmînd a se mai disputa in centrele din Sighişoara şi Reghin. Şi la Sîngeorgiu de Pădure, prezenţa artiştilor amatori,dar localităţile limitrofe a atras în sala căminului culturl un mare immar de spectatori care au ţinut să fie martorii unei întreceri pasionate, din care învingătoare a ieşit arta noastră amatoare. Chiar dacă numărul formaţiilor participante a fost mai redus decit în localităţile Luduş şi Tîrnăveni, chiar dacă valoarea generală a acestora nu s-a ridicat la nivelul acelora pe care le-am urmărit pînă acum, concursul a prilejuit, pentru mulţi artişti amatori din această zonă a judeţului, o reală posibilitate de afirmare, de ridicare a măiestriei interpretative. Au plăcut pentru omogenitatea şi calitatea vocilor corul de cameră al Casei de cultură din Sovata, grupul de recitatori de la căminul cultural din Ghindari care au recitat balada „Kőműves Kelemen“, recitatoarea Molnár Ilona, de la căminul cultural din comuna Viforoasa, formaţia de dansuri bătrîneşti a căminului cultural din Sărăţeni. Duminica viitoare, un nou centru de concurs îl va constitui oraşul Reghin. I. CIURDARU Mesajele adresate preşedintelui expresie a adeziunii şi voinţei Republicii — vibrantă întregului nostru popor Exprimînd adeziunea deplină a celor peste 26.000 de locuitori ai oraşului nostru cu privire la alegerea dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, în înalta funcţie de preşedinte al Republicii — se spune în telegrama adresată de Comitetul orăşenesc de partid şi Consiliul popular al oraşului Tîrnăveni — vă rugăm să primiţi urarea noastră de multă sănătate şi mulţi ani în conducerea destinelor naţiunii române şi să ne exprimăm din nou cele mai calde sentimente de profundă stimă şi dragoste, încredinţîndu-vă că locuitorii oraşului, însufleţiţi de înaltul exemplu pe care ni-l oferiţi în permanenţă, nu vor precupeţi nici un efort pentru îndeplinirea exemplară a nobilelor sarcini ce ne revin în actuala etapă de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, colectivele de oameni ai muncii din unităţile economice ale oraşului au obţinut succese remarcabile în primul trimestru al celui de-al patrulea an al cincinalului, raportîndu-vă cu mîndrie patriotică iubite tovarăşe preşedinte al Republicii, că la producţia globală estimăm a da peste plan produse în valoare de peste 9 milioane lei, iar la producţia marfă de peste 7 milioane lei. Cu neţărmurită bucurie şi legitimă mîndrie, oamenii muncii de naţionalitate germană din judeţ — se spune în telegrama trimisă de Consiliul judeţean Mureş al oamenilor muncii de naţionalitate germană — au luat cunoştinţă de alegerea dumneavoastră în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Suntem conştienţi că avem in persoana dumneavoastră un conducător clarvăzător, neobosit, principial, exigent, înflăcărat patriot, care acţionează cu dinamism şi energie pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului şi statului nostru. Vă asigurăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom îndeplini în mod exemplar sarcinile noastre în acest an bogat în semnificaţii majore, amplificate de entuziasmul cu care întregul popor întîmpină cele două evenimente de importanţă istorică — a XXX-a aniversare a eliberării patriei şi Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român — că vom milita neabătut pentru propagarea politicii partidului nostru care întruchipează aspiraţiile cele mai nobile ale întregii noastre naţiuni. Ne exprimăm bucuria nemărginită, cele mai calde şi mai alese sentimente de stimă şi încredere pentru alegerea dumneavoastră în cea mai înaltă funcţie de stat — se spune în telegrama Comitetului orăşenesc de partid şi a Consiliului popular al oraşului Sovata. Această încredere încununează meritele dumneavoastră deosebite, contribuţia hotărîtoare la elaborarea şi aplicarea consecventă în viaţă a tuturor deciziilor ce angajează prezentul şi viitorul României socialiste, la soluţionarea problemelor fundamentale ale dezvoltării economice şi sociale a patriei noastre şi ridicarea, pe această bază, a nivelului de trai material şi spiritual al celor ce muncesc. Din telegrama adresată de colectivul de muncitori, ingineri, tehnicieni, maiştri şi celelalte categorii de salariaţi de la întreprinderea forestieră de exploatare şi transport Reghin spicuim: „Sîntem ferm hotărîţi să ne consacrăm întreaga putere de muncă pentru realizarea cincinalului înainte de termen, făcînd din anul alegerii dumneavoastră in funcţia de preşedinte al Republicii, anul aniversării a 30 de ani de la eliberare şi al celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român, un an de mari înfăptuiri în toate domeniile de activitate, aducîndu-ne astfel contribuţia la înflorirea necontenită a scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România“. Alegerea în funcţia de preşedinte al Republicii a celui mai iubit fiu al poporului nostru, care întruchipează cele mai nobile şi mai înalte năzuinţe ale întregii naţiuni — se spune în telegrama trimisă de colectivul întreprinderii „Nicovala" din Sighişoara — ne creează certitudinea că viitorul patriei este în mîini sigure pentru ridicarea ei pe cele mai înalte culmi ale progresului şi civilizaţiei. Ne angajăm să depunem toată priceperea şi abnegaţia pentru realizarea angajamentului întregii naţiuni — cincinalul înainte de termen. Votul unanim dat dumneavoastră, stimate şi iubite tovarăşe secretar general, privind alegerea în funcţia de preşedinte al Republicii, este votul nostru, al tuturor, gîndirea şi năzuinţele noastre — se spune în telegrama adresată de colectivul întreprinderii agricole de stat din Sighişoara. Exprimîndu-ne încă o dată adeziunea deplină, ne angajăm să facem din anul 1974 anul producţiilor record, să obţinem cantităţi cît mai mari de cereale la hectar, cu mai multă carne, cît mai mult lapte, la nivelul cerinţelor puse în faţa agriculturii noastre socialiste. Tg.-Mureş — zonă industrială Pe şantierul studenţimii (Urmare din pag. 1) Prodcomplex, 150 de elevi ai Liceului agricol, precum şi oarbeni ai muncii din cartierul Remetea şi din comuna Sintana. Aşadar, numai în cursul zilei de duminică şi-au dat întîlnire pe acest mare şantier de îmbunătăţiri funciare aproape 700 de tineri — studenţi, muncitori şi elevi — aducîndu-şi contribuţia, prin munca lor harnică, entuziastă, la aceasta acţiune generoasă care vizează redarea în circuitul agricol a unei suprafeţe de peste 300 hectare de teren fertil. Schimb de experienţă pe tema combaterii eroziunii solului In programul judeţean pentru îmbunătăţiri funciare, pe lingă lucrările de irigaţii, desecări sunt prevăzute şi ample acţiuni pentru combaterea eroziunii solului. Pe această din urmă temă, Trustul S.M.A. Mureş a iniţiat, la C.A.P. Bichiş, un interesant schimb de experienţă. Cu acest prilej au fost făcute demonstraţii practice privind folosirea plugului reversibil pe terenuri situate în pante cuprinse între 9 şi 16 grade, folosirea semănătorii de porumb, modificată cu 4 secţii, a cultivatorului pentru întreţinerea culturilor. Pentru început, Trustul S.M.A. Mureş s-a angajat ca în primăvara aceasta să modifice 32 semănători, cu care să poată fi însăminţate pe curba de nivel circa 4.000 ha. Schimbul de experienţă a fost util iar transpunerea în fapte a recomandărilor făcute va constitui un pas important în lucrarea solului pe curbele de nivel, factor important în prevenirea și combaterea eroziunii solului. Să fi fost „păcăleală“ de 1 aprilie? In presa tirgumureşeană de duminică, 31 martie, a apărut următorul anunţ: „I.C.L.S. mărfuri industriale Tg.-Mureş anunţă: In mod excepţional, duminică 31 martie, magazinul universal din Piaţa Teatrului (Luxor n. r.), va fi deschis între orele 9—13“. Intr-adevăr, magazinul s-a deschis, măsura fiind binevenită, mai ales dacă ţinem seama de numărul mare al cumpărătorilor dornici să viziteze această nouă unitate, care au aşteptat citeva luni pînă să se deschidă, însă, dacă măsura a fost binevenită, conducerea magazinului a ţinut cu orice preţ să o îndeplinească numai pe jumătate, deoarece la ora 12,15 a închis uşile unităţii, creînd nemulţumiri în rîndul cumpărătorilor care ştiau din anunţul din presă că magazinul e deschis pînă la ora 13. Cumpărătorii interesindu-se de ce unitatea s-a închis cu 45 de minute mai devreme decit glăsuia anunţul, supraveghetoarea de la uşă le răspundea cu multă indiferenţă: „dacă lăsăm lumea să intre în unitate pînă la ora 13, noi cînd mai plecăm acasă?“ Această „păcăleală“ de unu aprilie sperăm că nu va fi trecută cu vederea de factorii de răspundere in domeniul comerţului. I. CĂLĂRAŞU De ce vă cumpăraţi... microbi? — Ia seminţee! Bunee! Sărateele îşi oferă cu dezinvoltură marfa fel de fel de vînzători ad-hoc, instalaţi pe la colţuri. Din păcate, de cele mai multe ori, chiar şi fără această reclamă gălăgioasă, se găsesc destui amatori de „delicatese" ambalate în cornete care numai apetisante nu se pot numi. Ca să nu mai vorbim de înfăţişarea unora , dintre „comercianţii“ vădit certaţi cu igiena corporală. In această situaţie, e de mirare uşurinţa cu care oameni în toată firea acceptă să cumpere ... microbi ! Căci, ce garanţie de sănătate pot prezenta asemenea persoane neautorizate?! Cu toate măsurile întreprinse de organele competente pentru stîrpirea acestui fel de „comerţ“, înşişi amatorii de seminţe ii încurajează. Aceasta, dintr-o înţelegere deformată a modului în care e bine şi trebuie să ne păzim sănătatea. Problema, în aparenţă minoră, mai are şi un alt aspect. Este vorba de curăţenia oraşului, a trotuarelor, a altor locuri publice pe unde consumatorii de seminţe îşi lasă„urmele“. Iată lucruri în faţa cărora nu avem dreptul la indiferenţă. I. SIGHIŞOREANU La I.P.L. „23 August“ (Urmare din pag. 1) O altă problemă care şi-a găsit rezolvarea e aceea a cooperării cu unităţile similare din judeţ şi din ţară privind folosirea semifabricatelor, care a contribuit la creşterea indicelui de utilizare a masei lemnoase. Un singur exemplu este edificator: dacă la începutul actualului cincinal dintr-un mc de lemn se realiza o producție globală egală cu circa 10.000 lei, în prezent, din aceeași cantitate de material se realizează 15.000 lei. Planul de muncă pe trimestrul II cuprinde de asemenea probleme foarte importante, cum sunt: aprovizionarea tehnico-materială, reducerea cheltuielilor de producţie, folosirea la capacitate a utilajelor şi instalaţiilor, realizarea integrală a sarcinilor de export etc. Rezultatele amintite mai sus se datoresc faptului că înrendul membrilor comitetului oamenilor muncii există o atmosferă de lucru, începînd cu sistemul de organizare a şedinţelor, pînă la adoptarea şi urmărirea îndeplinirii hotâririlor. Există un climat corespunzător manifestării plenare a fiecărui membru pentru spunerea deschisă a părerii în problema discutată, a criticării neajunsurilor ivite. Reprezentanţii muncitorilor aleşi în organul de conducere colectivă — Mihai Pop, Iosif Vereş şi alţii — îşi aduc o contribuţie deosebită în desfăşurarea activităţii, vin cu propuneri concrete izvorite din consultarea tovarăşilor de muncă din secţii şi, cînd este cazul, iau poziţie critică la adresa celor care nu-şi fac datoria. Aceasta datorită faptului că materialele cu problemele expuse în şedinţe sunt difuzate membrilor comitetului cu 5 zile înainte de a avea loc deraierea, pentru ca aceştia sa poată discuta cu cei care i-au ales și sa le reprezinte interesele. ^ — STEAUA ROȘIE PAGINA 3 COMITET DE BLOC FORMAT DIN COPII In Aleea Carpaţi din Tg.-Mureş, la blocul 55, sub îndrumarea şi din iniţiativa comitetului de bloc a luat fiinţă încă un comitet de bloc, acesta format din copii. Comitetul de bloc format din copii este compus din 7 membri, copii în vîrstă de peste 15 ani. Noul comitet şi-astabilit ca obiective antrenarea tuturor copiilor din bloc la acţiunile patriotice pentru amenajarea şibuna întreţinere a terenurilor de sport, a locurilor de joacă şi zonelor verzi, pentru menţinerea ordinei şi liniştii, pentru cultivarea în rindurile copiilor a spiritului gospodăresc, a dragostei față de muncă, ordinei şi disciplinei. Aceste obiective şi altele, sunt înscrise în planul de muncă al comitetului de bloc format din copii. Este o inițiativă lăudabilă, care merită a fi generalizată. ■ Agendă CINEMA MARŢI, 2 APRILIE TG.-MUREŞ — Arta: Prinţul Bob. Progresul: Omul cu creierul transplantat. Select: Cea din urmă zi; Mesagerul. Tineretului: Semurg, pasărea fericirii. Flacăra: Un om în sălbăticie. Pitic: Cea mai mică ploidică; Dorotea şi coţofana; Raze de soare; Tata şi marele talent; Cîrtiţa şi umbrela. SIGHIŞOARA — Lumina: Efectul razelor gamma asupra crăiţelor. Tirnava: Nunta de aur. REGHIN — Patria: în munţi creşte un brad verde. Victoria: O floare şi doi grădinari. TÎRNĂVENI Melodia: Cartea junglei. LUDUŞ —Flacăra: Logodnică frumosului dragon. SOVATA — Doina: 100 de lei. SÎNGEORGIU DE PADUR.fi — Popular: Ferma din Arizona. FlNTlNELE — Patria: Departe de Tipperary. MIERCUREA NIRAJULUI — Nirajul: Război şi pace (seriile I—II). SARMAŞU — Popular: Fuga după linişte. TEATRU ‘ TEATRUL DE STAT, secţia maghiară, ora 19,30: Vilegiaturiştii. TELEVIZIUNE 900 — Teleşcoală; 10,00 Curs de limbă germană; 10,30 — Curs de limbă franceză; 11,00 — Biblioteca pentru toţi. Alexandru Macedonski; 11,45 Pagini din „Albumul duminical“; 2, 30 — Telex; 17,35— Curs de limbă rusă; 18,05 Curs de limbă engleză; 18,35 — Lecţii TV pentru lucrătorii din agri-’ cultură; 19.20 - 1.001 de’ seri; 19 30 — Telejurnal: „0,00 Revista economică TV; 20,35 — Seară de teatru. Ciclul „Oameni de seamă ăi Zilelor noastre . „Personalitate pentru concurs de Corneliu Marcu. Lucrare distinsă cu premiul I la Condusul de scenarii Radio-TV, ediţia 1973- 21.40 — Surprize pe micul ecran; 22,15 - 24 de ore. RADIO TG.-MUREŞ MIERIcUm. 3 APRILIE In limba română. 6—6.30: „Generaţii ale libertăţii“. 16.30 18. Cronica actualităţii. Anchetaradio (venituri ilicite). „Sub zodia lui August 23“. Drumeție folclorică muzicală.