Steaua Roşie, mai 1978 (Anul 30, nr. 103-127)

1978-05-03 / nr. 103

Adunarea festiva de la Tirgu-Mureş (Urmare din pag. 1) în 1980 producţia industrială urmînd să crească cu 34,3 la sută faţă de 1975. In Gală sunt prezenţi reprezentanţii colectivelor de oameni ai muncii de la Electromureş, Combinatul de îngrăşăminte chimice, I.P.L. „23 August“, Metalotehnica, IMATEX, din celelalte unităţi economice din Tg.-Mureş. Ei raportează că, în întîmpinarea zilei de 1 Mai, prin muncă entuziastă, consacrată înfloririi patriei, au îndeplinit sarcinile de plan la producţia industrială ce au revenit municipiului pe 4 luni, cu 4 zile mai devreme, asigurînd astfel obţinerea, în patru luni a unei producţii suplimentare în valoare de circa 100 milioane lei. La sfîrşitul trimestrului I, colectivul de la Electromureş avea un avans faţă de plan de 11 milioane lei, cel din activitatea industrială a T.C.M. tot de 11 milioane lei, I.C. „Prodcomplex“ 10 milioane lei, Fabrica de zahăr 9 milioane lei, IMATEX şi Metalotehnica cite 6 milioane lei. Cu realizări de seamă se prezintă şi Combinatul de îngrăşăminte chimice, U.J.C.C., I.R.A. şi alte unităţi economice. Azi, colectivele de oameni ai muncii din întreprinderile tîrgu- Stureşene, îşi reafirmă hotărîrea de a-şi aduce o contribuţie sporită la realizarea angajamentului asumat de judeţul nostru de a obţine în acest cincinal o producţie industrială suplimentară în valoare de peste 5 miliarde lei. Partidul Comunist Român, preluând şi dezvoltând tradiţiile internaţionaliste ale mişcării muncitoreşti din ţara noastră, s-a manifestat şi a acţionat întotdeauna ca parte integrantă a marii armate revoluţionare mondiale, ca luptător consecvent şi neobosit pentru cauza socialismului şi comunismului. Indeplinindu-şi cu cinste rolul de detaşament activ, de nădejde, al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, al marelui front internaţionalist, partidul şi statul nostru împleteşte armonios îndeplinirea sarcinilor naţionale, preocuparea pentru edificarea noii orinduiri, cu activitatea internaţională, cu participarea activă la lupta împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, pentru pace şi colaborare între popoare. Sutele de participanţi la adunarea festivă ovaţionează pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru patria noastră socialistă. Sînt manifestări entuziaste ale adeziunii întregului nostru popor la politica partidului și statului, ale hotărîrii lui de a urma neabătut această politică. Adunarea festivă se încheie într-o atmosferă vibrantă, de puternică însufleţire, prin intonarea imnului de luptă al muncitorilor de pretutindeni „Internaţionala“. A urmat apoi un bogat program cultural-artistic, dedicat sărbătorii muncii şi solidarităţii internaţionale. Aspect din sală Secvenţe de la programul cultural-artistic * STEAUA ROSTF PAGINA 1 Ore şi zile de muncă rodnică Despre rezultatele muncii rodnice şi însufleţite ale primelor ore şi zile din luna mai am primit informaţii din multe unităţi industriale ale judeţului, unde, aşa cum obişnuim să spunem, se munceşte cu foc continuu, unde activitatea n-a încetat nici o clipă, zilei de 1 Mai închinindu-i-se un strălucit buchet de realizări. Spaţiul nu ne permite să-i amintim pe toţi cei care în aceste zile au fost de veghe în faţa cuptoarelor, a maşinilor şi instalaţiilor, pe căile rutiere şi de fier , înscriind în bilanţul lunii mai primele succese, constituite în primele „semne bune“ ale unei activităţi tot mai rodnice. Bine şi cu spor au muncit toate schimburile combinatului tîrgumureşean de îngrăşăminte chimice. Operatori, umecişti, lăcătuşi de întreţinere, maiştri, ingineri de schimb au fost la datorie supraveghind şi conducînd cu atenţie şi pricepere instalaţiile complexe, la capacitatea maximă. Tot din Tirgu-Mureş aflăm că pe nesfîrşitele căi de oţel feroviarii au asigurat — aşa cum îi ştim dintotdeauna — o circulaţie normală, conform graficelor, a tuturor trenurilor de călători şi de marfă. Mugurii primelor succese ale lunii mai de la Combinatul chimic din Tirnăveni poartă amprenta muncii harnice a brigăzii de carbidari condusă de maistrul Eugen Moşneag, şeful de echipă Zacheu Munteanu şi arzătorul şef Böjte Balint. La predarea schimbului ei au raportat 2 tone de carbid peste plan. La secţia de bicromat brigada subinginerului loan Cindea a ieşit învingătoare in pasionanta luptă cu minutele, producînd peste prevederi 12 tone de bicromat. Nici cei de la săruri de bariu nu s-au lăsat mai prejos. Vasile Mărgineanu —maistru, Hunyadi György — şef de echipă şi „ortacii“ lor au depăşit planul primului schimb din luna mai cu 1,1 tone de carbonat de bariu. Maiştrii Ştefan Foaltin şi Nicolae Suciu ne comunică primele realizări ale atelierului de sticlărie de la întreprinderea de sticlărie şi faianţă din Sighişoara. „Activitatea a decurs şi decurge normal. In zilele de 1 şi 2 Mai întregul efectiv s-a aflat la post, în mod deosebit evidenţiindu-se operatorii Ioan Cioc, Kresner Daniel, Zaharie Maier, Gheorghe Hidvegi, Barijai Bela, Ioan Botoc, Iosif Fülöp şi conducătorii de foc Grigore Matei, Nicolae Lascu şi Zoltan Bela. Iată şi realizările: în prima zi am produs peste plan 27.000 butelii din sticlă". Sunt primele succese din această lună care se vrea o perioadă de maximă concentrare şi utilizare a maşinilor şi utilajelor, a priceperii şi dăruirii oamenilor muncii — expresie concretă a hotărîrii mureşenilor de a îndeplini în mod exemplar planul şi angajamentele asumate pe acest al treilea an al cincinalului actual. M. BÂRDÂŞANU Activitate susţinută pe ogoare Această zi frumoasă de început de mai, cînd livezile sînt în floare, cînd natura te îndeamnă la contemplarea frumuseţilor sale, dar şi la fapte, harnicii lucrători ai ogoarelor, mecanizatori, ţărani cooperatori, au sărbătorit-o prin muncă. Era şi firesc, deoarece timpul nefavorabil din ultima parte a lunii aprilie a încetinit peste măsură ritmul însămînţării, mai ales al porumbului. In această situaţie, la 1 Mai, pe ogoarele judeţului nostru s-a lucrat intens la pregătirea terenului şi semănat. Bilanţul acestei strădanii a fost şi este încununat de succes. In întreprinderile agricole de stat, la cele din Zau, Seuca, Sîncrai sau din alte părţi, harnicii mecanizatori, secondaţi de specialiştii unităţilor, au efectuat lucrări de pregătire a solului pe sute de hectare, iar 3®fl ha au fost însăminţate cu porumb. Susţinut s-a acţionat şi la erbicidarea păioaselor. Cu aceeaşi responsabilitate pentru producţia acestui an s-a muncit şi în cooperativele agricole. La Sărmaşu, Miheş, Rîciu, Sinmărtinu de Cimpie, Şăulia, Sînpaul, Acăţari, Nazna, Band, Vînători, Fîntînele şi în multe alte părţi mii de mecanizatori din S.U.A., ajutaţi de ţăranii cooperatori, în prezenţa specialiştilor din unităţi sau a delegaţilor din Direcţia agricolă şi din alte părţi au efectuat pe întinse suprafeţe cele mai diverse lucrări de sezon. Desigur, prin urgenţa lor, proritate au avut lucrările de pregătire a solului care au fost efectuate pe mai bine de 3.000 ha, iar însămînţarea porumbului pe o suprafaţă de peste 2.800 ha. In acest iureş al întrecerii cu care a fost cinstită Ziua internaţională a muncii se aflau pe cimp mii de mecanizatori, un mare număr de specialişti, activişti din aparatul de partid şi de stat. La C.A.P. Nazna, de exemplu, Teodor Orza, preşedintele unităţii, s-a aflat tot timpul împreună cu Ioan Popşor, şeful secţiei de mecanizare, cu brigadierii de câmp Ioan Nemeş şi Sikó Iosif, veghind la calitatea lucrărilor. Era şi firesc, deoarece mecanizatorii Emil Fodor şi alţii au însămînţat porumbul pe ultimele suprafeţe, lucrare care în cursul zilei de astăzi va fi încheiată. Lucrări de calitate s-au efectuat şi la C.A.P. Biciu. Inginerul şefDan Crahmaliuc se afla cu o formaţie de mecanizatori din secţia condusă de iscusitul Botoşei la semănatul porumbului în brigada din satul Nimi. Mari forţe se aflau necîmteşi în vecini, la Sinmărtinu de Cîmpie, Pogăceaua etc. Veşti bune avem şi de la consiliul intercooperatist Acăţari. Danes Árpád, directorul consiliului, avea In lucru 11 semănători cu care s-au efectuat lucrări pe 165 ha. Semnul hărniciei împletit cu dorinţa de a încheia cît mai operativ însămînţarea porumbului a stat tot timpul şi In atenţia harnicilor cooperatori şi mecanizatori de pe meleagurile Şăuliei de Cimpie. __Cu acelaşi elan a continuat munca şi în cursul zilei de ieri, cînd noi forţe s-au legat în acţiunea de grăbire a însămînţării porumbului. REMUS CÂMPEAN ÎN ORAŞELE DIN JUDEŢUL NOSTRU (Urmare din pag I) s-au evocat rezultatele obţinute de oamenii muncii din Reghin în toate domeniile de activitate. Cu acest prilej a fost relevat faptul că în primele patru luni ale anului succesele economice în întrecerea socialistă sunt foarte bune, atît în industrie cît şi în agricultură. De asemenea, s-au scos în evidenţă rezultatele obţinute pentru buna gospodărire şi înfrumuseţare a oraşului care, în acest an, va sărbători 750 de ani de la prima sa atestare documentară. In continuare a avut loc un spectacol muzical-coregrafic intitulat „Flori de mai pe plaiul ţării“, prezentat de formaţii artistice ale casei de cultură şi ale clubului tineretului. Programul s-a bucurat de succes din partea publicului. In ziua de 1 Mai, la amfiteatrul de vară de la Pădurea Rotundă au fost prezenţi circa 3.000 de oameni ai muncii din Reghin şi din împrejurimi, veniţi pentru a petrece în acest frumos loc de agrement. Pădurea, îmbrăcată în haina ei verde de primăvară şi înmiresmată de flori, vuia de veselie, de cîntecul şi jocul adus la marea scenă de formaţiile artistice ale sindicatelor din oraş. EMIL ŞERBANESCU La Tîrnăveni De sîmbătă după-amiază, Tîrnăveniul a îmbrăcat haine de sărbătoare, haine pregătite şi pentru marele eveniment consacrat şi celor şapte secole de la prima atestare documentară a localităţii. La ora 17, în sala casei orăşeneşti de cultură, în prezenţa a peste 650 de oameni ai muncii, se deschide adunarea festivă închinată sărbătoririi zilelor de 1 şi 9 Mai. Despre semnificaţia acestor evenimente a vorbit tovarăşul Ştefan Oltean, prim-secretar al Comitetului orăşenesc de partid, primarul oraşului, care, în cuvîntul său, menţionează că în cadrul întrecerii socialiste colectivele de carbidari, sticlari, constructori, meşteşugari au realizat la 28 aprilie prevederile planului pe primele 4 luni şi au obţinut peste plan produse în valoare de aproape 16 milioane lei. In partea a doua a adunării festive a avut loc un frumos program cultural-artistic susţinut de formaţiile combinatului chimic şi întreprinderii de geamuri. In zilele de 1 şi 2 Mai au avut loc activităţi cultural-artistice şi sportive la punctele de agrement şi în centrul oraşului, cu ocazia Zilei tineretului. I. EREJDI La Luduş Intr-o atmosferă sărbătorească, după tradiţia şi specificul primei zile din Florar, în sala casei orăşeneşti de cultură a avut loc adunarea închinată marii sărbători a muncii — ziua de 1 Mai, la care au fost prezenţi peste 500 de luduşeni. Despre semnificaţia zilei, despre împlinirile noastre şi minunatele perspective ale înfăptuirilor contemporane, a vorbit tovarăşul Ioan Zagon, secretarul Comitetului orăşenesc de partid, primarul oraşului. Au fost scoase în evidenţă şi cu acest prilej realizările colectivelor de oameni ai muncii din oraş, în fruntea cărora se află cele de la Fabrica de construcţii metalice şi articole din cauciuc, de la întreprinderea de cînepă şi altele, realizări ce se înscriu armonios în marile împliniri ale României socialiste. In încheierea adunării populare a avut loc un spectacol festiv prezentat de formaţiile artistice ale casei orăşeneşti de cultură. In zilele de 1 şi 2 Mai s-au desfăşurat serbări cîmpeneşti în parcul mare al oraşului şi la cabana „Salcîmul“, unde au avut loc şi programe artistice. Pe stadionul „Mureşul“ din localitate au fost organizate ample întreceri sportive, iar la clubul muncitoresc o seară cultural-distractivă şi carnavalul tineretului. IOSIF ANDREICA La Sovata Peste 400 de oameni ai muncii — români şi maghiari — bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici din Sovata au participat la adunarea festivă consacrată zilelor de 1 şi 9 Mai, însemnătatea evenimentelor a fost evocată de tovarăşul Aurel Dan, secretarul Comitetului orăşenesc de partid, primarul oraşului, care a trecut în revistă succesele obţinute de colectivele de muncitori, ingineri şi tehnicieni în înfăptuirea sarcinilor izvorîte din hotărârile Conferinţei Naţionale a partidului, a subliniat faptul că în primul trimestru, planul producţiei industriale a fost depăşit cu 8 la sută, locuitorii oraşului participă cu entuziasm la acţiunile patriotice de înfrumuseţare şi bună gospodărire a localităţii. In întîmpinarea zilei de 1 Mai, ei au realizat un volum de astfel de lucrări în valoare de peste 3.200.000 lei. Adunarea festivă a fost urmată de un program cultural-artistic susţinut de formaţiile de la U.F.E.T., I.B.C., de la liceu şi şcolile generale.