Timpul, iulie 2005 (Anul 16, nr. 153-178)

2005-07-22 / nr. 171

Panoramic Totul pentru a-1 prinde /p.2 Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.6 Vremea este instabilă. Sunt posibile traverse de ploaie cu descărcări electrice. Dimineața Prânz Seara Cum țu> scris Thalia Astăzi, programul TV color, 32 de pagini, cu 24 de programe, supliment gratuit al ziarului Timpul. 1OOt de nopți Copiii unui Dumnezeu mai mic PE SCURT • f Echipa masculină de handbal U.C.M. Reșița va susține mâine, 23 iulie a.c., în Sala Polivalentă, două partide amicale, în compania formației H.C.M. Drobeta Tr. Severin. Prima va începe la ora 11.30, iar cea de-a doua la ora 15.30 sau 16. (M.M.) Inaugurare mult așteptată Oravița (M.S.) - Ieri, în ședința Consiliului Județean, președintele Sorin Frunzăverde a anunțat un eveniment de mult așteptat. Azi, la ora 11.00, are loc inaugurarea fabricii de produse lactate. Fabrica va putea prelucra circa 6.000 de litri de lapte și va asigura 25 de locuri de muncă. Până acum există opt puncte de recoltare a laptelui în opt localități. Vom reveni cu alte amănunte în ediția noastră de mâine. IM,lf1i,1 ă8 TIMPUL II 13 R0 - 320058 Reșița, I Str. Independenței, Bl. A5 (?) (40) 255-212-739 9 771221 118010 IIllll llllil v idicii producției industriale Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Gallup* Sport „Tenisul înseamnă viata mea“ Magazin inversarea f Solidarității /p.12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA / 0255/212.739 Anul XVI, nr. 4450 (171) Vineri 22 iulie 2005 12 pagini 50 bani (5.000 lei vechi) Al cui e Platoul Secui Ü în conflictul dintre Primăria Reșița și Turist Semenic nu există, deocamdată, un câștigător. Reșița (N.C.) - Primăria municipiului se află în litigiu cu SC Turist Semenic SA. De fapt, cele două părți au o ■ La CJ cuvintele de ordine sunt: capitalizare și externare, credite și fonduri europene. Dorina Sgaverdia dorina.sgaverdia@informmedia.ro Oțelu Roșu - Promitem și noi, ca și președintele Consiliului Județean în ședința de ieri, că nu vorbim despre „greaua moștenire a trecutului“. Dar despre intenția parlungă istorie conflictuală. De data aceasta, obiectul litigiului este o decizie a Tribunalului Caraș-Severin de suspendare a unei licitații privind închirierea Platoului Secu. Licitație care ar fi trebuit să aibă loc în 2 iunie 2005. Inițiativa scoaterii la licitație a acestui teren a aparținut lomentului județean de a rupe cu un trecut care a închis fosta administrație a județului în carapacea propriei neputințe ne va fi imposibil să nu vorbim. Pentru că acesta ni s-a părut sensul întâlnirii de ieri. Ca să faci ceva pentru administrarea județului trebuie să recurgi la mijloacele care ne domină viata azi: capitalizare, credite, fonduri europene. Infrastructura județului, drumurile pentru ele dau prima impresie când pătrunzi Primăriei Reșița. Pentru că această instituție se consideră proprietarul de drept și fapt al platoului. Dovada pe care o invocă este reprezentată de extrasul de Carte Funciară, extras în care Statul Român figurează ca proprietar. Turist Semenic are pretenții de proprietar asupra Platoului Secu într-un județ, sunt de neconceput azi fără capitalizarea Drumurilor Județene. Aceasta este intenția capitalizarea. Nevoia de modernizare Apoi, sau în primul rând, li s-a repartizat clădirea unității militare, garantează cu ea un credit la orice bancă. Credit care însemnă dezvoltare, modernizare. Fără o minimă modernizare nu pot participa nici măcar la o licitație serioasă. Vor rămâne mereu capîn baza unei Ordonanțe de Guvern, prin care le-a fost atribuit dreptul de administrare în anul 1991. Recent, Consiliul Local Reșița a aprobat hotărârea privind închirierea prin licitație publică a Platoului Secu pentru activități de agrement. Hotărârea a fost contestată de Turist Semenic,p.3tivi lucrărilor pe care le refuză alții, fiindcă sunt ineficiente. După ce vor fi capitalizați, modernizați pot fi chiar externalizați (vânduți total sau parțial), ca să poată beneficia de o nouă infuzie de capital. Fie prin fondurile firmelor private, care i se asociază, fie prin accesarea fondurilor europene. Un buget județean, care este mereu în deficit, nu va rezolva niciodată drumurile dacă nu se va proceda astfel. Administrația județului se răzvrătește Atentat. Ieri, după-amiază, s-au produs la Londra patru explozii de intensitate redusă. Deși nu s-au înregistrat victime, deflagrațiile au crelulației. (foto IPA) au din nou panică în rândul Tragedia unui pescar Caransebeș (A.J.) - Unele întâmplări din jurul nostru ne fac să credem că nici în clipele de relaxare nu ne putem îngădui să renunțăm întru totul la vigilență. în ziua de miercuri, 20 iulie a.c., Tudor Isac din Orșova, aflat la pescuit și-a lansat undița din carbon, care dintr-o nefericită întâmplare a atins un cablu de înaltă tensiune, luându-i astfel viața. Studenți. Latrimie Murgu o grupă de studenți de la Facultatea de Arhitectură din Timișoara efectuează planuri și schițe ale caselor vechi din sat, planuri ce pot fi folosite de primărie pentru alocarea de fonduri pentru conservarea acestora. (Foto: O.M.)