Transilvania, 1886 (Anul 17, nr. 1-24)

Procese verbali luate in siedintiele comitetului Asociatiunei transilvane tînute in decursulu anului 1885/6. Nr. Fetei Procesu verbalu din 19 Decemvre 1885 despre alegerea unui cancelistu la comitetu . . . 12 Procesu verbalu din 30 Decembre cu dispositiuni despre plata la tipografia, diurne la adunarea generala, stipendii si legatura de 100 fi. testatu Associatiunei de catra Teodoru Moldovanu-Bucsia din Mediasin................................................... 12 Procesu verbalu din 30 Ianuariu 1886. Pertractarea conduseloru adunarei generale a despartiementului I. Brasiovu ținuta la orasiulu Codlea (Zeiden), espositiune partiala de manufacturi, inpartire de premii, doue dissertatiuni, ajutore la invetiacei. Asemenea pertractare a protocaalelor o despar. III. Sibiiu după adunarea sa generala dela Talmacelu; infiintiare de bibliotece poporane, dissertatiuni, cultura vermiloru de metasastc..................... 34 Procesu verbalu din 11 Februariu 1886. Cu privire la provocarea oficiului reg. ung. de competentie si aequivalente de a se presenta unu conspectu pentru tote schimbările intemplate dela 1881 pana la 1885 in averea associatiunei se iau mesuri................................................... 56 Procesu verbalu din 13 si 16 Februariu. Discussiuni îndelungate asupra organisarei sculeloru de fetitie.............................................. 56 Procesu verbalu din 25 Martiu dela despart. IV (S. Sebesiu) se presenta protocolulu adunarei generale tinute la Câstău , unu protocolu alu Comitetului desp. I. Brasiovu, altulu dela Desp. XI (Sîmleu) incassarea de 100 fi. dela eredii lui T. Moldovanu-Bucsita; încheierea contractului cu architecturu Gustav Moetz; reasumarea cestiunei despre organisarea sculeloru de fete........................................................ 9—10 Procesu verbalu din 18 Maiu. Ratiociniulu cassei se da in revisiune la trei membrii, se introduce metodu nou de contabilitate; greutati mari cu oficiulu reg. ung. de competentie; coperirea speseloru zidirei; opiniune separata a membrului B. P. de Harsianu; încercări de invoiela nereusita cu veduv’a Zinc’a Eomanu n. Qepesiu pe temeiulu testamentului după martea bărbatului seu; despre codicilulu testamentarul de 1000 fi.ulu repaus. Gregorie Hangea din Maieru in distr. Nasaud; intrări de taxe s. a........................................................ 11—12 Procese verbali din 12, 16 si 21 Iuniu. Se iau in desbatere statutulu si planulu de invetiamentu alu sculeloru de fete; defigerea salarieloru; întretinerea de 60 eleve in internatu; emitterea unui apelu; concurse pentru profesori ; obiecte necessarie in internatu; neputintica de a se deschide o intrare mai de a dreptulu de catra cetate la scoala preste proprietatea erariului; 665 fi. v. a. incassati prin dn. proprietariu Andreiu Cosm’a din Supurulu Nr. Fetei de susu in Silvani’a ca legatu după martea parochului gr. cath. loan Contiu din comun’a Giorocuta, taxe de membrii intrate dela M. Ostorheiu........................................................ 13—14 Procese verbali din 21, 24 et 30 Augustu. Intimatulu inspectorului reg. de scote după înaintarea statutului si planului de invetiamentu in scola de fete; învoire cu reuniunea femeiloru romane din Sibiiu; luarea in discussiune a concurseloru de professori si profesore ; stabilirea de principii in sensulu legei; alegerile; inspectorulu reg.ia la cunoscintia alegerile cu provisorie, adeca cu conditiune ca cei aleși după doi ani de servitiu se depună esamenu de calificatiune la o comissiune in Budapesta (§. 103 din legea articl. XXXVIII 1868 .................................................................. 17—18 Procesu verbalu din 4 Septemvre. Esecutarea conduseloru adunarei generale din 8 si 9 Augustu a. c. dela care au incursu in doue sume 1060 fi. v. a.; afacerea remasului după Avram Jancu; protocoalele dela despartiementele XX. (Blasiu), XVII (S. Regina), X. (Clusiu); insolite de sume bine venite; biblioteca remasai după Ioana Popu Maioru; premii, ajutorie; modulu alimentarei eleveloru in internatu . 19—20 Procesu verbalu din 28 Octombre. Afacerea colaudarei edificiului de scóle si de internatu după terminarea lui. Direcţiunea Despart. XI din Silvani’a (Selagiu) după adunarea generala dela Tasnad-Santau; diverse mesuri lăudabile. Direcţiunea despart. VIII Alb’a- Iulia după adunarea din comuna Totoiu; sume incassate, masuri bine luate. Alte doue intimate ale inspectorului reg. relative la cărțile scolastice, la aprobarea ministeriala a statutului si planului de invetiamenta; ordinu de a se submitte ministeriului documentele personalului didacticu spre a le cerceta de aproape si altele............................................................. 21—22 Procesu verbalu din 30 Octombre. Raportulu membrului B. P. de Harsianu despre starea in care aflase realitățile si totu teritoriulu remasu associatiunei transilvane după Avram Iancu, reparaturile întreprinse, spesele împreunate cu acelea cu conditiune de a se asterne ratiociniu esacta, diferentiele mai de înainte si traganarea; planulu de a se fotografa casele lui Iancu si celelalte superedificate spre conservarea memoriei lui............................... 23—24 Procesu verbalu din 26 Novembre in care pe lângă mai multe curenții se insemna venitulu de preste anu alu caseloru asociatiunei si ca aceasta e trecuta cu censulu seu intre virilisti. 23—24 Procesele verbali luate in adunarea generala a XXV-lea ordinara din 8 si 9 Augustu a. c. . 21—22