Transilvania, 1895 (Anul 26, nr. 1-12)

1895-09-15 / nr. 9

de multe ori pune pedeci grele şi progresului in cele bune şi salutare ... Altă, apariţiune îmbucurătore în viaţa cea domolă a Asociaţiuneî noastre este aceea, că afacerile ei au începută a se discuta viii şi cu interesă nu numai în cercuri private, ci şi în publicitate. Puteri noue se adună în giurula el, i se angajează cu mare zelă, şi îi promită concursulă loră vigurosă. Vederile asupra mijlocelor nu putem s dice că s’aă schimbată, dar ele s’aă lămurită şi clarificată multă în timpulă din urmă. Chiar că şi cu referinţă la normativulă reuniune! acesteia, s’a simţită lipsa de a face unele schimbări, prin cari se i se asigureze o funcţionare mai promptă şi mai corespundetoare. Pe lângă aceea fiind în statute unele espresiunî şi determinări, ce nu staă în consonanţă cu raporturile schimbate ale vieţii publice de stată, din parte competentă s’a cerută modificarea şi introducerea altoră disposiţiuni după stările faptice şi dreptulă publică de acum. Deci organulă esecutivă ală Asociaţiunei acum împlinesce mandatulă adunăreî generale din 1892, satisface totodată provocării înaltului regim şi presentăză onorabilei adunări, pe lângă raporturile despre mersulă afaceriloră, cari vor fi obiectă de discusiune şi decidere, precum aă fostă dela întemeierea Asociaţiunei în fiăcare ană, — şi unii proiectă de modificare a statutelor, ca aşa ele să fiă aduse în consonanţă cu dreptulă publică, cară de altă parte să fiă mai clare şi să ne asigureze mai deplin mersură regulată spre scopură prefiptă. E învederată, că cu deosebire prin acestă punctă ală programului seă, adunarea presentă devine forte însemnată, chiară epocală în viaţa Asociaţiunei, pentru că ea are să decidă şi asupra unor determinări din statute, ce i se presentăză modificate nu numai după formă, dar şi după cuprinsă. Cu atâtă simţimă cu toţii bucurie mai mare, când vedem adunată aci o coronă de membri atât de numărosă şi