Tribuna, aprilie 2002 (Anul 118, nr. 3377-3402)

2002-04-15 / nr. 3389

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXVni, serie nouă, nr. 3389 Luni, 15 aprilie 2002 8 pagini, 3500 lei (la abonați -1600 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro ■»Mi:îTRUL MEDIULU FULGERĂ Aflat la sfârşitul acestei săptămâni în judeţul Sibiu, ministrul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului (APPM), Petru Lificiu, a criticat, în termeni foarte duri, modul în care Inspectoratul de Protecţia Mediului îşi face datoria, dar şi nerespectarea de către “Sometra" SA Copşa Mică a programului de conformare la cerinţele de mediu. Vizita lui Petru Lificiu a început sâmbătă dupăamiază, la Staţia de epurare a apelor uzate de la Mohu. Ministrul a promis sprijin în finanţarea lucrărilor de reabilitare a staţiei, dar şi a întregului sistem de canalizare al Sibiului.__________________ cont.în pag.2 Florin STAICU  TUNĂ ŞI LA SIBIU ^■’’Sometra” nu şi-a respectat angajamentele de mediu ministrul către angajaţii IPM: “Munca dvs. e aproape zero!” & sprijin total pentru reabilitarea sistemelor de canalizare & Sibiul va beneficia de o finanţare ISPA pentru canalizare şi epurare ministrul va sprijini şi realizarea aducţiunii Zetea Orientul Mijlociu a reuşit să acapareze atenţia lumii, concentrată, până mai ieri, în Afganistan. Ofensiva militară a fost înlocuită cu ofensiva diplomatică. Intervenţia diplomatică i-a purtat paşii lui Colin Powell prin vecinătatea lui Arafat pentru că de la vecini poţi să afli multe. Vineri, trebuia să aibă loc întrevederea Powell - Arafat amânată de un incident sinucigaş. A fost amânată pentru astăzi. Este de aşteptat ca Powell să audă la Ramallah ce ştia deja de la Agadir, de la Casablanca, de la Hosni Mubarak şi de la prinţul moştenitor al Arabiei Saudite: “oprirea imediată a ofensivei Israelului asupra teritoriilor palestiniene". Misiunea lui Colin Powell oscilează între “eşec" şi “eşec total”, dar nu este încheiată. S-a obţinut un Comunicat prin care liderul palestinian se dezice de terorism, ceea ce nu înseamnă mai nimic, nici în cazul când Arafat a scăpat "hăţurile”, nici în cazul, avansat de Ariel Sharon, când fostul negociator palestinian ar simpatiza pe "dedesubt” cu organizaţiile teroriste. Simplificând, problema se pune aşa: pacea este condiţionată de fiecare dintre părţi, printr-o hotărâre imediată a celeilalte părţi. Ce încetează mai întâi? Războiul sau actul terorist? Războiul este mai uşor de “controlat" aşa că ar trebui să înceteze mai întâi, urmând ca actul terorist să fie înăbuşit mai apoi. Aşa spune lumea arabă, aşa spune şi Europa, prin mulţimea declaraţiilor şi demonstraţiilor. Daca aşteptăm lichidarea terorismului, după care să ne retragem de pe nişte teritorii, vom aştepta multă vreme. Dacă Israelul părăseşte teritoriile palestiniene, va obţine sprijin total împotriva terorismului. Părerea că SUA ar fi o colonie a Israelului este, altfel exprimată, împărtăşită de foarte mulţi. Nu-i greu să ne imaginăm ce ar însemna ca această părere să conţină o fărâmă de adevăr. Chemarea spre raţiune, pe care am făcut-o de atâtea ori, o repetăm astăzi. Sub o aripă mai largă. Nu găsim o încheiere mai potrivită, aşa că vom consemna faptul că la o iniţiativă regală, sprijinită de televiziune şi de presă, în Arabia Saudită s-a organizat un fel de chetă populară pentru ajutorarea palestinienilor. S-au strâns, în fuga mare, pentru început o sută de milioane de dolari. Din ce au avut oamenii prin casă, adică bani, aur, bijuterii, ca tot omul. La “canistră” nu s-a umblat Să credem că înţelepciunea israelită pe care am mai cunoscut-o, o vom mai cunoaşte, înţelepciunea nu dispare, doar se mai uzează în anumite momente istorice. Mihai BRATU AUTOHAUS HUBER Dealer autorizat pentru judeţele Sibiu, Alba, Hunedoara Corespondenţă din Germania “Europa este ţelul nostru!" Documentele de parteneriat dintre Sibiu şi oraşul Landshut au fost semnate, oficial, sâmbătă în Germania, în cadrul unei ceremonii solemne, bine pusă la punct şi cu un mesaj demn de luat în seamă. Atât discursul primarului din Landshut Josef Deimer, cât şi cele ale celor doi consuli, cel român la München şi cel german de la Sibiu, au avut darul de a arăta că nu suntem singuri şi că Germania ne sprijină pe drumul pe care ne-am înscris şi ca ţară, dar mai ales ca oraş. Şi mesajele transmise de preşedintele Germaniei, Johannes Rau, şi de prim-ministrul Bavariei, dr. Edmund Stoiber, au fost unele de încurajare şi susţinere, ba mai mult, o concluzie general valabilă este aceea că România, Sibiul, sunt dorite de Europa. Despre Europa, despre o Europă fără graniţe, o Europă a cetăţilor unite cum spunea primarul Klaus Iohannis, s-a vorbit mult în luările de cuvânt. S-a vorbit despre convieţuire, despre solidaritate, iar faptul că toate aceste cuvinte au fost lansate la un eveniment al Sibiului nu este deloc un lucru de neglijat. A fost surprinzător cum la o acţiune destul de comună şi nu de o importanţă capitală au participat nume atât de grele, începând, cum spuneam, cu cei doi consuli şi continuând cu deputatul Parlamentului European,Franz Xaver Mayer, cp-*' deputatul Parlamentului Bavarez, Emma Kellner, şi cu preşedintele Consiliului Regional, Manfred Holzein, întâlnirea dintre Sibiu și orașul german Landshut, cont în pag.2 Răzvan MARCU tot ce ti doresti . ATRACţiE UNIVERSALĂ ! Aleea Seele nr. 2A * *