Tribuna, noiembrie 2004 (Anul 120, nr. 4168-4193)

2004-11-26 / nr. 4190

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIMȚI Anul CXX, serie nouă nr. 4190 Vineri, 26 noiembrie 2004 24 pagini, 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro O veste minunată vine să ne descreţească frunţile în acest sfârşit de noiembrie capricios: staţia de epurare a apei din staţiunea Păltiniş funcţionează! De aproximativ o săptămână ea a intrat în probe tehnologice, cu ambele trepte: mecanică şi biologică. Capacitatea ei de producţie este de 3,5 l/s apă epurată. ... ..... ............ Construcţia acestui obiectiv a început în anul 1985 şi din cauza lipsei de fonduri de investiţie execuţia s-a lungit la aproximativ două decenii. Odată cu intrarea în funcţiune a staţiei se elimină pericolul ca apele menajere (şi fecaloide) din Păltiniș să ajungă în lacul de acumulare de la Gura Râului. I.SORESCU înscrieri pentru centrale termice cu ipotecă pe locuință • Johannis spune că soluția se adresează în special celor pe care băncile nu-i creditează • CITEȘTE ÎN PAGINA 22 SCRISOAREA DE LA CORNELIU VADIM TUDOR! Am promis ca revenim!!! rVINO LA BRICOMAT Şos. Alba lulia nr. 112 Super Ofertă!!!!! ♦Combină frigorifică Arctic ks32s++ ♦Aragaz Arctic 4 ochiuri ♦Maşină de spălat Gorenje ♦Cuptor microunde Haier ♦Robot bucătărie Platinium ♦ Filtru cafea Ufesa 12.899.000 lei 5.799.000 lei 10.999.000 lei 2.599.000 lei 2.299.000 lei 1.099.000 lei Serviciile municipalităţii lucrează din plin pentru ca Orăşelul Copiilor, amenajat pe platforma de la Cazarma 90, să se deschidă ca în fiecare an pe 6 decembrie, de Sfântul Nicolae. Partea comercială din cadrul Orăşelului va fi însă deschisă de luni, 29 noiembrie. “Chiar dacă bugetul de anul acesta nu mai este aşa de darnic ca în alţi ani, ne străduim să oferim sibienilor, şi în principal celor mici, un motiv în plus să simtă atmosfera de sărbători. Orăşelul Copiilor va funcţiona pe acelaşi sistem ca şi anul trecut cu jocuri, maşinuţe şi comercianţi care au în vânzare cadouri şi diverse produse alimentare specifice sărbătorilor de iarnă”, a spus primarul Klaus Johannis în conferinţa de presă de ieri. F. STAICU (conf. în pag. 14) a mmsâ MnM a ados on M tre ül® ani tu • bradul are 20 de metri şi a fost adus din Poiana Soarelui - Sălişte • 50% dintre întreprinzătorii sibieni dau şpagă Conform unui sondaj de opinie realizat de Secţia de Investigaţii a ziarului nostru printre oamenii de afaceri sibieni, peste 50% dintre aceştia ne-au declarat că dau şpagă. Practic, dintr-un total de 50 de întreprinzători intervievaţi, 28 ne-au spus că au oferit "atenţii", "comisioane" şi chiar "şpagă" ca să obţină mai repede diverse aprobări, autorizaţii, facilităţi pentru bunul mers al activităţii lor. Cu toţii au invocat "legea tăcerii" când i-am rugat să ne nominalizeze măcar domeniul de activitate în care au fost obligaţi să dea şpagă, că de persoane nici nu se punea vorba. In plus, ei au încercat să-şi motiveze această reţinere şi prin faptul că, în ultima vreme, au constatat că instituţiile şi autorităţile publice sibiene sunt interesate de sprijinirea mediului de afaceri. Oricum, procentul ridicat al celor care preferă să dea şpagă pentru a-şi rezolva problemele trebuie să dea de gândit factorilor de decizie. Pentru că această corupţie la care ne referim este una "operaţională" şi nu una pasivă, ocazională. Ea a devenit o corupţie instituţionalizată și trebuie eradicată. loan VIDRIGHIN 1 Johannis: „Guvernul şi-a găsit loc de joacă în bugetele locale" • primarul s-a arătat, ieri, nemulţumit de „metoda populistă prin care Guvernul impune taxele şi impozitele locale” • Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a criticat, ieri, din nou Guvernul pentru „metoda populistă prin care impune taxele şi impozitele locale”. Johannis a spus că „Guvernul şi-a găsit loc de joacă în bugetele locale din România, astfel încât bugetul Sibiului pe anul viitor nu arată prea bine.” Primarul a precizat că şi anul viitor Sibiul va avea un buget tot de aproximativ 1500 de miliarde de lei, lucru care, însă, nu va permite începerea de noi investiţii. „Nu mai putem continua dezvoltarea agresivă a oraşului. Vom putea continua lucrările începute, vom reuşi să achităm toate ajutoarele sociale sau de altă natură, dar cam atât, în condiţiile în care bugetul s-ar putea să nu crească nici măcar cu rata inflaţiei!” (S. F.)