Tribuna, noiembrie 2005 (Anul 121, nr. 4475-4500)

2005-11-26 / nr. 4497

Bani mai mulţi pentru pensionari Peste 600.000 de oameni vor primi pensii mai mari de la jumătatea lunii viitoare. Este vorba despre angajaţii care s-au pensionat din 1997 până pe 31 martie 2001. Pensia medie pentru ei va ajunge la 3.200.000 de lei, adică vor primi cu aproape 25% mai mulţi bani decât până acum. Pentru cei cu vechime incompletă, pensia medie va fi majorată cu 360.000 lei şi va ajunge la 1.900.000 de lei vechi. Şi pensionarii din agricultură vor primi bani mai mulţi. Aceasta este cea de-a patra etapă a procesului de recalculare a pensiilor din sistemul public. EDITORIALUL ZILEI în Sibiu avem peşteri da Florin STAICU Medicii de familie mai au de aşteptat______ Un abuz inacceptabil Vânzarea cabinetelor, suspendată până la sfârșitul lui martie Tribuna eveniment pag. 10 Nişte italieni îşi fac de cap în Sibiu Tribuna actualitate pag. 12 Monica Macovei: Nu voi lucra în bunăvoie şi pace cu CSM doar de dragul imaginii Tribuna actualitate pag. 12 Studenţii vor beneficia de reduceri şi pentru trenurile Rapid şi Intercity Tribuna actualitate pag. 12 Boc vine la Sibiu Tribuna actualitate pag.11 Ministrul educaţiei în vizită la grevistul foamei din Cisnădie Tribuna eveniment * pag. 10 ................................... 1 Vremea în încălzire ușoară * 6 Minime -2 ► 2°C COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU ■ Fondat în 1884 de Ioan Slavici Vrei luna de pe cer Ce să faci cu ea? Mai bine primește de la Tribuna o lună de abonament gratuit. E simplu: abonează-te pe tot anul viitor. Grăbește-te! Oferta este valabilă până la 28 decembrie 2005. ■ sâmbătă, 26 noiembrie 2005 ■ 12 pagini (cu supliment) 60 de bani (6000 lei); ■ Anul CXXI, serie nouă, nr. 4497 www.tribuna.ro red@tribuna.ro; publicitate@tribuna.ro Cu vaca la Tribunal Bl patru televizoare color 9 patru radiocasetofoane [9 patru aspiratoare H) patru seturi vase de Inox 9 patru biciclete 9 zece abonamente anuale gratuite MMitli! ultima zi până când vă puteți reînnoi abonamentele este luni, 28 noiembrie a.c. * CEL MAI FIDEL CITITOR al TRIBUNEI tajirEEpTn'HU UITATI! La cererea repetată formulată de mulţi dintre abonaţii noştri fideli, am decis să acordăm un număr mai mare de premii. Aşadar, ABONAŢILOR pe toate cele 12 luni ale anului 2005, LE OFERIM, in cadrul tradiţionalului concurs Dragoş BAKO Ieri, în jurul amiezii, curtea Palatului de Justiţie s-a "bucurat" de o prezenţă inedită, câteva vaci. Andrei Marcel, administratorul SC Managro, proprietarul vacilor, a adus animalele în curtea Palatului deJustiţie, protestând astfel faţă de o hotărâre judecătorească. "Am adus aceste vaci pentru a le face cadou Justiţiei sibiene. Protestez împotriva hotărârii de anulare a unei licitaţii din 2002, organizată de Administraţia Financiară Sibiu, la care eu am participat şi în urma căreia am cumpărat activele SC Agromixtă Dealu Ocnei SA Sibiu, aflată în execuţie la acea dată. Administratorul acestei societăţi a recurs ulterior la tot felul de subterfugii, înaintând un plan de reorganizare care era de fapt un plan de lichidare mascată. Investiţia mea practic se duce de râpă prin această anulare a procesului verbal şi consider că procesul a fost judecat tendenţios, nu au fost verificate contestaţiile mele. In aceste condiţii, 150 de capete de bovine şi peste o mie de ovine nu vor mai avea unde să stea şi le voi face cadou celor din Justiţia sibiană. Bineînţeles, voi face recurs ca parte intervenientă pe lângă Administraţia Finanţelor Publice Sibiu. Marcel Rusu, preşedintele Tribunalului Sibiu, spune că "Protestul este unul extrem şi crede că dl. Andrei Marcel s-a grăbit, deoarece hotărârea nu este definitivă, nu este irevocabilă şi priveşte doar anularea licitaţiei. Există căi de atac, nu îl evacuează nimeni acum de acolo. Cred că cel mai înţelept este să se urmeze toate procedurile legale". în urma discuţiei purtate cu preşedintele Tribunalului Sibiu, protestatarul Andrei Marcel a hotărât să-şi ducă vacile înapoi în grajd, amânând astfel "cadorisirea" Justiţiei. El spune totuşi că, în cazul în care Justiţia nu îşi va face datoria, nu va renunţa la ineditul protest. Preţ pentru abonaţi: 27 de bani La minus două grade Gol puşcă în lacul din Dumbrava Sorana MAUR Pompierii militari au fost chemaţi, ieri dimineaţă, să scoată un bărbat ce se împotmolise în mâlul de la marginea lacului din Muzeul din Dumbravă. Până la sosirea pompierilor, sibianul, gol puşcă şi doar cu pantalonii ridicaţi până în zona genunchilor, a stat în apă până la brâu, însă în momentul în care echipajele de intervenţie au ajuns, el era deja căzut pe burtă în mocirla de la marginea lacului, ţipa şi cerea o sticlă de băutură. Medicii de la Smurd l-au dus imediat la Serviciul de Urgenţă al Spitalului Clinic Judeţean Sibiu. Dr. Constantin Roşea, din cadrul Serviciului de Urgenţă, ne-a declarat că pacientul se află sub supraveghere medicală din cauza hipotermiei, a fost perfuzat şi urma să fie internat. Angajaţi ai Muzeului din Dumbravă au povestit că l-au zărit pe acest individ și cu o zi în urmă în această zonă, însă nimeni nu a putut să explice de ce sibianul s-a dezbrăcat și a încercat să intre în apa rece a lacului.