Tribuna Sporturilor, 1996 (Anul 6, nr. 297-348)

1996-01-15 / nr. 298

INTERIŞTII SE FORTIFICĂ... După vizita medicală, antrenorii Cornel Ţălnar, Nicolae Lupu şi Petre Purima au declanşat, practic, etapa numită “încărcarea bateriilor”. N-a fost ocolită (vezi instantaneul alăturat realizat vineri de ANDREI BUTA) sala de forţă, unde Pogăcean, Baciu şi colegii lor par a nu avea nici o problemă cu “greutăţile”... perioadei de tranziţie spre sezonul de primăvară. De ce s-a ales Sovata şi nu tradiţionalul Păltiniş ne-a spus dl. Ţălnar: “La hotelul Brădet, unde vom fi cazaţi din 17 până în 27 ianuarie, nu ne lipseşte nimic. Nici continuare în pag. 4 Mircea BITU UDE, Anul VI,nr. 2981 15.01.-21.01.1996 4 pagini, 200 lei Arbitrul Aron HUZU, number one Abia revenit din Israel, cunoscutul arbitru sibian Aron HUZU a acceptat bucuros să purtăm o amplă şi, zicem noi, interesantă discuţie pe care o publicăm, cu voia dumneavoastră, în serial. - Ce face un arbitru în vacanţă, domnule Huzu? - Se odihneşte, se mai ocupă şi de copii şi soţie şi, cazul meu, călătoreşte. Miam petrecut vacanţa în Israel, împreună cu Doina, consoarta mea, Federaţia Română de Fotbal înlesnindu-mi participarea la tradiţionalul turneu rezervat juniorilor. Alături de reprezentativa ţării gazdă, au fost prezente echipe naţionale din Grecia, Cipru, România, Ungaria, Belgia, Franţa, Turcia, Suedia şi Islanda. A fost, înţeleg, o vacanţă activă în care continuare în pag. 4 A consemnat Mircea BIŢU GAZIŞTII, LA START De astăzi, elevii lui Florea Ispir şi Ion Aloman se aliniază la startul pregătirilor. “Timp de o săptămână - ne-a spus ieri dl. Hie VLAD, preşedintele clubului - lotul se va antrena la Mediaş, după care între 22 şi 28.1 se va afla la Păltiniş (hotel “Cindrel”), între 31.01 şi 11.02 gaziştii se vor pregăti la Sovata. Vor urma meciurile de verificare cu Industria sârmei Câmpia Turzii, F.C. Inter etc.” O noutate, întors din Maroc, Dumitrache speră să-și convingă antrenorii că merită să joace la Gaz metan. Doctorul Costea nu glumeşte... Vineri dupâ-amiază i-am făcut o scurtă vizită medicului primar Alexandru Costea, şeful Dispensarului policlinic pentru sportivi, întrebându-l ce impresie hau lăsat interiştii. “încă n-au ajuns la noi vedetele interiste: Blid, L. Cotora, Glăvan şi Lazăr, dar, fără viză medicală nimeni nu poate juca la nici o echipă! Foarte bine s-au prezentat la teste Caşolţan, Baciu, Pogăcean, Cl. Moldovan şi Radu Călin, ceilalţi obţinând calificative bune. Mediocru doar i-am găsit pe tinerii Şopterean, Neghirlă şi Matei. Deci, pot spune că, în majoritatea situaţiilor, jucătorii şiau folosit atent vacanţa, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Un control medical la fel de complex sugerez să se facă şi după revenirea din cantonament pentru a desprinde acumulările”. B. MIRCEA. Adi în ghips! Vineri după-amiază, în cabinetul doctorului Costea l-am întâlnit, în postură de pacient, pe Adi Văsîi. Era cu o gleznă în ghips. “Am călcat strâmb la antrenamentul de dimineaţă şi am făcut o entorsă, care mă indisponibilizează până luni (n.n. - astăzi). Doctorul Costea m-a asigurat că necazul e rezolvabil. Voi pleca, deci, cu băieţii la Sovata”. M.B. (în pag. 3EZKKiEE23 ♦ Pentru a putea participa la Olimpiada din 1996 de la Atlanta, boxerii de pe continentul nostru vor trebui să ajungă cel puţin în sferturile de finală ale CE (între primii opt la fiecare categorie), care sunt programate în Danemarca, în perioada 30 martie-7 aprilie. Motivul: să nu ajungă în America toţi ciumeţii! Vaştag şi Doroftei vor merge, cu siguranţă, dar ceilalţi? ♦ Secţia de tir a clubului Dinamo, care a dat, de-a lungul anilor, numeroşi campioni naţionali, europeni şi mondiali, este în mare criză de efectiv. Păcat, pentru că nu sportivii de performanţă au tras după noi în decembrie '89, ci amatorii! ♦ Echipa reprezentativă de juniori la rugby a întreprins un turneu de pregătire,bătând tot ce i-a ieşit în cale: 37-3 cu selecţionata regiunii Venetto, 47-7 cu naţionala Italiei... Să vedeţi ce chelfăneli vor încasa ai noştri în partidele din cadrul Campionatului Mondial din acest an... ♦ încă se mai bate apa-n piuă pe tema eşecului echipei feminine de handbal la CM, pisica moartă fiind aruncată de la unul la altul. Concluzia secretarului de stat Nicolae Mărăşescu: “FRH a scăpat hăţurile din mână”. Nu ştie că hăţurile se folosesc...la Federaţia de călărie... 4 Federaţia de motociclism a anunţat un concurs pentru ocuparea postului de contabil. Necazul este că nu mai prea avem motociclism 4 SC International * Tricotex SRL Târgu Mureş (telefon 1 033/66.38.64) livrează la preţuri avantajoase hanorace într-o gamă variată de culori . Liberianul George Weah, fost la Monaco, Paris S.G. şi în prezent la AC Milan, a dat lovitura cea mare, fiind desemnat, pe 1995, ■ cel mai bun fotbalist din Africa, din Europa şi din lume. Glorie şi bani ca- n America! 4 în urma examenului absolvit cu nota 8,50 şi a aprobării ■ Comitetului Executiv al FRF, Maria Pătraşcu din Ploieşti (27 ani) a fost inclusă în lotul divizionar A al arbitrilor. I Ce veselie va fi în vestiar, după meci, când va face duş împreună cu tuşierii... 4 Dumitru Sechelariu a continuare în pag. 4 n.i.d. , I ! “Vreau să câştig toate meciurile, iar echipa campionatul” interviu cu Cornel Alecu, conducătorul de joc al campioanei României la baschet, C.S.U. Forest Sibiu - Bun venit, Cornele, în redacţia TRIBUNEI SPORTURILOR. Bine că v-am gorit. Dar lăsând gluma la o parte, vă mulţumesc pentru invitaţie şi vă stau la dispoziţie pentru “bombardamentul” promis. - îl încep imediat, nu te teme, dar cu speranţa că simţul umorului va plana asupra amândurora. Cum se simte un “sudist” în Ardeal? - Foarte bine, chiar dacă nu a avut gâtul atât de lung să se uite peste Carpaţi şi să “ginească" posturile de director. De altfel,este o întrebare la care ar trebui să răspunzi şi matale, pentru că tot sudist eşti. - Eu m-am “măritat”, aşa că nu prea am ce comenta. - Păi ce, eu fac excepţie, în final cam tot pe acolo ar trebui să mă aflu. - Am avut oferte diverse, de ce ai ales tocmai Sibiul? Sunt motive, tot atât de diverse ca şi ofertele. A mai fost conjunctura, dar şi o anume intuiţie că aici mă pot realiza ca sportiv de performanţă. Nu este un secret pentru nici un cunoscător al baschetului că la C.S.U. Forest există o atmosferă favorabilă marii performanțe, continuare în pag. 4 interviu consemnat de Octavian RUSU Plenur Federaţiei Roiânie de Baschet Miercuri, 10 ianuarie a.c., a avut loc la Bucureşti Plenara Federaţiei Române de Baschet. Dezbaterile care au durat şapte ore şi jumătate au fost foarte aprinse, pe alocuri incendiare, şi au depăşit sfera ordinii de zi şi anume darea de seamă pe anul 1995, bilanţul şi alegerea noii conduceri a Federaţiei. Deoarece în numărul următor al TRIBUNEI SPORTURILOR vom reveni cu detalii şi amănunte nuanţate, surprinse la faţa locului, vă facem cunoscut acum preşedintele şi vicepreşedinţii F.R.B. Aceştia sunt domnii Dan Cristescu, respectiv Gheorghe Rahoveanu și Dumitru Ciubotea. Să mai adăugăm că au avut loc dispute foarte dure pe tema arbitrajului. Vom reveni. O. RUSU Bătuta tV vara strigături îndepărtarea temporară de stadion, pe care peluziştii o suportă cu durere, ca pe o boală, n-a reuşit să ne rupă rândurile şi iată-ne regrupaţi în faţa televizorului, bineînţeles la transmisiunile sportive, programate, nu se ştie din ce cauză, la ore de maximă somnolenţă. Lipsindu-i obiectul preocupării obişnuite, etapa, neavând, deci, ce să pună pe rol, ce să judece, Ovidiu Ioaniţoaia a invitat în studio trei antrenori, Enache, Ionescu şi Sdrobiş, precum şi un fost antrenor, Teaşcă, cu care s-a angajat într-o discuţie pigmentată, din când în când, de intervenţiile telefonice ale unor Peluza a ///-a telespectatori, peluzişti desigur, de prin ţară. Noutatea emisiunii de săptămâna trecută a fost abordarea, printre altele, a unui subiect considerat, până acum, “tabu”. Este vorba de bătaia pe care unii antrenori o administrează mânjitor nărăvaşi când se întorc în cabine. Cu excepţia domnului Constantin Teaşcă, cunoscut pentru firea sa blândă, toţi ceilalţi invitaţi au recunoscut că şi-au chelfănit elevii, fără însă ca relaţia elev-antrenor să fie perturbată, ba mai mult, citându-se cazuri când fotbalistul “certat” şi-a însuşit “critica” recunoscându-şi păcatele şi purtând, în continuare, sentimente de respect şi preţuire faţă de antrenorul ieşit din pepeni. Dacă ţinem seama că mai sunt ţări civilizate cu învăţământ “la vârf", unde nu s-a auzit de Macarenko şi unde “corecţia” este legiferată în şcoală, trecem cu îngăduinţă peste conflictul dascăl-elev care se mai întâmplă prin vestiare. Ceea ce nu putem să admitem, şi îl felicităm pe Ovidiu loaniţoaia pentru curajul cu care l-a dat pe post, este conflictul dascăldascăl, rezolvat cu forţa pumnilor, adică exact conflictul Enache Stan, antrenori braşoveni, conflict în urma căruia G. Stan s-a ales cu ochii vineţi. Bătaia dintre doi dascăli nu este o chestiune personală a lor. Din nefericire se reflectă în comportamentul elevului "năucit de spectacol. Antrenorul Enache a părăsit FC Braşov şi are prilejul să se reeduce la Tractorul, dar cum rămâne cu tinerii fotbalişti? Să fie doar o întâmplare faptul că la convocarea lotului s-au prezentat doar 7 jucători?! Mihai BRATU