Unirea, aprilie-mai 1974 (Anul 7, nr. 1896-1924)

1974-04-24 / nr. 1915

^ PAGINA A IV-A LUCRĂRILE SESIUNII EXTRAORDINARE A ADUNĂRII GENERALE A O.R.U. NAȚIUNILE UNITE. — Corespondentul Agerpres, Constantin Alexandroaie, transmite: Cea de-a 6-a sesiune extraordinară a Adunării Generale a O.N.U a intrat în a treia și ultima săptămînă a lucrărilor sale, consacrate studiului materiilor prime și dezvoltării Ministrul afacerilor externe al Kenyei, Njorge Mungai, a declarat că nu există o cale mai bună spre dezvoltarea țărilor rămase în urmă din punct de vedere economic decît stabilirea unor prețuri echitabile produselor lor de export, precum și elaborarea unui mecanism internațional capabil să fixeze un raport just între prețurile materiilor prime și cele ale produselor industriale. Stefan Olszowski, ministrul afacerilor externe al Poloniei, și-a exprimat convingerea că „identificarea măsurilor și mijloacelor pentru înlăturarea obstacolelor și dificultăților din calea dezvoltării cooperării economice internaționale și îmbunătățirea constantă a principiilor și mecanismelor ce guvernează această cooperare trebuie să constituie una dintre sarcinile de căpetenie ale Națiunilor Unite". Rudolf Kirchschlaeger, ministrul afacerilor externe al Austriei, a subliniat că nu este suficient ca sesiunea să adopte măsuri pentru înlăturarea consecințelor negative ale dificultăților economice care afectează, în diverse grade, toate statele, ci O.N.U. și statele membre au datoria de a elimina cauzele acestor dificultăți. în context, vorbitorul a relevat că elaborarea unei Carte a drepturilor și obligațiilor economice ale statelor ar putea fi o piatră de hotar în noul mod de a aborda problemele economice internaționale ce confruntă întreaga comunitate a națiunilor. Mubashir Hasan, ministrul finanțelor, planificării și dezvoltării al Pakistanului, referindu-se la existența unor factori negativi în relațiile economice și comerciale internaționale — între care discriminările și barierele tarifare ridicate în calea circuitului liber de bunuri materiale, inflația, „foarfecă prețurilor" la materiile —, a relevat că aceștia nu prime vor putea fi înlăturați prin corecții sau măsuri paliative, ci numai prin crearea unei noi ordini economice internaționale,la a cărei edificare să participe toate statele pe bază de deplină egalitate în drepturi. Zenon Rossides, ambasadorul Ciprului la O.N.U., a arătat că pentru grăbirea progresului economic al statelor în curs de dezvoltare sunt necesare asigurarea dezvoltării lor industriale, modernizarea agriculturii, transferul de tehnologie din statele industrializate către cele rămase în urmă, precum și recunoașterea suveranității permanente a statelor asupra resurselor lor naturale. Vorbitorul s-a pronunțat pentru luarea unor măsuri urgente în aceste direcții, dacă se dorește, într-adevăr, crearea unei noi ordini economice în lume, mai echitabilă și capabilă să răspundă imperativelor contemporane. 0800000000000000000000000000000000000 0 COPENHAGA (Agerpres). — Datoriile externe ale Danemarcei se ridică, în prezent, la 21 milioane de coroane (circa 15,6 miliarde franci francezi), ceea ce reprezintă o sumă de 4 200 coroane pe cap de locuitor. ROMA (Agerpres). — In perioada februarie 1973-februarie 1974, prețurile la alimente și produsele de larg consum au sporit în Italia cu 14,2 la sută — informează Institutul italian de statistică. Față de luna ianuarie 1974, costul vieții înregistrase în februarie o creștere de 2,1 procente. 9 TOKIO (Agerpres). La Tokio a fost semnat un protocol potrivit căruia Japonia acordă Uniunii Sovietice un credit bancar pe termen lung in valoare de 1 050 000 000 dolari — transmite agenția TASS. Creditul urmează să fie folosit pentru realizarea proiectelor de cooperare niponosovietică în exploatări carbonifere în Iakuția, în prospectarea industrială a zăcămintelor de gaze naturale din aceeași regiune și în valorificarea resurselor lemnoase din Extremul Orient sovietic. 9 LONDRA (Agerpres). — In cadrul măsurilor întreprinse de guvernul britanic pentru prevenirea și reprimarea actelor de violență din Irlanda de Nord, care cunosc o recrudescență în ultimele săptămîni, trupele engleze dislocate în Ulster au început o operațiune de întărire a pazei la frontiera acestei provincii cu Republica Irlanda. Operațiunea, care va consta în deplasarea, de-a lungul frontierei, a aproximativ 500 de soldați britanici, pe lîngă contingentul existent, are drept scop reducerea traficului cu arme practicat de grupările extremiste, reunite in cadrul Armatei republicane irlandeze (I.R.A.). UNIREA ROMÂNIA OSAKA. — Corespondentul Agerpres, Paul Diaconescu, transmite : Marți a avut loc festivitatea deschiderii ediției din vest an a Târgului Internațional de la Osaka, manifestare de la a cărei inaugurare s-au împlinit două decenii. Actuala ediție a târgului, la care participă peste 40 de țări și numeroase arme nipone, a fost deschisă de guvernatorul prefecturii Osaka. Au fost de față Ryoichi Kuroda, personalități ale vieții politice și economice nipone, invitați de peste hotare. România participă la ediția din acest an a Târgului internațional de la Osaka cu un pavilion In care expun 22 de Întreprinderi de stat pentru comerț exterior, prezentând un variat sortiment de produse ale industriei noastre. ROMA. Corespondentul Agerpres, Radu Bogdan, transmite : în orașul sicilian Marsilia se desfășoară In aceste zile, din inițiativa Asociației de prietenie Italia—România și a administrației comunale, un ciclu de manifestări culturale românești. Astfel, au fost inaugurate o expoziție de pictură românească contemporană, precum și o expoziție de afișe cinematografice. In cadrul mai multor seri cinematografice urmează a fi prezentate documentare și filme artistice consacrate României. 9 DAMASC (Agerpres). Președintele Hafez al Assad — prezidat, luni seara, o reuniune a a Comandamentului Central al Frontului Național Progresist din Siria — organismul politic suprem din țară — anunță agenția ME î In cadrul reuniunii, președintele Hafez Al Assad a făcut o trecere în revistă a situației militare de pe frontul siriano-israelian pe înălțimile Golan și au fost examinate ultimele evenimente pe plan politic. 9 CAMBODGIA (Agerpres). Potrivit agenției khmere de informații, în perioada 15 martie — 15 aprilie, forțele cambodgiene de eliberare au scos din luptă, în cursul operațiunilor desfășurate pe diferite fronturi, peste 18 000 de militari sonioliști. Patrioții au distrus în acest interval 24 de vehicule blindate și au doborît ori avariat șapte avioane,ale inamicului. 9 LONDRA. — Corespondentul Agerpres, Nicolae Plopeanu, transmite: Departamentul Muncii a anunțat că numărul șomerilor din Marea Britanie se ridică în prezent la 680 351, marcînd creștere de 61 865 față de luna trecută. 9 SOFIA. — Corespondentul Agerpres, C. Amariței, transmite: Ambasadorul României la Sofia, Trofin Simedrea, a fost primit de Stanko Todorov, președintele Consiliului de Miniștri al R.P. Bulgaria. In timpul întîlnirii, care s-a desfășurat intr-o atmosferă caldă, prietenească, au fost abordate probleme care privesc dezvoltarea și adîncirea colaborării dintre cele două țări. 9 LONDRA. — Corespondentul Agerpres, Nicolae Plopeanu, transmite: Ministrul britanic al industriei, Anthony Wedgwood Benn, l-a primit, marți, pe ambasadorul Republicii Socialiste România, la Londra, Pretor Popa. Cu acest prilej, a avut loc o convorbire în probleme privind colaborarea și cooperarea româno-britanică în domeniile industrial și tehnicoștiințific. Ministrul industriei al Marii Britanii, Anthony Wedgwood Benn, și-a reamintit cu plăcere de vizita făcută în anii trecuți în țara noastră, impresia puternică produsă de convorbirea avută cu președintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, MOSCOVA. — Corespondentul Agerpres, N. Crețu transmite : La 23 aprilie, au început la Moscova lucrările celei de-a 67-a ședință a Comitetului Executiv al C.A.E.R., la care participă vicepreședinți ai Consiliilor de Miniștri, din Bulgaria, Cehoslovacia, Cuba, R.D. Germană, Mongolia, Polonia, România, Ungaria, Uniunea Sovietică, precum și un membru al Consiliului Executiv Federal al R.S.F Iugoslavia. Din Republica Socialistă România participă tovarășul Gheorghe Rădulescu, viceprim-ministru al guvernului, reprezentantul permanent al țării noastre în Consiliul de Ajutor Economic Reciproc. N\\\\\\\\\\\\V\\\\\\V\V\\\\\\\\\V\\\\\\\\^^ | | inrffliffi.TOhriii CT $ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- © A doua viață a materiilor prime în 1650, planeta noastră număra 500 milioane locuitori ; două secole mai tîrziu, în 1850, populația atingea cifra de un miliard, iar un secol mai tîrziu, în 1950, de 2,5 miliarde , peste 30 de ani, (anul 2000), lumea noastră va avea 6 miliarde de oameni ! Dezvoltarea producției industriale mondiale s-a dovedit în ultimii ani și mai rapidă decît cea demografică : între 1963 și 1968 rata de creștere medie a producției a sporit cu 7 la sută față de 2 la sută — rata creșterii populației. Pe planul materiilor prime, între 1900 și 1970, consumul energetic mondial a fost înmulțit cu 10 și cel de materiale, cu 20. Creșterea economică mondială ar putea oare continua în acest ritm în comparație cu potențialul energetic și minor al lumii? Aceasta este întrebarea fundamentală pe care și-o pun specialiștii. Un aspect al problemei interesează dacă creșterea economică este posibilă din punct de vedere material. Un răspuns nu ni se dă încă, cert rămîne însă faptul că rezervele mondiale în materii prime nu sînt inepuizabile. Anumite surse energetice mondiale cum sunt petrolul sau gazele naturale se vor epuiza pînă în cel mult un secol. Și încă de pe acum, specialiștii fac inventarul produselor de substituție, dînd și soluții viitorului apropiat. Așa cum petrolul a în țonutul de 100-300 grame per tonă. Or, 100 g. per tonă în 1 km3 de granit corespunde la 270 000 t. de metal. Ar fi costisitor de extras, însă nu imposibil. De fapt, în aceasta constă problema : diminuarea concentrației exploatabile a unui minereu antrenează o sporire consumului de energie (extracație dificilă), și a procentajului de cheltuieli de valorificare per tona de metal. De acum încolo, scoarța terestră va trebui exploatată economicos. Și pentru aceasta, există soluții : reciclarea metalelor, noi întrebuințări ale metalelor abundente, ameliorarea randamentului de utilizare. Reciclarea metalelor nu este o descoperire. In S.U.A., de exemplu, se reciclează 70 la sută din fier, 48 la sută din aluminiu, 60 la sută din cupru, 40 la sută din plumb, 20 la sută din hîrtie. Criza de energie se va repercuta asupra extracției de resurse metalifere. In acest scop, folosirea explozibilor nucleari va fi tot mai necesară, însă, de exemplu, dacă se urmărește explodarea doar a 10 la sută din consumul american de gaze naturale vor trebui utilizate în acest scop 4 000 bombe de 100 kilotone, amplasate în 1 000 de puncte; programul este dificil de realizat, întrucît există riscul contaminării subsolului. In prezent, țările dezvoltate dețin două treimi din producția mondială de metale. De fapt, producția nu se repartizează echitabil între toate țările lumii. „XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX\VXVXN\XVXXV\xvxxxvXXVvVvvXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX\xXXXXXXX\XXXXXXXXX\X\XXXXXNVX.\\XX\\.XVVVXX\X\\.\.YXXXXXXXXXX.XXNXX\.XXXXXXXXXXN'j Teama că într-o bună zi se va epuiza ceea ce se consumă, preocupă ca o problemă de mare acuitate pe omul modern. Specialiștii afirmă și ei că „zăpezile de altădată" ale materiilor prime ușor de dobîndit au trecut. Omenirea trebuie să investească spirit și fonduri pentru descoperirea unor substituți ale actualelor materii prime. Natura ni-i oferă din abundență, dar specialiștii îndeamnă la economii pe toate planurile. citit cărbunele, tot așa, și uraniul va lua locul petrolului. Oímul nu va mai fi lipsit de imaginație de acum încolo ci, mai degrabă de timp pentru se „recicla". Fisiunea nucleară , spre care se orientează în prezent specialiștii cu reactoarele „clasice", va acoperi necesitățile energetice pentru 50 de ani (și uraniul se epuizează !), însă, punerea la punct a reactoarelor așa-zise „suprageneratoare", va permite omului să mai „respire" un mileniu încă de acum înainte. După acest mileniu se va putea, probabil, aplica fisiunea controlată deuterium-deuterium care, se pare, va pentru totdeauna omenirea pune la adăpost de grija de mîine... în ce privește resursele mondiale actuale de metale, și aici, statisticile nu sînt strălucite. Ele afirmă că, menținînd actuala rată de consum (fără creștere), toate resursele metalifere cunoscute se vor epuiza pînă intr-un secol, cu excepția a șase (aluminiu, cobalt, crom, fier, mangan, nichel). Și ele se vor epuiza peste 50 ani, admițînd că rata consumului urcă în același ritm ca în perioada 1960—1970. Această dispariție a metalelor va afecta economia întrucît în acest domeniu nu se cunosc, ca la energie, produsele de substituție. Dacă considerăm că anumite materii plastice s-ar substitui oțelului, ele depind, totuși, de petrochimie. Dacă, de fapt, sursele de energie nu pot fi reînnoite prin reciclare întrucît ele ard, produsele minerale totuși nu dispar ca primele. Procentul de dispariție a lor sub formă de praf, fum, produse supuse oxidării sau reducerii este slab. Se pare că se pot recicla 80—90 la sută din metale, ceea ce, avînd în vedere resursele metalifere ale scoarței terestre, ar asigura viitorul omenirii pentru. . . cîteva milenii! Pe de altă parte, trebuie făcută o deosebire între „rezerve" și „resurse". constituie zăcămintele Rezervele cunoscute de minereuri în timp ce resursele cuprind rezervele și alte zăcăminte minerale care pot fi exploatate. Primele depind de evoluțiile economice, estimarea ultimelor poate evolua rapid. De exemplu, se știe că anumită rocă, anorthositul conține 25 la sută alumină. Dacă s-ar cunoaște extracția economică a aluminiului ar fi suficient 8 km3 de anorthozit pentru a egala toate resursele identificate în bauxită oi, în estul Canadei, subsolul format din anorthozit acoperă 100 000 km2. Deși metalele nu dispar, există alte dificultăți cu ele. De fapt, creșterea actuală a producției metalifere se datorează nu descoperirii de noi zăcăminte, ci scăderii concentrației celor exploatabile. Cu alte cuvinte, ceea ce va dispare în anii viitori sunt mineralele cu conținut mare în metal și nu metalul însuși, întrucît un mare număr de roci ale pămîntului conțin urme de metale (plumb, zinc, cupru), cu conți (Va urma). INCIDENTELE SIRIA iO-ISRAELIENE DAMASC (Agerpres), — Duelurile intermitente de artilerie, înregistrate în noaptea de luni spre marți între forțele siriene și israeliene, pe versanții Muntelui Hermon, s-au extins în cursul zilei la celelalte sectoare ale frontului din înălțimile Golan, informează un comunicat militar dat publicității de postul de radio Damasc. Comunicatul menționează că în luptă au fost angajate unitățile siriene, de tancuri și de rachete antitanc, care au provocat pierderi însemnate trupelor inamice. în același timp, se precizează că unitățile siriene de apărare antiaeriana au respins încercarea avioanelor israeliene de a bombarda poziții siriene din regiunea Muntelui Hermon. TEL AVIV (Agerpres). Aviația israeliană a intervenit în două rînduri, în cursul zilei de marți, bombardînd poziții deținute de trupele siriene pe versanții Muntelui Hermon, a anunțat un purtător de cuvînt militar israelian. In aceeași zonă, a arătat purtătorul de cuvînt, au avut loc dueluri de artilerie între forțele israeliene și cele siriene. «UITĂRI \\ VIZIRIA FORMĂRII 101111)1 ill TEL AVIV. (Agerpres). — Președintele Israelului Ephraim Katzir, a declarat, marți, în cursul unei întrevederi cu o delegație a Partidului Mapai, că a hotărît să ceară lui Yitzhak Rabin, candidatul acestei formațiuni politice pentru postul de prim-ministru, să formeze un nou guvern de coaliție israelian, pe baza rezultatelor alegerilor parlamentare de la sfîrșitul anului trecut. După cum relevă agenția United Press International, șeful statului a anunțat că va conferi, vineri,cu Yitzhak Rabin și îl va însărcina, cu acest prilej, cu formarea noului guvern. In acest scop, Rabin va dispune de un prim termen de 21 de zile, care, la cererea sa, va putea fi prelungit cu încă trei săptămîni. Candidatul Partidului Mapai ar urma să înlocuiască în postul de prim-ministru pe Golda Meir, care și-a prezentat demisia la 11 aprilie. PROGRAMUL POLITIC AL NOILOR AUTORITĂȚI DIN NIAMEY. (Agerpres). — Președintele Consiliului militar suprem, șeful statului Niger, lt.-colonelul Senny Kountche, a rostit un discurs radiodifuzat, în care a expus programul de politică internă și externă a noilor autorități care au preluat recent puterea. Referindu-se la dificultățile pe care le întîmpină Nigerul, datorită care s-a abătut asupra țării secetei mai mulți ani,Lenng Kountche de arătat că autoritățile militare vor a coordona organizarea distribuirii resurselor populației în regiunile care au fost afectate de secetă. Pe dle altă parte, el a subliniat că resursele subsolului sunt și vor fi considerate ca resurse naționale, iar „dezvoltarea acestora și exploatarea lor se vor face în cadrul asigurării progresului general al țării". In continuare, președintele Consiliului militar suprem a arătat că noul regim va menține societățile economice mixte și că unele din acestea vor trebui remodelate, altele lichidate, datorită slabei lor rentabilități. în continuare, Lenny Kountche a cerut muncitorilor să-și intensifice eforturile pentru progresul țării, asigurîndu-i că noile autorități au în vedere necesitățile lor. Totodată, el a arătat că activitatea instituțiilor de învățămînt va fi așezată pe baze noi în anul școlar 1974— 1975. Referindu-se la principalele aspecte ale politicii externe, șeful statului a arătat că noul regim va onora toate acordurile internaționale încheiate de guvernul precedent. Nigerul sprijină cauza popoarelor arabe, lupta mișcărilor de eliberare a popoarelor din Africa, condamnă colonialismul, neocolonialism^ și imperialismul și se pronunță împotriva oricăror forme de manifestare a acestora, denunță discriminarea rasială, a spus vorbitorul. REZULTATUL ALEGERILOR DIN COLUMBIA BOGOTA, (Agerpres). — După numărarea a 90 la sută din voturile exprimate cu prilejul alegerilor prezidențiale și parlamentare, desfășurate duminică, 21 aprilie, în Columbia, candidatul Partidului „Seral la funcția supremă în stat, Alfonso dopez ivucieisen, dispune de o marjă confortabilă de peste un milion de voturi, față de principalul său contracandidat, reprezentantul Partidului Conservator, Alvaro Gómez Hurtado. Virtual președinte al Columbiei pe perioada viitorului mandat de patru ani, urmînd să-și preia în mod oficial funcția la lunii august 1974, Alfonso începutul Lopez Michelsen a întrunit, pînă în prezent, adeziunea a 2 810 549 alegători. Partidul Liberal dispune de o majoritate absolută și în cele două Camere ale Congresului Național, unde a obținut, pînă în prezent, aproape 56 la sută din mandatele parlamentare, ceea ce va permite realizarea proiectelor de reformă anunțate de președintele ales al Columbiei. Rezultatele definitive urmează să stabilească distribuția a încă 5 mandate în Camera Deputaților, care nu pot însă să influențeze decisiv repartiția actuală din forul suprem legislativ al Columbiei. 1/Vl/V9WWVWYVWVWVWVWUW»WWAIWtfW^2VVVW,.VVVVW.V. W BUENOS AIRES, (Agerpres). Aproape 50 000 de spectatori au fost prezenți luni, în tribunele stadionului „Velez Sarsfield" din Buenos Aires pentru a urmări meciul amical de fotbal dintre echipele Argentinei și României. Fotbaliștii argentinieni au obținut o victorie la limită, 2-1 (0-1), la capătul unui joc în care, în general, a plăcut spectatorilor. Echipa României a condus pînă în minutul 56, cu scorul de 1-0, prin punctul marcat de bun, în minutul 25. Jucătorii români au desfășurat un joc bun, mai ales, în prima repriză. După pauză, gazdele au forțat ritmul, pentru a obține egalarea. în minutul 56 Housemann, care l-a înlocuit pe aripa stingă pe Chazaretta, a trimis balonul în plasa porții lui Iorgulescu. Fotbaliștii argentinieni încurajați de acest gol, au dominat, și în minutul 70, au marcat din nou, prin Kempes, care a speculat o greșeală a apărării. Din echipa României s-au remarcat Dinu, Lucescu, Antonescu și Georgescu, iar de la gazde Santoro, Housemann, Brindisi și Taldi. Arbitrul argentinian, Arturo Itharralde a condus următoarele formații : Argentina: Santoro, Glaria, Togneri, Sa, Tarantini, Brindisi, Talch, Squeo, Balbuena, Kempes, Chazaretta (Housemann). România : Iorgulescu, Anghelini, Sameș, Antonescu, Cristache, Georgescu (min. 71 Beldeanu), Dinu, Iordănescu (min. 76 Brașovschi), Lucescu, Kun, Marcu. Selecționata de fotbal a României se întoarce în Capitală joi după-amiază. NEW YORK. (Agerpres). Românul Ilie Năstase și australianul John Newcombe au fost desemnați drept principalii favoriți ai fazei finale a „Circuitului W.T.C.“, programată între 8 și 12 mai la Dallas (Texas). Mai sunt calificați pentru turneul de la Dallas americanii Stan Smith, Arthur Ashe, australianul Rod Laver, olandezul Tom Okker și suedezul Bjorn Borg. Cel de-al optulea finalist va fi cunoscut în urma rezultatelor ce se vor înregistra în ultimele două turnee ale competiției care se desfășoară în această săptămînă la St. Louis și Denver. PARIS. (Agerpres). — Meciurile din turul 3 al competiției de tenis „Cupa Davis“ (zona europeana) se vor disputa între 3-5 mai după următorul program : grupa A : Portugalia — Franța; Austria — Noua Zeelandă; Suedia — Polonia . ..Olanda— Finlanda ; Grupa B : Republica Arabă Egipt — Anglia ; Belgia — Iugoslavia ; R. F. Germania — Danemarca; Spania — Norvegia. Echipele României și Italiei, în grupa A, cele ale U.R.S.S. și Cehoslovaciei, în grupa B, sunt calificate direct pentru semifinalele zonei europene. MADRID. (Agerpres). — După consumarea a 6 runde, in turneul internațional de șah de la Las Palmas, continuă să conducă maestrul islandez Olaffson cu 4,5 puncte și o partidă întreruptă, urmat de Belinski (U.R.S.S.) — 4 puncte, Garcia (Cuba), Browne (S.U.A.) — 3,5 puncte (1), Liubojevici (Iugoslavia), Polugaevski (U.R.S.S.) și Larsen (Danemarca) — 3,5 puncte etc. Redactia și administrația ziarului „Unirea“, Alba Iulia, Piața 23 August nr. », etaj II telefon I 1420 «1114 19 Tiparul, întreprinderea poligrafică Sibiu - Subunitatea Alba MIERCURI, 24 APRILIE 1974 MUZEUL DESENELOR RUPESTRE In orașul Feodosia din Crimeea a fost deschis un muzeu unic : muzeul inscripțiilor și desenelor în piatra. Sunt prezente aici „autografe" săpate într ( piatră de diverse popoare care au locuit în Crimeea de-a lungul veacurilor, alături de desenele care redau scene din obiceiurile și ocupațiile lor. De peți ( stîncile din apropierea Feodosiei, oraș întemeiat acum 25 de ■secole, arheologii au decupat inscripții grecești, italiene, turcești, armene etc.NOI INUNDAȚII IN BRAZILIA Noile inundații, care s-au arbătut în urmă cu patru zile a? »[supra statelor din nord-estul V V Braziliei, au provocat moartea! La 27 de persoane, alte cîtevaizeci sînt date dispărute, în vreme ce numărul celor rămași fără adăpost se ridică la aproape 100 000. 5/ POPULAȚIA JAPONIEI Populația Japoniei va fi, în în anul 2000, de peste 140 miliioane locuitori, se arată într-o Carte Albă asupra evoluției de filmografice din arhipelagul ni Ipon. Potrivit statisticilor oficiale, la 1 octombrie anul trecut, populația Japoniei era de 108 s 1 milioane locuitori IN URMA ACCIDENTULUI LUI „BOEING-707" — NICI UN SUPRAVIEȚUITOR Toate cele 107 persoane —196 pasageri și 11 membri ai echipajului — aflate la bordul avionului „Boeing 707", cărei s-a prăbușit luni seara într-o zonă de junglă din Insula Bal (Indonezia), și-au pierdut viața în urma accidentului, a anunțat un purtător de cuvînt al companiei proprietare „Pan American“. Această știre, a purtătorul de cuvînt, are arătat ca bază informațiile primite din partea echipelor de salvare care, după ce au parcurs aproxiimativ șapte kilometri în condi jiții extrem de dificile, printr-o regiune muntoasă și greu accesibilă, nu au găsit nici un supraviețuitor la locul accidentului, unde epava continua să ardă. ESCALADAREA MUNTELUI IMAKALU O expediție austriacă compusă din 10 membri, care escaladează muntele Makalu, din n nord-estul Nepalului, a reușit? [ să-și instaleze cea de-a treia tabără la o altitudine de 6 8001 de metri. Vîrful muntelui Ma [ kalu, pe care expediția inten>acționează să-l atingă la începutul lunii mai, se află la o altit jtudine de 8 481 de metri. EXPLOZIE O clădire de 26 de etaje, sitatuată în districtul newyorkez i Manhattan, a fost avariată, ca urmare a unei puternice explozii, datorată, potrivit primelor concluzii, unei acumulări de gaze naturale. In total, 931 persoane au fost rănite, dintre ele grav. [ PUTERNIC INCENDIU Un sat întreg din nordul Niiperiei a fost complet distrus de un puternic incendiu, care au lăsat aproximativ 2 000 de persoane fără adăpost. Potrivit primelor aprecieri, pagubele se ridică la peste 38 000 de dolari. wTUfCX*PUBLICITATE 9 VIND casă liberă și grădină. Sebeș. Informații: Sebeș, str. Spicului, 20. 9 VIND mașină tricotat nr. 5 și cazan de baie nou, cu toate anexele. Informații : Alba Iulia, str. 6 Martie 61. 9 VIND casă, curte, șură, grajd, dependințe în bună stare. Petrești 430. Ciorogar loan. COSMA TEODOR achizitor — comuna Livezile, județul Alba, anunț pierderea dovezilor de porumb ale cetățenilor mai jos arătați: — Colța Ioan — dovezile : 24329, 24330, 24331, 24332 din 19 ian. 1974 și 24481 din 14 ian. 1974 ; — Ursa Victor — dovada 24700 din 22 febr. 1974 ; — Mihalcea Simion — dovada 21661 din 19 dec. 1973 ; — Popa Alexandru — dovada 7261 din 18 aug. 1973 ; — Brad loan — dovada 26425/1972 ; — Pavel loan — dovada 24353 din 1 febr. 1974 ; Vesa Adrian — dovezile 24510 și 24512 din 15 martie 1974. Aceste dovezi le declar nule. Iulia.