Universul Sport, mai 1938 (Anul 1, nr. 43-73)

1938-05-01 / nr. 43

Taxa postală plătită în numerar conform aprobării dir. g rale p. t. t. ar. 70.346/938. Redacția și Administrația : Palatul „UNIVERSUL“, str. Brezoianu 23—25. elefen Centrala : 3.30.18 lir. 43 —’ ânsat I BUCUREȘTI. — Duminică 1 Mai 1918 ABONAMENTE:. I i an Le] 500 0 luni Le] 270 3»luni Lej 150X Tot elevii eliminați A patra adresă trimisă de federația de football U. F. S. R.-ului prin care i se cere sa intervină pentru clarificarea situației elevilor eliminați F.R.F.R. a înaintat ori U. F. S. R-ului A PATRA adresă referitoare la problema interzicerii elevilor de a mai juca football. E interesant să arătăm că întâia adresă a plecat dela F.R.F.A..la 15 Martie, in urma reclamațiilor ligei de est asupra eliminării elevilor din Cetatea Albă și Iași. A doua, la 22 Martie, specificându-se cazul eliminărilore la Ploești. A treia la 8 Aprilie ca urmare a intervențiilor de la Timișoara, referitor la eliminarea elevilor Ștefan Ciobanu și Pădureanu de la liceul conovigi Loga“ pentru că „Dinau a jucat in matchul de juniori Timișoara-Arad, pentru cupa Unirea. Cum liga de vest a anunțat federației așa cum am arătat deunăzi că elevii mai sus menționați n’au fost reprimiți, F.R.F.A. a cerut prin o a patra adresă U.F.S.R.-ului, ca să intervie din nou pentru a se ridica circulara inițială (asupra căruia M. E. N. revenise) prin care le este oprit accesul în arenele de sport. Credem că ar fi însfârșit momentul, ca U. F. S. R.-ul, prin Straja Țării, să pună capăt acestei îngrijorătoare stări. Pregătiri pentru matchul cu Iugoslavia F. R. F. A. a primit ori o adresă din partea grupării maghiare Phoebus care confirmă sosirea in țară pentru matchurile de la 5 și 8 MAI !’ Eri s’a primit la federația de football, comunicarea oficială a clubului maghiar 1 Phebus, care va fi sparings partnerul echipei noastre naționale, la 5 Mai. In adresa trimisă, conducerea formației maghiare arată că s’a aprobat și al doilea match cu* A.M.E.F.A. pen[.tru ziua de 8 Mai. Se știe că „Muncitorii arădeani“, în rândurile cărora [domnește o mare neliniște în [prezent (așa cum ni se comunică din Arad) din cauza eșecului suferit la Brăila, intenționaseră la un moment,să renunțe la această partiddá, cu atât mai mult cu cât se iviseră și unele „dificultăți“ între câțiva membri ai [clubului și jucătorii cari s’au comportat slab în matchul cu Dacia Unirea. Ulterior însă, clubul a anințat F.R.F.A. că acceptă matchul cu Phobus și în ur2V236, ma adresei oficiale a forului nostru de specialitate, Phobus a răspuns pozitiv. Așadar să așteptăm numai ziua de 5 Mai... Interesele de Astăzi are loc la Milano, în sala de recepție a hotelului Turing, adunarea generală a comitetului Cupei Europei Centrale, în cursul căreia va fi desbătută soarta acestei competițiuni. De reamintit , România va fi reprezentată de d. O. Luchide, secretarul general al FRFA- ului. Se cunosc toate împrejurările care au pus la un moment dat cupa în nesiguranță. Și toate au pornit de la aceeași cauză : Anschlussul. Evenimentele politice din Austria au avut o consecință imediată : footballul austriac s-a văzut în situația de a nu mai putea participa în C. E. C. întrucât statutul amator al soccerului german nu permite. Ori, C. E. C. există numai pe baze profesioniste. Cu alte cuvinte, Austria trebue să se retragă din competiție. Și tocmai situația creiată de această neparticipare va fi discutată astăzi în adunarea generală. Comitetul Cupei va oficializa retragerea Austriei, va lua în discuție propunerile pentru formula de anul acesta și va alcătui programul. In paranteză, adăugăm că propunerea cu cele mai multe șanse de a fi admisă este aceea ca țările fondatoare să participe cu câte 4 echipe, iar România și Iugoslavia cu câte 2 echipe. Iată, de altfel, și ordinea de zi a adunării generale : 1. Raportul președintelui. 7. Raportul cenzorilor. 3. Aprobarea bilanțului pe 1957 și a bugetului pe 1958. 4. Examinarea situației generale și a propunerilor referitoare la această situație. 5. Eventuale modificări ale statutului. 6. Desemnarea comitetului de urgență pe 1938. 7. Organizarea competițiunii și întocmirea programului din acest an. 8. Diverse. Cupa Europei Centrale LA MILANO, COMITETUL VA DISCUTA ASTAZI SOARTA ACESTEI COMPETIȚIUNI României vor fi apărate d. O. LUCHIDE Monneret va ataca 101 recorduri mondiale El vrea să atace, pe pista autodromului Montlhery, numeroase recorduri mondiale. Peste 2-3 săptămâni, la ghidonul unui Prester-Jonghi de 250 cmc, va ataca recordurile mondiale ale categoriei pe 2 până la 24 ore. Apoi, cu un 390 cmc, va porni în cucerirea recordurilor pe 2-4 ore și pe 4-12 ore, toate categoriile. Cu o motocicletă de 350 cmc, eu ataș va purcede apoi, la stabilirea unor noni recorduri mondiale — toate categoriile — pe 3-24 ore. Aceste toate tentative le va face in cursul lunii Mai. In August sau Septembrie, pe un doi cilindri Monneret- Rimondini de 500 cmc., cu compresor, campionul francez va încerca să îmbunătățească recordurile mondiale toate categoriile — pe 50 și 100 km. și pe o oră. In total, Georges Monneret, care are multă încredere în reușită, va ataca nu mai puțin de 101 recorduri mondiale. Campionul motociclist Georges Monneret și-a stabilit un încărcat program de activitate. Se proectează reorganizarea „Marelui premiu San Sebastian“ Automobil clubul Spaniei s’a reconstituit și și-a stabilit sediul, în mod provizoriu, la San Sebastian. Odată instalați, membrii forului spaniol au ținut o ședință în care s’a discutat în mod serios, chestiunea reorganizării competițiunei automobiliste pe circuit „Marele premiu San Sebastian“. S-a decis ca întrecerea să fie organizată chiar anul acesta și o comisiune a fost însărcinată să pună, la punct , regulamentul, în conformitate cu noua formulă internațională. Brivio a devenit aviator Cunoscutul automobilist italian Tonino Brivio a devenit pilot aviator. Totuși se crede că el nu va abandona volanul. raki2522 CHESTIA ZILEI Olympia și Dragoș Vodă continua să țină „lanterna“ în clasamentul Diviziei A. Cine ajunge aici, e plouat chiar când nu plouă.,, .