Universul, septembrie 1901 (Anul 19, nr. 237-266)

1901-09-15 / nr. 251

uență o echipă de șacale cu personalul necesar, și cari să plece la primul semnal. ♦ Nouste școale rurale înființate anul acesta vor începe să funcționeze la 1 Octombre. Aceste școale sunt în număr de 47. Numirile de învățători se vor face pe ziua de 25 ale curentei. ♦ O mare parte din noile școli profesionale,înființate anul acesta nu vor începe să funcționeze decât pe ziua de 1 Octombrie ; aceasta din cauză de lipsă de localuri. ♦ Trupele de infanterie din București au plecat erî la manevre, iar cele de cavalerie vor pleca azi. ♦ D. Aurelian, ministrul de interne, s’a întors aseară în Capitală. ♦ A. S. R. Principele Ferdinand va sosi în Capitală mâine, Sâmbătă, la orele 11 și 10 minute dimineața. O recompensă Universul va da o recompensă în bani și cărți de citit tuturor persoanelor cari vor comunica mai viteja ziarului orice știre din Capitală, ca incendii, crime, sinucideri, furturi, etc., întâmplate de la orele 6 seara până la 3 dimineața. De ia Camera de comerț Aseară Camera de comerț din Capitală a continuat discuțiile asupra nouilor tarife vamale. Presidează d-nul Demetrescu- Mirea. S’a discutat categoria XIV Combustibile minerale, bitumuri și derivatele lor. La art 387 cărbuni de pământ și antracită, până acum scutite. Se pune 5 bani taxă pe suta de kilograme. Art. 383 lignită, turbă rămâne neschimbat. La art. 384 grafit sau plombagină se pune 10 bani taxă pe suta de kilograme. La art. 385 asfalt, scutit până acum se pune 1 leu pe suta de kilograme. Art. 388 petroliți (păcură) de orî-ce calitate brut rămâne neschimbat. Se menține de asemenea art. 338, uleiuri și unsori minerale. Art. 389 bitumuri fluide se urcă la 1 leu. Ședința se ridică la orele li și fum. du-se apoi de la observațiile medicale. Individul .Caramfir Giulea, întâlnind în cale pe Apostol Storon, a sărit, asupra lui și l'a culcat la pământ cu un ciomag. Pacientul a fost trimis la spital în stare foarte gravă, iar agresorul înaintat parchetului. Dincolo de bariera căci Tecuciu, în fața unei ferării, un agent polițienesc a găsit pe un băiat trântit la pământ și plin de sânge. Din declarația victimei reiese că a fost torturat de ferarul Caramfil. Victima a fost dusă la spital. Fata Ilinca Apostol, din satul Balintești, a încercat să se sinucidă, înghițind o băutură de buruieni. In urma ajutoarelor dale, însă, a scăpat din pericol. — Printre vitele cornute din corn. Oinagu bântue cu furie febra aftoasă. — De pe imașul comunei Găiseni s’a furat, de către niște hoți necunoscuți, o mulțime de cai de ai locuitorilor. Hoții sunt urmăriți. — Autoritățile militare au arestat pe un anume Kircor Maiderosol, pe platoul cazarmei de la Țigtina. Fiind întrebat, el a declarat că e student bulgar. Asupra lui s’au găsit 130 lei în aur. Banuindu-se că e spion, s’a cerut expulzarea sa. — Astă seară se întrunesc membrii corpului didactic, pentru a studia modul oral se vor ținea conferințele ambulante la țară. Teisoala Agențud Mas Din Streinătate Fiecare ® Redivonul Constantinopol, 18.—Sedivul a plecat în Egipt. Sosire Londra, 13.—Periofeea regală a sosit. Aplanarea conflictului franco-turc Constantinopol. 13. — Guvernul francez, primind soluția dată în afacerea Tubini, incidentul a fost închis. Sosirea unui general francez Marsila, 13 —Generalul Veyron, comandantul trupelor franceze din China, a sosit aci azi dimineață. A fost salutat de reprezentantul d-lui Loubet și de acela a ministrului marinei, cari l’au felicitat și au adăugat că marinarii francezi, s’au arătat demni de Franța democratică. Refuzul Franței. Constantinopol, 13. — Guvernul francez refuză să primească soluția dată de Poartă în afacerea Lorando.  Serviciul telefonic și telegrafic al ziarului „Universul“ Din România — B^aria telefoni — Piața cerealelor.—Haine găsite în Dunăre. — Urmărirea unui rău-făcător. — Nenorocirea de la fabrica Gafi«țato.— Arestarea unor hoți. —Dare în judecată. — Accident nenorocit. — Afacerea Zaman.— Apele Dunărei.— Timpul Brăila, 13. — Piața a fost și azi tot așa de animată ca și erî. Prețurile cu cari s’au încheiat afacerile de azi, sunt ceva mai urcate decât prețurile pe cari vi le-am comunicat erî. — Apele Dunărei au aruncat la mal, în dreptul com. Bertești, mai multe bucăți de îmbrăcăminte, în cari s’au găsit mai multe acte, pe numele de Bucur Stoian. Nu se știe dacă e vorba de un înec sau o sinucidere. S’au început cercetări. — Poliția din Bacau anunță că din arestul de acolo a evadat Cunoscutul făcător de rele Staffer. Banuindu-se că e refugiat aci, s’a început urmărirea lui. — Azi dimineață, o mare nenorocire s’a întâmplat la fabrica Galianato. Tînărul Vasile Galu, de 19 ani, ajutor de mecanic, umblând prin apropierea unei mașini, aceasta i-a apucat mâna stângă, fracturând’o. Victima a fost transportată la spital. — In urma unui denunț, poliția a făcut o descindere pe str. Călărașilor, și a arestat pe indivizii Vasile Franghea și Spiru Dracopulo, autorii unui mare furt. — Comerciantul Gosti Rigopulo, de pe bulevardul Carol, a fost dat judecatei, deoarece a ultragiat și a bătut grav pe subcomisarul Frusineanu. In sarcina lui Rigopulo s’au găsit și alte fapte incorecte. — Guardul comunal Gavrilă Vasiliu, umblând azi după amiază calare pe strada Griviței, a fost trântit la pământ, fracturându-ise piciorul stâng. El a fost dus pe o targa la spitalul comunal. — Erî, judele de instrucție a luat ultimul interogatoriu lui Șaman. Instrucția afacere? s’a terminat. Zaman a cerut liberarea sa pe cauțiune. Tribunalul, însă, nu s’a pronunțat până acum. Aflu că d. Zaman tatăl a sosit de la Craiova și a achitat toate datoriile fiului seu. —Apele Dunărei, era și azi, au crescut cu 26 de centimetri. — Timpul e frumos. Atentat.—Sanitare. — Rănire grava.—Maltatare. — încercare de sinucidere.—Epizootie.— Furt de cal.—Expulzarea unui suspect.Conferințe ans bis la arte Galați. 13. — Se anunță din som. Boldești că servitorul Radu Țoja a atentat la viața d-lui Frantz Sommer, trăgând asupra lui mai multe focuri de pușcă. Atentatorul a fost arestat, însă a izbutit să fugă de sub pază, făcându-se nevăzut. Serviciul sanitar din localitate a intervenit pe lângă autoritățile lor drept sa să caute pe flotuí călători, Ecartif și George j Lazif, sosiți din Constantinopol. M afi debarcat aci, sustrăgân — K*rin telegraf — Un civilii nat original. — Tâlhărie.Conflict intre o comună și minister. — Boți arestați!—Spargere fi furi.—Accident Iași. 13.—Astăzi a fost eliberat din penitenciar, având deja sfârșită osînda, fiorosul criminal Ioan Coniac. Imediat după ce criminalul s’i văzut liber, în goană s’a îndreptat spre Parchet, unde în chip inzistent a cerut să i se înapoeze armele de cari s’a servit la comiterea crimelor. Se înțelege că d. prim-procuror a refuzat acest lucru. — Indivizii D. Balinca, T Bută și C. Gostin, spărgând locuința femeei Anica Botez, din comuna Stolniceni, a furat întreaga avere, au maltratat grav pe proprietară și au dispărut. — Autoritatea comunală din Belcești a hotărît expulzarea din comună a evreului Moise zis Lupu, împreună cu familia sa Deoarece ministerul a anulat această hotărire, permițând evreului ca să rămână la dornici fiul său, câțiva din consilierii comunali sunt nemulțumiți. Parchetul a emis mandate de arestare în contra indivizilo Vasile Iacobovici și Ioan Petrișor, acuzați de îndrăznețe hoți — Niște hoți au spart locuința d-nei Rebeca Graf, din str. Albă și, după ce au furat o mulțime de bijuterii și bani, au dispărut Poliția urmărește. —■’ O căruță a călcat și rănit grav pe femeea Aneta Cozoroc care a fost internată la spital. Instrucția furtului de 12.750 lei.—Țigan criminal Craiova 13.— Instrucția asupra furtului de 12.750 lei de la domna Caneciu continuă cu activitate. Nicolae Mazăre a făcut mărturisiri aproape complecte Prefectul poliției a obținut de la spărgător destăinuiri importante, asupra cărora suntem rugați să păstrăm deocamdată tăcerea, în interesul instrucției . Țiganul Tica Ilie al Firei din strada Florilor, a spart cu un lemn capul copilei Maria fiica lui Anastase Păsărică, din strada Cantemir. Nenorocita copilă a fost transportată în agonie la spitalul Central, iar criminalul țigan a fost arestat. Cramă de amor.—Falșificadori de bancnote.—Incendie un copil ars de vin.—Contrabandist prins. — Suprimarea clasei a 8-a. — Proces amânat Iași. 13.—Azi-noapte la orele 12, Ion Chelban a împușcat pe amanta sa Marița Zitermann, în vîrstă de 22 de ani, apoi s-a sinucis împușcându-se. Amîndouî erau servitori la d. profesor universitar Leonardescu, din str. Carol No. 43, și drama a fost săvîrșită în bucătărie. Amândoi au murit instantaneu, fiind atinși la inimă. Marița era nevasta lui Nicolae Țitermann, proprietar în strada Țicău, cu care avea două copii. Cercetările procurorului Stoenescu au stabilit că amândoui au murit în comună înțelegere și că motivul dramei e dragostea. Drama aceasta a produs o impresie generală. Cadavrele nefericiților au fost transportate la morgă. Autoritățile urmăresc o primejdioasă bandă de falsificatori de hîrtii de bancă, care s’a refugiat în județ. — Un incendiu violent a distrus o mare cantitate de cereale din comuna Frea. De asemenea, flăcările au ars grav pe copila Ileana Chimirgeru. — Individul Mihaleche Buturac a fost prins la Ungheni, pe când introducea mai multă marfă prin contrabandă din Rusia. El a fost arestat. — Sute de părinți au cerut cu insistență ministerului instrucțiunei să suprime clasa a opta la liceu. — Tribunalul a amânat procesul intentat de inginerul Rejan primăriei noastre, prin care cere daune în sumă de 330.000 lei, pentru o altă dată, cerând comunei să presinte actele necesare. Istegramele particulare ale ziarului «Universul» Din Străinătate C9BSfitarea*fi#irviS83ie! a teșitului sîâs& h figagola Barna, 13.—Se telegrafiază din Neapole că, la autopsia cadavrelor persoanelor moarte acolo de cazuri bănuite de ciumă, s’au găsit baboane inguinale (la încheetura dintre picior și burtă); în alte părți nu s’a găsit nici un babon. La examinarea microscopică s’a descoperit baccilul ciumei. Astă-noapte, starea celorlalți bolnavi s’a îmbunătățit. In port se află mărfuri pentru cinci milioane care trebue desinfectate. Date fiind desele comunicații ale Neapolului cu Roma, — deși Roma nu e în nici un pericol —primarul de aici a luat multe precauțiuni. El a comandat telegrafic la Paris serum antipestos și a făcut să se pregătească un lazaret. Desordini din cauza ciumei Boma. 13. — Din Palermo (Sicilia) se depeșează că ele au fost acolo oarecare desordini, din cauză că lumea nu voia acostarea bastimentelor venind de la Neapole. Aici continuă a se prevedea că boala nu se va răspândi și va avea un caracter blajin. Romania lăudată de un ziar vienez Viena. 13.— Ziarul «Wiener Tagblatt» publică un articol insiaurat România fără deficit făcând apologia politicei interne și externe a lui Sturdza și lăudând succesele splendide obținute de România. Grație echilibrărea budgetului, România și-a recucerit prestigiul internațional, ceea ce noi salurim cu cea mai vie satisfacție.— inedee «Wiener Tagblatt». Execuția a doui frați cari au ucis pe fată!"Iar Fie»«. 13.—Se telegrafiază din Praga că azi dimineață au fost spânzurați acolo cei două frați Slanicka. Dînșii au petrecut noaptea cu duhovnicii, rugânduse și plângând în momentul când s’au despărțit de avocați. Ei au băut numai cafea și vin, fără să mănânce. Două sute de persoane au asistat la execuțiune. Unul din frați, Antonio, s’a dus la spânzurătoare tremurând și împleticinduse. El era palid, cu ochii rătăciți. Gardienii au trebuit să’l susțină. Când ajutoarele călăului iau pus lațul de gât, el era pe jumătate leșinat. Agonia lui a durat șase minute. Cadavrul a fost dat jos și pus într’un sicriu. Cel l’alt frate, Venceslau, după ce i s’a pus frânghia de gât, a fost rădicat prea curând și a căzut. Ajutoarele călăului l’au luat din nou, au strîns lanțul și au rădicat a doua oară. Moartea lui a fost constatată după opt minute. 26 de tineri turci condamnați la moarte Viena. 13.— «Politische Correspondenz» publică o depeșă din Constantinopol în care se spune că a trecut termenul acordat tinerilor turci, aflători în străinătate, de a se întoarce în patrie. Douăzeci și șase dintre ei au fost condamnați la moarte. Intre aceștia se află și mai mulți funcționari ai Statului. Alegerile din Ungaria Pesta. 13.—Alegerile ungare vor da o mare majoritate ministerului. Amânarea proclamirea prințului esstenitsr în Sera la Viena. 13.—Ziarul «Wiener Tagblatt» primește o depeșe din Belgrad anunțând că regina Draga a renunțat deocamdată la proclamarea fratelui său, locotenentul Lunjevic, ca prinț moștenitor al Serbiei, având în vedere atitudinea ostilă a armatei. Prințul Muruzi a fost trimis la Belgrad într’adins spre a împiedica această proclamare. Măsuri contra întindere de așisi la Noapste Borna, 13. — Până în momentul acesta, când ve telografiez, nu s’a mai ivit nici un caz nou de ciumă, la Neapole. Dintre cei îmbolnăviți au murit alți douî. Toți hamalii din port, bănuițî ca infectați de ekima, au fost trimiși în bărci, în largul măre!. Șeiraci morți te glumi în Burgsf în Viena. 13. — O telegramă din Sofia spune că krîakschik s’au găsit multe cadavre de șoareci, morți de ciumă. S’au trimis medici la fața locului spre a constată faptul. Morți de foiie la Lesére Londra. 13. — O statistică făcută de euriadi constată că anul acesta au murit aici de foame cincizeci și trei de persoane. Iar dispre ciuma la Neapole Borna, 13.—Se telegrafiază din Neapole că până acum cazurile de ciumă ivite acolo sunt în numar de 13, toate în port. In oraș nu s’a ivit nici un cas.Se speră că boala va fi izolată. Intearserii prințului Chun în China Berlin, 13.—Prințul chinez Ciun a primit ordin din Peking să se întoarcă direct în China. O execuție în Galiția Viena. 13. — Din Colomeea (Galiția) se telegrafiază că mâne dimineață va fi executat acolo, prin spânzurătoare, tâlharul Michele Nadurak. 15 mii de olandezi uniți eu terți Londra, 13.—Ziarul «Daily Mail» spune că 15 mii de olandezi, din Colonia Capului, s-au unit cu boerii. Despre călătoria lui Loubet la Petersburg Paris, 13. — Președintele consiliului de miniștri, Waldec Rousseau, împreună cu ministrul de externe, Delcassy, și cu generalisimul armatei franceze, Brugare, vor însoți pe președintele republicei,Loubet, în călătoria lui la Petersburg, în luna Aprilie anul viitor. O altă ceartă bulgaro turcă Viena. 13. — Depeșă din Sofia : Bulgaria protestează contra autorităților turcești cari au sechestrat lăzile agentului comercial bulgar din Yeskrab, Junikow, la Zitefsche, hotarul sârbesc. Bulgaria amenință cu represalii. Ciuma la Smirna Viena. 13. — O telegramă din Constantinopol anunță că s’a ivit la Smirna un alt cal de ciumă. Temeri pentru Papa Boma. 13.— Papa este ușor indispus. Sunt oarecare temeri. Ultima arii tilogram ale Aggnției Române — sosite în timpul nopței — Telegramele partajate ale ziarului «Universul» — Sosite în timpul nopței — Torsu silind pe sârbi să devie maim Rieiasl.—Răpiri de fete.—O bătrână arsă de vie Pesta, 13. — Ziarul «Pester Lloyd» află din Belgrad că în Serbia Veche, turcii silesc pe sârbi să se convertească la islamism. Continuă răpirile de fete. Albanezul mahomedan Ibrahim Efendi a ordonat să se lege de un stâlp o bătrînă pe care a ars o de vie, din cauză că a împiedecat răpirea a 2 fete sârbe din satul Svetoraschka. O cerere a Franței către Turcia Paris. 13. Se zice că Franța va cere și Turciei să recunoască formal posesiunea sa asupra Algeriei și protectoratul său asupra Tunisului. Numărul morților de ciumă la Niapare Roma. 13.—O ultima telegramă din Neapole anunță că până acum au murit 7 inși dintre cei Îmbolnăviți de ciumă. Nu s’a ivit nici un cas nou. Medicii vor dați in judecată. Primarul Vienei premila Viena, 13. —Baronul Ofenheim a provocat în duel pe primarul Wienei, Lueger. Acesta refuză d’a se bate zicând că opiniunile sale religioase sunt contrare duelului. întâmplare nemeit! Viena. 13. — O telegramă din Kașovia anunță că s’a dărîmat acolo malul unei gropi de nisip adâncă de 500 de metri. Două lucrători au fost înăbușiți, douî răniți de moarte iar opt se află încă în primejdie. Arestarea unui prinț rus al samidliul Roma, 13. — Azi a fost arestat aici prințul rus, nihilist, Victor Nakdichidge care în anul 1887 a fost condamnat la moarte în Rusia pentru complot contra țarului, iar în 1890 a fost condamnat în Franța la 3 ani închisoare pentru fabricare de bombe. Nakdichidge va fi expulsat din Italia. Dimpreună cu el a fost arestata și nevasta lui. Gsnșlicii hil Szsignsz Londra, 13.—Telegramă din i New-York: La .Sant-lK'go de Cuba ati izbucnit friguri galbene. — La Saint-Louis, anarhistul Soflich a declarat că el a învăluit mâna lui Czolgosz. Dînsul a denunțat și alți complici. Un atașat militar în audiență.—Confiscarea bagajelor unui agent bulgar. —Revoluție în Macedonia Sofia. 13. — Prințul Ferdinand a primit în audiență de adio și a decorat pe maiorul Morgen, atașatul militar german la Constantinopol și Sofia. — Din Belgrad se anunță că agenții vamali turci au confiscat bagajele și documentele agentului bulgar Scopia Iurucof care se înapoia la postul său în Serbia. Guvernul bulgar a protestat în mod energic la Constantinopol. Guvernul de aici a trimis la fruntaria turcească câteva batalioane de armată ca să împedice trecerea pe teritoriul bulgar a cetei de bandiți care a capturat pe misionara americană miss Elen Stone. — Prevederile mele s’au realizat: întregul ținut Costursko s’a revoluționat. Populațiunea refugiată în împrejurimi din cauza torturilor, s’a înarmat și a atacat orașul Costursko unde a avut o luptă crâncenă cu armata. Au căzut mulți morți și răniți. Amănunte lipsesc. Se crede că răscoala va deveni generală. » # Originalele telegramelor noastre particulare sunt expuse zilnic la magazinul Grideanu, calea Victoriei alături cu L'indépendance roumaine. „UNIVERSULUI“ Când criza este în apogeul scur când banii sunt scumpi, a-ți putea procura un obiect util, instructiv, necesar oricărei familii și cu bani puțini, înseamnă a face o bună economie. Cine nu fî cumpără un m ! ALMANACH pentru a’i consulta în sute și su tte de ocaziuni ? Almanahuri se fac multe, iar ca să întrunească utilul cu economia este greu ! «litrives*s«ii»,care niciodată n'a cruțat sacrificii când e vorba de a aduce un serviciu numeroșilor săi cititori, a pus sub tipar Almanschul pa anul 1902 care va fi tatru adevăr unic în felul său, cuprinzând toate rubricile cari pot prezintă un oarecare folos publicului cititor, și cu toate acestea prețul va fi excepțional de redus. Tiragiul va fi de sfiji.OGO exemplare, deci și comercianților cari doresc a-și face o reclamă cât se poate de eficace, industriașii cari doresc ca afacerile lor să prospereze, profesioniștii cari au nevoe a-și crea sau mări clientela, au ocaziunea cea mai bună, deoarece rezervăm câteva pagini pentru publicitate. Comandele pentru anunciuri se primesc la Agenția de publicitate lt. Atlanta, Bulevardul Maria No. 30, București. FREÎZA HOMANA Adevărul publică la loc de frunte scrisoarea unui drapelist, în care acesta, pe lângă cele multe, cere o remaniere ministerială imediată și constituirea unul mare minister. Apărarea Naționalei ocupându-se cu regenerarea noastră economică, zice că ar fi bine să ne folosim de măsurile luate mai demult pentru sporirea avuției noastre naționale. Conservatorul cere să se îndrepteze starea de lucruri de la căile ferate, ca să nu se mai repete catastrofe ca cea de la Palota. Cronica îndeamnă pe românii de peste munți să se lase de luptele dintre dînșii, să-șî stringă din nou rîndurile resimțite, pentru ca să bată din nou inimele amorțite. Epoca demonstrează ușurința condamnabilă a celor de la căile ferate, cari nu șî-a fi dat osteneala să prescrie dispozițiuni speciale pentru cazurile speciale, ca cel de la Palota. L’Indépendance Roumaine publică un al zecelea articol al d-lui Iorga asupra procesului de desnaționalizare a Românilor. La Roumania atacă pe d. Pr. Dimitrescu, primarul Capitalei, despre care spune că e incapabil. Patriotul, revenind asupra audienței delegației macedonene, acordată de d. Haret, zice că sistema acestuia de a-șî alege trei martori dintre partizanii săi politici, este o sistemă falsă și ridicolă. Secolul XX se întreabă cu ce va fi profilată politica țării și morala politică, dacă Takismul, ca sistem și ca element, va rămâne în picioare, schimbindu-șî numai eticheta și «cceptând firma junimistă? Voința iXIaliernală poleaanizând cu ziarele opoziției asupra aplicărei budgetului, desminte știrea despre alcătuirea unui budget restificativ. — »« p» I "■» O ă,sstoriți — Pe ziua de 13 Septembrie — Ioan Niță Nichita cu d-ra Alexandrina Marița Dumitrescu, George P. Boeru cu d-ra Maria B. Constantinescu, Eduard Schiliinger cu d-ra Niculina Die Nica, Ion Neacșu cu d-ra Maria Ionescu, Ion Debie Duran cu d-ra Michiina N. Gheorghe, Tăaise Haralambie cu d-șoara Siena M. Pantelimon, Radu Vasile cu d-na Floarea N. Druța, Ion Ion sin Bucur cu d-ra Maria M. Rădulescu, Ion Proca cu d-ra Ardea G. Stanciu, Bucur Ion Dociu cu d-na geaterina sin life Sfetea, Carol Hartman cu d-ra Elisabeta S. Kramer, Mihai D-tru cu d-ra Atina D-na’ Trandafir. — .............. — »-o » ....---Născuți și Morți — Pe ziua de 13 Septembrie —Născuți 18. Morți ii adică : Maria D-tru 23 ani, Ghiță Matache 51 ani, Tănase Ilie 65 ani, Maria Stătescu 54 ani, Maria C. Ionescu 21 ani, Ștefan Pencovici 8 luni, Vasilica Gh. Iliescu 9 ani, Ion Petrișor 36 ani, Ireme Ghira 3 luni, Charlota Adler lic 36 anî, Maria M. Herța 44 anî. Așezămintele Nifon Mitropolitul Pmblicațiune Epitropia așezămintelor Nisor. Mitropolitul aduce la cunoștința amatorilor că in ziua de 22 Septembrie s. c., ora 3 p.m., se va ține licitație orală în cancelaria administrației acestor așezăminte, strada 11 Iunie No. ", pentru închirierea pe termen de 3 ani, începător de la 26 Octombrie 1901 a prăvăliilor No. 3, 4, 5, б, 10 și 1, două apartamente din etagiul I și apartamentele litera A. C. și D. din etagiul al II-lea, precum și camerile de la mansarda No. 2, 4,%, 7, 8, 10, 11, 13, și 16 din palatul Nifon, situat în calea Victoriei No. 38, colț cu strada Doamnei. Condițiunile de închiriere se pot vedea în toate zilele de lucru de la orele 3 până la 6 p. m., în cancelaria administrației acestor așezăminte. 3870 CĂILE FERATE ROMÂNE și Mienrîis. Se aduce la cunoștința generală că Sâmbăta, Septembrie st. n., a. c., orele 9 dimineața, se va vinde prin licitație publică, în Magazia de Mică Viteză din Gara de Nord, mai multe mărfuri neridicate de destinatari. Șeful Magaziei, ȘTEFAN LASCARESCU. Doamna Bénié? predă lecții de Piano, de limba franceză, italiană și germană. A se adresa prin scris, strada Șelari No. 7. 3917. Policlinica „Grivița“ Str. Suzești No. 2, Goiisalea Grivița (Matache Măcelaru) Consultații speciale pe toate băiete la bărbați, femei și copii Injecțimnil, pansamente, spălături, vricernări, etc. DENTISTICA: Scoaterea, curățirea, filumbuirea și punerea dinților Consultații : dimineața 9—12 după amiaza 3—5 Consultabutea un leu de vinzare la administrația ziarului «Universul», hârtie maculatură cu 35 bani kilo, ÜÜT* IK Studioral în total sau in parte, de la Sf. Dumitru viitor, 1901 : Marele Hotel É Londra situat în cetitl-ul CaiU»eí, e ®Sen Moșilor !Vo. 88, reparat radical cu grajduri și șoproane noul, apă, gaz și privățî cu toul a IV gotit și toate odăile mobilate. Pentru orî-ce alte informațiuni adresați-ve d-lui proprietar-Anastase fuiculescu, str. Labirint 56, București. 3936 secret« Restul»,tiji Bărbătească -se vindecă repede fără durere și împiedicare, după experiență de 31 au fie specializate în boli lumești de 'a 1870). str. TitliH np. 1, Str. BARBU GATARGI, No. 1 Intrarea inusal prin »tr.sfl.Voevo» Consultații de la 10*1 dimineața și de la 5—8 seara pe separat de așteptare o fi «care Remus Vianu Freiesor de Plast ® reîntorcându-se în Capitală, își reia lecțiunile «ALEA VĂCĂREȘTI, 61 3403 * Pani feplesca Beeler in drept din Paris, fost judecător și procuror la Tribunalul Ilfov — AVOCAT — 3, Strada Surorilor, 3 Doctorul V. BonseM — MAMOȘ — Faceri și Icoale de femei Consultațiunu de la 1—3 p. m. Str. Sălciilor © 3977 foaia boale la sacrele la bărbați și femei se vindecă în câteva ZiLE, prin întrebuințarea EXTRACTULUI de COPAIVA și PREIGLINA, ale doctorului Throm, din Londra, aprobate de consiliul sanitar al României. Este cel mai bun remediu, după declarațiile celor mai mari medici din lume. — Prețul unui borcan lei 6.50 — — IMPORTANT ! Borcanele cari nu vor avea instrucție în limba românească, precum și pecetia ziarului Universul se vor considera ca falsificate. De vînzare în toate farmaciile din țară. Depozitele: la drogheria Stoescă le strada Academiei No. 2; la drogheria Ilie Zamfirescu,strada Academiei No. 4; la drogheria Fabini, calea Văcărești, la drogheria Păcățeanu (sub hotel de France), precum și la farmacia «Ochiul lui Dumnezeu», W. Thüringer, calea Victoriei No. 154. !n?iaff LIMBI STREIEüj m mai bună metodă are N BEHLITZUl Bucureștii STH. CAROL, 38. Prospecta gratie Cursuri particulare și tn grupuri In școală POMI CI LIII Cursurile de limba Engleză, Franceză, Germană, Română, Italiană și Rusă au reînceput 1 1. FNAED — Strada Romanii Aro. 32 —• Consultațiuni pentru orice boabe de la 1—3 p. m. Cei fără mijloace au o reducere de jumătate din prețurile obicinuite, adică 21.50 b. vizita la domiciliul bolnavilor, 1 i. 50b. consultația. Tratament al ocalelor de stomac după metodele cele mai noi. (Onorariul se achită in parte după fiecare vizită stă consultație). Dr. Mauriciă Levy de la facultatea din Paris Special: Rcale Interne de femei și faceri Consultațiuni de la 1-3 și de la 6-S S’A MUTAT Sit*. Carol 81 (D’asupra Farmaciei «La Arap») De asemenea face cunoscut că tratează cu succes boalele secrete, fie cât de vechi, după metodele cele mai noue. IMPORTANT!! La administrația ziarului UNIVERSUL, strada Brezovianu No. 11 se repară ori ce ceasoarnice pendula, etc. mai ieftin decât oriunde. Se garantează mersul regulat timp de un an și la caz contrar se repară din nou, fără nici o plată.. De închiriat in fața gărei, str. Griviței No 148, un joc de peste 6000 m. p. cu o casă și o gheretă pe el. Vaci vechiu de comerț de lemne. Adresa: locotenent Slănicearnu, str. Cernica. 11 bis 1959 Companie Gfénérale Transatfanllque Vapore francezs te viteză miare Tranverseaza in 7 sile din Europa sn America, via VIENA, BÂLE, PARIS, HAVRE Reprezintant general pentru Romania ADOLF SALOMON f Huomeștr. — Strails Doamnei No. 14 Do ÎNCHIDIAT își ști*: Popa S«Hre 515, CASA compusă din 2 etaje. Etajul de sus 5 camere, bucătărie, pivniță, spălătorie. Etajul de jos 4 camere, bucătărie, cămară și pivnița. Intrare separată. Pentru unul din etaje se adaogă grajd pentru 3 cai, șopron, 2 trăsuri și cameră pentru vizitiu. Instalație de apă și tout-a-l’égoüt. Se închiriază și total pentru școală sau internat. Adresa: Căpitan Potlogeanu, 13 Septembrie, 39. 3972 Grâu de semințu Glase de Tissa Doritorii se pot adresa la întrepozitul Bănefi Generali In Pitești — Lângă Gară — 3965 Saal fie dat! Se dau bans' cu imprimut hipotecă orice sumă asupra case și moșii. GRATIS GRATIS 1 î se plasează: bani, bonari și sume dotate pe hipoteci sigure, pe case și moșii, cu dobândă avantagioasă ; a se adresa la Agenția Italiană, Stid. Regală 11. Telefon, București. 3976. DENTIST AmstroaR, Diplomat și modațiat si. I la Expoziția din Paris H. ÜÚLESTEM 17, Strada Doamnei, 17 — Lipit de Creditul Urban — face cu jumetate preț W ’ cu care se poate mânca și vorbi bine, cu garanție, nunti în curăță și îi plimbu- SIslIșul este cu metaluri fine. H ’ și Rădăcini îi scoate prin amortire fără durere. STR.’ DOAMNEI,’17, lipit da Grodilar Urban 3929 , CULTURALUL»1 Institutele Domnișoare sub direcțiunea 0-S18! ș! S-refar GMtstl — București, Dionisie 60 — Cursuri primare, liceale, profesionale, facultative. Preparațiuni de Conservator. 3960 Propagandă ortodoxă Părinții, înainte de a-șî da fetele la școalele străine, să ceară prospectul Școalei Ortodoxe «de Fete «Sfânta Elena», bulevardul Neattîrnărei 75. 383,1 Școala franceză Autorizată de Onor. Minist ds Ins»î Directoare, D-na Aimée Urechiă-Legendre Invetamint profesional practic: Lingerie, Croitorie, etc. Cursuri speciale pentru Doamna și Domnișoare. Taxe moderate. Facilități de plată, după cazuri: 97. Str. Popa-Tatu. — Garați prospectat Moșia TUNARI (ILFov) Grâu de sămînță, eflin, Românesc, betrîn (Vărgat) foarte productiv, nu se scutură. A se adresa la moșie sau II. Complostul D. I. Theodoraki A Comp. din Hanul cu Tei. 3850 (15) Anemia (lipsa sîngelui), Glorosa (paloarea feței), Debilitarea generală, sleirea nervoasă, se vindecă în cel mai scurt timp cu Hentefer fteanu. Acest preparat e unul dintre cele mai puternice reconstituante ale corpului slăbit, mărește greutatea corpului, redă pofta de mâncare pierdută. Se găsește la farmaciile și dregueriile din țară, sau direct la farmacia Steanu'g R -Sărat. Flaconul 4 lei. 1800 Lei garanție D.pune un tîner care a fost mai mult timp amplasat într’un biurou din Capitală, pentru a ocupa un post ca casier, oneasamtsah oi-i-ee- ocupațiune, în Capitală sau în provincie. Oferte : «Universul», sub GR 3974 MOTEL DEDAL — BUCUREȘTI — Hotel și pensiune &$gg| în centrul cel mai frumos al Capitalei. Relncuit și aranjat cu totul din nou, oferă D-Ior voiajori camere confortabile, toate la față, «le la 3 Iei tu sus, inclusiv serviciul. Tramvaie și Tractoare circulă în fața Hotelului Cu sumă. 3937 Antre pre nou’. Ia școala profesională de la uB. Institutul de fete din str. Cazărmea 77, se primesc eleve interne și externe. Certificatele echivalente au de școalelor profesionale de la Stat. Prețuri foarte reduse 3973 PROFIT 6000 LEI ANUAL Un vechiu librar cu practică de 23 de ani, reputație renumită caută asociat cu capital de 3. 6000 lei pentru întinderea afacerea librăriei. Adresa oferte numai scrise Agenția de Publicitate Carol Schulder, sub inițialele «Librărie». 3953 Doctor MXROM Medic Comunal, al Capitalei Speciei pentru feele de piele și sifilitice S’a intors din concediu CALEA MOȘILOR 205 ConsultatiîRi de la 4 — 6 p. ib. 12.000 lei 5*2# etatea mea în apropiere de calea Griviței. Adresa la Administrația ziarului: 3943 Doctorul DRAGISCU Intorcându-se în Capitală, și-a reluat orele de consultatiuni pentru BOXIELE: Ssnnio arinata și Misrghilt 5—7 p. m., Str. Brezoianu 11 bis D-rul Frenkel Fost intern al Spitalelor din Paris SPECIAL IN BOALE DE COPII s’a reîntors din stremitate - STR. STELEA 30 — 38932—4 p. m. Dr. N. Albescn intorcendu-se In Capitală sșî reia consultațiuni!© Calea Văcărești, 22 Consultai!! 5-7 p. m. 3933 Ca răspuns la numeroase întrebări, dacă în adevăr noua apă de dinți I Cosmin posedă ’ “‘raordinara proprietate de a infecta cavitatea bucală și deserva dinții de carne, recem declarațiunea docto- Piorkowski, de la insubacteriologo - physiologic ieflin : «Apa de dinți Kosmin conține, ca element deși_______________________ ___fectant, un lichid, care, după sidefiile bacteriologice făcute de mine,nu numai că e în stare să omoare microbii gurei, dar și de a face inofensivi germenii boabelor care obicinuesc să intre în corp prin gură. Acest element desinfectant nu are nici o influență vătămătoare asupra dinților și asupra mucoaselor»