Universul, martie 1935 (Anul 52, nr. 74-89)

1935-03-16 / nr. 74

Anul al 52-lea Nr. 74 Sâmbătă 16 Martie 1935 STUDIU RUSTIC XXX * Mieii tineri. Expotul intelectual Să ne oprim a cerceta nu numai balanţa mărfurilor ca să ne uimim când scoatem din ţară borangic eftin şi aducem mătase vegetală pură, sau când dăm pe preţ de nimic lâna ca să cumpărăm mult mai scump iută proastă. Va trebui în bilanţuri culturale să preţuim ce tălmăcim din alte literaturi şi ce dăruim un schimb dintr’a noastră, şi ce piese de teatru ce opere de muzică sau pictură izbutim să dăruim întregei omeniri. S’a făcut cândva socoteala unui întreg balet de operete şi melodrame străine, care copleşeau un repertor in care autorii noştri îşi găsesc atât de greu loc, analizaţi de diverse comitete care nici când nu au un cuvânt de spus împotriva marfei de import. Stăm şi mai rău in această privinţă cu filmul românesc , iar neizbânda e cunoscută tuturor. Când vom izbuti să avem expoziţii de artă în ţările vecine? Când oare în fiece ţară civilizată vom avea întemeiată o „casă românească“ — unde să poţi găsi şi dovezile bogăţiei economice, dar şi acelea de suflet şi gând. O asemenea muncă îndrumătoare e plină de greutăţi şi răspunderi. Ea ar aparţine de drept unui consiliu cv.lt.vrai care uneori prin putere de discernământ şi prin nepărtinire ar fi folositor întregei noastre civilizaţii. In lipsa datelor precise, toate aprecierile contimporane asupra nevoilor reale din cultură, au rămas între generalităţi şi ipoteze. Breslele de artişti nu au simţit încă nevoia de a trezi dintâi in sânul lor întreaga lămurire, pe urma căreia cu o conştienţă să poată dărui apoi la rândul lor îndrumări obşteşti. Postul statului încurajator, poate nici nu trebue atâta reclamat, câtă vreme nu se învederează organizării de sine stătitorie care, selecţionând, adevăratele valori, să izbutească a simţi din imboldul lor lăuntric drumul şi cerinţa veacului. Departe de gândul că alegeri de comitete prin voturi ar putea să înfăptuiască ceva, aşteptăm, ca grupările să se închiege prin apropieri sufleteşti, izvorâte din convingeri adânci. ADRIAN MANIU 700 de kilometri în genunchi Doi locuitori din nordul In d?i?f au p'ecat din. regiunea De'hî într’um pe* 1«rftMvu j dintre ce'e mai extraordinare. Ei se îndreamită spre templul p-ti-'nath. '•Vrai*- in munţii Himalaia. la 700 kVrmeftn’. depărtare Cei doi credinciori au hotărât să facă intaaul drum tâ ân 1' se pe genunchi şi pe mâini: ei speră să câşige sstfrit pricena zeiţei şi au declarat, că el vor nădăjdui esc să miară de oboseală în purisuil că!?!tcrmei spre a-şi mântui mei curând suflete’e. Unul din aceşti fanatici este un comerciant din oraşul Pateri ; el a venit din provincia sa până la Delhi tot pe genunchi, făcând în drum un pozelit, pe un oarecare Bikamail, un cămătar bine cunoscut în toată regiunea. Amândoi, plecaţi acum câteva zile spre sanctuianu' ceţei Badrincith, sunt însoţiţi de un preot care merge pe jos şi care îngrijeşte de mâncarea şi de adăpostul celor doi pelerini acum, dadzcel Dcaal Citim în „UNIVERSUL” din 15 Martie 1886: „ Grecia nu vrea cu nici un chip să desarmeze şi lucrul acesta dă mult de lucru Turciei şi serveşte de subiect de convorbire prin cercurile politice de la noi. Mai deunăzi se răspândise svonul că s’ar fi ivit oare-care neînţelegeri intre diferitele state in privinţa acţiunei navale in apele Greciei. = Bruxelles. — Greva se pro pagă în minele de huilă din bazinul Lierului. Situaţiunea se agravează din zi in zi. = Paris. — Ştiri primite din Birmania anunţă că populaţiunea întreagă s’a răsculat contra englezilor. Constantinopol. — Oradea va autoriza împrumutul de 250.000 lire, pentru care toţi funcţionarii vor lăsa lefurile lor pe o lună. Dela al 86'lea etaj In urma unei scene de familie, tânăra Irma Eberhardt s’a aruncat la New-York dela al 86-lea etaj al celei mai înalte clădiri din lume, palatul „Empire“. Nenorocită sinucigaşă a trecut printr’un geamlâc din faţa intrării principale a imobilului şi s’a prăbuşit în stradă, înainte de a lua fatala hotărâre a telefonat logodnicului ei, comunicându-i funestul proect; logodnicul a înştiinţat poliţia, care a sosit însă prea târziu. Nu se cunosc decât 2 cazuri de sinucideri similare in clădirea „Empire“; primul este al unui salariat de origină germană care s’a aruncat de la terasa cea mai înaltă a sgârie-norului, situată deasupra etajului 102. Cum se prinde musca „tze-tze“ La Institutul medical de boli tropicale din Londra s-a reprezentat de curând un film documentar, în care se puteau vedea mijloacele întrebuinţate în Africa de Sud de doctorul Harris pentru stârpirea muştei „tze-tze“. Ideea de la care a pornit d. Harris este că studiul amănunţit al obiceiurilor acestei insecte trebue să ducă la posibilitatea de a construi capcane potrivite pentru prinderea ei. Perseverentul medic a stabilit că musca „tze tze“ îşi caută prada numai cu ajutorul văzului că ea este atrasă în primul rând de umbra antilopelor care pasc în timpul zilei pe câmp. El a construit în consecinţă, din pânză şi lemn, 800 de figuri schematice reprezentând aceste animale, pe care musca le înţeapă cu predilecţie, şi le-a prevăzut cu nişte cutii pentru prinderea muştelor. Intr’o singură lună s’au prins astfel 2 milioane de insecte. Locuitorii şi cârdurile lor de boi şi de vaci vor fi de-acum feriţi de periculoasa „tzetze“ Boala somnului este din nefericire propagată de multe varietăţi ale acestor insecte cari au fiecare obiceiurile lor proprii, ceea ce ar necesita găsirea unei serii întregi de capcane diferite. Doctorul Harris este hotărât să se devoteze acestor studii. Căsătoriile in Anglia Contrar celor ce s’ar crede, anotimpul de predilecţie pentru celebrarea căsătoriilor nu este primăvara, ci toamna. In ultimul an s’au făcut 318.191 căsătorii faţă de 307.184 în anul precedent. Mai bine de o treime I au fost celebrate în al treilea I trimestru al anului. Această preferinţă pentru toamnă a fost observată în ultimii 40 de ani. In secolul trecut majoritatea căsătoriilor se făceau in lunile de iarnă. 706 fete şi 29 de băieţi s’au căsătorit la vârsta de 16 ani. In majoritatea acestor cazuri diferenţele de vârstă între soţi au fost foarte mari. Dacă numărul căsătoriilor a crescut în mod constant până în 1934, şi divorţurile indică o curbă ascendentă continuă, în ultimul an au fost pronunţate 4018 divorţuri, ceea ce reprezintă cifra cea mai urcată atinsă vreodată din Anglia. Activitatea d-nei Roosevelt Soţia preşedintelui Roosevelt câştigă prin conferinţele pe care le ţine la radio o sumă ce se ridică anual la peste 3 milioane lei şi reprezentând aproape pe jumătate din salariul soţului ei. In primele 2 luni ale anului cei trecut cifrele acestea s’au urcat şi mai mult, conferinţele d-nei Roosevelt fiind din ce in ce mind apreciate. Sumele de bani astfel câştigate sunt predate insă, până la ultima centimă, unui comitet special care le împarte instituţiilor de binefacere. Anul trecut d-na Roosevelt a străbătut mai bine de 60 mii de kilometri, a ţintt 92 de conferinţe şi a primit 105 mii de scrisori; pe lângă aceasta, ea şi-a îndeplinit şi toate obligaţiile sociale de soţi a preşedintelui, la Casa Albă din Washington. D-ma Roosevelt este un model de activitate chiar pentru femeile atât de harnice ale Statelor-Unite. hdre mijicale UN SUCCEDANEU AL INSULINI Simonnet şi Tauret au studiat gaiegina, alcaioid izolat din seminţele şi floarea plantei Gaiega Officinalis. Acest alcaioid este susceptibil, ca administrat perespe gură şi în injecţii subcutanate să producă hipoglicemie. Galegina ingerată în doză zilnica de 4 mmgr. pe kilogram greutate corp, fără a schimba regimul alimentar, scade glicemia cu 22%, dar în mod transitoriu. Reinwein a întrebuinţat galegina in tratamentul diabetului, cu rezultate încurajatoare ; de asemenea Kathory şi M-lle Lewira au întrebuinţat în diabet sulfatul de galegina în doză de 1-4 mmgr. pe un kilogram greutate corp şi au obţinut bune rezultate. După 15 zile de tratament, glicemia a scăzut de la 2.05 la 0.80, de la 3.90 la 1.90; in acelaş timp a scăzut şi glicozuria. Au constatat că acţiunea medicamentului "trece repede. In doze mari galegina produce vărsături. Porturier şi Hugonot au întrebuimţat extractul galegina Dausse, in diabetul grav şi uşor in doză de 80-1000 picături pe zi. . Galegina lucrează nu numai , facilitând utilizarea glicidelor, dar activează şi metabolismul proteinelor şi grăsimilor. Are indicaţii în diabet uşor, unde ■' permite mărirea toleranţei glu- I cidelor. in diabetul celor inain- taţi in vârstă, unde permite lăr ' girea regimului alimentar. Dea- I semenea galegina mai este in- I dicatâ in cursul complicaţiilor , infecţioase şi chirurgicale, ce I apar in cursul diabetului, în diabetul insulinorezistent, unde I constitue cel mai bun succedaneu al insulinii, în cetoze urinare şi în toate cazurile, unde acidoza este de temut. Asociată cu insulina în diabetul consumptiv, galegina constitue un bun medicament. I Trebue administrată cu in.termitenţe, căci astfel se reactivează acţiunea ei favorabilă. Când se dă galegina, să se mărească în regim substanţele azotate, ceea ce are ca rezultat ca medicamentul să fie mai eficace.  (Presse medicalei. DR. P. UNIVERSUL EGIPT - PALESTINA 17 APRILIE — 12 MAI VAPORUL SPECIAL „AAPOEIL“ Excursie organizată de Onor. Eforia Bisericei ortodoxe de pe lângă Sfânta Patriarhie cu concursul D-lui Marcu Reza consulul general al României în Palestina. Conducerea spirituală Preot C. Vron. — Conducerea Technică D-l Vasile Negru. Costul Lei 15. SCO clasa turistă : 23.500 clasa unică. Singura excursie completă şi care are timp de şedere în Palestina 6 zile, iar în Egipt 8 zile dând posibilitatea a se face o excursie şi la Louxor Karnak. Istambul— 18 Aprilie, 11 Mai. Circuit cu automobilele prin oraș, vizitându-se Podul Karakeoy, Bd. Ankara-Sublima Poartă, Muzeul Sf. Sofia, Moscheia Sultan Ahmet, Hipodromul, Obeliscul lui Teodosiu, Moscheia Suleimanie, Moscheia Kahrie, Poarta Adrianopol, Coloana Arsă etc. Harta — 22 Aprlie in automobile aflate la cheia, se va vizita portul şi oraşul Haiffa, vom traversa ţinutul Galilei până la lacul Tiberiada sau Ghenesareth. Străbătând Galileia ne vom opri la Nazareth locul copilăriei Mântutorului, unde vom vizita Biserica Buna Vestire, Casa Sfintei Familii, Fântâna Sfintei Fecioare. Urcând muntele Thabor vom scoborî în fertilul ţinut al Samarei. Vom traversa câteva din coloniile evreeşti : Jenin, Affuleh etc. Prânzul în ziua de 22 Aprilie se va servi pe ţărmul lacului Tiberiada. Ierusalim — 23 Aprilie. Vizita pe jos a oraşului. Drumul Sfintei Cruci, Golgota, Sf. Mormânt, Cetatea lui Irod, vechiul Templu al lui Solomon, Zidul Plângerei, etc. 24 Aprilie. Cu automoblele excursiei la Ierihon, Valea Fordanului, ţinutul Betaniei, casa lui Simon, Mormântul lui Lazăr, Muntele Tentaţiei, Marea Moartă. 25 Aprilie. Cu automobilele excursie la Bethleem, Mormântul Rachelei, Biserica Naşterei, grota Laptelui, Biserica Sf. Gheorghe, etc. Viner 26 şi Sâmbătă 27 Aprilie. Vizitarea locurilor Sfinte , Muntele Măslinilor, Pădurea Ghetsemani. Excursie cu automobilele la Tel Aviv. învierea se va face cu tot fastul cuvenit la Sf. Mormânt, unde s’a reţinut locuri speciale pentru această excursie-pelerinaj. La Ierusalm se va locui la Marele Hotel FAST, CITADELE şi CONTINENTAL. Ierusalim plecare 28 Aprie ora 8,30. Cairo sosire 28 Aprilie ora 22,30. 29 Aprilie. Cu autocare se va vizita oraşul în circuit de orientare precum şi moscheele Muhamed Aii, Sultan Hassan, El Azhar, Mormintele Califilor, Mouski Bazar, Muzeul Egiptean. 30 Aprile. Cu autocarele excursie la vechiul Memphis, Sackara, Serapeum, Colosul, Piramida lui Zoser, Piramidele de la Gizeh, Sfinxul Mena Haus. 1 şi 2 Mai. Vizitarea oraşului, grădina zoologică, excursie pe Nil, grădina Esbehîghe, cartierul Boulack, etc. In aceste două zile vor fi organizate pentru amatori excursii facultative ce se vor face la LUXOR, unde se va vizita mormântul lui Tutanhamon, Valea Regilor, Templul Vechiu, etc. Costul lor se va comunica la fața locului. 3 Mai.Excursie cu automobile de la Heliopolis, Mattaria, retur via Kouba. La Cairo se va locui la GRAND HOTEL NATIONAL, WINDSOR PALACE, LUNA PARK. Cairo pe carea 4 Mai ora 7. Transport auto gară. Alexandria sosie 4 Mai ora 10:40. Circuit auto pentru vizitarea oraşului. Alexandria plecare 4 Mai ora 16. Port Said sosire 5 Mai ora 9. Pe jos vizitarea oraşului, portului, precum şi a măreţelor lucrări făcute pentru tăerea Canalului de Suez. La Port Said se pot face şi cumpărături eftine, fiind oraşul de legătură intre cele trei continente. Port Said plecare 6 Mai ora 16. Istambul sosire 11 Mai. Constanţa sosire 12 Mai. EXCURSIA GERMANIA 23 Aprilie —4 Mai Dresda, Lips a, Berlin, Potsdam Vizitări, circuite autocare, hoteluri şi pensiune de prim rang. Conducător I. Niculescu directorul oficiului de voiaj ARPA. Costul iei 11.950. Înscrierile însoţite de aconto la Oficiul Turistic Român, de sub conducerea D-Ior V. Negru şi I. niculescu Biroul de Voiaj ARP 71. Piaţa Palatului Regal (Palatul Fundaţiei) Doleanţele cleruluii lucra numai o ortodox român In urma şedinţei comitetului general al asoc. clerului ortodox, ţinută la 12 c. în Capitală, o delegaţie numeroasă în frunte cu păr. P. Partenie, preşedintele asociaţiei şi păr. Valeriu Iordachescu, prof. universitar la Chişinău, s’a prezentat ori în audienţă la d. ministru Al. Lapedatu, căruia i s’au expus doleanţele clerului în legătură cu noul buget al cultelor. D. ministru Lapedatu a declarat că din salariile actuale ale clerului se vor scădea veniturile din parohie, după anumită cotă, spre a se obţine în felul acesta o reducere a bugetului cultelor cu o sumă globală de 140 milioane. Delegaţia preoţilor a cerut ca în bugetul nou să se menţină salariile actuale cât timp nu se face nici un fel de reduceri la salariile celorlalţi funcţionari publici. Delegaţia s-a prezentat apoi la d. Dinu Brătianu, preşedintele partidului naţional-liberal, care a recunoscut că sacrificiile bugetare trebue împărtăşite de tot corpul funcţionăresc în măsură egală. După amiază delegaţia a fost primită în audienţă la Cameră de către d. prim-ministru G. Tătârăscu. D-sa a asigurat delegaţia că va reexamina chestiunea împreună cu d. ministru Lapedatu şi a rugat clerul să aibă încredere în solicitudinea guvernului. La Cameră, delegaţia a expus obiectiv îndreptăţirile clerului ortodox d-lui ministru I. Nistor, d-lor Octavian Goga, I. Mihalache, Iuliu Maniu, Al. Popescu-Necşeşti, Gr. Iunian, Gh. Brătianu, etc. Comitetul general a hotârît ţinerea unui eventual congres general extraordinar. Comitetul general al asociaţiei clerului ortodox întrunit Marţi in şedinţă, cu participarea delegaţiei tuturor judeţelor, a expediat următoarea telegramă M. S. Regelui: „Clerul ortodox român, reprezentat prin comitetul său general, cu delegaţi din toată ţara, supune Majestăţii Voastre simţămintele sale de adânc devotament şi exprimă Îngrijorarea pentru nedreptăţirea ce se face preoţimii prin noul buget in care modestele salarii ale clerului vor fi din nou micşorate, după alte criterii decât cele aplicate celorlalţi funcţionari ai statului . Rugăm pe Majestatea Voastră a veghea ca să nu se comită, prin aceste măsuri, o nouă secularizare. Preşedintele asoc. generale a clerului ort. român, preot P. Partenie“. -doi .:4fc.Opo-TUBERCULOZA Clinicieni celebri s-au convins de acţiunea binefăcătoare asupra tuberculozei a apei naurate-purgative „FRANZ IOSEF“ când, la începutul berii a apărut constipaţia şi că a fost astfel înlăturată fără să dea loc la complicații. In drog și farm 5004 ----------ooO: H: 000------- Presa polonă despre revoluţia lui Horia Revista „Tydzien Polski“ din Lwow a publicat în numărul său din 10 Martie, un articol despre aniversarea de 150 ani a revoluţiei lui Horia, Cloşca şi Crişan.In acelaş număr se publică în strălucita traducere a profesorului Emil Biedirzycki şi preţuitului poet M. Lisewicz, poemul „Horia“ de Aron Cotruş. M. Lisiewicz este unul dintre cei mai Înzestraţi poeţi poloni contimporani. Ziarul „Glos Trybunalski“ din Piotrkow a publicat un fragment din „Povestea Neamului Nostru“ de Florian Cristescu despre revoluţia lui Horia, în traducerea prof. Adam de Kozlowski un prieten al țării noastre. Piaţa peştelui la Galaţi 13 Martie La halele pescăriilor statului au fost aduse spre vânzare 28.000 kg. peşte proaspăt. S’a vândut: scrumbii de Dunăre lei 48.50 pr. kg., crap dela 42-44 lei kg., ciortocrap dela 28-30 lei kg., ciortan mare lei 22 kg., ciortan mic dela 18-19.50 lei kg., ciortănel lei 16 kg., știucă mare dela 37-40 lei kg., știucă mică dela 16-17 lei kg., morun dela 47-49 lei kg., păstrugă dela 70-76 lei kg. plătică dela 17-18 lei kg., albitură lei 16.50 kg., babussa lei 17 kg., cărjancă led 16 50 kg., pană de somn dela 29.32 lei kg., iarma dela 27.28 lei kg., iaprac dela 22-23 lei kg., somotei lei 18 kg., caracudă lei 22.50 kg., mreană lei 22 kg., biban led 18 kg. VA SAPTAMANA DIN DOUA Sciatkca îl reţinea în casă O doamnă ne trimete următoarea scrisoare în care arată suferinţele soţului ei. Ea ne scrie: —„Până acum câtva timp, soţul meu nu putea să lucreze decât o săptămână din două. Cauza era sciatca. A suferit atât din cauza ei încât abia se mai putea mişca de dureri. Am încercat multe leacuri, însă fără rezultat. Apoi, am văzut în ziare un articol despre bunele rezultate obţinute cu Sels Kruschen şi am luat hotărârea de a face o încercare. Timp de 12 luni, soţul meu a luat „mica sa doză zilnică“ de Kruschen, în fiecare dimineaţă. Acum, nu mai suferă de sciatică şi munceşte regulat“, — (i)-na) M. Medici spun că jumătate din omenire suferă de constipaţie parţială. Situaţia aceasta rezultă din acumularea materiilor nefolositoare, care otrăvesc circulaţia sângelui şi produc sciatia precum şi alte dureri ascunde, care chinuiesc atâtea persoane. Sels Kruschen ţin organele eliminatorii ale corpului curate şi în perfectă stare de funcţionare, aşa că fiecare particulă de materii nefolositoare şi otrăvitoare se eliminează lesne, în mod regulat şi complect. Sels Kruschen se vând în peste 120 de ţări diferite şi se pot obţine acum şi în România la toate farmaciile şi drogneriile cu preţul de 95.5 lei flaconul. îl S’a aruncat înaintea trenului Ploeşti, 13 Martie O tragică sinucidere s’a produs astăzi în următoarele împrejurări : Săteanul Stancu M. Răduţă din comuna Drăgăneşti Prahova, s’a însurat acum câtva timp cu fata Stana, fiica unor gospodari din acelaşi sat. Traiul lor însă nu a fost fericit, intrucât din primele zile ale căsniciei au început certurile cari nu mai conteneau. In urma unei certe violente avută astăzi, tânăra soţie, disperată, a plecat de acasă şi a rătăcit pe comp până ce a dat de cale ferată Ploeşti Urziceni. Spre nenorocirea ei, tocmai în acel moment trecea trenul. Fără a se gândi un moment s’a asvârlit înaintea lui și a fost prefăcută într’o massă informă de carne sângerândă. Mecanicul obrervând faptul, a opărit trenul pe loc, sperând că ar mai fi posibil vre-un ajutor. Totul a fost de prisos s ING. G. IGNAT oferă spre cumpărare APARTAMENTE şi GARSONIERE Spaţioase şi perfect distribuite, confort ultra modern in Strada BOTEANU 3 (lângă Fundaţia Carol) Proiect: Arch. I. Davidescu in Strada CÂMPINEANU 17, Proiect: Arch. Radu Culcer “ in Strada VASILE CONTA No. 9 Proiect: Arch. Roger Bolomey Adresaţi intre orele 5-7 in STR. BOLINTINEANU 5 Tel. 432/92. dacă vor să păstreze întotdeauna fericirea aceasta, cadrul cel mai nimerit pentru o pereche tânără şi îndrăgostită este un interior mobilat de Székely & Réti. Un semn bun în căsnicie, un simbol de prosperitate, sunt mobilele Székely & Réti. ACUM înaintea sezonului de primăvara REDUCEM preţurile la toate mobilele din expoziţia noastră cu Ari Vo SIUMAI 10 ZILE puteţi profita de această ocazie excepţională. SZÉKELY & RÉTI CALEA VICTORIEI, 66 - 68 BUCUREŞTI BRAŞOV, Strada Regele Carol — Fabrica TÂRGUL MUREŞ FABRICA ROMANA DE CLOPOTE Polclindre şi Sfeşnice Bisericeşti NIcOLAE IONESCU Furnizorul Curţii Regale şi al Sf. Patriarhii Bucureşti Splaiul Uniter 13 — Telefon 39454 Sucurile: Craiova Chişinău. Cluj. Rădăuţi R. Vâlcea Nu cumpăraţi nici comandaţi clopote prin samsari şi voiajori. Singura cale recomandabilă este de a veni la fabrică. Unde veţi găsi câteva sute de clopote de diferite mărimi şi tonuri deci posibilitatea de convingere atât in ceia ce priveşte calitatea cât şi preţul 5 CAPATAŢI RAPID UN CORP SVELT târâ ceaiuri, corsete, pilule gimnastică, dietă, în chip simplu şi NEVATAMATOR lu „CITROSAN" "" Pierdeţi rapid câteva chnogrami. împiedică îngrăşatul la persoanele predispuse. Lei 101 cutia. Lei 190, două cutii. EFECT SIGUR ! Depozit: „It R C O“ Bucureşti Calea Călăraşilor No. 91 23 VITE ALTOITE Cele mai alese varietăţi pentru struguri de masă şi vinuri. Calităţi superioare. Butaşi indigeni cu rădăcini. Port-aîtor, sănătos, bine copt. Garantăm varietăţile. Preţuri moderate. PEPINIERELE BERNARD S. A. Tecuci sal entar*jetisk anunţă că SALA DE MASAJ fiiind renovată -ite din nou pusă la dispoziţia Onor. sale Clientele i & m b a t c 16 Nertie 1935 PERSONALUL dela diferitele secţiuni înlocuit cu personal nou. DUP MICROSCOPIC — Dar nu mai încape îndoială, găsesc urme de gonococi şi acest lucru mă miră, după tratamentul pe care l’afi urmat. — Aţi urmat întocmai prescripţiunile medicale ? — Sigur Domnule Doctor. — Bine vom schimba. De azi înainte veţi lua 10 capsule pe zi de Pageol. Va fi o curăţire de sus în jos şi in căteva zile veţi fi cu totul liniştit şi vindecat.Nici scurgeri, nici arsuri. PAGEOL vindecă blenoragia, cistita şi afecţiunile prostates. LA FARMACII ŞI PROSPERII. Citiţi „Universul copiilor si al tineretului“ ULEI d'r.«' 15.— TAHAN “■/* 9.— Mânătărci 20.— ICRE “;;r 30.— Halva S îi 9.— Măsline A m 7.— Linte, mazăre de bătut, calele orezuri Mai ett n cj ori unde Consumul POPULAR Str. Carol 59 Teiet. 3.17.64 13 ♦•♦♦♦♦♦4-4-14.4-4.4-4-* ♦♦♦♦♦-♦ COMITETUL ȘCOALEI ELEMENTARE COMERCIALE FETE No. 2 — Bucureşti — PUBLICAŢIE Comitetul şcoalei elementare comerciale de fete nr. 2, din Bucureşti, str. Constantin Grant nr. 1, aduce la cunoştinţă că în ziua de 10 Aprilie, ora 4 p. m., se va ţine in localul şcolii licitaţie publică cu oferta închise, pentru vinderea următoarelor obiecte : Un automobil Chevrolet 4 cfl. tip 1928, deschis. Una clocitoare. Una crescătoare. Una maşină gătit cu petroL Obiectele se pot vedea in fiecare zi, de la 8,1 a. m d in localul şcolii, str. Constantin Grant nr. 1. ’ Ofertanţii vor depune odată cu oferta şi o,garanţie de 5% din preţul oferit. Preşedinte, (ss) Păsăreanu Secretară, Dl. Demetrescu jfriclinica Zeiţa 14 I INVWREAZX , ♦♦♦♦♦♦ ♦♦♦ 4 4 4 4 4 4 4 4 * , ♦•»»+, 1 Citiţi: „VESELIA“