Universul, februarie 1937 (Anul 54, nr. 31-45)

1937-02-01 / nr. 31

Knul ăl 54-îeă Nr. 31 Luft! 1 Februarie 193? *•*- ------------------------- '—■ I — N m O RARITATE Panda, ursul bambușilor, este o raritate în lumea animală. Puiul din fotografia noastră a costat 20.000 dolari. xpx. Unde foot-ball-ul s'a născut Foot-ball-ul s’a născut în Italia, şi de mult timp, la Florenţa, pe piaţa senioriei, încă din epoca Medicilor, în fiecare an, la aceeaş dată, se joacă o partidă între două echipe de 27 de jucători veniţi de pe fiecare ţărm al Arno-ului. Totul a rămas ca in timpurile vechi. Casele sunt împodobite cu tapiţerii, echipele, ca şi trompetele care anunţă sfârşitul partidei, sunt medievale. Florentinii, foarte, entuziasmaţi fâlf de drapele în culorile alb şi verde, ca şi costumele jucătorilor. Matchul durează o oră, el este pasionant şi echipa câștigătoare este împodobită cu flori. Foarte probabil, aceasta este origina foot-ball-ului nostru modern. amm.ctficfa€cldeari£ Citim in „UNIVERSUL” din 31 Ianuarie 1888 : „ Discursurile războinice care se încrucişează între Berlin şi Petersburg nu fac decât să învenineze definitiv situaţia în Europa. Rămâne de văzut cine va avea cel dintâi curajul de a deslănţui războiul. Se pare că mai curând Germania unde creditele de înarmare, propuse de d. von Bismarck simt adoptate fără crâcnire. In Rusia defetiştii sunt mai numeroşi şi mai activi. = Londra. — Guvernul a trimis noi trupe in Irlanda, spre a pune capăt unei agitaţii ce ameninţă să devie răscoală. = Roma. — Agitaţiile socialiste au început să preocupe cercurile conducătoare. Primul ministru va cerceta cu atenţiune dosarele cu imputări aduse socialiştilor şi va face apoi declaraţii publice. Cinematograf gratuit Ca să distreze pe călători, compania metropolitanului din Londra a hotărît să acopere pereții tunetelor cu desene care, din cauza vitezei, vor deveni desene animate. Sfatul medicului Soartă şi hormoni Când am scris, aici, zilele trecute, despre transformările caracterului la femeile aflate în epoca menopauzei, nu am atins decât una dintre tulburările glandelor cu secreţie internă. In afară de aceste modificări fiziologice (la menopauză) sau patologice, în diferite cazuri de boală, sistemul glandular endocrin la omul normal are variaţiuni, în funcţionarea lui, care determină, de la om la om, temperamentul. Cum îţi este temperamentul aşa vei trăi! Iată o axiomă care s’ar putea transpune astfel: vei avea viaţa pe care ţi-o hotărăşte sistemul tău endocrin. Este un adevăr, pe care progresele din ultimii ani ai acestei ştiinţe „endocrinologia“ l-au făcut evident pentru mentalitatea noastră actuală. Substanţele hormonale ne influenţează starea sufletească. S-ar putea aşa dar spune că cea mai înaltă expresie a spiritualităţii, „geniul“, corespunde unei formule endocrine? Dacă până astăzi ar fi încă îndrăsneaţă o asemenea afirmaţiune, poate că într’o zi va trece în domeniul constatărilor directe Ştim, de pildă, astăzi, că frica, furia şi emoţia sunt legate de secreţiunea hormonului tiroid şi suprarenal. Hormonul sexual exercită o acţiune puternică asupra vieţii psihice şi fizice. Viaţa femeii cu dispoziţiile şi indispoziţiile ei sunt strâns legate de funcţiunea ovariană. Se ştie, apoi, cât de mult schimbă pubertatea, graviditatea şi menopauza nu numai trupeşte, dar şi sufleteşte, pe femeie. Hormonul sexual masculin e cu totul opus, ca influenţă, celui femenin. Se pare că munca creatoare şi productivitatea sunt legate de hormonul masculin. Cei ce văd astfel lucrurile arată că toate operele mari, geniale, sunt datorite bărbaţilor ; acelea care prin excepţie sunt făcute de femei, se datoresc unor femei înzestrate cu caractere masculine. Femeia nu poate crea capodopere fiindcă nu are hormonii necesari. Ele pot fi excelente interprete muzicale dar nu compozitoare geniale. Acelaş lucru se poate spune despre castraţi, care, niciodată, nu au creat ceva măreţ. Hormonul hipofizar are o influenţă însemnată asupra temperamentului. Cei către au temperamentul hipofizar sunt flegmatici, paşnici, răbdători, nevolnici în faţa greutăţilor vieţii. Glanda timus, care, obicinuit, dispare spre adolescenţă, dacă mai persistă totuş, dă tulburări cunoscute sub numele de infantilism psiho-sexual. Epifiza, a cărei activitate este mai puţin cunoscută, lucrează ca o frână asupra hormonilor sexuali : când există o insuficienţă a acestei glande se observă precocitate sexuală. Copiii minune, care la 4 sau 5 ani discută probleme filosofice, ori compun muzică şi poezie sunt desechilibraţi ai sistemului epifizar. Glanda tiroidă a fost numită glanda emotivităţii. Secretarea în exces a tiroidei face pe oameni , supărăcioşi, uşurateei, superficiali, fricoşi, palavragii, nehotărîţi şi imposibili. Stările contrare se găsesc la cei cu un minus de secreţie tiroidiană: ei sunt apatici, puţin inteligenţi, fără mândrie şi cu prea puţină activitate spirituală. Iată aşadar cum în loc de vechile horoscoape s’ar putea cândva întocmi horoscoape endocrinologice, mai potrivite tendinţelor şi capacităţii fiecărui ins. Insă pentru aceasta va mai trebui încă multă muncă în acest domeniu relativ nou, dar aşa de bogat “în surprize, al endocrinologiei. Dr. N. VATAMANU Statistică tristă In fiecare an, se face la Hollywood statistica tuturor căsătoriilor şi divorţurilor realizate in cetatea filmului în cele 12 luni scurse. Statistica anului 1936 a fost întocmită. Ea arată că în anul trecut au fost mai multe divorţuri decât căsătorii in paradisul cinematografului: 66 de divorţuri faţă de 53 de căsătorii. Această statistică nu priveşte decât vedetele. Dacă ar trebui să calculeze şi celelalte căsătorii şi divorţuri, statisticienii ar renunţa... In 1935, au fost 78 de căsătorii la 58 de divorţuri. Maxime *■ cugetări Iubirea este singurul sentiment care nu se poate cumpăra. Ceea ce se cumpără și se vinde este numai un excitant al simțurilor animalice. Mantegazza Jocurile noastre Deslegătorii jocuri Baserici XXIX-a — URMARE — AU DESLEGAT 4—6 JOCURI . 136) Dumitrescu Zoe (T. Mureș). 137) Dimitriade Cecilia (Locol. 138) Dan Pr. (Podari-Dolj). 139) Dimitriu Nucă Lya (Botoșani). 140) Dimitrescu Viorica (Loco). 141) Dinulescu C. Maria (Loco). 142) Dreossi I. A. (P. Ţapului). 143) Dimitriu Lt. Ștefan (Roman). 144) Dumitrescu M. Gabriel (Herăşti-Ilfov). 145) Diaconecu I. Luicia (Loco). 146) Dorneanu I. (Loco). 147) Damian I. Sava (stuid. Loco). 148) Duțulescu Titi (Loco). 149) Dimitriev Alex. înv. (Traian Vechi - Ismail). 150) Dimitriu Ada (Câmpina). 151) Dimitrescu Alex. (Loco). 152 Derftetrescu Angela (Ploeşti). 153) Dumitru Barbu (Malu-Iţa). 154) Dudureanu căp. NI. (Loco). 155) Dimitilescu Găbreanu H. Claudius (Poeniţa-Muscel). 156) Dragon Const. (Loco). 157) Dumitrescu Dumitru (Conţeşti). 158) Dumitrescu Maria Cornelia (Loco). 159) Dateu V. Castel (R.-Sărat). 160) Davidescu V. V. (Timişoara). 161) Dancovici A. Aurelia (C. Lung - Muscel). 162) Dinescu I. Mircea (student, Loco). 163) Dumitrescu Gh. (Loco). 164) Daphin Puica (Loco). 165) Dăiscălescu Paul (av. Filipeştii de Târg-Prahova). 166) Dumitrescu N. Dunărea (Constanţa). 167) Dobre M. Gheorghe (Loco). 168) Epure Janeta (Silviţa - Covurlui). 169) Eftimiu Tina (Arad). 170) Emanoil V. Beatrice (Buzău). 171) Emanoil V. Fotin şi Toteluş (Buzău). 172) Eftimia di Smaranda (Csaţa). 173) Epuran Sit A. loan (Craiova). 174)Ene Eugenia (Loco). 175) Florescu I. Ana (Loco). 176) 175) Florescu I. Ana (Loco). 176) Focşa V. Emanoil (Loco). 177) Falewschi Bruno (Brăila). 178) Filip loan (Loco). 179) Georgescu Mihai-Savin (Loco). 130) Georgescu N. (Focșani). 181) Georgescu D. Jenny (Loco). 182) Georgescu T. D-tru (Loco). 183) Grădinaru Beatrice (Ciobești). 184) Gemănariu Viorica (C. Lung - Mold.) 185) Grigorescu E. (Loco). 186) Gane Coca (Brăila). 187) Gruescu P. E. I.Moreni-Prahova). 188) Grossu Am. Dan (Loco). 189) Ghergulescu Marin (Pleniţa-Dolj). 190 ) Grumăzescu Iulian (Iaşi). 191) Gheorghiu Lucia (Focşani). 192) Georgescu C. Alex. (Loco). 193) Giuran maior Constanţa (Oradea). 194) Gheorghiu Vyva (Loco). 185) Ghiulea Jean (Loco). 186) Georgescu I. Elena (Craiova).. 197) Gamulea Maria (Loco). 198) Gheorghiu V. (Loco). 199) Gihlea Profira (Loco). 200) Grossu Lucia (Constanţa). 201) Gheorghiu Ştefan (Braşov). 202) Gologan Gigea (Loco). 203) Georgescu George (Loco). 204) Georgescu C. Const. (Loco). 205) Gherghieş V. Viorica (Loco) 203) Gheorghiu Nicu farm. (Măicăneşti-R. Sărat). 207) Ghiuţă Livia (Todireşti-Suceava). 208) Ghinghină Emilia (Bârlad). 209) Ghelase Stela (Osmanu-Brăila). 210) Ganea S. Gh. (Cernăuţi). 211) Georgescu Vasile (Loco). 212) Gheorghiu căp. Gica (Cernăuţi). 213) Gotcu Ruxandra (Ploeşti). 214) Gheorghiu Gh. Dan (Loco). 215) Gheorghiu Cecilia (Loco). 216) Georgescu Gh. stud. (Loco). 217) Gandy M. (Brăila). 218) Ghiulea Ilie (Loco). 219) Ghilea Cornelia (Loco). 220) Georgescu Florin (Craiova). 221) Bolea Eugenia (Bucşoaia - Bucovina). 222) Hiren V. Aurel (Cernăuți). 223) Huzmezan Ion (Loco). 224) Helwig Elisabeta (Loco). 225) Hartner R. (Loco). 226) Horholcea N. Sandu (înv. Reg. Carol II, jud. Buzău). 227) Ionescu D. Dim. Mina Loco). 228) Ionescu A. Alexandrina (Loco). 229) Ionescu R. Elena (Bistriţa-Năsăud). 280) Ionescu I. Mircea stud. (Brăila). 231) Ionescu ing.,C. M. (Loco). 232) Ionescu- Fulger Florin (Galați). 233) Ionescu M. D-tru (Costieni-R. Sărat). 234) Ionescu C. Const. (Loco). 235) Ionescu Dorel (Loco). 236) Ivănescu M. El. (Paitru-Frați Ita). 237) Ionescu M. D-tru (Loco). 238) Isac D. C-ţa (Bivolari - Iaşi). 239) Ionescu Mariana (Loco). 240) Ionescu Jenny (Loco). 241) Ionescu M. Ioan (stud. Costieni - R. Sărat). 242) Ionescu Florinel (Lunca-Mare- Prahova). 243) Isaicu Tiberiu (Oraviţa). 244) Ioan G. Lydia (Brăila). 245) Iordache M. Eugen (Craiova). 246) Ionescu Sima Emil (Piteşti). 247) Ionescu St. Emilia stud. (Loco). 248) Iliescu Fompiliu (R.-Sărat). 249) Ionescu C. Liliana (Braşov). 250) Ionescu maion Vasile (Tg. Mureş). 251) Ioaniţescu Clarissa (Loco). 252) Ionescu - Fulger M. C. (Galaţi). 253) Ionescu Ermil (Costieni). 254) Iaciu Zoe (C. Lung-Muscel). 255) Ionescu V. Aurora (Bolintinul din Vale). 256) Iacobini V.. CI. (Loco). 257) Iacobini CI. Par. (Loco). 258) Ionescu M. Elena (Costieni). 259) Ionescu Aurelia (Bolintinu din Vale). 260) Ioan Lt. Zenovie (Loco). 261) Ionescu George (Cs-tat. 262) Ioniţoiu Mitică şi Brătulescu I. (Loco). 283) Ionescu Mary (Loco). 264) Jalbă A. Lucian (Loco). 265) Krokos Nadeja (Loco). 266) Kosca Dorina (Loco). 267) Kercea N. (Alba Iulia). (Va urma) UNIVERSUL entru a fi feriţi de mistuire grea, lipsă de apetit, catar la stomac, greţuri, sucuri dăunătoare stomacului şi slăbiciuni stomacale, întrebuinţaţi mi TOMACVERTES a cărui eficacitate este recunoscută de mii de bolnavi, vindecaţi în urma unei cure cu Esenţa de stomac VERTES. Adresaţi comanda Dv. Farmaciei LA VULTURUL ALB Secţiunea 2, LUGOJ, flacoane 440 lei, plus spezele poştale. In sfârşit m’am lăsat de fumat! Iată exclamaţia fericită a miilor de fumători cu sănătatea sdruncinată, căci după un flacon cu „Antifum” s’au lăsat cu desvârşire de tutun şi s’au desiintoxicat de nicotină şi firidima depusă în tot corpul. „Antifum” este experimentat şi autorizat de Onor. Ministerul Sănătăţii şi locuieşte de viciul fumatului chiar pe cel mai pasionat fumător. „Antifum.” poate fi dat şi fără ştirea fumătorului. Flaconul Lei 80. — Flaconul dublu lei 150. LA FARMACII ŞI DROGHERII. 26 Procesul celor 200 de români in Someşeni (Cluj) Cura au fost înşelaţi 200 de ţărani de un baron maghiar Cluj, 29 Ianuarie Ziarul nostru s’a ocupat în maii multe rânduri, de situaţia celor 200 ţărani românii din Someşeni (Cluj), înşeleiţii de baronul ungur Gavrilov Jósika. Din moşia acestuia se expropriate o suprafaţă de 24 de jugăre, pe seama ţăranilor români din Someşeni. Deoarece terenul era foarte bun, baronul Jósika a promis ţăranilor, în schimbul acestui teren, altul, mai slab, dar cu o suprafaţă mult mai mare. Baronul Jósika, pe lângă că nu a dat ţăranilor pământul promis drept schimb, dar l-a şi vândut pe cel expropriat, cu toate că nu avea dreptul. Procesul intentat de ţăranii români a venit în mai multe rânduri în faţa tribunalului, dar a fost mereu amânat, din diferite cauze. El urmează să se judece din nou la tribunal în ziua de 4 Februarie, când se crede că li se va face dreptate ţăranilor înşelaţi. ________ ÎNCHEGAREA frontului unic AL FUNCŢIONARILOR BUZOENI Buzău, 30 Ianuarie In localul liceului de băeţi „B. P. Hajdeu“ s-a ţinut adunarea preşedinţilor delegaţi ai asociaţiunilor profesionale spre a discuta şi hotărî în chestia adresei asociaţiunii profesorilor secundari din Buzău, în chestia realizării frontului unic al funcţionarilor şi pensionarilor din Buzău. S-a hotărît să se formeze un front unic la Buzău, alegându-se următorul comitet: preşedinte pr. prof. Chiril Popescu, vice-preşed. prim, prof. Dimitrie Ionescu, al doilea vice-preşedinte Panait Volănescu şi secretar Ion Vasilescu. Comitetul a mai luat hotărîrea de a înştiinţa toate asociaţiile de funcţionari publici, cu rugămintea de a se afilia secţiei locale. Stomacul paznic al sănătăţii Este un fapt recunoscut că nouă persoane din zece mănâncă prea repede şi această nefastă obişnuinţă poate avea urmări dezastruoase asupra digestiei. Silit să primească alimente rău mestecate, prea calde sau prea reci, înghiţite în grabă, stomacul supraîncărcat, sfârşeşte prin a se revolta. Acea senzaţie de voie bună după masă face loc apăsărilor, acrelilor sau sughiţurilor acide. Alimentele, insuficient mestecate trec în intestin şi, de aici, până la împrăştierea toxinelor în tot organismul prin mijlocirea vaselor sanguine, nu e decât un pas. Acea amăreală în gură, acea senzaţie de greutate, acel miros urât ce se degajă, sunt tot atâtea avertismente că stomacul e supraîncărcat. Din prima clipă a apariţiei acestor tulburări digestive, ajutaţi stomacului ca să-şi îndeplinească sarcina, după fiecare masă, luând, o mică doză de Magnesia Bisurata. Neutralizând excesul de aciditate care constitue aproape întotdeauna, izvorul principal al tuturor durerilor de stomac, Magnesia Bisurata vă va reda o bună digestie. Magnesia Bisurata care se află de vânzare în toate farmaciile şi drogneriile vă va linişti de la luarea primei doze. Preţul Lei 75— sau in marele format economic Lei 110. 5078 --------XOXQXOX Mişcarea vapoarelor in portul Constanţa Vapoare intrate: Vapoare esite: 29 Ianuarie „Ulises“, olandez, cu 158 tone mărfuri diverse de la Amsterdam ; „Reurhert L. M. Ruse“, german, deşert, de la Anvers. Tancuri venite să încarce produse petrolifere: „Borgny“, norvegian, dela Alexandria; „Theodora“, elen, dela Pyreu și „Belatrix“, suedez, de la Istanbul; „Margareth Cords“, german, cu cereale, la Hamburg. Tancuri încărcate cu produse petrolifere ; „Apolonia“, olandez, cu 2000 tone, la Beyrouth. Piaţa peştelui la Galaţi Galaţi, 29 Ian. La halele pescăriilor statului se aduce peşte din regiunile, unde s’au format copci din ghiaţa spartă şi unde se poate pescui. Azi s’a vândut 400 kg. peşte proaspăt. S’a vândut : nisetru lei 185 kg., păstrugă lei 157 kg., şalău lei 140 kg., morun lei 123 kg., pană de somn lei 105 kg., ştiucă mare lei 54 kg., ştiucă mică 22 lei, lin 42, caracudă lei 35 kg. Icrele negre s’au vândut cu următoarele preţuri de morun lei 2500 kg., de nisetru 2000 lei kg., de păstrugă lei 1500 şi tescuite 1200 lei kg. --------xoxOxox------- Situaţia tancurilor in bazinul petrolifer Constanţa 29 Ianuarie La dana 1, „Socony“ încarcă 5000 tone petrol; la dana 4, „Buesten“ încarcă 4500 tone benzină ; la dana A, „Hawkong“ încarcă 14000 tone benzină. In port aşteaptă rând la bazin, tancurile: „Kancaya“, „Alberto Fassio“, „President Franqui“, „Turicum“, „Karabach“, „Hermes“, Borgny“, „Teodora“ și „Belatrix“. —----xxx* xxx— Plouă şi la Braşov Braşov, 29 Ianuarie Temperatura la Braşov s’a ridicat simţitor. De unde până acum câteva zile termometrul arată 22 grade sub zero, astăzi s’a ridicat la câteva grade deasupra. La ora 3 juni. a început o ploaie ca în cursul verii. Ploaia continuă şi la ora aceasta. Sunt temeri că Timişul, care trece prin mijlocul oraşului, se va revărsa. Facem atente autorităţile de dezastrul ce-i va produce revărsarea, dacă nu vor lua măsurile necesare. 4 4 4 ♦ ♦ ♦ 4 4 4 4 4 44 44* Domnii abonaţi sunt rugaţi ca la orice reclamaţie sau schimbare de adresă să binevoiască a ne trimite eticheta cu care primesc ziarul, iar spre a fi prompt serviți la reînoirea abonamentului să lipească pe cuponul mandatului poştal eticheta abonamentului expirat. Pentru toii 11 iuti „GALLIA” are astăzi un asortiment de noutăți cu totul extraordinar: fLAMBURI uni, broşate şi imprimate, CIRÉ uni şi imprimate cu lac, aur şi argint VELOURS CHIFFON fantaisie TUL fantaisie pentru rochii de lea etc. etc. etc. GALLIA Str. Baratiei, 2 Etajul I Str. Lipscani 36„RIALTO“ Str. Lipscani 44 „TRIANON“ Str. Baratiei 4, Calea Griviței 80 Sucursale în toate orașele principale din țară. 2000 MASCA INDIVIDUALA pentru îngrijirea fets PRODUSE AMERICANE! ULEIUR PUDRE. CREME SLĂBIRE localA 9 generala bAi de parafina, etc LA INSTITUTUL COSMETIC CALEA MOSILOR 8a PARTER SCARAL TELEFON 318/77-ORE DE PRIMIRE 9-1. 3-1 supraveghea! de un medic y ■ SE PRIMESC ILE V i ♦-♦•♦••♦HP-»* V ♦ * ♦*•►•♦♦♦•♦■♦ ♦*♦ Astrolog MAGNUS (fost membru al Societăţii Astrologice din Viena) ................. Vă prezice caracterul, evenimentele din 1937, cursul vieţii. Vă dă îndrumări în afaceri, omor, căsătorie, judecăţi, loterie. Vă arată zilele şi numerele norocului Dvs. Prin sfaturile sale vă scapă de obiceiuri rele, melancolie, gelozie, suferinţe sufleteşti, etc. Trimiteţi data naşterii, Lei 22 mărci, MAGNUS, Cluj, str. Universităţii 5, 5+++44+4444444+4444444»« CURSURI de CROIT pentru bărbaţi şi dame, cursuri de perfecţionare în lucru şi cursuri pentru fete de a învăţa croitoria şi modele de la început se mai primesc înscrieri la: Academia Profesională de Croit şi de Cusut din Bucureşti, cu internat sau fără. Director Dionisie Neagoe, Str. Lipscani No. 19. Cereţi prospectele Academiei. Cursurile sunt în permanenţă. O MARE FABRICĂ DE COSMETICE CAUTA BUN SPECIALIST, cu practică îndelungată în fabricarea săpunului. Oferta cu pretenţiunile, scrisă cu mâna, se va adresa, împreună cu o fotografie sub „Săpun 1937“ la ziar Kronstădter Zeitung Braşov. 181 444-44444 44-444-44-444-4 444 -M Preţul abonamentului la ziarul UNIVERSUL este Lei 750 pe un an „ 380 pe 6 luni * 200 pe 3 luni FABRICA de CLOPOTE „OITUZ GHEORGHE DUMITRESCU Furnizor al Curţii Regale şi al Sf. Patriarch, Bucureşti I, Splaiul Unirii No. 87 Telefon 353/21 Sucursale : Cluj, Rădăuţi, Chişinău, Craiova, Iaşi, Buzău. Execută şi se găsesc un depozit clopote gata de orice mărime Cu începere de la 1 Februarie ch. CRISTIAN VASILE* POTCOAVA VIŢE ALTOITE . Orchestra FRAŢII DUMITRESCU (de la Viţoiu) Cele mai alese varietăţi pentru struguri de masă şi vinuri. Calitaţi superioare. Viţe altoite de 2 ani specale pentru goluri. Butaşi americani cu rădăcini. Garantăm varietăţile. Preţuri moderate PEPINIERELE BERNARD S. A. Tecuci Stau la dispoziţie cu instrucţiuni şi formulare. Cereri pentru Camerele de Agricultură, unde ele trebuesc depuse neîntârziat. 16 0 u I începând dela 1 Februarie 1937 , cu 2 Gazeta Sporturilor romanesc Cotidianul sportului LEI EXEMPLARUL mmmmmmmmmmmmmml. % V444-4444444444444444444444444444 4444444444444444- ASTROLOGIA! Justiţia destinelor omeneşti! legile providenţei! x 1IAR. SUFLETESC AUTORIZAT Sugesteur, Telepat, Spiritist, Fizionom, Kiromant. Am descoperit însemnătatea tainelor adânci — „Cheia delegărilor secrete „magice“ a tuturor profesiunilor — din viaţa Dvs. Semnele, caracterul cu viitorul, individual pe sexe. Horoscopul după data maşterei dvs. Cu anumiţi ani luni, zile, ore, cifrele la jocul de Loterii. Evident „fatalismul” neprevăzut de dvs. La popoarele civilizate ca : America, Franţa, Anglia, etc. Astrologia este foarte bine văzută şi răspândită în poporul lor. Destinul este suveran în a creia şi a ucide în faţa legilor necercetate ale naturii omeneşti. Nu faceţi nici un pas pentru căsătoriile dvs. până nu veţi consulta Astrologul, să vă indice soţul sau soţia ideală. Contrariu vă veţi face vinovaţi în faţa destinului fatalist. Aşadar, dvs. ca părinţi, să aveţi grije de toţi copiii să aibă horoscopul (viitorul cunoscut dinainte) pentru a le da îndrumarea predestinată. Subsemnatul Teodorescu, născut în Bucureşti, în anul 1879, octombrie 25, 5 ani studii speciale în Orient. De 37 ani practic această sfântă credinţă ce există de la începutul lunei pe pământ. Am fost chemat să particip în marele Turneu de Ştiinţă Astrologică la : Paris, Geneva, Londra, Orient şi America. Am profetizat 11 prorociri interne şi externe. Documentate, fost publicate în marile ziare româneşti, având date oficiale ce le posed. Sunt o dovadă despre perfecta mea onestitate profesională, bazată pe: ştiinţă, credinţă, experienţă practică cu mari sacrificii morale şi materiale. Fiecare om îşi are steaua lui! In legătură cu firmamentul ceresc. Garantez celor cari îmi cereţi reuşita în cele ce dvs. întreprindeţi. Discreţiunea garantată. Mic, mare, veniţi cu „credinţă” luaţi lumină. De orice sex, bogat şi sărac, de orice naţionalitate vă pot da : Horoscopul busola, Comoara, Oglinda fidelă de orientare a vieţii dvs. PREZIC : trecutul, prezentul, viitorul. Urmăriri celor dispăruţi. Şedinţe spiritiste cu Midlum, descopăr furturi, crime. (Trimiteţi semn sau fotografia persoanei în cauză). Talismane Norocoase. VINDEC prin sugestii boale nervoase. Calculez precis lozurile norocoase, examene, funcţii, comerţuri, judecăţi etc. PREDAU lecţii celor amatori pentru ştiinţele pculte astrale, preţ convenabil. Consult zilnic 9 dimineaţa 8 seara. Provincia, străinătate 130 lei mandat poştal. (Scriţi pe dosul mandatului, anul, luna naşterii). N. THEODORESCU Biroul mutat în Calea Griviței No. 257, București ca 3 44-44-444-4-4 4- 444444444 4-4-4444 4-44-4 4- 4-4 444 444 4 44 4444 4-444 A APARUT CURS A APARUT PROCEDURA PENALA ROMANA! de I. I O \ E S t U - i> O L J lost consilier la Înalta Curte de Casaţie, Preşedinte la Consiliul Legislativ, Secţia de drept public, întocmit după principiile noului Cod de procedură penală CAROL al 11-lea, cuprinzând explicațiunea întregei materii, sub fiecare capitol referinţe asupra originii instituţiunilor procedurale şi principiilor adoptate, precum şi sumare expuneri de legislaţie comparată, iar la urmă având tablouri sinoptice. Se pot procura prin toate librăriile din tara şi la Preţul Librăria Editoare SOCEC & Co., S. A. — București fel 210