Universul, octombrie 1939 (Anul 56, nr. 284-299)

1939-10-16 / nr. 284

Amil’ al' 56-lea Nr. 284 Luni' 18' Octoimirie 1939' Inventator la 8 ani La im birou american de brevete, fu prezentat mai acum câtva timp un fier de călcat de o construţie cu adevărat genială. Acest util obiect casnic era astfel construit încât se putea strânge spre a ocupa un minimum de spaţiu. Bineînţeles brevetul fu acordat fără discuţie, dar, dată fiind ingeniozitatea construcţiei, comisia fu de părere că autorul nu putea fi decât un încercat specialist. Se făcură cercetări şi, care nu le fu mirarea, când inventatorul se prezintă în carne şi în oase, sub înfăţişarea unui băcţaş de opt ani. Se află astfel că acest copil extraordinar începuse încă la vârsta de 6 ani să facă mici reparaţii şi îmbunătăţiri la diversele instalaţii tehnice din casa părinţilor săi. Azi, toţi acei care îl cunosc sunt convinşi că acest mic inventator, va deveni într’o bună zi un al doilea Edison, dacă uimitoarele lui aptitudini se vor desvolta pe măsură ce el va crește. »» „ Cruciera “ unei epave Când am vas ntaturfragiază, el nu cade numaidecât pe fundul mării. Sunt unele care părăsite de echipagiile lor, rămân încă mult timp în bătaia valurilor. S’au văzut astfel de epave care eau străbătut distanțe incalculabile. Cea mai lungă „călătorie” de acest gen despre care se ştie ar fi aceea, a navei „Fanny Wollstom”, naufragiată în anul 1881. De când a fost părăsită In voia valurilor, ea a fost întâlnită în cale de alte vase de cel puţin de 45 ori. Mai întâi ea a fost semnalată în preajma insulelor Azore, din Atlanticul Oriental; apoi, ceva mai târziu în mijlocul Atlamattouii, ultima oară ea a fost întâlnită în Oceanul Artic la extremitatea nordică a Europei şi după toate probabilităţile îşi continuă încă şi azi această stranie crucieră în jurul Continentelor. „Amprentele “ roţilor de automobile .Un funcţionar de la poliţia din Los Angeles s-a specializat în identificarea automobilelor... criminale, studiind urmele lăsate de cauciucurile lor pe teren. El spune că întocmai ca amprentele digitale, urmele cauciucurilor, chiar când acestea sunt de acelaş marcă, prezintă mici diferenţe între ele. După lungi observaţii şi după ce a luat marmaroase fotografii ale acestor urme, acest funcţionar s-a convins că e posibil să se identifice nu numai marca şi tipul cauciucului, dar chiar şi măsura roţii, încărcătura maşinii, kiflometrailul efectuat, viteza şi, poate, chiar sexul conducătorului maşinei... In orice caz insă, el afirmă că unul singur din aceste elemente e deajuns spre a lumina poliţia. FURIE SAU TEAMĂ?... N’am putea preciza, la pisică aceste două sentimente confundându-se adesea. In ori ce caz, adversarul, care e probabil un câine, n’are decât să serie bine. ORAŞUL FĂRĂ PĂCATE Acest oraş-minune există în Statele Unite. Contrar celor ce spar partea crede, locuitorii din Bonfield, — aşa se numeşte această localitate unică pe lume— deşi nu practică decât virtuţile, nu se plictisesc câtuşi de puţin. Aci jocul de cărţi nu e interzis, dar cei cari joacă o fac numai de plăcere, iar nu ca să ia banii vecinului. Băutura nu e oprită, dar nimeni nu se îmbată. Nimeni nu face fapte reprobabile. Nimeni nu divorţează şi bineînţeles, dacă nu sunt divorţuri, nu sunt nici scandaluri. Judecătorii n’au niciodată de judecat procese şi, ceva mai mult, n’au delicvenţi de condamnat, căci nici om cetăţean nu se pune în conflict cu legea. Ca o consecinţă logică, la Bonfield nu există închisoare şi cei câţiva reprezentanţi ai forţei publice n’au altceva de făcut decât să apară în uniformă de paradă la solemnităţi. Dela 1889, anul fondării lui, — oraşul Bonfield n’a fost tulburat de nici o crimă şi n’a înregistrat decât o singură sinucidere. E drept că o dată a fost nevoie să se aresteze un beţiv, dar el venea dintr’o localitate vecină şi a fost repede condus la el acasă. In fiecare an se celebrează cam acelaş număr de căsătorii şi tot atâtea naşteri. Celibatarii nu sunt decât 2 sau trei şi aceia destul de vârstnici Toată lumea merge la biserică şi Duminica se distrează asistând la jocul unei echipe de baseball, căci la Bonfield nu există nici teatru, nici cinematograf, în afară de spectacolele gratuite organizate de municipalitate, numai în timpul verii. Vă veţi întreba desigur: dar, atunci ce fac aceşti oameni ca să nu moară de urît ? E foarte simplu : muncesc toată ziua, îşi văd de treburi şi cum se înoptează sunt mulţumiţi să se culce. Odată pe săptămână, în timpul verii se duc să petreacă şi să mănânce pe iarbă verde, la ţară, iar iarna organizează concursuri de gimnastică într-o sală foarte bine amenajată şi prevăzută cu toate aparatele necesare. Când un comerciant întreprinzător, venit din altă localitate, vru să deschidă aci o cafenea, nimeni nu-l contrazise, dar după câteva zile numai el fu nevoit să-şi închidă localul din lipsă de clienţi. Se întâmplă uneori ca un tânăr sau o tânără împinşi de dorinţa de a petrece să plece să-şi încerce norocul la Chicago, marele oraş al păcatelor, care e situat la o depărtare numai de 100 de kilometri. Nu trece mult însă, şi ei se întorc pocăiţi şi convinşi că singura fericire e de a trăi şi de a muri la Bonfield. IN AŞTEPTAREA BOTEZULUI Cu prilejul vizitei făcute de delegatul apostolic al Canadei în regiunile nordice, locuite de eschimoşi şi piei roşii, aceşti copilaşi au fost botezaţi în religia catolică şi până la începerea ceremoniei ei au fost puşi să se încălzească la soare. Jocurile noastre Deslegătorii jocurilor seriei XXXIX-a Urmare Au deslegat 1-3 jocuri: 526) Filiu Elena (Loco). 527) Frumosu Costel (Loco). 5281 Fâstenescu Oostel (Loco). 529) Filiu Toto (Loco). 530) Gheorghiade Maria și Puiu (Loco). 531) Georgescu Zoica (Loco). 532) Grosu Fulvia (Loco). 533) Grosu Tiberiu (Loco). 534) Gnat Valeria (Loco). 585) Gnat Petre (Loco). 536) Hasanoglu Sadic (Loco). &37) Hasanoglu Niculae (Loco). 538) Hasanogilu Gigei (Loco). 539) Hasanoglu Georgeta (Loco). 540) Iordănescu Ioan (Loco). 541) Ionescu Lizica (Loco). 542) Ionescu Mircea (Loco). 543) Ionescu Maria (Loco) 544) Iordăchescu loan (Satu Mare). 546) Iancu V. Gh. (Călărași-Ilta). 516) Ionescu L. (Loco). 547) Iacob Cornelia (Buftea). 548) Jarnea Vasile (Loco). 549) Ionescu Kiriakita (loco). 550) Ioan Vasiile (Loco). 551) Hiescu Zoe (Loco). 552) Ionescu M. Ion (Loco). 553) Ionescu Mary (Loco). 554) Kheiaoglu Atena (Loco) 555) Mirică Lenuța (Loco). 556) Mirică, Nicolae (Loco). 557) Mitulescu Ștefan (Loco). 558) Măinescu Constanța (Loco). 559) Marinescu Gh. Ioan (Loco). 5601 Mihăilescu ing. Cecilia (Loco). 561) Marinescu Vasile (Craiova). 532) Mircescu Victorița (inv. Loco). 563) Neagu Niculina (Loco). 564) Niculescu Gr. (Loco). 565) Nichitovici C. Nicuța (std. Loco). 566) Nichitovici R. Const. (Loco). 567) Nicolescu I. Angela (Loco). 568) Negrescu Eugenia (Loco). 569) Nichita Al. Florica (Loco). 570) Nichita Al. Jean (Loco). 571) Nasoiu Jenicuţa (Loco). 572) Năsoiu Jenny (Loco) 573) Niţescu Corneliu (Loco). 574) Niţescu C. Tuţa (Loco). 575) Niţescu Mary (Loco) . 576) Niţescu Nety (Loco). 577) Niţă, M. Aneta (Loco). 578) Niţă I. Mihai (LOCO). 579) Niţă M. d. (Loco). 580) M. Bucur (Loco). 581) Nița M. Maria (Loco). 582) Olteanu Mana (Valul Traian). 583) Olteanu Gică (Loco). 584) Olteanu Gh. (Loco). 585) Popescu Aristotel (Loco). 586) Păunescu M. Tuilius (Giurgiu). 587) Paraschivescu Titi (Loco). 583) Paulian Marietta (Vidra-Ilfov). 589) Rusu C. Ioan stud. (Loco). 590) Sima Alexandru (Loco). 591) Simionescu Ion (Loco). 592) Stefanescu Tică (Loco). 593) Solonicov Lili (Loco). 594) Simionescu N. D. I (Loco). 595) Simionescu Margareta (Loco). 596) Schenker Mihail (Loco). 597) Simionescu C. Alexandru (Târgovişte). 598) Simionescu G. Marioara (Târgovişte). 599) Simionescu Stelian (Loco). 600) Ştefănescu Mărioara (stud. Loco). 601) Stănescu Hie (Loco). 602) Ştefănescu Mary (Loco). 603) Ştefănescu Cleopatra (Loco). 604) Ştefănescu Patria (Loco). 605) Ştefănescu Lică (Loco). 606) Ştefănescu Vasile (Loco). 607) Ştefănescu Jeani (Loco). 608) Ştefămescu Aurica (Loco). 609) Ştefănescu Aurel (Loco). 610) Ştefănescu Titi (Loco). 611) Ştefănescu Pirpirel (Loco). 612) Stroescu Eugenia (Loco). 613) Şerbănescu Vasile (Loco). 614) Şerbănescu Florica (Loco). 615) Savu Theodor (Găeşti-Dţa). 616) Savu Sonia (Găeşti). 617) Savu Marioara (Găeşti-Dţa). 618) Savu Th. Ionel (Găeşti-Dţa). 619) Stănescu Ioana (Găeşti-Dţa). 620) Stănescu Mişu (Găeşti-Dţa). 621) Ticmenov Veronica (Loco). 622) Ticmenov Ştefan (Loco). 623) Totescu Lenuța (Loco). 624) Tănţăreanu Gh. (Loco). 625) Tânţăreanu Mircea (Loco). 626) Totescu Marioara (Loco). 627) Voican Maria (Loco). 628) Vasilescu Pompilică (Loco). 629) Vasilescu Vasile (Loco). 630) Vişan Niculae (Loco). 631) Vasilescu Alexandru (Loco). 632) Valter Elisabeta (Loco). 633) Valter Niculiţa (Loco). 634) Zamfirescu Niculae (Loco). Sfârşit Sfânt la mahome-Adani, zeu la induşi Prrintre zeii onoraţi de populaţia Indiei e şi zeul păcii, numit Musa Ram. Mormântul lui se găseşte la Haiderabad, iar la templul ridicat în cinstea lui la Muserran-Tekke se perindă mii de pelerini, cari vin să-i ceară ajutor în diferenţe mai mari sau mai mici. Printre aceştia însă nu e unul care să ştie că acest zeu are o origină cu totul specială şi incompatibilă cu situaţia de fiinţă supranaturală. Se afirmă astfel, că zeul Musa Ram n’ar fi altul decât elveţianul Ioachim Raymond, care în anul 1760 a venit în India cu gândul să facă avere prin orice mijloace. înzestrat cu un spirit întreprinzător şi cu multă abilitate, ei ştiu să-şi atragă simpatiile indigenilor, faţă de care se arăta ca un om extrem de înţelept şi împăciuitor, gata oricând să intervie cu o vorbă liniştitoare în certurile dintre ei. Pe când, în realitate, el nu era decât un aventurier, i se duse faima de mare judecător în cele mai îndepărtate colţuri ale Indiei aşa încât, după moarte, fu ridicat la rangul de zeu. Azi încă, prestigiul lui e neştirbit şi mahomedanii îl cinstesc şi ei considerându-l drept sfânt. Maxime şi cugetări Secretul succesului e încrederea în sine. Emerson Concursul de aeromodele pentru cupa „Momeau“ a fost amânat Comisia de aeromodele a Federaţiei aeronautice regale a României comunică următoarele : Având în vedere că pronosticurile Institutului meteorologic cu privire la starea timpului sunt nefavorabile, concursul de aeromodele pentru „Cupa Monneau“, anunţat pentru zilele de 14 şi 15 octombrie a. c., se amână la o dată care se va comunica prin presă şi radio. înscrierile la concurs continuă conform dispoziţiunilor date de F. A. R. R. -------0X0 * OXO------începutul unei maladii stomacale Multe tulburări digestive sunt rezultatul secreţii unei unuiui suc gastric prea acid, ceea ce provoacă greţurile, arsurile, dilataţia, greutatea, acrerile şi indigesiunile. Este posibil de a pune capăt de la început acestor indispoziţiuni luând o jumătate de linguriţă de Magnesia Bisurata în puţină apă după mese sau când nevoia se simte. Magnesia Bisurata neutralizează excesul de aciditate, protejează mucoasele delicate ale stomacului şi regulează funcţiunile normale ale digestiei. Magnesia Bisurata, adevăratul remediu alcalin pentru acei cari sufăr de un exces de aciditate, se găseşte de vânzare la toate farmaciile şi drogueriile. Preţul pentru public flaconul mic lei 75 sau în format mare economic lei 110. 5130 UNIVERSUL Contra, tasei SIROP PRODUS DE ÎNCREDERE Adunarea comitetului de direcţie al Uniunei breslelor de muncitori de port şi transport Joi s-a ţinut la sediul din str. Izvor nr. 37 adunarea generală a comitetului de direcţie al Uniunii breslelor de muncitori de port şi transport din România. D. Stoica Mihalcea, preşedintele Uniunii, deschizând adunarea înfierează asasinarea mişelească a lui Armand Călinescu şi relevă opera înfăptuită de fostul prim-ministru în folosul muncitorimii române. In continuare, d-sa mai arată că imediat după răpunerea primului ministru, d. Lazăr Măglaşu, senator şi secretar general al Uniunii, împreună cu d. I. Flueraş şi Eftimie Gherman s’au prezentat în audienţă la d. profesor M. Ralea, ministrul muncii, depunând sincerile condoleanţe ale muncitorile! Asistenţa păstrează un moment de reculegere pentru memoria defunctului. Adunarea generală a comitetului de direcţie luând în discuţie noul proect al legii breslelor, găseşte că această lege este în perfectă concordanţă cu noua Constituţie şi ar fi foarte satisfăcută dacă i s’ar accepta amendamentele propuse de reprezentanţii muncitorilor din Senat şi Cameră. După discuţiunile născute din desbaterea punctelor înscrise la ordinea de zi, se ratifică recomandările făcute de secretarul general şi admise de Casa centrală a asigurărilor sociale, privitoare la numirile de noui delegaţi însărcinaţi cu încasarea cotizaţiilor către asigurările sociale, de la patronii şi muncitorii din porturi şi transporturi. Adunarea generală ia în discuţiune chestiunea unei reglementări a ajutorării familiilor muncitorilor din porturi şi transporturi concentraţi şi decide ca Uniunea să intervină la forurile în drept în sensul ca să se legifereze ajutorarea acestor familii, prin alocarea unei cote de 5 la sută asupra valorii muncilor efectuate în porturi și transporturi, conform tarifelor stabilite prin contractele colective de muncă în vigoare — cotă ce va fi plătită de patronii în chestiune şi care va constitui fondul respectiv de ajutorare. Această cotă urmează a se percepe şi a se distribui prin comisiunile de muncă din porturi, ajutoarele fiind repartizate familiilor, în proporţii egale. După ce se mai rezolvă diverse chestiuni de ordin administrativ, d. Stoica Mihalcea, preşedinte şi senator Lazăr Măglaşu, secretarul general al Uniunii, relevă interesul deosebit pe care reprezentanţii muncitorimii din porturi şi transporturi îl manifestă pentru propăs'"a acestei categorii de muncitori. MODELE (IliNDE cu acord automat prin apăsare de buton Repr. Generală p. România II I»DAIMON STR. SCAUNE Nr. 4 Tel.: 35979 (in dosul clădirei fistra-Rom&na)51 NOUI LE M ODA Modele de toamnă , cu garnituri la fel cu mantourile. Rochii uşoare în culori des- | Una are cordonul şi batista chise, ce se pot purta sub man- roşii, şi mantoul roş — cealaltă touri de culoare contrastantă. | are cordonul şi batista verde. Fig. I şi II sunt două modele mantoul verde. FEMEIA IN FAŢA VIEŢII Ordinea şi gustul stăpânei de casă se arată tot aşa de bine şi prin interiorul dulapurilor sale, ca şi prin aspectul îngrijit al casei. Fără să vorbesc de plăcerea, ce o simţim, când avem un dulap bine aranjat, apoi cât timp economisim, când fiecare lucru e la locul lui. Lengeria îndoită bine, aşezată în teancuri, regulate, nu se boţeşte şi are aerul mai curat. Cât sunt de lamentabile dulapurile, în care lucrurile sunt amestecate într’un haos indescriptibil, unde, pentru ca să găseşti o batistă, sau o căimărşuţă de copil ,trebue să răscoleşti un raft întreg ! Azi nu mai sunt timpurile, când se făceau trusouri pentru toată viaţa, strânse în dulapuri vaste. Azi, cu apartamentele moderne şi cu preţul pânzei, femeile nu-şi mai pot face decât just, cât le trebue pentru nevoile curente; ele le înlocuesc pe rând, pe măsură, ce se uzează. Nu toată lumea are mai multe dulapuri. Sunt gospodine care n’au decât unul singur. Atunci, ele sunt silite să aranjeze toată lengeria la un loc. Totul este să fie bine ordonat, aranjat , pe categorii şi pe persoane, pentru ca fiecare să-şi poată găsi ceea ce-i aparţine, fără să răscolească nimic. Dulapul, aşezat lângă un perete uscat, trebue să fie bine închis, pentru ca să nu intre praf. Dacă dulapul are crăpături, trebue astupate, lipind hârtie la fel cu lemnul. Apoi, ca să fie elegant, se îmbracă interiorul cu un creton, sau hârtie cu flori, curată şi veselă. Pe rafturi se poate aşeza acelaş creton, sau şerveţele de linon alb cu dantelă; se vor pune şi mici şaseuri parfumate în mod discret. Nu abuzaţi de parfum. Parfumurile nu sunt plăcute, decât cu condiţia de a fi discrete şi de bună calitate. Parfumurile tari pot să indispună peunele persoane. Aşa, când garnisiţi o masă cu flori, nu e destul să le aranjaţi cu gust, trebue să alegeţi şi flori din acele ,ce nu miros prea tare. Să învăţăm a alege din bogăţia naturei, ca să facem să pătrundă în casa noastră toată încântarea grădinilor şi a câmpurilor. In interiorul nostru şi în dulapurile noastre ,putem lăsa să plutească o odoare delicată, suspendând buchete, sau compunând saseuri din plante uscate, care conservă mult timp parfumul lor; rădăcină de iris; foi de mintă, de vervenă, de geranium, de cimbru, petale de trandafir roş, garoafe, levanţică, portocală, iacintă, melisă; toate aceste pot face un amestec plăcut. E destul să culegem plantele pe timp frumos şi să le uscăm la umbră. i. M. C. A Maricica Samarian Ing. Constans Ioneseu Căsătoriţi 3 Septembrie 1939 Călăraşi Bucureşti ” PARUL DE PRISOS se distruge DEFINITIV printr’o metodă nouă, rapidă, nevătămătoare și nedureroasă la: „CABINETUL MEDICAL“, Calea Victoriei 95. Telefon 4.35.89.2700 + »»»» + + + » + + + 4. + +»» Cum se distrug Şobolanii, Şoarecii şi şoarecii de câmp Pentru a distruge în massă aceste rozătoare atât de păgubitoare, se va întrebuinţa numai preparatul cu mare renume „VIRUS - FULGER“ care nu este o otravă, ci un lichid, conţinând o cultură de microbi cari au proprietatea de a da guzganilor, şoarecilor de casă şi de câmp o boală mortală Un şobolan sau şoarece atras fiind de mirosul plăcut, consumând pâine sau grăunţe îmbibate cu „VIRUSUL-FULGER“, capătă boala pe care o transmite apoi altor şobolani sau şoareci cu cari vine în atingere distrugându-i în massă. „VIRUSUL-FULGER'' este absolut nevătămător pentru oameni, animale domestice, păsări şi vânat. Costul unui flacon lui 120 liber de orice altă cheltuială. Pentru Mori, Moşii, Magazii de cereale, se fabrică la cerere flacoane duble cu preţul de lei 200 La comenzile expediate prin poştă se adaugă câte 10 lei de fiecare flacon. Instrucţiuni şi modul de întrebuinţare sunt ataşate la fiecare flacon . Comenzile se vor adresa direct Laboratorului „VIRUS-FULGER“, Bucureşti, Str. Regală No. 10 etaj, telefon 378-66. Motod, 64-939 Onor, Laboratorul „VIRUS-FULGER“ Rog respectuos a-mi expedia ramburs un flacon din preparatul Dvs. pentru distrugerea şobolanilor. Am mai întrebuinţat anul trecut acest peparat şi a fost foarte eficace, dând rezultate foarte mulţumitoare. Sănătate, GH SMARANDACHE I Proprietar-Agricultor Cam Motoci, Jud. Dolj 1832 3-44-444444444 4 4 444 444444 4 o funcțiune cu CARMOL S ziIpMapeftamii, se obţine forţa cu Semistabilele WOLF Deoarece : 1. Pot fi arse toate felurile de combustibil, chiar şi cele mai eftine şi fără valoare, precum: talaş, rumeguş, deşeuri din lemn, praf de cărbune, coji de tăbăcărie, etc. etc. 2. Aburul, după ce a lucrat în cilindrii, mai poate fi valorificat a doua oară, pentru încălzit, uscat, fiert, sau pentru alte scopuri de fabricaţie. Forţă până la 800 HP., aburi până la 5600 kg./oră, pro unitate. Cazan cu cameră de foc deosebit de lungă şi ţevi de fum, patent propriu. Cereţi oferte de la: UZINELE LANZ S.A. BUCUREŞTI III. — STR. DIMITRIE STURDZA No. 13 — Telef. 2-09-252-91-46 — Reprezentanța firmei MASCHINENFABRIK BUCKAU R. WOLF A. G.f MAGDEBURG 44444444444444444444444.444444 4 » 4 4 4 4 4 4-4444444444 NOVELTEN CĂMĂȘI-CRAVATE-PIJAMALE din Str. Academiei 4 SE MUTA Calea VICTORIEI 112 Cu această ocazie , REDUCERI DE PRETURI 4-4»44 4 4 4+-4 + + + 444-4-4»4--44-4-4 4 444»444444444-4-4444444»* FABRICA ROMÂNA D£ CLOPOTE POLICANDRE SI SFESNICE BISERICESTI NICOLAE IONESCU & FIU CEA MAI VECHE FIRMA ROMANEASCA - Furnizorul Curţii Regale şi al Sf. Patriarhii 5 „ Bucureşti Splaiul Unirii 73 — Telefon 3.9454 Sucursale: Craiova, Chişinău, R. Vâlcea, Bălţi _ _ Numai vizitănd cea mai mare expoziţie din ţară. de clopote, policandre şi sfeşnice veţi putea obţine o utietate superioară şi la un preţ rezonabil !» Petreceţi minunat la RESTAURANTUL ZAHANALEI unde se serveşte renumita ciorbă de ciocănele şi toate specialităţile de zahana. Vinuri renumite din file Ceptura. Preţuri modeste. Localul deschis toată noaptea. Orchestră naţională. Tramvai 11. Tel. 2.62.85. Restaurantul Zahana-Colentina. C. ȘTEFĂNESCU ■UHHHBBnaanHBBHnBBBIHEIE!1F 36 •4-4-4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4-4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4444 441 Afini Trnntin având o țeavă specială JUD Astr tllK Pentru curent, încă luumn «.Îl lini zește rapid localul. FABRICAT : SZÁNTÓ D. si Fiul, Oradea, Str. Mărăşești -DEPOZIT : “ „RECQMIN“ J. KULMAN, Str. Câmpineanu 14 Centrala : TECHNICA, Str. Smârdan 28 44 4 4 44 4 44 4 4 444 444 44 4 4 4 4 4 4 4 444 4 4 44 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4-4 PEPIRIERILE DOMENIULUI HEREŞTI anunţă începerea expediţiunilor Cereţi catalogul ilustrat gratuit. — Poşta Budeşti, Jud. Ilfov 44 444444444444444444444444444444444444444444441111 PUTETI CASTRA 24.CM lunar cu un capital de 5.000 Lei ADRESATI CAMPUS & BASS A ________vICTORIEI 144444444444444444444444444444444444444444444444441 speciale pentru lipsuri şi plantaţii noi, Cai şi 15 lei bucata, Pruni, Meri, Peri, Cireşi, Gutui, Nuci, Migdali, specialităţi persice uriaşe, plopi, trandafiri, smeură, etc., adresaţi Th. Theodorescu. Pepinerist, Focșani. 3724444444444444444444441M44tMM444441M4444444444 Viţe altoite REUMATICI se tratează la SANATORIUL CENTRAL Călărași 20 prevăzut cu toate cele necesare pentru diagnosticul şi tratamentul reumatismului — Telefon 3.75.59 şi 3.01.52 — 1832 ♦ ♦ ♦ 6- * ' A. 4. A 4» ’ ' * * ’ A -K \Dacâ ţineţi la sănătatea Dvs. întrebuinţaţi renumitele LITHINES YKHY TJLLA7 cu care obţineţi cea mai plăcută apă de masă. şi regim. SANATORIUL de R1A gqnrnv „MODERN“ HAQIAKI Str. D. Onciul 10. Tel. 2.99.23. Instalaţii şi personal de specialitate. Rezerve de la Lei 200 pe zi, îngrijire ireproşabilă. 255 ÎMPOTENTAR se tratează cu produsul hormonal străin O 14. A S A după formula Dr. Lahusen. De vânzare la Farmacii şi Drogherii. Contra ramburs cutia mică Lei 350, cutia mare Lei 650 expediază în provincie Farmacia Dr. Const. Guci, București, calea Victoriei 33 (Palatul Frascatti). Broșura lămuritoare, bogat ilustrată, expediază la cerere în mod gratuit, în plic închis, la orice persoană adultă MFAR s. a. l. Serviciul R. București, str. Maria Rosetti 47.