Viața Nouă, octombrie-decembrie 1969 (Anul 26, nr. 7714-7792)

1969-10-14 / nr. 7725

> > Proletari din toate țările,' unifi-vul Organ al Comitetului județean Galați al P.C.R. și al Consiliului popular județean ANUL XXVI — Nr. 7725 MARȚI 14 OCTOMBRIE 1969 4 PAGINI - LO BANI VIZITA PREȘEDINTELUI CONSILIULUI DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, NICOLAE CEAUȘESCU ȘI A PREȘEDINTELUI CONSILIULUI DE MINIȘTRI, ION GHEORGHE MAURER. IN INDIA Plecarea din Capitală Duminică dimineață a părăsit Capitala, plecînd spre India, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Nicolae Ceaușescu, împreună cu soția, Elena Ceaușescu ,și președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, împreună cu soția, Elena Maurer, care la invitația președintelui Republicii India, Varahagiri Venkata Giri, și a primului ministru al Indiei, Indira Gandhi, vor face o vizită oficială în India. Președintele Consiliului de Stat și președintele Consiliului de Miniștri sunt însoțiți de Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Cornel Burtică, ministrul comerțului exterior, și Ion Morega, adjunct al ministrului industriei construcțiilor de mașini. La plecare, pe aeroportul Băneasa, erau prezenți tovarășii Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Manea Mănescu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vilcu, Ștefan Voitec, Iosif Banc, Petre Blajovici, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ioniță, Vasile Patilineț, Ion Stănescu, membri ai Consiliului de Stat și ai Consiliului de Miniștri, conducători de instituții centrale și organizații obștești, generali, ziariști. Erau de față B. D. Goswami, însărcinatul cu ad-interim al Indiei la afaceri București, și membri ai Ambasadei Indiei, șefi ai misiunilor diplomatice acreditați în țara noastră. Pe aeroportul Băneasa erau arborate drapelele de stat ale Republicii Socialiste România. Un mare număr de bucureșteni, prezenți la aeroport, au salutat cu deosebită căldură pe președintele Consiliului de Stat și pe președintele Consiliului de Miniștri. ★ In drum spre India, avionul prezidențial român a făcut o escală la Tașkent. (Agerpres) DESHI 13 — Trimișii speciali Agerpres, Nicolae Ionescu și Ion Putineiu transmit : Sentimetele de prietenie, stimă și prețuire care leagă dincolo de spațiile geografice popoarele român și indian au găsit o convingătoare reafirmare în cordialitatea cu care au fost întîmpinați solii României pe străvechiul pămînt al Indiei. Președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, și președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, sînt purtătorii unui mesaj de pace și bună înțelegere ,de prietenie și colaborare, soli ai dorinței poporului român de a contribui la dezvoltarea continuă a bunelor relații statornicite între cele două țări și popoare, bazate pe respectarea neabătută a principiilor suveranității și independenței naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc. Primirea cordială făcută oaspeților români în capitala Indiei, atît de înaltele oficialități indiene, cît și de populația orașului, confirmă din plin dorința unei mai bune cunoașteri și conlucrări, în interesul ambelor popoare, în sprijinul consolidării unui climat de pace și înțelegere între popoarele întregii lumi. Ora 12,30. Pe aeroportul militar din Delhi aterizează din avionul prezidențial, bordul căruia a sosit președintatele Consiliului de Stat, Nicolae Ceaușescu, împreună cu soția, Elena Ceaușescu, și președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, împreună cu soția, Elena Maurer, pentru a face o vizită oficială în India la invitația președintelui Republicii India, Varahagiri Vencata Giri, și a primului ministru Indira Gandhi. Drapelele de stat român și Indian flutură pe aeroport profilîndu-se spre albastrul cerului. Frontispiciul clădirii aerogării este dominat de portretul șefului statului român. Dedesubt poate fi citită urarea : „Adresăm un cordial bun venit Excelenței Sale Nicolae Ceaușescu, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. In sunetele fanfarei, pe treptele scării avionului își fac apariția președintele Nicolae Ceaușescu, cu soția, și premierul Ion Gheorghe Maurer, cu soția. Momentul este marcat de puternice ovații. In semn de salut sunt trase 21 de salve de artilerie. La coborârea din avion, înalții oaspeți români sunt întîmpinați și salutați cu cordialitate de președintele Indiei, Varahagiri Venkata Giri, de primul ministru, Indira Gandhi și de ministrul afacerilor externe, Dinesh Singh. Primarul orașului Delhi, Hanses Raj Gupta, oferă oaspeților români tradiționale ghirlande de flori, simboluri ale ospitalității indiene. Președintele Indiei prezintă conducătorilor de stat ai României persoanele oficiale indiene venite în intîmpinare . Fakruddin Ali Ahmed, ministrul dezvoltării industriale și comerțului interior, C.M. Poonacha, ministrul oțelului și industriei grele, Swaran Singh, ministrul apărării, Chavan Yeshwantrao, ministrul de interne, Jagjivan Ram, ministrul agriculturii și alimentației, Bhanu Prakash Singh, ministrul de stat pentru comerțul exterior, Bhakat Darshan, ministru de stat pentru educație, mareșalul forțelor aeriene, C.P. Lai, generali și ofițeri superiori. Președintele Consiliului de Stat, Nicolae Ceaușescu, prezintă apoi președintelui Indiei persoanele oficiale române care îl însoțesc : Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Cornel Burtică, ministrul comerțului exterior, și Ion Morega, adjunct al ministrului industriei construcțiilor de mașini. Pe aeroport se află, de asemenea, Petre Tănăsie, ambasadorul României în India, și membrii ambasadei. Sunt prezenți șefi ai misiunilor diplomatice acreditați la Delhi. Președintele Nicolae Ceaușescu este invitat pe podiumul de onoare. Sunt intonate imnurile de stat ale celor două țări. Șeful statului român trece în revistă garda de onoare. Apoi, împreună cu președintele țării gazdă se îndreaptă spre o platformă special amenajată de unde cei doi șefi de stat rostesc scurte cuvîntări de salut. Un grup de tinere fete îmbrăcate în frumoase costume naționale, presară înaintea tovarășului Nicolae Ceaușescu și a soției sale petale de trandafiri și desenează pe frunțile înalților oaspeți semnul roșu tradițional de bun sosit, denumit „tilak“. Cei doi președinți iau loc apoi într-o mașină deschisă, însoțită de o escortă de motocicliști, coloana mașinilor oficiale se îndreaptă spre Delhi. Pe întreg traseul de la aeroport la reședință, președintele Nicolae Ceaușescu și președintele Varahagiri Venkata Giri sunt salutați de numeroase grupuri de cetățeni aflați de o parte și de alta a șoselei. Zeci de mii de oameni își manifestă simpatia fluturînd stegulețe,, aruncîndîn calea oaspeților flori. De-a lungul bulevardelor sunt arborate drapelele de stat român și indian, precum și portrete ale președintelui Nicolae Ceaușescu. Coloana oficială străbate bulevarde moderne străjuite de impunătoare „Bun venit înalților construcții, oaspeți români“, „Trăiască prietenia indo-română, „Bine ați venit prieteni din România" sunt urările ce pot fi citite pe uriașele panouri ce domină întregul traseu. In „Connaught Place", coloana mașinilor oficiale străbate un adevărat fluviu de oameni îmbrăcați în costume multicolore, care, în ciuda unui soare torid ce ridică mercurul termometrelor pînă la 35 de grade, s-au adunat aici pentru a face o entuziastă primire înalților oaspeți români. Din mulțimea de oameni, aflată de o parte și de alta a bulevardelor, răsună ovații prelungi, sînt aruncate confete și flori. Mașina deschisă din fruntea coloanei, în care se află cei doi președinți, se oprește în unei peluze de gazon, dreptul unde grupuri de școlari execută o suită de dansuri populare indiene. In această piață centrală a orașului mulțimea a înconjurat mașina în care se află președintele Nicolae Ceaușescu, strîngîndu-i mîna, oferindu-i flori. Coloana de mașini oficiale își continuă drumul străbătund Jan Path-ul, unul din cele mai frumoase bulevarde ale orașului, care a fost transformat în această zi într-un (Continuare în pag. a IV-a) Sosirea la Delhi Vizite protocolare Președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, a făcut în primele ore ale după-amiezii de luni o vizită protocolară președintelui Indiei, Varahagiri Venkata Giri. Șeful statului român a fost însoțit de președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer. A fost de față, de asemenea, ambasadorul României la Delhi, Petre Tănăsie. Președintele indian a fost asistat de K. V. Raghunatha Reddy, ministru fără portofoliu, și de S. T. Than, ambasadorul Indiei la București. Cu acest prilej, cei doi președinți s-au întreținut într-o atmosferă caldă, deosebit de cordială, evocînd tradițiile de prietenie și bună înțelegere statornicite între India și România, țări situate la mii de kilometri una de alta, dar unite prin dorința comună de pace și progres. Ei și-au exprimat convingerea că există condiții ca buna înțelegere și relațiile de cooperare să-și găsească afirmarea pe plan internațional. Președintele Nicolae Ceaușescu a primit apoi la reședința sa vizita protocolară a primului ministru al Indiei, Indira Gandhi, cu care a avut o convorbire prietenească, cordială. In aceeași zi, președintele Indiei a făcut o vizită protocolară de răspuns președintelui Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu^ I CENTS' ■/ERSITAI ;U‘ LA.Ș1 DINEU OFICIAL Președintele Republicii India, Varahagiri Venkata Giri, și soția sa, au oferit, luni seara, în saloanele Palatului prezidențial „Rashtrapati Bhavan“, un dineu oficial în onoarea președintelui Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Ceaușescu, și a soției Nicolaesale, Elena Ceaușescu. La dineu au luat parte președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, cu soția, Corneliu ministrul afacerilor Mănescu, externe, Cornel Burtică, ministrul comerțului exterior, Ion Morega, adjunct al ministrului industriei construcțiilor de mașini, și Petre Tănăsie, ambasadorul României in India. Din partea indiană au participat : Primul-ministru, Indira Gandhi, G. S. Dhillon, președintele Camerei populare a Indiei, M. Hidayatullan, președintele Curții Supreme a Indiei, Dinesh Singh, ministrul afacerilor externe, Y. B. Chavan, ministrul de interne, Jagjivan Ram, ministrul agriculturii și alimentației, Bhagat Băii Ram, ministrul comerțului exterior și al aprovizionării, C. Monacha, ministrul oțelului Poși industriei grele, V. K. Rao, ministrul educației, și problemelor tineretului, Triguna Sen ministrul pentru petrochimie, minelor și metalurgiei, Violet Alva, vicepreședinte al Consiliului statelor, Hans Raj Gupta, primarul orașului, deputați, oameni de artă, știință și cultură, oameni de afaceri, ziariști. In timpul dineului, care s-a desfășurat într-o atmosferă deosebit de cordială, prietenească, cei doi șefi de state au rostit toasturi. Au fost intonate imnurile de stat ale celor două țări. In încheierea dineului, fost prezentat un program de muzică și dansuri indiene, inspirate din inestimabilul, tezaur folcloric al acestei țări. (Citiți în pag. a IV-a toasturile rostite la dineu) Citiți în pag. a V-a Pentru prima oară Un zbor în grup a trei nave cosmice pilotate In S.U.A. continuă demonstrațiile împotriva războiului din Vietnam. ASTĂZI, LA IAȘI Actorii gălățeni la faza zonală a Festivalului național de teatru 1969 In capitala Moldovei, la Iași, a început acum cîteva zile faza zonală a Festivalului național de teatru, diția 1969. Actorii gălățeni se prezintă la concurs astăzi, 14 octombrie a. c. cu două lucrări din dramaturgia originală românească. Este vorba de vodevilul lui Vasile Alecsandri „Florin și Florica“ (regia Lucian Temelie) și piesa polițistă „Un asasin ciudat" (regia Ovidiu Georgescu). Alături de un larg colectiv de realizatori tehnici, la Iași, în sala Teatrului Național „Vasile Alecsandri“ vor evolua, între alții actorii : Ion Lemnaru, Radu Dumitrescu, Mitică Iancu, Stela Temelie, Gh. Săsăreanu, Marcela Stoica, Liana Sandra Popescu, Viorel Popescu, Leonard Calea, Ioana Ioniță. In concurs, Teatrul gălățean își dispută șansele cu Teatrele din Brăila, Iași, Botoșani, Bacău Piatra Neamț, Bîrlad. Citiți în pag. a II-a o rubrică de SPORT 40 vagoane must și vin nou destinate fondului pieții La secția de vinificație Pechea a Combinatului vin alcool Galați, datorită unei superioare utilizări a timpului de lucru și funcționării din plin a liniilor tehnologice s-au prelucrat pînă în prezent 550 vagoane struguri, cifră care reprezintă 10 la sută din planul întreprinderii. Din cantitatea sus-amintită 10 vagoane must au fost destinate fondului pieții orașului Galați, 30 vagoane must decantat au fost expediate pe adresa Fabricii de conserve Tecuci, 38 vagoane must alcoolizat la întreprinderea fructexport Iași și 30 vagoane vin nou au fost dirijate la sediul întreprinderii vinalcool din orașul Galați. Concomitent linia tehnologică de vinificație pentru soiurile din secție prelucrează 100 vagoane vin superior de regiune, destinat exportului. DIN NOU PE OROARE. LA MUNCA PATRIOTICA In ziua de duminică, 12 octombrie a. c., alți peste 3 200 de oameni ai muncii din întreprinderile municipiului Galați și elevi de la liceele 1, 5, 6 și 7 au dăruit din orele de odihnă pentru culesul roadelor de pe cîmp. La Cooperativa agricolă din Tulucești ,elevii de la Liceul „Vasile Alecsandri" dat un real ajutor cooperaautorilor la încărcarea porumbului în autocamioane pentru a fi transportat în magazii. Cu rezultate bune au lucrat elevii liceelor Alexandru Ioan Cuza ,pedagogic, sanitar, de la Grupul școlar energetic și de la Șcala UCECOM. Autocamioanele care au lucrat, la transportul porumbului au fost trimise I.T.O., S.N.G., Uzina „Lamide norul de tablă“, I.G.L. și D.R.T.A. Pulsul șantierelor Combinatului siderurgic gălățean Ritmul intens de execuție repus în drepturi la L. B. R. Cu mai bine de zece zile in urmă, publicam in ziarul nostru concluziile unui raid efectuat pe șantierul laminorului de benzi la rece, de la Combinatul siderurgic Galați. Concluzia principală : din cauza unor defecțiuni organizatorice aparținînd conducerilor șantierelor de construcții și montaj ale I.C.M.S.G., cărora li se „asociase" și slabul interes depus de beneficiarul de investiție - C.S.G. - in soluționarea problemelor legate de asigurarea unor utilaje și dispozitive de montaj — ritmul de execuție se anemiase în mod surprinzător în cursul lunii septembrie, cînd prevederile planului de construcții-montaj la acest obiectiv fuseseră realizate în procent de numai 98,6 la sută. Cum a fost recepționat semnalul ziarului și ce oferă realitatea de astăzi a șantierului ? Iată întrebarea care ne-a determinat să revenim pentru a urmări mersul lucrărilor la laminorul de benzi la rece. Situația la sfîrșitul lunii septembrie, ne declară tovarășul Gheorghe Neațu, secretarul Comitetului de partid C.S.G., se prezenta așa după cum fusese relevată de ziar. In spatele unor realizări de ansamblu bune (planul de construcții-montaj pe 9 luni la acest obiectiv a fost depășit cu peste 10 milioane lei), apăruse și fenomenul de „automulțumire" și de aici nu a fost decit un pas pină la cel de regres. Măsurile pe care am trecut să le luăm ? In primul rind, o repartizare a membrilor comitetului nostru pe principalele zone ale laminorului. Un sprijin direct ne-a acordat biroul Comitetului județean de partid prin activiștii comisiei economice prezenți zi de zi pe șantier. Am reluat analizele periodice - din două în două zile - in legătură cu mersul lucrărilor, cu care prilej se jalonează și programul zilnic de activitate , un program care are în vedere lucrările fizice pe care trebuie să le execute fiecare lot în funcție de cerințele intensificării ritmului montajului de utilaje, de condițiile efectiv existente. In ceea ce privește beneficiarul, și acesta a fost angajat practic în mersul lucrărilor. Personalul viitoarei secții a fost repartizat, o parte, la aducerea utilajelor pentru montaj, o alta, în echipele montorilor urmărind atît sprijinirea fazei de montaj cît și propria lor pregătire profesională. Ziarul de uzină și-a canalizat și el atenția spre acest obiectiv, ca și spre laminorul de benzi la cald, dedicîndu-le săptâmînal, conform graficului de apariție, două pagini speciale. — A trecut mai bine de o decadă din luna septembrie. Sunt palpabile urmările acestui ansamblu de măsuri ? Timpul pare relativ scurt și totuși altfel se lucrează pe șantierul L.B.R.-ului. Ritmul de execuție s-a intensificat la toate punctele de lucru. A fost demarată în mod consistent operația de închidere cu construcție și tîmplărie metalică a halelor, reîncadrînd-o în cerințele anotimpului de toamnă. De exactitatea părerilor exprimate de secretarul Comitetului de partid C.S.G. ne convingem la fața locului. Depășind starea de expectativă exagerată, pe care o acuzam în articolul trecut, montorul — Șantierul 71 I.C.M.S.G. — a impulsionat pregătirile, în așa fel incit în scurt timp să se treacă la așezarea unui important volum de utilaje pe fundație. Podul rulant de 80 de tone, de exemplu, a și fost adus in poziția reclamată de montajul cadrelor de casă, avînd operate consolidările de rigoare, care să-i permită ridicarea unor greutăți de pînă la 140 tone. - Mîine (N.R. astăzi 14 octombrie a.c.), ne precizează tov. A. Podașcă, secretarul comitetului de partid de la Șantierul 71 - așteptăm primul cadru de casă. La fundațiile motoarelor de acționare a liniei de caje a laminorului continuu se turnau ieri ultimele cantități de beton. Găsim turnată și fundația centralei de ventilație, acolo unde maistrul Constantin Truță, de la șantierul 22, se plîngea în timpul raidului trecut de lipsa betonului. Cele două instalații de format piloți Franky, acuzate de montori pentru vibrațiile pe care le provocau — și-au încheiat programul de activitate. Una a GH. TEODORESCU (Continuare în pag. a II-a) m mmmmmmmmmmmmmmmm TOATE FORȚELE MOBILIZATE LA EXECUTAREA LUCRĂRILOR AGRICOLE DE TOAMNĂ! Luni a fost o vreme excepțională pentru executarea, în continuare, a lucrărilor agricole specifice campaniei agricole de toamnă. In multe unități unde munca a fost bine organizată — după cum reiese din situația centralizată la Direcția agricolă județeană — recolta de porumb a fost strînsă în cursul zilei de ieri de pe însemnate suprafețe. Printre acestea se numără : C.A.P. Drăgușeni, președinte Miluță Istrate — 135 hectare , C.A.P. Cerțești, președinte Valentin Ghinea — 100 hectare , C.A.P. Duca, președinte Gheorghe Ștefan — 90 hectare. Dar, în ciuda măsurilor luate și pe data de 13 octombrie într-o serie de cooperative agricole ale căror consilii de conducere se mulțumesc doar cu mobilizarea făcută de brigadieri, pur și simplu s-a pierdut timpul, realizările la recoltarea porumbului fiind .. .zero. De pildă, la C.A.P. Adam, președinte Alee Anghel deși mai este de strîns recolta de porumb de pe numai 39 de hectare, ieri nu s-a lucrat la culesul știuleților. Din ceeași situație rezultă că ași la C.A.P. Gohor, președinte Costache Sîrghie la recoltarea porumbului se bate pasul pe loc. Deși această unitate a mai fost criticată pentru încetineala cu care se lucrează, ieri pe lanurile de porumb de aici a fost zi de .. .odihnă, deși recolta mai stă intactă de 490 hectare. Dintre cele trei cooperative agricole existente în Corod, numai la „24 Ianuarie“ s-a lucrat ieri la recoltarea porumbului , și aici doar pe. . . 5 hectare. La C.A.P. „16 Februarie" — președinte Gheorghe Ghinea și la C.A.P. „Belșugul" — președinte Oancă nu s-a cules nici Cornel un știulete, în timp ce recolta mai stă încă neatinsă pe 418 și respectiv 300 hectare. Nici la C.A.P. „11 iunie 1948" Pechea — președinte Ion Negoiță nu s-a mai lucrat luni la recoltarea porumbului deși pînă la încheierea acțiunii mai sînt doar... 110 hectare. Cum este oare posibil ca de la viteza de 100 hectare realizată zile de-a rîndul, dintr-o dată să se reducă activitatea la zero ? Mai sînt și alte unități unde ieri porumbul a stat pe cîmp „nederanjat". Iată cîteva : C.A.P. Bucești — președinte Andrei Grigoraș , C.A.P. Grivița — președinte Radu Ignat, C.A.P. Sat — președinte Nămoloasa Gheorghe Condruț, C.A.P. Nămoloasa Tîrg — președinte Alexandru Filip , iar la C.A.P. Tămăoanu, președinte Nicolae Perju s-a înregistrat „recordul" zilei, s-a recoltat porumbul de pe ... un hectar, cu toate că știuleții mai sunt de strîns de pe 107 hectare. Urgentați recoltarea porumbului tovarăși din cooperativele agricole, că vremea ploilor se apropie ! Pentru terminarea grabnică a arăturilor ieri după amiază, la Comitetul județean de partid a avut loc o ședință de lucru la care au luat parte conducerea Direcției agricole județene și directorii întreprinderilor de mecanizare a agriculturii. Tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al C. C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid, președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a adus, în numele Biroului Comitetului județean de partid, calde aprecieri la adresa conducerilor I.M.A.-urilor, a tuturor mecanizatorilor pentru munca neobosită desfășurată — eforturi ce au determinat ca județul nostru să termine primul pe țară însămînțarea culturilor de toamnă. In continuare, tovarășul Constantin Dăscălescu s-a referit la măsurile ce trebuie luate pentru mobilizarea întregului potențial material și uman la efectuarea în diții optime și de calitate conogoarelor de toamnă, lucrare a ce trebuie să se termine pînă cel tîrziu la data de 15 noiembrie a. c. încă trei C. A. P.-uri au terminat I cVvUnaica porumbului După ce zilele trecute am consemnat faptul că prima unitate agricolă cooperatistă care a terminat recoltarea porumbului este .,Vasile Alecsandri“ — președinte Manole Cristea, astăzi informăm cititorii noștri că prin folosirea rațională a forței de muncă ziua și noaptea, prin utilizarea la întreaga capacitate a mijloacelor de transport, încă trei cooperative agricole, în care organizațiile de partid au desfășurat vie activitate pentru înfăptuiirea măsurilor stabilite de Biroul Comitetului județean de partid, au încheiat această importantă acțiune. Este vorba de C.A.P. Slobozia-Conachi, președinte Petrache Oprea, 1385 hectare; C.A.P. Vînători, președinte ing. Emil Nereisa — 511 hectare ; C.A.P. Odaia Manolache, președinte ing. Constantin Condurat — 351 hectare. In aceste unități, în zilele următoare, toate forțele vor fi antrenate la tăiatul și transportul cocenilor pentru eliberarea grabnică a terenului în vederea executării arăturilor de toamnă într-un ritm susținut. LA C.A.P. BĂLENI ȘI SMULȚI Bogățiile toamnei — răsplată a hărniciei Priceperea și hărnicia țăranilor cooperatori din Băleni, ca și capacitatea de mobilizare și organizatorică a consiliului de conducere al cooperativei sunt de multă vreme cunoscute în județul nostru. Producțiile agricole mari și constante obținute în ultimii ani sunt mărturii ale acestor atribute, deloc exagerate. Munca entuziastă a celor aproape 1 200 de cooperatori depusă cu de-a lungul celor nouă dăruite luni și jumătate care au trecut din acest an, este pe deplin răsplătită de aurul lanurilor de porumb, de bogatul rod al viilor, fără a mai vorbi de recoltele de grîu, floarea-soarelui, furaje etc. Dar să începem relatarea noastră cu bogatul rod al celor 333 ha vii roditoare, din 440 ha care formează marile amfiteatre viticole de la Băleni. Pînă ieri s-au cules strugurii de pe 209 ha, suprafață de pe care au rezultat 2 200 tone struguri, adică tot atît cît au contractat să livreze statului de pe întreaga suprafață. Cum însă au mai mai de recoltat încă 124 văria vii, producția fiind tot la fel de bună ca și pe suprafețele culese pînă acum, unitatea are toate condițiile să depășească planul de livrări cu peste 1 000, tone struguri, ceea ce va aduce un venit suplimentar de circa trei milioane lei. Veniturile care se vor cifra la aproximativ 10 milioane lei din viticultură sunt o adevărată, dar nu întreaga comoară pe care țăranii din Băleni au început s-o caute, cu cazmaua și lopata, acum zece ani pe versanții erodați, părăsiți multe decenii de plugari, de în care au săpat treptele propriei lor fericiri actuale. Am rugat ieri pe tovarășul Alecu Crăciun, președintele M. CREȚEANU (Continuare în pag. a II-a)