Viitorul, iulie 1915 (Anul 8, nr. 2652-2682)

1915-07-01 / nr. 2652

V m Pierderile germanilor Etoma 29 Iunie. —• „Daily Mail s*flă din Copenhaga că pierderile germanilor pînă la Începutul lui iulie se urcă la 1.504.233 oameni, neținînd seamă de listele Saxoniei, I Bavariei, Wurtembergului și de pierderile suferite de marină. Ultima listă cuprinde și 12 anigatori. — D ------0 0—— > 4 - v. or •*—o— Neînțelegeri austro-ungare ? Boma 29 Iunie. — „Idea Nazionale“ află din Geneva că după unele știri din Viena, presa autorizată de acolo a fost invitată să înceteze atacurile împotriva Ungariei și să întrebuințeze un limbaj împăciuitor. Autoritățile au ordonat să ne expire în cinste la Viena steagul unguresc, care a fost chiar ars de mulțime. Opinia publică din Budapesta se arată însă puțin mișcată de aceste atențiuni. Un amănunt care vorbește de la sine este că Parlamentul și presa din Budapesta, în loc de Austro-Ungaria pomenesc întotdeauna de Monarhia Ungariei. (A. T. I.). iatacuri austriace respinse de italieni Roma 29 Iunie. — Comunicat oficial dîn 9(7): In valea Daone inimicul a încercat un atac pentru ocuparea virfului din Boazzola dar a fost respins. In susul văii bateriile noastre au deschis focul contra fortului din Platzwiese aducîndu-i perderi mari și provocînd un incendiu. La 8(7) în Carniolîa inimicul a atacat pozițîunîle noastre dintre Zorimkofel și Cresta Verde dar a fost respins cu perderi. Atacurile de noapte contra punctului Palgratule au avut aceeași soartă. Bateriile noastre au continuat tirul lor eficace contra întăriturilor de la Malborghetto și Predil. Pe restul frontului se semnalează întrebuințarea de proectile explozibile din partea inimicului operînd în zona Monte Nero. Unul din aeroplanele noastre a bombardat de la o înălțime de mai puțin de 190 metri gara din Nabresina lovind tinta. (Ștefani). Honi îmafir Constemtinopole, 29 Iunie.— Miine se va pune în circulațiune bonuri de casă de o livră turcească fiecare pentru un total de 150 milioane franci conform emisiunea autorizată prin legea din 1 Aprilie. Se va asează cu acest prilej că bonurile de casă nu sunt nici bonuri de tezaur, nici bancnote, nici hírtie monedă pentru că simt în parte ci total acoperită cu contravaloarea lor. Aceste bonuri de casă ar putea mai exact fi denumite 'cari reprezintă produsul împrumăiduirii de 150 milioane franci încheiat de guvernul otoman in Austro-Ungaria și Germania și cari neputînd fi expediați în aur în Turcia este depus în comptul datoriei publice otomane în cufere speciale băncilor Austro-Ungară și Reichsbank. In schimbul acestui aur, ministerul otoman de finanțe emite boburi de casă pentru o sumă egală și cari vor avea curs forțat și vor fi rambursați in aur șase luni după războiu, (K. Bureau). ------ ----- Țarul Nicolas s’a întors LA TSAH3VOJESELO Petrograd, 29 iunie, — împăratul s'a întors azi la Tszmskojeselo venind de pe front, (Westnik). . -o o- Irul KIS. BOMBARDAT DE UN CUIRASA 1 DUȘMAN ------% *Constantinopol, 29 Iunie.— Comunicat: Pe frontul Dardanelelor la 10 iulie în sectorul Ali Burnu și Seddülbahr, exceptînd schimbul intermitent de focuri de artilerie, nici o schimbare. După amiază, un cuirasat de tipul „Lord Nelson", sub protecțiunea a patru torpiloare a apărut în fața localității Kabatepe și a svîrșit peste 200 proectile asupra pozițiilor noastre fără a pricinui pagube. Am avut un soldat ucis și doi răniți. Artileria noastră a ripostat și a lovit cuirasatul care a fost silit să se retragă. In urma focului eficace al bateriilor din Anatolia activitatea inimicului la Teke Burnu a încetat. Aceste baterii au tras la vest de Hisarlik unde se aflau bateriile de obuziere dușmane. Un proectil a lovit un tun obuzier. Avioanele inamice au fost zărite pe coasta Anatoliei dar din cauza focului bateriilor noastre ele au tebuit să se retragă. Nimic important pe celelalte fronturi. (Legațiunea otomană). -----o——— Nou! victorii genuine pe teatrul occidental ARRAS A FOST LUAT DIN NOU DE GERMANI Berlin 29 Iunie.— Comunicat din 12(7). Pe teatrul occidental, pe panta de Nord a înălțimei 60 la Sud-Est de Ypres am aruncat în aer o parte din tranșeele engleze. S’a dat o luptă corp la corp pe marginea occidentală din Souchez, înaintăm la cimitirul de la Sud de Souchez pe drumul Arras și unde s’au dat lupte serioase. Pozițiunea este acum iar în mîinile noastre luîndu-se cu asalt veri seară după o luptă grea.. 2 ofițeri șî 163 soldați au fost făcuți prizonieri, am luat 4 mitraliere, svîrșitor de bombe. Lingă Combres și în pădurea Ailly, inamicul a înaintat la atac ieri seară după o puternică pregătire cu artilerie. Inamicul a izbutit pe înălțimile din Combres să pătrundă în liniile noastre dar a fost gonit din nou de aci. In pădurea Ailly infanteria inamică a fost decimată de focul nostru La Nord de înălțimea Bandesapt, o parte din pădure a fost evacuată de adversar. Lângă Amerweiler, la Nord-Vest de Altkirch am atacat prin surprindere un detașament inamic în tranșeele sale. Pozițiunea inamică a fost luată pe o lățime de 500 metri Trupele noastre s’au înapoiat apoi în liniile lor fără a fi turburate de inamic, aducînd și cîțîva prizonieri. Pe teatrul oriental, pe drumul Suwalki spre Kalwarka în regiunea Lippina, trupele noastre au lut cu fisau pozițiunile înaintate inamice pe o lărgime de 4 ktai. Pe eatrul sud-oriental, situațiunea este neschimbată. Wolff bureau). o * Societatea Turiștilor romîni, în adunarea generală dela 21 iunie cor., a hotărît deschiderea unui concurs general pentru cea mai bună descriere de excursiuune făcută în țară. La acest concurs vor putea fac parte numai cercetașii Rormnnei. Lucrările trebuesc trimise sub plic închis d-lui Traian Lalescu secretarul S. T. R. str. Dianei 2, București, pînă la 31 Octombrie. Fiecare lucrare va purta un notto și nu va fi iscălită. Numele autorului se va scrie într-un plic mic închis anexat la lucrare și care va purta pe copertă acelaș motto ca și lucrarea. Cea mai bună lucrare va fi premiată cu suma de 100 lei și va fi publicată în Amitani] societăței. * Stodul de aur al Băncii Franței era la 17 Iunie curent de 5 miliarde 75 milioane 364 mii 867 franci. NU MAI EXISTĂ MOARTE Doctorul Lodge marele savant englez, în urma îndelungatelor experiențe a descoperit eflexirul mortei aparente, peripețiile acestor experiențe se pot vedea la grădina Cinema AUR. , * încasările Statului de la 1 Aprilie 1914 pînă la 28 Februarie 1915 din taxele de înregistrare în general dă un dificit de 2.368.571 șî 43 bani, fată de evaluările bugetare. * D. dr. Al. Costiniu, cunoscutul practician, specialist în boale de nas, gît și urechi, se va stabili în cursul lunei iulie la Constanța, ihotel Carol. * UNTDELEMNUL EXTRA - VIERGE, pentru masă la COMPODOMCO, Regulă 9. * Conferința „Voltaire“ a d-lui •Mircea Hettinger, ce urma să aibă loc Marți 30 Iunie a. c. la Ateneul Român, s’a amînat pentru o dată ce se va anunța la timp. * D. Vlad Dan, a fost numit în funcțiune de secretar la comuna Boboc, în loc vacant, . * Duminecă 28 Iunie a. c. s’au întrunit pentru a sărbători împlinirea a opt ani dela înființarea școalei tehnice a infanteriei, ofițerii primelor două promoții ale acestei școale, întâlnirea ofițerilor a fost la ora 10 jum. dim. la terasa Oteteleșanu de unde, după facerea apelului, au mers la grădina Suzana unde au luat dejunul. * In mijlocul uunei desăvârșite animații, și odată cu amintirea dragă a timpului petrecut împreună, atît în școala din țară, cît și în călătoria de studii făcută în străinătate, s’a toastat pentru nobilii inițiatori ai acestui important factor de propășire al armatei noastre și pentru actualii conductori ai trebilor ostășești, atât de dispuși pentru ducerea mai departe a binelui început. Numai astăzi la VENUS __ FRANȚA SUB ARME Afară din program Cursele de la Băneasa și filmul de război Messter. * Domnul avocat A. Otetelișanu se adresează redacțiunei ziarului nostru, relevînd schimbul de scrisori dintre d. Micescu și martorii săi, scrisori publicate din „Viitorul“ Neavînd a interveni cu nimic în diferendul acesta, „Viitorul“ a inserat numai niște scrisori cari poartă propria semnătură a autorilor lor. Citiți în de azi care apare la ora 4 p. m.: INDUSTRIALIZAREA RĂZBOIULUI (Noțiile condițiuni în care se desfășoară operațiile mI-SA TACĂ VÂNDUȚII! ITALIA“ ÎNVĂȚĂMÂNTUL AGRICOL IN ȘCOALELE RURALE; CĂSĂTORIILE LA SATE (o stare de lucruri care ar trebui să înceteze) etc., cum și ultimele telegrame oficiale. .. ...i.. ... ..... Turcii insplui PE FRONTUL SATULUI KARMUNROPRUKUS Petrograd 29 Iulie. — Comunicat al armatei din Caucaz. Luptele angajate în regiunea Khani- Kulir s'au prelungit pînă la Nikoleava dar cu mai mică intensitate. In urma acestei lupte de două zile, Turcii au fost respinși cu mari perderi pe frontul satului Kamandprokios, pozițiune unde se mențin încă, nefâcînd nici o încercare de a ne goni din regiunea ocupată. Din expozeul unuia din ultimele comunicate turcești vorbind despre um așa zis succes pe flancul lor drept, rezultă că această afirmațiune nu e de fel exactă; aceste știri false dovedesc numai necesitatea în care se află statul major turcesc de a anunța din cînd în cină pretinse victorii spre a întreține în Turcia speranța în posibilitatea succesului. Tot comunicatele turcești spun că operațiunile au avut loc lngă graniță pe cînd flancul drept turcesc, în urma serei de lupte de pină atunci, fusese respins foarte departe în interiorul teritoriului turcesc. Intre vechea granișă a imperiului turcesc și frontul aripei drepte turcești se află sandacul Baiazet și o parte din sandjacul Mu precum și Vilaietul Van. Luptele de care vorbește comunicatul turcesc s’au dat la 140 sau 160 verste de granița noastră națională. Se înțelege astfel ce crezare se poate da comunicatelorturcești și cît de mult denaturează eî faptele și în sfîrșit cu ce prudență se cuvine a se lua seama de informațiunile publice de cartierul general otoman cu privire la așa zise victorii turcești. (Westnie). iicisi rusisti iatre Koversk și Kistrijte Petrograd. 29 Iunie. "— Comunicat: La Osoveț, în noaptea de 19 Iulie garnizoana noastră a făcut i eșire distrugînd lucrările de săpătură ale dușmanului. In regiunea Edvane am luat și distrus prin explozii două galerii inamice. Pe frontul lusefoff, Bykhava lupta continuă. La 10 Iulie inimicul a continuat să se mențină pe înălțimea 118 și la ferma Koversk dînd un contra atac energic între Kistrijitza și acea fermă. Totuși am respins acest atac pricinuind dușmanului perderi importante. La sud de Bilhava am făcut 900 prizonieri cu 11 ofițeri luînd 3 mitraliere. Pe celelalte fronturi nici o schimbare de seamă. (Westnik). ; *r*T «ssaaagsgEgsEagssgBgB^ aa^, ________ LUPTE FAVORABILE ITALIENILOR LA MONTEPIANA SI IN VALEA RIMBIANCO Roma, 29 Iunie. — Comunicat din 11 Iulie: Se semnalează ciocniri favorabile pentru noi în valea Chiese la Montepiana și în valea Rimbianco. Artileria noastră grea a deschis focul contra întăririlor de la Londra și contra celor mai înaintate încă de la Sexten. In Carnia atacurile au continuat contra punctului Palgrande. Azi dimineață de tot trupele noastre au luat ofensiva și au gonit pe dușman din tranșea cea mai apropiată de pozițiunea noastră spricinuind dușmanului perderi p simțitoare. In zona Isonzo adversarul încearcă încă să contra-atace noaptea dar a fost respins. (Sîemi). Atac german respins de englez' .. —....... Paris. 29 Iunie. — Comunicat de la ora 15: Eri seară armata britanică a respins un atac german. Inamicul pusese întîi piciorul în prima linie a tranșeelor dar a fost gonit imediat printrun contra-atac. In regiunea de la nord la Arras am gonit pe dușman din cîteva elemente de tranșee unde putuse să se mențină restul tranșeelor fiind luate de noi la 8 iulie la nord de stația Souchez. Un contraatac inamic în cursul nopți ei a fost respins. Pe celelalte părți ale frontului au loc lupte de artilerie. Bombardarea e foarte violentă mai ales în regiunea Nieuport în sectorul Aisnes, apoi în Lorena, la Bois le Préte și lângă Pont de Moncet. Unul din avioanele noastre a doborât lângă Altkirdh un avion german care a căzutângă liniile noastre. (Havas)., ,, XPLOZIA DE LA CERNAVODĂ — Comunicarea oficială — „Dimineața“ apărută în ediție specială anunța ori explozia de la Cernavoda cu o bogăție de amănunte fanteziste, cari fac de obicei succesul romanelor de senzație. Asupra acestei explozii iată care este adevărul dupe comunicarea oficială ce ni se face. Din cele publicate este exact numai faptul In sine al producerea exploziei. In adevăr, Cuminted seara o groaznică explozie s’a produs In portul Cerna Vodă In împrejurările următoare. Pe șlepul «Octavia» Încărcat cu 20 de vagoane de benzină s’a produs explozia anunțată, a cărei detunătură era firesc de altfel să provoace panică in rindurila populației din Cerna-Voda. In urma exploziei de pe șlepul „Octavia“, flăcările sau Întins asupra șlepului «Maria« Încărcat cu 32 vagoane petrol, care a făcut explozie. Șlepul „Octavia* s’a scufundat, incendiul de pe șlepul»Marfa* continuă și in momentul clnd punem sub presă această ediție. In ce privește cauzele cari au provocat explozia de pe șlepul „Octavia“, ele sunt atribuite neglijenței căpitanului șlepului „Octavia* care a voit să sprindă o lampă, fără să fi luat mai întîi precauțiunile necesare la care îl obligau Încărcătura celor 20 vagoane de benzină. Gît despre afirmația că un aeroplan ar fi trecut deasupra portului Cernavoda și care ar fi coincidat cu explozia de pe șlepul „Octavia”, nici o comunicare nu s’a făcut în privința aceasta autorităților superioare de la București. Ancheta, începută încă de Duminică seara, continuă. ‘OÖ6fsh ie bogată în Ungaria Budapesta 29 Iunie. Ziarele vorbind de bogăția recoltei constată că planul celor ce voiau să înfometeze pe aliați s-a prăbușit total nu numai pentru că Ungaria dispune de cantități de cereale suficiente pentru a veni în ajutorul Austriei și Germaniei dar și pentru că țara a învățat, în cursul unui an de războiu, să regularizeze consumațiunea. (KB). -o o~ PENTRU AUTONOMIA POLONIEI Roma, 29 Iunie.—Ziarul Templ află din Petrograd că guvernul rusesc a întrunit pe fruntașii politici din Polonia ca și pe reprezentanții cercurilor oficiale și parlamentare rusești, spre a se consfătui și a cerceta mijloacele și măsurile necesare ce vor aduce la înfăptuirea autonomiei care a fost făgăduită Poloniei. Adunarea și-a început lucrările sub conducerea Primului ministru. (A. T. L). INCENDIU —.—o o----Roma, 29 iunie. — Se anunță că un incendiu a izbucnit într'o mare fabrică de obiecte destnate armatei germane, lângă Dresda. — Berlin, 29 iunie. — Teatrul de războiu oriental : Situațiunea este neschimbată. Teatrul de războiu de la sudest. Zilele trecute au avut loc lupte localnice în sectorul la sud de Krasnostaw , și s’au terminat favorabil pentru noi. De altfel nimic nou la trupele germane. Viena 29 Iunie. — Oficial. — Situațiunea e neschimbată pa toate teatrele de războiu. (KB). -o o rfiacri turcești IN CAUCAZ Petrograd, 29 iunie. — Comunicat din Caucaz din 9 : In direcția litoralului, la Olt/, au avut loc împușcături intermitente. In regiunea Karaderbeni și pe frontul Karaderbeni-Djembek trupele noastre au menținut pozițiile lor contra atacului turcesc care s’a dat cu nouă întăriri. Pe restul frontului nici o schimbare. (Westnik)-o o- zii reeneeme MATERIAL DE RĂZBOIU ȘI 767 PRIZONIERI GERMANI LUAȚI DE FRANCEZI — Paris 29 Iunie. — Comunicat oficial din 9(7) ora 15: De la mare și pînă la apa Aîsne nu se semnalează în cursul noptei decât o acțiune de artilerie destul de vie lingă Souchez precum și o bombardare înceată dar continuă a orașului Arras. Canonada a fost violentă între Oise și Aisne pe platoul Nouvron. In Champagne s’au dat lupte de mine. In Argonne, a avut loc o luptă destul de vie de artilerie neurmată însă de vre un atac de infanterie. Intre Meusa si Mosela noaptea a fost animată. Intre Feyenhage și Boîs le Pietre am recucerit după o luptă cu granate cam 150 m. de tranșee la Croix de Carmes. Inamicul a atacat seara pe un front de 350 m, după o bombardare folosindu-se de torpile aeriene și de lichide inflamabile. Cu chipul acesta Germanii au izbutit să pună piciorul în organizația noastră dar au fost goniți printr’o contralovitură dată imediat, n’au izbutit să se mențină decît în cîteva elemente din tranșeele noastre mai înaintate. In Vosges, în regiunea Bandesapt și Fontenelle am avut succese însemnate. După ce am gonit pe dușman dîntr’o parte a vechei întăriri ce ne luase dușmanul la 22(6) am cucerit toate organizatiunile defensive germane începînd de la colina Fontenelles și pînă la drumul de la Sannois la Moyen- Moutier. Acest succes total reprezintă o înaintare de 700 m, pe un front de 600 m. Am făcut prizonieri 19 ofițeri, printre cari un maior, doi medici și 767 oameni nerănițî aparținînd la șapte batalioane deosebite. Ambulanțele noastre au adunat un ofițer și 32 germani răniți. Am luat un tun, două mitraliere Si mai multe svîrțitoare de bombe precum și muniții în mare cantitate. De la revărsatul zorilor inimicul canonează cu violentă pozitiunile ce a perdut. (Havas). 1 ■ VI Berlin 29 Iunie. — La nord de Ypres englezii au reînoit ori încercarea lor din 6 iulie de a se pune în posesiunea pozitîunei noastre lângă canal. Atacul a eșuat cu perderi importante pentru inamic. Aproape de șoseaua Souchez- Ablaîn spre nord francezii au încercat spre seară un atac, care a fost întâmpinat de un contraatac al her mnîlor. Lupta încă nu s-a terminat. In zilele din urmă 40 de locuitori din Lîevin au căzut victima focului francez. Zece din ei au fost uciși. Un atac partial francez contra Fricourt la est de Albert a fost respins cu ușurință. Tranșee ce am luat inamicului noaptea trecută la nordvest de ferma Beausejour am perdut-o iarăși în zorii zilei. Azi noapte am luat-o iarăși cu asalt susținind-o contra 5 atacuri. Intre Ailly și Apremont a avut loc un atec francez cu granate de mînă, însă fără succes. In Boisk- Prerre un atac bine preparat de un foc violent de artilerie a eșuat cu perderi mari pentru inamic aproape de nouile noastre pozițiuni. Un atac în contra pozițiunei germane la est și sudest de Sondernacl (la sudvest de Munster) a fost respins. Avioanele noastre au atacat instalațiunile drumului de fer din Gerărdmer. Paris, 29 Iunie. — Comunicat din 10 Iulie ora 23 : Trupe belgiene au respins noaptea trecută un atac inamic contra unui punct de sprijin de pe malul Yserului în dreptul casei păzitorului podului plutitor. Pe frontul nostru acțiunea artileriei contra lucrărilor inamice dinnainte de Fricourt și dim regiunea Arras pare a fi dat rezultate bune. Pe frontul Aisne a avut loc doar o simplă canonadă. Prim surprindere am ocupat în Champagne un post de spionare german, ocupanții postului au fost sau uciși sau împrăștiați. In regiunea Meusei bombardarea dușmanului a fost îndreptată mai ales contra localităței 8ampigny. Recensămîntul materialului luat la 8 la Fontenelle a permis să se constate că inamicul a lăsat în mîinile noastre un tun de 37, patru mitraliere, 2 azvîrlitoare de bombe, foarte multe puști și mimițiuni, un aparat de oxigen contra gazelor asfixiante, un depozit de granate și cartușe de diferite modele. Inamicul n’a arătat nici o activitate în regiunea Vosgilor. (Havas). -----o o— M masuri militare in Roma 29 Iunie. — Ziarele din Londra îndeamnă guvernul să fie cu mare băgare de seamă și să întrebuințeze o asprime extremă spre a împiedica contrabanda ce se face cu Germania, i.ai ales contrabandă cu bumbac șî metale. Guvernul englez a hotărît să adopteze mari aeroplane la fel cu cele rusești, în stare să ducă o mare încărcătură de bombe, ca să poată sluji ca niște crucișătoare aeriene și vor apăra linia armatei. ___po___(A. T. I.) ia 0 NOUA FLOTA aeriană franceză Roma, 29 Iunie. — Ziarul „Malin" zice că se confirmă construirea la Londra a unei flote aeriene destinate unei acțiuni ce va întruni calități tactice importante nu ații pentru ca să intimideze populațiunea bombardînd interiorul Germaniei cît pentru a stingheri comunicațiunle armatei dușmane, drumurile de acces spre Belgia și operațiuni radio telegrafice pe punctele cele mai importante de pe Rin. (A. T. I.). ■-----OXO------ - Sfîrșitul războiului în Africa de Sud Londra, 29 iunie. — Comunicat oficial. Guvernatorul general all Uniunii Africei de sud telegrafiază secretarului de stat al coloniilor cu data de următorul comunicat primit de la statul-major din Pretoria. Generalul Botha a primit propunerea guvernatorului Seitz di a se preda cu toate forțele germane din Africa de sud-vest. Ostilitățile au încetat deci prim aceasta și campania s-a încheiat cu succes. Aproape toate forțele cetățenești vor fi rechemate în Uniuni în măsura posibilului. (Comunicat de legațiunea britanică). AU OCUPAT LOCALITĂȚILE MALGA SANTA ȘI COSTA BELLA Roma 29 Iunie.— Comandantul suprem anunță: Inamicul a continuat atacurile sale în valea DaȘne. Puternice detașamente de înfanterie sprijinite de artilerie au încercat în această localitate. 1*9(7) o surprindere contra pozițiunei noastre din Malgareno dar dur, mânui a fost respins. In schimb prin valea Terragnolo-Adige unul din deteșamentele noastre de infan terie înaintând pînă la pozițiunile din Malga Santa și Costa Bella dominînd același vale a izbutit să ocupe localitățile prin surprindere. In noaptea de 9 iunie două atacuri succesive s’au dat contra pozițîunei noastre de la capătul vămii Vallone Franza, dar ambele lovituri au fost respinse. Alpinii noștrii, după ce cu mare curaj au escaladat muntele To»fana au surprins în valea de dincolo de acest munte trupe inamice adăpostite acolo. Pozițiunea a fost luată. Am făcut 20 prizonieri. In zona Isonzo dușmanul utilizează multă artilerie de calibru mijlociu daar artileria noastră răspunde cu eficacitate tot mai mare. In noapea de 10 Iulie noi atacuri violente date contra pozițiilor ce le am cucerit nu de mult , platoul Carsîco au fost imediat respinse. (Ștefani). ------OXO----- SITUAȚIA PE FRONTUL TURCESC Constantinopole, 29 iunie. — Comuneiat de pa frontul Cancan;lui din 8 Iulie: Pte aripa noastră -dreaptă. Ungă graniță, un regiment de cavalerie a încercat sa atace unul din detașamentele noastre care cucerise o înălțime de la Ruși; inamicul a fost respins cu mari perderi. m Pe frontul Dardanelelor la 9 iulie n’a fost nici o schimbare. La Ariburnu și Seddulbabr. O coloană de infanterie este în marș După amiază un mare incendiu z izbucnit lângă Teke Burnu, am auzit la intervale explozii. Nimmic important pe celelalte fronturi. (K. B.) Mentă lupii lr a Ue*k la Fontsnalle și Aitoral Paris 29 Iunia.— Comunicat din 11 ora 23: Ziua a fost relativ calmă pe ansamblul frontului. S-a dat o luptă de artilerie în regiunea Aisne și în Champagne. La Vaux Ferry în pădurea Apremont, o încercare de atac a înamicului a fost oprită fără greutate. Lupta de artilerie a fost intermitenta în pădurea Rempres la nori Veri de Florey, în pădurea Legretee și mai violentă contra porțt lunilor noastre dîn Fontennedes Metzeral și la Vest de Ammeartzwiller. Germanii au mai lansat cîteva obuze peste Arras. (Havas). nss saasassBtas; Istelf In și Confirmarea piloților și observatorilor aerieni pregătiți la școlile de aviație.—Otrăvirea din șoseaua Panduri, etc.