Viitorul, aprilie 1925 (Anul 18, nr. 5121-5144)

1925-04-01 / nr. 5121

I CASA LUCA P. NICULESCU CENTRALA, BUCUREŞTI, CALEA MOŞILOR 16 âisic© la cunoştinţa onor. sale clientele va atârni In vedere fluctuafiunile valutare RABATUL de Alb ■ ce acordă la vayonul de detail VA FI menţinut numai până JOI 2 APRILIE, iar dela aceasta dată şi până Miercuri 15 Aprilie, va acorda 5°Io raliat până la noi dispoziţiuni. Butaşi cu rădăcini ~rRfPtrîa portalis, Riparia-Ropestrîs, Berlandieri, Riparia, pomi roditori, Poeţi de pomi,Trandafiri altoiţi, rădăcini de sparanghel, etc. etc. furnizează în calitate superioară: UMBROSIFiSCHLR & Co. S. A. PEPtfiERE de POMi si VtJE AlUD—jud. Alba de {os. — Catalog la ciirere ri DHLUi Si LII NAT Ţevi de gaz fisrbatoare şi de conducte, burlane de sondaj orice dimensiuni şi cantităţi vinde avantagios din depozit „CONCED TR&“ — Strada Vestei Ho. 9 — SEMISTABILE RWÖLF1 MAGDEBURG-BUCKAU :de80.125,150.175.200 HP. m CEFOSÍTIIL Devize la cerere Reprezentant general E. WOLFF !Bucureşti,Str.Sf Dumitru 3. BĂILE Vatra Dornei Marele HOTEL TRAIAN Anunţă deschiderea sezonului la 15 Mai Pentru închirieri de camere onor clientelă este rugată a se adresa şi în Bucureşti str. Sfinţilor No. 19, orele 10—12 şi 3—6. Telefon 43/48, asemenea şi persoanele care şi-au reţinut camere spre a le angaja definitiv. Pentru lunile Mai şi iunie mari reduceri de preţuri. Mircea I. Lecca Agent Social de schimb şi efecte la Bursa din Bucureşti Strada Paris No. 10.— Telefon 68-82 Secţiune specială pentru Devise telefoane interbancaare 27 şi 28 PUBLICAŢIUNE 1 Mercuri 29Aprilie 1925 la ora 11 se va ţine licitaţie cu oferte închise pentru furnitura de cărămizi şi pământ refractari Informaţiunile se pot lua la Inspecţia de Economat Gara Braşov, unde se vor libera şi formulare pentru oferte.Direcţia III-a Regională C. F. R. ^ Braşov No. 7909 din i1 Martie 1925 »I ,;i . ..,1 f 11932 mai rea. Momentul critic al dramei lui Pirandello este atunci când individul trece de la viaţă la conştiinţa vieţei. Această trecere este o operă a gândirei, a reflecţiunei. Personagiile lui Pirandello raţionează fără întrerupere. Iată pentru ce i se spune că este un cerebral. Este primul autor dreimale, care nu a lăsat neutilizat creerul personagiilor sale, care nu s’a mulţumit numai să-i facă să sufere, dar care i-a împins să judece asupra suferinţelor lor. El concepe individul ca un haos al tendinţelor contradictoriii. Personalitatea, caracterul, sunt pentru dânsul produse fluide şi mobile, creaţiuni şie gândirii şi ale reflecţiunii. Personagiile nu au nevoe să cunoască o lume de lucruri şi de valori exterioare , fiecare din ele îşi crează şi îşi construeşte o lume personală. Tot atâtea lumi câţi indivizi carte gândesc. Drama lui Pirandello naşte în momentul în care individul intră în opoziţie cu ce etice este el pentru alţii, cu construcţia pe care alţii şi-au făcut-o asupra lui. Pirandello îşi pune mereu aceeaşi problemă. Arta sa posedă un so de fixitate care obsedează. Ea progresează nu îmbogăţîndu-se cu motive noi, dar MARIA BÂRSAN (In timpul verei la Băile Govora) 8. Intrarea dr. Marcovici, fostă Rosetti (Prin strada Brezoianu) — BUCURESTI — Mai bun decât orice UNTDELEMN .FRANCEZ PENTRU SALATE si MAYCNEZE BIDOANE dat Kgr. La toate Băcăniile. Deposit de vânzare la Magazinele E. o. mmmskM Strada Cărăţiei 28o, 27 Calea Griviţei 286. 76. COMITETUL constituit pentru construcţia Bisericei Parohiale Sf. Voevozi din Comuna Laloş jud. Vâlcea PUBLICAŢIUNE Se aduce la cunoştinţa generală că în ziua de Joi 23 Aprilie 1923, la ora 2 p. m. se va ţine licitaţiune publică în localul Primăriei Comunei Laloş prin oferte sigilate pentru darea în antrepriză a construcţiei localului Bisericii Parohiale Sf. Voevozi din Comuna Laloş, lucrare care după deviz se urcă la suma de lei 1.205.230. Planul, devizul şi cadtul de sarcini se pot vedea în orice zi la Banca Populară Laloş reşedinţa comitetului. Concurenţi vor trebui să îndeplinească condiţiuie de capacitate şi să depună garanţia provizorie în numerar 2% conform legei contabilităţei publice. Supra-oferte se primesc în termen de 3 zile după ţinerea licitaţiei, In numele comitetului, N. Alexandrescu 23 Martie 1925. PUBLICAŢIE Se aduce la cunoştinţa generală că, pe ziua de 18 Aprilie a. c., ora 10 dimineaţa se va ţine licitaţie publică la la Ministerul de Războiu, Direcţia 7-a Intendenţă (Calea Griviţei No. 28 localul No. 3), pentru aprovizionarea a 15.000 corturi trupă. Licitaţia se va ţine în conformitate cu art. 72—83 din Legea Comptabilităţii Publice. Modelele şi Cartele de sarcini, se pot vedea la Minister, în orice zi de lucru, dela ora 12—13. 12—13, ,!'!:! 11928 aprofundând şi Scurtâ id încă mai mult motivul dominant». Un asemenea autor cu o atât de puternică originalitate nu putea price prea mult puniculuî. Tată pentru ce Pirandello nu s'a moas in Italia decât cu preţul unor mari dificultăţi. Ceea ce izbeşte critica teatrală de pretutindeni este ingeniozitatea cu care Pirandello trate?S pecenă problemele filozofice, cum le dramatizează, şi cum te îmbracă într-o formă care prezintă un interes pur omenesc. Procedeul lui Pirandello consistă în a povesti o istorie, începând cu sfârșitul, adică suindu-se de la efecte la cauze. Spectatorul încearcă, ascultând piesa, să ghicească urmarea. Jocul e pasionant, cu atât mai mult, cu cât la fecare moment Pirandello are schimbări bruşte carmi uluesc spectatorul. * Vom putea studia mai pe larg procedeul şi mijloacele lui Pirandello, după ce vom fi ascultat «Smochinele de Sicilia» şi mai cu seamă «Cele şase personagii în camtarea unui autor». PAUL I. PRODAN Comisiunea de naturalizări Conform art. 21 din legea privitoare la dobândirea şi pierderea naţionalităţii române, se publică următoarea cerere de naturalizare, spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă vreo întâmpinare, potrivit dispoziţiunilor art 23 din zisa lege . Domnule Preşedinte, Subsemnatul Anton V. Dedula domiciliat în Bucureşti Strada Elena Doamna, No. 42, respectuos vă rog să binevoiţi a dispune să mi se acorde cetăţenia română. Cu respect (si) Anton V. Dedula Comisiunea de naturalizări Conform art 22 din legea privitoare la dobândirea şi pierderea naţionalităţii române, se publică următoarea cerere de naturalizare, spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă vre-o întâmpinare, potrivit dispoziţiunilor art. 23 din zisa lege: Domnule Ministru, Subsemnatul Constantin Dimitrie Marcatos Andriosatos născut în anul 1875 luna Mai, ziua 21 în comuna Pilarov, Chefalonia, Grecia, supus statului Grec. Am onoare a vă aduce la cunoştinţă că trăesc fără întrerupere în Basarabia de la 1892 când am venit din Grecia, iar în comuna Nisporeni domiciliez de la 1912; de la 1893 până la 1912 am trăit, în com. Nemţeni, jud. Chişinău. Pe de altă parte îl elegând a-mi stabili pentru totdeauna domiciliul efectiv şi real pe teritoriil ţărei Româneşti spre a mă cosidera cetăţean al Statului Român şi a renunţa pentru totdeauna, fără a fi silit de cineva, la protecţiunea statului Grecesc cât şi la orice altă protecţiune, am onoare a vă ruga să binevoiţi ca pe baza alăturatelor acte să interveniţi pe lângă comisia de naturalizări spre a mi se acorda cetăţenia română atât mie cât şi soţiei şi copiilor noştri ce au rezultat în traiul conjugal de la căsătorie şi până în prezent. Rugându-vă să binevoiţi, a-mi elibera un certificat precum că am depus aceste acte, în scop anexez timbre de 10 lei şi a-mi comunica ce sume trebue să trimit pentru a acoperi cheltuelile ce se vor ocaziona cu facerea tuturor formelor prescrise de lege.Primiţi asigurarea deosebitei mele consideraţiuni. Cu stimă, (ss) Const. Dimitrie Marcator Andriosatos _ Ierii Justiţiei Gomisiuntea de naturalizări Conform art. 22 din legea privitoare la dobândirea şi pierderea naţionalităţii române, se publică următoarea cerere de naturalizare, spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă vre-o întâmpinare, potrivit dispoziţiunilorart. 23 din zisa lege. Domnule preşedinte, Subsemnatul Iacob Grunwald locuitor în Huedin, judeţul Cojocna, născut în anul 1882 în comuna Csorna de profesiune prim rabin al comunităţii izr, arth. din Huedin, voind a deveni cetăţean român, in baza legii de naturalizare promulgată prin înaltul decret regal No. 724 din Februarie 1924 respectuos aduci următoarele acte cerute de lege : 1) Extrasul de naştere No. 159/1922 a comunităţii izr, orth. din Csorna (Ungaria). 2) Certificatul No. 79/1923 a comunei Deuschkreutz (Austria) din care reese că sunt supus austriac. 3) Extrasul din procesul verbal No. ii—1922 adunării generale a comunităţii izr. orth. Huedin, din care reese că am fost ales ca prim-rabin a acestei comunităţi şi această alegere a fost aprobată de către organele administrative competente. 4) Certificatul No. 1563/1923, a Primprejurei plăşei Huedin, prin care în baza alegerei de prim rabin, mi s’a permis intrarea în ţară şi domiciliarea în Huedin. 5) Certificatul No. 2410/924, al primăriei Huedin, că am avut şi am bune purtări şi demn de postul ce-l ocup. 6) Certificatul oficios No. 5260/1924, dela judecătoriai de ocol Huedin, tot pentru buna purtare. 7) Declaraţia cuprinsă în actul notarial public No. 301/1924, prin care ara renunţat la orice cetăţenie străină, şi doresc a fi cetăţean român. 8) Certificatul oficios No. 45/1924, dela preşidenţia comunităţei isr. orth. Huedin, prin care dovedesc, că am mijloacele suficiente pentru susţinerea mea şi a familiei mele. 9) Certificatul oficios No. 1012/924 dela biroul central îzr. orth. Bistriţa, prin care se arată motivele alegerei mele ca prim rabin. In baza acestor acte, vă rog să binevoiţi a constata, că îndeplinesc condiţiurile naturalizării şi să dispuneţi publicarea acestei cereri în Monitorul Oficial şi nu unul din ziarele răspândite în ţară totuşi nu un ziar din oraşul Cluj. După îndeplinirea aestei proceduri cu onoare vă rog să binevoiţi a supune cererea mea spre aprobare Consiliului de Miniştri, unde umilit cer acordarea cetăţeniei române. Cu profund respect ! (ss) Xar.01 Grunwald PUBLICATIUNE Direcţiunea Specială a Conductelor de Petrol C. F. R. Se aduce la cunoştinţa generală că în ziua de 1 Mai 1925, ora 11 dimineaţa se va ţine o nouă licitaţiune publică pentru vinderea fierăriei arse demontate şi nedemontate, rezultată din incendierea rezervoarelor de petrol în staţiil Teleajen, Buzău, Hagieni şi Pallas, ale conductelor de petrol C. F. R., în greutate de circa 1300 tone. Licitaţiunea se va ţine in localul serviciului din Str. Sevastopol No. 30 din Bucureşti şi în conformitate cu art. 72—83 din legea de Compatabilitate Publică. Condiţiuniunile licitaţiunei şi cadtul de sarcini respectiv al lucrărei, se pot cerceta în orice zi între orele 9—12 in localul Serviciului din strada notată mai sus. Directorul serviciului conductelor de petrol (ss) T. Negru 11939 -----------------COMXXXOtto---------------Primăria Comunei Urbane Slatina Comisiunea interimară Publicatiune Aprobându-se ca Primăria să cumpere un motor ..Diesel“ da 350 H. P cuplat direct cu un generator corespunzător pentru curent conţinu 440 volţi cu divizor de tensiune 440/220, se publică spre cunoştinţa furnizorilor care posedă astfel de motoare, spre a trimite oferte îchise la această Primărie, car se primesc până în ziua de 5 Aprlie ora 10 a. m. Devizul, planul şi condiţiunile se pot vedea de cei interesaţi, la Serviciul Hydro-Electric al Comunei, Preşedintele Comisiei Interimare, I. A. Tomesecu Şeful Serviciului Hidro-Electric şi canalizare, D. Atanasiu p. Secretar, N. S. Marinescu No. 1595, 26 Martie 1925. imma Justiţiei Comisiunea de naturalizări Conform art. 22 din legea privitoare la dobândirea şi pierderea naţionalitate! române, se publică următoarea cerere da naturalizare spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă vre-o întâmpinare potrivit art. 23 din zisa lege. Domnule Ministru, Subsemnatul Iosef Felber, de naţionalitate Ceh, supus Cehoslovac, născut în anul 1883, in Schreckenstein, dom. în T.Severin, str. Aurelian No. 9, de profesiune berar, căsătorit cu Rozalia-Hermina Patini, născută A. Ferari, văduva lui Rudolf Patini, fost supus român, făcut campania 1916—1918, in armata română, în reg. 57 inf. mort în T.Severin, in anul 1919, având 2 copii din prima mea căsătorie, Ema de io ani şi Iohana di 7 ani, conf. art. 20 din legea pentru dobândirea naţionalităţii române, şi art. 7 al. 2 din zisa lege, depun Dv. alăturatele acte şi vă rog să binevoiţi a dispune să mi se acorde cetăţenia română, fiind stabilit definitiv in România şi neavând nici o legătură in altă ţară. 1) Declaraţiunea de renunţare la orice protecţiune străină, autentificată de judecătoria ocol. Urban Severin No. 181 din 924.2) Cert. Gref. Trib. Mehedinţi S. I. şi N. cu No. 36723 şi 41011 din 924, că n’am fost condamnat. 3) Cert. Prim. Severin No. 3833 din 924 de bună purtare. 4) Cert. Poliţiei Oraşului T.-Severin No. 17380 din 924 de bună purtare. Cert. Percepţiei Circ. T.Severin de plata impozitelor No. 11456 din 924. 6) Buletinul meu de căsătorie No. 149 din 921, al Prim.Severin. 7) Certificatul No. 4938 din 919, liberat de Cercul de recrutare Mehedinţi, din care se constată că fostul soţ al soţiei mele a făcut parte din Armata Română şi deci conform dispoziţiunilor art. 8 lit. b. din zisa lege, vă rog a aviza la dispensa mea de stagiu. Alătur şi o coală de 50 (cinci zeci) lei. (ss) Iosef Felber PUBLICAŢIE Se aduce la cunoştinţă generală că, pe ziua de 29 Aprilie a. c., ora 10 dimineaţa ne va ţine licitaţie publică la Ministerul de Război, Direcţia 7-a Intendenţă, (Calea Griviţei, localul No. 3), pentru aprovizionarea a 150 mii perechi pingele. Licitaţia se va ţine în conformitate cu art. 73^3 din Legea Comptabilităţii Publice. „ Modelul şi cadtul de sarcini se poate vedea la Direcţia 7.a Intendenţă, in orice zi de lucru, dela ora cru, dela ora 12.13. 11929 Orela Tr.b. Tutova EXTRACT D . I. P .Roman din Comuna Băneşti jud. Tutova prin petiţiunea înreg. la No 13620 din 16 Iunie 1919 a intentat acţiune de divorţ soţiei sale Natalia L P. Roman din comuna Şerbeşti jud. Bacău. Din căsătoria numiţilor a rezultat o copilă anume Ileana în etate acum de 12 ani. Iar ea avere soţii nu posedă. j6trefier, G. Carja* 1. Consiliul de miniştri, în urma’ referatului d-lui ministru de finanţe, a încuviinţat majorarea coeficientului raportat la baza de aur, data 30 la 40, pentru calcularea în lei hârtie a taxelor vamale prevăzute în tariful vamal de sport în lei aur. D-l Vasile Ţanţu, actual prefect al judeţului Chişinău a fost desărcinat după cerere din calitatea de membru în comisiunea de apel pentru constatarea naţionalităţii române, ce funcţionează pe lângă Curtea de Apel din Chişinău. D-l Vasile Prodan, fost prefect al judeţului Chişinău, a fost numit membru în numita comisiune Pomada Cadum Bolilor Pielei Durerile produse de bolile pielei, F" ft in loflvntn — — f. t i _ -----.---potol este şi vindeca orice iritaţie sau umflătură a pielei. Ea e de asemenea suvrană contra eczemei, buboaelor, pecinemei, spuzelii, frânţilor, blândei, fier de pe bube, chelişi, rănilor, arsarilor. Est urmarii şi broguerii. Engros la trog. Standard, Bucureşti Au fost numiţi cu titlu definitiv la academia agricolă Cluj, următorii profesori şi conferenţiari: D. dr. Anastase Munteatru, profesor de ameliorarea pliantelor. D. Iuliu Prodan, profesor de botanică descriptivă şi fitopatologie. D. Inginer Agrip Popescu, profesor de maşini agricole şi construcţiuni rurale. D. dr. Eftimie Ionescu, conferenţiar de drept civil constituţional şi administrativ. D. C. Popesc-Bălteni, conferenţiar de contabilitate. Examenele de anul I doctorat de la Facultatea de Drept Bucureşti, se vor ţine Marţi 31 Martie ora 4 p. m. Vaporul de călători „România" al serviciului maritim român, va pleca din Constanţa în ziua de 24 Aprilie pentru Haifa şi Iaffa cu turişti şi emigranţi A doua cursă a aceluiaşi vapor din Constanţa, pentru aceleaşi destinaţiuni, va avea loc la 8 Mai. Ministerul finanţelor a convocat pentru 6 Aprilie a. c., pe toţi inspectorii vamali din ţară pentru a lua în discuţiune chestiunea unui mai bun mers al serviciului exterior al vămilor. Târgul de Mostre Budapesta 18—27 Aprilie 50Vo reducere şi viza. Informaţiuni, legitimaţii Bucureşti, Pasagiul Român 12 ari a decedat în sanatoriul Elisabeta, maiorul Pastia aghiotantul brigăzii 14 călăraşi. Ofiţerul căzuse în encefalită letargică, în urma unei injecţii cu neosalvarsan. In ziua de 10 Aprilie se va ţine la ministerul agriculturei şi domeniilor un examen pentru candidaţii doritori a ocupa posturi de dactilografi în administraţia centrală. Comisiunea examinatoare se compune din d-nii: I. Georgescu, Ştefan Mihăilescu şi I. Nedelceanu directori generali şi d. Vasilescu şeful serviciului personalului. Pentru a fi admişi la acest examen candidaţii, bărbaţi şi emei,trebuie să aibă vârsta de 18 ani împliniţi şi să cunoască în perfecţiune toate tipurile de maşini de scris. Cererile de înscriere vor fi adresate ministerului până în preziua examenului. Sâmbătă la orele 10 dim linia Predeal-Braşov, a fost deschisă circulaţiei, în urma accidentului expresului care s‘a rupt în tunel. Stricăciunile liniei au fost fără importanţă. Nu s‘a înregistrat nici un accident de persoane. D. subdirector general Ottulescu, sosind la faţa locului şi anchetând, a trimis directorului general următoarea telegramă : „Sosind la locul accidentului am constatat că trenul 32, remorcat cu dublă tracţiune, s-a rupt după vagonul de siguranţă, deoarece cârligul de tracţiune avea o ruptură veche. „Ambele maşini având regulatorul deschis, au mai parcurs împreună cu vagonul de siguranţă circa 50 metri, până când mecanicii au închis regulatorul. Golindu se complect aerul din conductă, mașinele s-au pus de la sine în mers înapoi, tamponând partea ruptă a trenului. „Au deraiat vagonul de sigueraţii şi vagonul poștal, care era primul din partea ruptă. * 1), director Russ a făcut de asemenea cercetări, constatând că terenul fiind în pantă, locomotiva, care are vreo 200 tone a alunecat în mod firesc înapoi, peste vagoanele rămase în urmă. Nu s-a putut maevra normal, din cauza fumului și întunericului din tunel. Stricăciunile trenului se reduc la două tampoane defectate. După cum se vede, accidentul nu a avut proporţiile răscandat în Trenul 745 compus din 10 vagoane a deraiat în staţia Secureni, din care cauză pe porţiunea Romăncăuţi-Ocniţa circulaţia este întreruptă. S’a pus în vânzare BASARABEANCA Regina Vinurilor Duminică 26 Aprilie, va avea loc în Teremia mare lângă Timişoara, deschiderea expoziţiei de vin a Reuniunei agricole şvăbeşti. Direcţiunea generală cft. a aprobat o reducere de 25 la sută din tarifele normale, la dus şi întors, pentru călătoria cu cl. I şi II, în trenurile de persoane şi accelerate (afară de expresse) a câte două delegaţi dela filialele Crucii Roşii din înreaga ţară legitimaţi ca atare, de la 28 Martie la 2 Aprilie cor., pentru a lua parte la adunarea generală din Bucureşti. Aceste dispoziţiuni sunt valabile şi pe liniile particulare administrate de Stat. —x— Asociaţia Generală a Invalizilor de Războiu, aduce la cunoştinţa membrilor săi din Capitală şi judeţul Ilfov că în vederea Sf. Sărbători se va distribui în zilele de 30, 31 Martie şi 1 Aprilie a. c. în mod gratuit făină la noul sediu al Asociaţiei din strada Batiştei No ld, membrii vor aduce cele necesare pentru împachetarea făinei. „Uniunea ofiţerilor de rezervă şi in retragere“, cu prilejul primei adunări generale de la constituire, în urmia hotărâre a Comitetului Central, a hotărât să-i dea un caracter de Congres Sărbătoresc, participând la el delegaţiuni din partea tuturor secţiunilor judeţene din ţară. Eridim, la orele 9 juni. a avut loc la biserica Albă din Calea Victoriei un Tedeum, la care au participat toţi congresiştii, în frunte cu d. General Al Anasttasiu, preşedintele acestei uniuni. După Tedeum s-a procedat la ceremonia sfinţirii drapelului „Uniunei“. Serviciul divin a fost ofieret de către P. S. S. Arhiereul Evghenie Humulescu-Pitceşteanu, înconjurat de clerul bisericii, răspunsurile religioase fiind date de corul bisericii Albe. După ceremonia sfinţirei drapelului, P. S. S. arhiereul Evghenie Humulescu, a făcut o rugă călduroasă pentru o cât mai grabnică însănătoşire a M. S. Regelui, rugă în tot timpul căreia credincioşii au stat în genunchi. Predând după aceia drapelul d-lui general Anastasiu, preşedntele Uniunei, P. S. Sa a rostit următoarele „ rele : mânesc, adresându-vă întâi lui Dumnezeu“. Primiţi acest odor şi aşa cum aţi primul moment . Totul s-a produs din cauză că semnalul de alarmă a fost tras deodată, în plin întuneric, iar regulatorul fiind brusc schimbat de către mecanic, locomotiva a pornit pe pantă înapoi. Accidente de CALEFEBATA Femeie decapitată de tren O nenorocire impresionantă s-a petrecut în staţia Deva. In noaptea de 27 Martie cor., la 200 metri depărtare de acul de intrare spre Simeria, s-a descoperit cadavrul unei femei, cu capul tăiat de roţile unui tren ce trecuse. Capul era zvârlit deoparte a liniei, iar trupul era de cealaltă. Poliţia şi parchetul din localitate, — staţiunea Înştiinţând imediat pe procuror, — au făcut cercetări, dar nu s’a putut stabili identitatea victimei. Ancheta continuă -ADupă plecarea trenului 504, a fost găsit ora pe linie, în staţia Inoteşti, individul Tănase Stere din comuna Ceptura, care voind a sări din mersul trenului, a căzut sub roate. Trenul i-a retezat ambele picioare. In stare gravă a fost transportat la spitalul din Mişeii. Intre staţiile Câmpina şi Băicoi a căzut din tren picherul Vladimir Grigorescu, dela serviciul technic al judeţului Prahova. El s-a ales cu răni, la maxilarul superior şi la braţul stâng. Ofiţerii de rezervă notaţi mai jos simt rugaţi a comunica de urgenţă adresele lor exacte Regimentului 1 Grăniceri Bucureşti Strada Fabrica de Chibrituri No. 18, având a li se comunica ordine : Sublocotenenţi de rezervă: Aristeanu L. Iancu; Burac N. Gheorghe; Ciobanu C. Gheorghe; Crăiescu I. Teodor; Dobreanu M. Gheorghie; Diaconescu I I.Gheorghe; Ionescu II Aurel; Lăzărescu I. Nicolae ; Niţescu Eduard ; Sando- vici N. Mihail; Topi Spira; Taşca G. Constantin ; Toma Iorga; Ciurea Vasile; Giurgiu P. Constantin. PROCESUL Comuniştilor Azi dimineaţă la ora 11, au în-, ceput îa consiliul de război al corpului II, dezbaterile procesului co-* muniştilor, în care, după cum se ştie, sunt 60 acuzaţi de crimă contra siguranţei statului. Printre aceştia sunt G. Cristescu, Cruceanu,Gyengyusi, Marcel Pauker, Fabian,Al. Dobrogeanu-Gherea, etc. V V D. col. Iordăchescu prezidează’.1 D. maior Hotineanu, comisar re-gal a’ ridicat' un incident pentru disjungerea procesului, iar apărarea un incident de amânare, carefiind respins, se va intra după a auzit în rugăciunile noastre, să-l purtaţi din virtute în virtute şi din morală în perfecţiunea moralei“. La mormântul „Eroului necunoscut“ După terminarea ceremoniei de la biserica Albă, congresiştii au pornit în autobuze la mormântul „Eroului necunoscut“ unde se aflau prezenţi din partea autorităţilor d-ni generali: Condeescu, şeful Casei princiare ; Lucacescu, secretar- general ad-interim la ministerul de război; Nicoleanu, prefectul poliţiei capitalei, etc*. S’a depus pe mormântul «Eroului necunoscut“ o splendidă jerbă de flori naturale, pe ale cărei panglici tricolore se află inscripţia: „Uniunea ofiţerilor de rezervă şi în retragere. Omagiu Eroului necunoscut“. S’a aprins o flacăre omagială în timp ce în patru amfore de gips înălţate pe piedestale ardeau miresme. S-a admis ca viitorul congres să se ţină la Timişoara. deschiderea Congresului La orele 3 după amiază, a început prima şedinţă a Congresului în saila festivă a Palatului „Cercului Militar“. D. General Anastasiu a citit dtarea de seamă asupra activităţii Timunei şi Comitetului central pe anul 1924, dând apoi citire textului unei telegrame adresate M. S. Regelui. Propunându-se să se pună la vot un proect de protocol al adunării generale anuale, secţia Ilfov cerut să se citească textul protocolului. D-nii general Rusescu şi maior dr. Gomoiu, preşedintele şi vice-preşedintele Secţiunea Ilfov, au cerut intervertirea ordineale zi. S’au produs mai multe incidente dincăare cauză preşedintele a declarat şedinţa închisă, trecându-se în secţiuni. Această hotărâre a dat naştere unui tumult. Şedinţa s’a ridicat la orele 7 seara. Şedinţa de azi dimineaţă S’a deschis la orele 9, luând cuvântul d-nii maior Miclescu, avocat Renea şi general Anastasiu, cari au vorbit în jurul incidentului ivit aseară. După lungi discuţii s’a hotărit instituirea unui juriu de onoare care să clarifice acuzaţiunile aduse d-lui general Anastasiu. La orele 12 jum., s’a intrat în ordinea de zi dându-se cuvântul raportorilor lucrărilor pe secţiuni. Şedinţa s’a ridicat la orele 12 jum., spre a continua d. a., la orele 3 1. Iv. Essais biometrif/ues sur Ia race bovine de Moîdavie par N. A. Dn* mitresen. Analele Băncilor anul. VII, No. 3. Revista generală a învăţământului, anul XIII, No. 3. Pagini agrare şi sociale, anul H, No. 5. Beţia ruina satelor de maior Virgil Arifeanu. Orizontul, No. 13. Oglinda lumii, No. 13. Albina, anul A’XIV, No. 9T0. Viaţa agricolă anul XVI,, No. 3. Ştim-Tot, anul I, No. 1. 11932 INFORMAŢIUNI contra tuturor ---X-- DERAEREA din TUNELUL PREDEAL Noul amănunte ARMATA Congresul „Cnimnei ofiţerilor de rezervă şi retragere” — Tedeumul de la biserica Albă. — Solemnitatea din Parcul Carol.—Agapa dela „Cercul Militar“ etc. — * XXX Cu toată stima. vittorit