Ziarul de Sibiu, aprilie 2005 (Anul 3, nr. 73-76)

2005-04-04 / nr. 73

î 4-10 aprilie 2005 Z 2 Ziarul O parte din angajații Direcției Generale Finanțelor Publice Sibiu a (DGFP) îl acuză, în prima parte a scrisorii, pe fostul director Inclezan de atitudini dictatoriale, discreționare, în exercițiul funcțiunii: "Pentru domnul Inclenzan, mutarea dintr-un serviciu în altul, precum piesele pe o tablă de șah, fără acordul acestora și fără o motivare, doar pentru că așa vor mușchii lui, este o practică curentă. Din cauza multiplelor schimbări ale personalului dintr-un serviciu în altul, s-a ajuns la o harababură generală", atacă acid cei care au redactat actul. Petre Inclezan răspunde împăciuitor acestor acuze: "In perioada când am ocupat această funcție, au existat mutări, demisii, reîncadrări. Cel mai recent exemplu ce vi-l pot oferi, este cel al angajatei Angela Țurcanu, fostă șefă Serviciului Financiar, pe care din cauza incompeAdresa: 3125 Mediaș jud. Sibiu Sos. Sibiului 3133 Telefon: +40 269 841 692 +4Q 26? §41 4ȘȘ/ 56/ 57 Fax: +40 269 839 111 e-mail; Qffise ? gitlamefgnjQ www.iitrometan.ro tenței sale profesionale, am schimbat-o din această funcție și am pus-o tot șefă, dar al unui alt serviciu. Cred că de la ea pleacă majoritatea acuzelor. In locul ei am adus un șef de serviciu, cu state vechi în finanțe, Gheorghe Secui, care a fost director adjunct. Angela Țurcanu a avut relații proaste și cu ceilalți șefi de serviciu". Nereguli la personalul Trezoreriei Cel mai recent exemplu al acestor practici s-a petrecut în luna ianuarie 2005. Așa cum relevă protestatarii, fostul director Inclezan a recurs la unele metode neortodoxe, pentru a face loc unei terțe persoane, întro funcție superioară râvnită datorită amplitudinii atribuțiilor acesteia. "Pentru a-i face post liber directoarei Trezoreriei, domnul Petre Inclenzan și doamna Elena Bara au anunțat-o pur și simplu pe cea care ocupa legal această funcție că trebuie să lase locul liber". Exdirectorul Inclezan parează o și în acest caz: "Am eliberatpe fosta șefă de la Trezorerie, doamna Cinteză, pentru că nu mai corespundea din punct de vedere profesional. Doamna Cinteză a lipsit de la serviciu mai mult de un an de zile, SEAT Ibiza All Inclusive. Gândește-te mai bine la culoare.. datorită unei situații familiale speciale, pe care am înțeles-o până la un anume punct. Inițial, ea fusese șefă la Serviciul de Percepție Rurală Sibiu. Intre timp, acest serviciu s-a desființat și am mutat-o la Serviciul de Control al Trezoreriei Locale, în funcția de casier fiscal". Politică cu iz de Finanțe Aceeași protestatari îl acuză pe Inclenzan că a făcut politica PSD-ului în activitatea de zi cu zi a Finanțelor. "Atunci când i se pune pata, adică îndrăzneai să-l contrazici și nu făceai politica PSD-ului, încerca prin urlete și amenințări diverse să te forțeze să pleci din instituție, iar dacă procedeul nu-i reușea, apela la demitere fără nici o jenă și fără scrupule legate de prevederile legii. Puțini au contestat în justiție decizia luată, iar cei care au făcut-o au obținut hotărâri judecătorești favorabile lor". Petre Inclenzan neagă imixtiunea politicului în activitatea instituției pe care a conduso. "Demiterile nu se mai practică la Direcția de Finanțe de cinci ani încoace. In cazul funcționarilor publici, procedura de demitere este extrem de complicată. Este necesară evaluarea din partea unei comisii de disciplină, a unei instanțe de judecată. PSD nu a avut nici o imixtiune în treburile Direcției de Finanțe, în vara anului 2004, am candidat la Primăria orașului Sibiu, nu ca să fac politica PSD la serviciu. Am ieșit consilier PSD pe locul unu, dar l-am refuzat. Am vrut numai postul de primar. Eu nu am obligat pe nimeni din instituție să intre în PSD, sau să facă politica PSD", conchide fostul director Inclenzan. Salarizare și favoriți Un alt capăt de acuzare al angajaților se referă la neacordarea la timp a salariilor și respectiv la împărțirea preferențială a stimulentelor. "Salariile erau plătite numai atunci când directorul executiv avea chef. Exemplul cel mai elocvent este luna decembrie 2004. Nu se întâmpla același lucru cu propriile salarii și stimulente. Inclezan nu se știa să-și încaseze stimulentele, înainte ca acestea să fie probate de Minister, și nici să încaseze salariul pe zilele sau săptămânile când lipsea de la servici. La împărțirea stimulentelor, unicul criteriu îl constituia simpatia, loialitatea, supușenia și devotamentul față de el. Criteriul muncă și competență profesională nu intra deloc în discuție. Inelezan împărțea favoriților, sau favoritelor, sute de milioane și chiar miliarde din bugetul statului." La auzul acestor vorbe, Petre Inclezan își râde în barbă. "Eu eram primul pe statul de plată a instituției, nu am "Cei 18 semnatari ai documentului către PNA, s-au declarat în mod fățiș nemulțumiți pentru faptul că nu am încredere în cunoștințele lor și s-au semnat pe această petiție. Unii răuvoitori din instituție, au preluat aceste semnături și le-au atașat reclamației către PNR. In prezent procesul se desfășoară la Alba Iulia. Procurorii de aici și-au dat seama că au de aface cu un fals în documente oficiale și i-au chemat la audieri pe toți cei 18. Aceștia nu au recunoscut nimic. Aștept să mă cheme și pe mine pentru clarificări" Petre Inclezan, fost director executiv al Direcției de Finanțe Sibiu. Complot la 29 martie. Petre Inclezan și-a dat obștescul sfârșit din funcția de director • I III al Direcției Generale a Finanțelor Publice Sibiu. Semnele acestei demisii cu cântec au fost prefigurate în cadrul unui document aflat în posesia ZIARULUI de Sibiu, în care sunt dezvăluite date incriminatorii cu privire la activitatea lui Inclezan în funcția de boss al Fiscului sibian. Abuzuri în funcție, nereguli financiare și aservirea politicii Direcției de Finanțe către interesele PSD sunt numai câteva din capetele de acuzare la adresa lui Petre Inclezan. ... de restul dotărilor ne-am ocupat no. 5 uși, aer condiționat semi-automat, airbag șofer și pasager, geamuri electrice față, radio CD cu MP3, proiectoare ceață, închidere centralizată cu telecomandă. Numai 8.890 euro. Verifică și oferta specială pentru motorizările 1.41/ 75 CP și 1.9 LOI/64 CP. auto emoción PORSIB - Sibiu,sos Alba-lulia nr 59 c, Tel. 0269-22.85.58 ANCHETA Fostul director al Finantelor sibiene, Petre Inclezan, este ținta acuzațiilor propriilor angajați VITROMETAN S.A. glass Industries ,preț CIP (fără TVA) pentru motorizarea 1.21/ 64 CP i ;