Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-08-08 / nr. 164

AMUL. III. Purnalul ese în toate vilele afară de Duminici și serbători mari. Abonamentul se face in Iași la Librăriea Nouă, in ținuturi la Comisioneri, în București la Libretul G.lLoanidi. Prețul ne an este 111 lei - țe 6 luni 60 pentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale „ foiletonul Zimbrului o copoală îndhesă în toată Duminika uni ce împarte Lunea NA MO.SPIDOPVA, IASINI, 7. Avgustu. Astăzi Duminică au urmatu esamenu la Institutul Irigorian în ființa DD lor Miniștri ai țerei, a E. S. Feld-Marșal Leitenantu Contele Paar, a E. S. General-Consul al M. S. Apostolice Baron H. Tecza, a DD. Merispi ai Kmtponiei Sf. Spirdon, a corpului doctoral și a unui însemnătoriu număru de privitori. Elevele în N. de 15 examinate de DD. Doctorul și Profesor A. Fătu au respunsu cu nimerire și pe înțelesu la întrebările ce li s'au făcutu. Sărbarea această națională s'au închietu prin o cuvăntare, pre care noi in Foiletoni o vom publica, rostită tot de DD. Doctorul A. Fătu, asupra băliea E. S. Domnul Ministrul din Lăuntru Logof, Stefan Catargi, au arătatu deplina sulțemire pentru propășirea făcută, regula și administrarea aleasă ce se ține în acestu Institutu, vădindu tot odată intenția sa că se va face fidelul interpretu lăngă D. S. Princepele Domnitoriu pentru toate frumoasele rezultate ce s'au văzutu la această ocazie. Deus care toți DD. asistenți au bine voitu a vizita secțiile Institutului, de unde au eșuu deplinu mulțămiți, bine-cuvăntăndu pre Strălucitul Fundatoru al unei așa Ionstituții filantrope. Avemu a mărturisi că pe lăngă silințele puse de amploiații acestui Institutu spre a respunde el la scopul înființărei case trebue a ce socoti activitatea, stăruința și buna na etape ale Inspectorului acestui Institutu DD. Doctor și Profesoru A. Fătu, care la înflorirea cu toată căldura contribue unui așa Așăzămăntu de mare însemnătate pentru seclul femsescu. Astăzi pe la trei care au urmatu unu focu pe Podul Lungu provenitu din nebagarea de seamă a unui jidovu ce se dusese în beciu cu luminarea aprinsă spre a videa niște păcură, care aprinzinduse cu mare iuială au mistuitu pe jidovu, iară pe unu băetanu greu în parte s'au dusu la Spitalu. La această nenorocită tămplare, s'au slăbitu cățiva pompieri resturnați din trăsura lor în fuga mare. Grabnicul agiutoriu datu de cătră pompieri au făcutu ca să nu se prilejiască perderi mari, arzindu numai doue dughenițe, a cărora acoperemăntu de șindilă era baiasca. La plica părinților Liturghisitori Moldoveni din Sf. Mec. Sfinție sa părintele Neamțu dată cătră Arhimandritul Dionisie Starețul Mac. la 26 Iulie 1855. Subscrișii Dxs. Ieromonahi, mi Ierodiaconi Moldoveni slujitori la acest co: Lăcaș, cu cea Mai adăncă semeniie venim prin acasta a pe tăngul Spințiilor voastre, prea iubitulu și bunulu nostru părinte, despre următoarele: Noi Duhovnici, Preoți și Diaconi Moldoveni, liturghisitori aice, ne găsimu unu număru mai multu de doăzeci, iară în dialectul sloveanu unu număr numai de doi Preoți și doi Diaconi, deci aceștia după cum cunoașteți și Sfin-