Zori Noi, aprilie-iunie 1985 (Anul 38, nr. 11046-11122)

1985-06-30 / nr. 11122

bețTUk. s.n. Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXIX Nr. 11122 duminică 30 iunie 1985 4 pag. 58 Isas# Proletari din toate țările, uniți-va l ONOARE ȘI IMBOLD PENTRU FRUNTAȘII MUNCII Festivitatea de înminare a Steagului roșu și a Diplomei de unitate fruntașă întreprinderii electrice La Casa de cultură a sindicatelor din municipiu s-a desfășurat, ieri, o entuziastă adunare festivă prilejuită de înmînarea colectivului întreprinderii de rețele electrice din Suceava — căreia i s-a conferit recent, prin Decret prezidențial, „Ordinul Muncii“ clasa I, pentru fructuoasele rezultate obținute în anul precedent — a Steagului roșu și Diplomei de unitate fruntașă pe țară. La festivitate au luat parte tovarășul Traian Gîrba, primsecretar al comitetului județean de partid, președintele comitetului executiv al consiliului popular județean, mem pe tară de rețele Suceava ori ai birourilor comitetelor județean și municipal de partid și ai comitetelor executive ale consiliilor populare județean și municipal, ai biroului executiv al consiliului județean al sindicatelor, reprezentanți ai Ministerului Energiei Electrice și ai Centralei industriale de rețele electrice, conducători ai unor întreprinderi de profil din țară și ai unor unități economice sucevene. In prima parte a adunării, tovarășul ing. Ovidiu Mustață, directorul întreprinderii de rețele electrice Suceava, s-a . (Continuare în pagina a II-a) IERI, LA I.R.E. SUCEAVA Punerea în funcțiune a sistemului de teleconducere a instalațiilor electrice La întreprinderea de rețele electrice din Suceava a fost consemnat, ieri, un eveniment cu deosebite semnificații privind ridicarea la un nivel calitativ superior a activității în acest important sector al economiei : punerea în funcțiune, în premieră națională, sistemului de teleconducerea a instalațiilor de transport și distribuție a energiei electrice cu ajutorul calculatorului electronic de proces. La momentul inaugural al intrării în funcțiune a modernelor instalații au luat parte tovarășul Traian Gîrla, primsecretar al comitetului județean de partid, președintele comitetului executiv al consiliului popular județean, membri ai birourilor comitetelor județean și municipal de partid și ai comitetelor executive ale consiliilor populare județean și municipal, reprezentanți ai Ministerului Energiei Electrice, Centralei industriale de rețele electrice și ai unor institute de specialitate din București, conducători ai unor unități de profil din țară, precum (Continuare în pagina a II-a) V TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU a primit pe ministrul echipamentului, pregătiri profesionale și formării cadrelor al Regatului Maroc Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit, sîmbătă, pe Mohamed Kabbaj, ministrul echipamentului, pregătirii profesionale și formării cadrelor al Regatului Maroc, conducătorul delegației marocane la lucrările sesiunii Comisiei interguvernamentale româno-marocane de cooperare economică și tehnică, ale cărei lucrări s-au desfășurat la București. In cadrul întrevederii, desfășurată într-o atmosferă cordială, prietenească, a fost relevat cursul pozitiv al relațiilor dintre România și Maroc, care se dezvoltă în deplină concordanță cu hotărîrile și înțelegerile convenite la nivel înalt; în același timp, a fost exprimată dorința de a extinde aceste raporturi pe plan politic, economic, tehnico-științific și în alte domenii de activitate, spre binele și în folosul celor două țări și popoare, al cauzei păcii, securității și înțelegerii între națiuni. In acest context, a fost evidențiat rolul ce revine Comisiei interguvernamentale româno-marocane în stabilirea unor noi căi și modalități de lărgire a cooperării bilaterale în diverse sfere de activitate, pentru valorificarea mai deplină a posibilităților de conlucrare pe care le oferă economiile României și Marocului. Au fost abordate, de asemenea, unele probleme ale situației politice mondiale actuale. PARTIDUL, CENTRUL VITAL AL SOCIETĂȚII NOASTRE Partidul Comunist Român — centrul vital al societății, organizatorul și conducătorul întregii opere de făurire a socialismului în România — reprezintă, la aniversarea a două decenii de la istoricul său Congres al IX ___ lea, o vatoare mobilirealitate, căreia fiecare zi, fiecare succes Ia munca poporului, în viața patriei îi aduce noi confirmări, îi sporește, îi îmbogățește argumentele. Totodată, imensa și neîncetata creștere a prestigiului partidului în societatea noastră, identificarea tot mai profundă a obiectivelor luptei sale revoluționare cu aspirațiile întregului popor, ca urmare a activității neobosite, fertile desfășurate sub conducerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru fundamentarea științifică a drumului său creator, a practicii construcției socialiste în România, situează dobindirea de către partid a calității de centru vital al societății noastre în rîndul marilor victorii cu care „Epoca Nicolae Ceaușescu“ a devenit o parte esențială — cea mai plină de înfăptuiri, de spectaculoase transformări cu oamenii, prin oameni, pentru binele fericirea oameșinilor lenarei — a miistorii a neamului nostru, o victorie de anvergură, cu adînci semnificații „ " pentru înțelegerea viitorului, pentru edificarea lui și căreia — cu certitudine — acest viitor îi va conferi noi temeiuri și curajoase deschideri. Iată cîteva opinii în sensul celor afirmate pînă aici : DUMITRU CIMPAN, șeful secției comitetului organizatoricea județean de partid : „Afirmarea și manifestarea rolului conducător al partidului nostru comunist, rezultat necesar și esențial al unor complexe determinări sociale și politice, reprezintă o caracteristică definitorie a istoriei contemporane a României. Calitatea partidului de forță politică conducătoare a națiunii noastre este rodul unui îndelungat și complex proces istoric. Prin linia sa programatică aflată în deplină concordanță cu necesitățile și cerințele fundamentale ale societății, prin vasta sa activitate, partidul s-a impus ca forța cea mai dinamică și consecvent revoluționară, și-a cîștigat încrederea, stima și adeziunea tuturor oamenilor muncii, devenind exponentul idealurilor maselor largi populare, ale națiunii noastre. In anii care au trecut de la Congresul al IX-lea al P.C.R., cu aportul hotărîtor al tovarășului Nicolae Ceaușescu, s-a edificat o strălucită concepție privind locul și menirea partidului în societatea noastră, modalitățile de exercitare a rolului său de forță politică conducătoare, de centru vital al întregii națiuni, de la care emană gîndirea cutezătoare menită să asigure transformarea revoluționară a societății. "Succesele istorice dobîndite în această perioadă, prefacerile adinei în toate domeniile sînt nemijlocit legate de modul nou, revoluționar în care partidul a exercitat rolul și răspunderile sale în societate, de concepția superioară care a călăuzit însăși opera de edificare a noii societăți. Astăzi, cînd Partidul Comunist Român numără aproape 3.500.000 de membri și a cunoscut esențiale transformări calitative în înfăptuirea misiunii sale istorice, el nu mai poate fi considerat numai o avangardă clasei muncitoare, ci a devenit un adevărat partid de masă, exponent fidel și autorizat al intereselorului popor, integrat întreorganic în viața societății românești. Iată de ce puteim spune că partidul nostru comunist îndeplinește rolul de centru vital al întregului nostru sistem social, avînd (Continuare în pagina a IlI-a) GÎNDIRE ȘI ACȚIUNE REVOLUȚIONARĂ, CONTRIBUȚIE DE CEA MAI ÎNALTA VALOARE Sărbătorită în fiecare an ca o tradiție dragă tuturor, „Ziua învățătorului“, mărturie a deosebitei prețuiri de care se bucură oamenii școlii în timpul nostru socialist, se încarcă, acum, cu înaltele semnificații pe care le imprimă întregii vieți a patriei aniversarea celor 20 de ani de la Congresul al IX-lea al partidului. Sub nimbul de strălucite împliniri ale acestei mari aniversări, sărbătoarea slujitorilor școlii — ce se va celebra mîine, 1 iulie — este menită să evoce, și la Suceava, înfăptuirile fără precedent din domeniul învățămîntului, în cele două decenii puternic marcate de personalitatea tovarășului Nicolae Ceaușescu, școala suceveana s-a dezvoltat, diversificat și perfecționat continuu pe linia integrării cu cercetarea și producția, a cuprinderii și pregătirii tot mai temeinice a tinerelor generații. In ultimii 20 de ani de istorie nouă, socialistă, s-au realizat atît spatii și dotări care au asigurat condiții pentru modernizarea învățămîntului județului, cît și schimbări structurale și încetriri de conținut ce s-au racordat mai bine la specificul și necesarul de cadre ale economiei zonei noastre, precum și o vizibilă schimbare Prof. GH. GAFENCU inspector general al Inspectoratului școlar județean (Continuare în pagina a II-a) „ZIUA ÎNVĂȚĂTORULUI“ în avanposturile edificării omului nou