Adevěrul, iulie 1911 (Anul 24, nr. 7831-7860)

1911-07-22 / nr. 7852

Vineri 22 iunie 1911 Chestia tramvaiului comunal sesiunea contra Primăriei . Delegațiunea consiliului de administrație al societății comunale de tramvaie a decis ca societatea să intenteze contra ministerului de interne și a primăriei Capitalei, două acțiuni în justiție : prima în contra acestor două autorități, pentru că pe cale administrativă se amestecă în afacerile unei societăți particulare și mai ales pentru că a împiedicat continuarea lucrărilor, iar a doua în contra primăriei ca asociată trăgînd-o pe aceasta la răspundere civilă, fiindcă pe de-o parte a cerut să i se rezerve subscrierea jumătății din noua emisiune de 3 milioane, iar pe de alta nu a făcut vărsămintele la care s’a obligat. * Erí după amiază d. director al societăței, A. Bădescu, împreună cu d. avocat C. Danielopol, raui din directorii Băncii Naționale, s’au prezintat primului președinte al tribunalului Ilfov, Căruia i-au prezintat cele două acțiuni. t Am publicat empetițiunea prin care se deschide acțiune contra ministerului de interne. Iată acum textul celei de a doua acțiuni prin care se deschide proces Primăriei: Domnule președinte. Cu ocaziunea emisiunea doua a acțiunilor societății comunale a tramvaielor București, care sporește capitalul social de la 3.000.000 lei la 6.000.000 lei, comuna București a cerut și i s'a admis ca să subscrie pentru jumătate din acest capital, deși acoperirea emisiunii se făcuse de societarii existenți. Venind epoca fixată de consiliul de administrație al societătii pentru efectuarea varsamintelor, comuna cu toate publicațiunile făcute prin presă, cu toate că a fost deosebit invitată, a refuzat a face aceste vărsăminte pentru care și-a luat obligațiune specială. Faptul comunei de a lua pe de-o parte acțiuni de la subscriitori, iar pe de altă parte de a refuza plata acțiunilor subscrise, dovedește reaua sa credință. In fața acestor împrejurări subsemnații, în numele societății comunale a tramvaielor București și în baza art. 84 cod comercial, combinat cu art. 1504 cod civil, chemăm în judecată primăria com. București prin reprezentantul său legal, în calitate de asociată, pentru a se vedea condamnată: 1) La suma de lei 1.500.000 din cari, suma de 225.000 lei primul vărsămînt cu dobînda de la 28 Mai 1911 pînă la achitare. Suma de 225.000 lei, al doilea vărsămînt cu dobînda de la 10 Iulie 1911 pînă la achitare. Iar restul de 1.00000 lei la epocile, ce consiliul de administrație va fixa pentru vărsămintele viitoare, cu dobînda de la epocii la cari vor trebui plătite aceste sume. 2) S-a daune interese pe cari societatea își propune a le fixa la înfățișarea procesului. 3) La cheltuieli de judecată. Comuna se va cita la primărie, în strada I. C. Brătianu, prin reprezentantul său legal și societatea la sediul sau în bulev. Domniței. Alăturăm în copie actele de care ne servim. (Adresele primăriei prin care cere să i se rezerve jumătate din emisiune. N. R.) Petiția aceasta poartă aceleași semnături ca și precedenta. Procesul provocat de această a doua acțiune se va judeca de secția comercială. Termenul de judecată a și fost sorocit pentru ziua de 26 Septembrie. H. Ultime Informatiun In urma atitudinii a luat-o suțt dn stil desființată solisi' și comună, cietate comunală de tramwage, ni se afirmă ca guvernul a decis să grăbească luarea măsurilor pregătitoare, necesare exploatărei in regie a nouilor linii de tramwaye. Așa, din sorginte guvernamentala, ni s a declarat, că se va dispune alcătuirea statutului personalului administrației tramwayelor comunale, după modelul statutului funcționarilor de la poșta și telegraf. In ce privește, însă, posturile de director și subdirector al notitet administration, se va prezintă parlamentului un procct de lege, prin care se va stabili ca numirile în aceste posturi se vor face prin contract și pe un anume număr de ani. In acelaș timp, un regulament special va indica condițiunile de numire a personalului tehnic, care va trebui recrutat, in mod obligatoriu, din studiile personalului tehnic al statului. Aceste ar fi, după așanumere culese din sursă autorizată, ultimele intențiuni ae guvernului In chestiunea travatelor comunale. Ni se afirmă că, guvernul pregătește o nouă surpriză Dinastiei „Omului dela Halești". " E vorba de societatea Govore-Călimănești, unde oamenii Dinastiei și în special â. dr. Botescu înțeleg să meargă cu îndrăzneala așa de departe, încet refuză să achite chiar taxele cortonare, sub pretextul ridicol că această societate ar fi fost scutită de orice impozit către stat, pe termen de zece tani. Cum taxele acelea privesc spectacolele particulare care se dau la Govora, asupra cărora comuna e în dreptul său legal de a percepe taxele comunale, guvernul va profita de acest prilej pentru a tăia din grarele caracatiței brătieniste și la această societate. Asupra măsurilor cari se vor lila, nu a transpirat încă nimic. Din anturajul apropiat al ministrului de interne ni s'a afirmat că d. Marghiloman s'ar fi oprit la următoarea soluțiune în conflictul de la eforia așezămintelor Madona- Dudu din Craiova: Cei doi efori ai așezămintelor, can au încheiat cunoscutul contract în contra vederilor guvernului în chestiunea erendărei bunurilor de mină moartă, vor demisiona. In aceaș timp, contractul în chestiune va fi reziliat. La sfîrșitul vacanței acesteia se va face o mișcare printre prefecți. După cit Știm, această mișcare va cuprinde și prefectura județului Tulcea, în fruntea căreia se găsește azi d. Petre Sfetescu. Se pare că d. Vintilă Brătianu a fost convins, în cele din urmă să publice lista complectă a acționarilor societăței comunale de tramway. Aceasta d.sa o va face, probabil, în scopul de a arăta că cel mai mare acționar este d. Ghica-Gemănești, șeful conservatorilor guvernamentali din Bacău. Ceia ce însă ezită d. Vintilă Brătianu este să dea ochi cu acționarii, de teama unor violente discuțiuni cari probabil că nu vor putea fi evitate. Ministerul de industrie și comerț a luat decla idea de a se face, de către direcția minelor și carierelor, o socoteală amănunțită de est s’a cheltuit cu stațiunile balneare ale Statului și de venitul pe care ele mai produs. Aceasta pe tot timpul de cînd aceste stațiuni balneare se află în proprietatea statului. Deriziunea aceasta este pusă în legătură cu modul de constituire a societăței Govora Gălimănești, de către dinastia Brătianu, societate după urma căreia statului va reveni anul acesta un beneficiu de vre-o 30—40 mii de lei, pe cînd înainte statul avea un beneficiu de peste 200.000 lei anual din exploatarea celor două stațiuni. Și în această societate ca și în aceia a tramvaielor comunale, statul a adus cel mai mare aport social. Iar la împărțirea beneficiilor a fost pus pe planul al doilea. € ultima ag. IV-a Pentru ajutarea imindaților din Moldova. Finanțe și comerț Astă,seară, la orele & și jutii,tute. va avea loc, în casele, d.lui dr. Stache Sterian, din strada Bileasca.Vodă ast a 7-a întrunire de protestare împotriva sentinței sinodale. „Dimineața“ a publicat azi un fapt care arată că autoritățile ungurești de la frontieră lș a bat, pur și simplu joc de noi și de scrile noastre. Un român, din Bucovina a fost judecat și condamnat „a la minut“, de către autoritățile ungurești pentru un delict săvîrșit de dînsul în Romînia. Faptul este culminant. D. ministru de externe a fost pus în cunoștință de cele petrecute și se impune ca guvernul să nu rămîie nepăsător. Cercul central, comercial și industrial din București va ține adunare generală extraordinară. Vineri 22 Iulie, ora 3 după amiază în saloanele cercului strada Izvor No. 14. La ordinea zilei sfcit următoarele chestiuni: 1) Gestiunea Monopolului Cîrciumilor și în special soarta negustorilor de vin și bere. 2) Repauzul Duminical. 3) înființarea cit mai curînd a băncii Cercului pentru sprijinul membrilor. D. C. J. Băicoianu a cumpărat de la NOUL AUTOGARAJ BRUCKNER din București, strada Corăbiei No. 2, un automobil PIPE de 18-24 HP., cu caroserie dublu-faeton torpedo. Duminică, 25 Iulie cereul, ora 10 dimineața, se va face la Cislă, județul Buzău, inaugurarea monumentului Independenței, unul dintre cele mai frumoase și mai mari monumente din țară. Printre ultimele modele de rochi vieneze se găsește o toaletă din prima jumătate a secolului al XIX-lea, confecționată din grenadină vărgată, albă reseda, și cu fișa datul, foarte frumoasă și elegantă. Ilustrația acestei toalete se poate vedea în Revista Model No. 14. Prin punctul de frontieră Burdujeni au eșit erî din țară d-ni. C. Nacu, I. Burada, magistrat și Eugen Bonachi, prim-procurror. Bonachi, prim-procuror. Prefectura poliției Capitalei a trimis circumscripțiilor un ordin circular prin care le pune în vedere să aibă cea mai mare grijă în ceea ce privește curățenia și higiena localurilor. ---------------------------Prințul Ferdinand la Berii SINAIA, 21 iulie. — Principele Ferdinand a Romîniei însoțit de adutantul sau a plecat astăzi la Berlin eșind din țară pe la Burdujenî. Din Sinaia trenul regal a plecat la ora 8.10 a. m. iar de la Ploiești vagonul regal în care călătorește prințul a fost adăugat trenului expres Berlin. ---------- *■--------Mișcarea de la Lucrările Publice la serviciile pendante de ministerul lucrărilor publice sa făcut următoarea mișcare: D. inginer Octavian Popp ciclu școala politehnică din Viena și șef de secție clasa II în C. J. K. se admite în cadrul ordinar tehnic cu gradul de inginer stagiar. D. inginer ordinar cl. I Gheorghiu Cleamte sub-șef de secție el. I în C. F. R. este numit sub-administrator al docurilor Galați,—pendinte de direcția generală a porturilor și căilor de comunicație pe apă. D. inginer ordinar clasa III Mihail C. Drăgănescu se trece în cadrul de disponibilitate al corpului tehnic pe ziua de 19 Iulie c. cînd a demisionat dela ministerul de domenii D. inginer ordinar clasa II Tănăsoiu V. din corpul tehhnic se numește pe 1 August ca ingineratașat clasa II la serviciul comercial din C. F. R. D. I. C. Fințescu absolvent al școalei de conductori, se admite in corpul tehhnic, ca ing. ordinar, numindu-se conductor cl. III. D-nil Pop Octavianu, Tăzlăuanu I. L., Carmen I. L., șefi de secție în C. F. R., sunt încadrați pe 10 iulie c. ca șefi de secție cl. II. D. Tiboiu Al. maestru de atelier în ad-orația C. F. R. se încadrează ca maestru cl. I. D. Delamaza Angeli inginer la serviciul reconstrucției și consolidarea podurilor din C. F. R., se numește subșef de secție la serviciul întreținere. D. conductor clasa Ti Nicolae Sfera, aflat în cadrul de disponibilitate al corpului tehnic, se recheamă în activitate (cadrul ordinar). D. Protopopescu Grigore N. sub șef de secție clasa 5-a în C. F. R. se înaintează la clasa 4-a. D. inginer, șef clasa II Stegopol Dionisie se înaintează pe 1 Aug. c. inspector principal clasa II în serviciul întreținere! din C. F. R. D-nnu Chirculescu Gh. șef de depozit clasa I și Petrovici ”, șef de depozit cl. II în c. f. r. se înnaintează, primul, la șef de depozit principal cl. 4-a și al doilea, la șef de depozit cl. I. în același atl.ție. D-nil Nichiforici T. G., Martinescu I. G., impiegați de mișcare în c. f. r. se încadrează ca impiegați cl. II, D-nil Martin I., șef de depozit cl. II. Stănescu D., Istrăteanu N., I. Alexandru, șefi de depozit cl. III. Stămbuleanu D. impiegat de birou cl. II. Teodorescu V. N. și Măldărescu Gh. impiegați de birou cl. I sînt încadrați pe ziua de 1 August c. îmi posturile ce ocup. Mari furturi de cherestea în gara Obor Astă noapte, pe la orele 2, inspectorul de poliție Dumitrescu și comisarul Ciornei, șeful circumscripției a 20-a au făcut o importantă captură.. Au reușit să aresteze pe autorii unor mari furturi de lemmre și cherestea, din gara Ola. De multă vreme se observase că din vagoanele de cherestea și lemne, ce veneau în gara. Obor, pentru negustorii din șoseaua Pantelimon și din șoseaua Mihaiu-Bravu, lipseau însemnate cantități de marfă. Furturile nu puteau fi savîrșite decit cu complicitatea gardienilor din acea gară. Astă-noapte au fost arestați paznicii :Ionescu Constantin, Gănescu Pavel și Nicoară Constantin. Alți două indivizi, caii fuseseră surprinși asupra furtului, au putut să se facă nevăzuți. Poliția are indicii că și un negustor din șoseaua Pantelimon ar fi complicele hoților. Cercetările se urmează cu activitate. ----—— Dric- 1 ——s’ 3 . Cina se face înmormîntarea lui Take Protopopescu Cu privire la inmormîntarea rămășițelor pămmtești ale regretatului Take, Protopopescu, s’au luat pînă cum următoarele dispozițiuni : Corpul defunctului va fi pornit astăzi de la Lausanne și va ajunge în București peste 4—5 zile. Inmormîntarea se va face probabil Miercuri sau Joi. La Lausanne n’a plecat nici unul din fiii defunctului întrucit Take Protopopescu plecase la Lausanne insotit de soția sa și de fini cel mai mic. Take Protopopescu suferea de cancer la stomac și în ultimele săptămîni cancerul se transmisese și la ficat. Corpul lui Take Protopopescu va fi depus în cavoul familiei, la cimitiul Bellu. — ■ [UNK] Cum e vremea Joi, 21 Iulie în țară. — Presiunea coborâtă din Rusia a făcut ca în partea de sus a țării, mai cu seamă în districtele Botoșani și Dorohoi. Să plouă mult, dînd cantități de apă de peste 20 și chiar 30 mm., iar în cea de jos, pe malul Dunărei să sufle vînt tare de la NV și SW. La munte și în nordul extrem al țarei timp rece, temperaturile maxime fiind cuprinse între 16 Orade la Sinaia și 20 grade la Iliriau, iar în celelalte părți între 25 grade în mai multe localitățî și 30 grade la Calafat și Perieț. Presiunea atmosferică s’a mai coborît puțin, fiind în mijlociu către 759 mm. A plouat Miercuri la Adamurnita 33 mm. Dorohoi 28, Botosani 17, Hirlau 21, Fălticeni 21, Tur.-Neamț 14. Piatra-N. 15. Tg.. Frumos 7. Iași 12. PamfC 5. Brăila 1. Ploești 3. Cîmniim 0. Sinaia 8. Rucăr 13. Giurgiu 1. T.Măgurele 1. Miercuri, 20 Iulie Im Europa. — In toată jumătatea continentului de la est din ■Pusia pînă în peninsula Iberică predomină presiunea înaltă, peste 765 mm, fiind mai midiîn nordul A Asiei (Petersa,rg 771.8) și în golful Gasconiei (Biaritz 769.3); presiunea cea mai coborîtă sub 760 mm. se menține în partea de Sus a Romîniei și în sudul Rusiei, unde a mai plouat. Ploi parțiale au fost și în cîteva localități isolate de pe continent. Temperatura în creștere mai pm,1 utindem. Procesul adeferentat Sofronie Craioveanu Chestia polițelor false Azi a venit înaintea tribunalului de comerț, procesul dintre d. Campert și arhiereul Sofronie Craioveanu. Se știe că acesta avînd de încasat două polițe a cite 10.000 lei, d. Campert le-a declarat în fals, dînd ca autor al falsului pe arhiereul Sofronie. In ședința de azi arhiereul Sofronie avea să declare dacă înțelege a se mai servi de arcele poliți sau nu. Arhiereul a declarat că polițele sunt scrise și subscrise de către d. Campert și aduce ca dovadă o scrisoare a acestuia. D. Campert declară din nou că polițele sunt falsificate de către arhiereul Sofronie și cere ca afacerea să fie înaintată parchetului. D. Campert a fost reprezentat prin d. avocat Ștefan Mihaescu, iar arhiereul prin d. avocat Ursulescu. Vi Tribunalul, după o scurtă deliberare, nu admite inscripția în fals, însă decide numirea unui expert care să verifice dacă semnătura de pe cele două porțți este falsă sau nu. Procesul a fost amintit la 28 August. ____ s!e ia oonsüfuS technic superior S’a supus sure aprobarea în ședința de inline, 22 mile c. a consiliului tehnic superior — următoarele chestiuni: 1) Proaetul construcțiunei Palatului coWnunal din Constanța în valoare de 584076,44 lei. 2) Proectul pentru repararea unui bazin filtrant de la Bîcu-Arcuda, în valoare de 197900 lei. Consiliul de miniștri în ședința ee la 18 iulie c. a încuviințat oferta casei „Sulzer Freres“ din Winterthur și autoriză ministerul lucrărilor publice să contracteze cu numita cassa furnizarea motorului de 180 cai putere cu compensor In valoare de 59992 lei necesar remorcherului portului Constanța. Orichetele de contrabandă Tribunalul Covurlux s. I, a judecat, la 19 ale curentei, apelul făcut de Mihai Stratilat, contra procesului verbal de contrabandă, dresat de agenții regiei din Galați, pentru faptul că s’a găsit asupra numituiui o brichetă pentru aprins țigării și prin care numitul era condamnat la 1000 lei amendă. Cum numitul era insolvabil a fost arestat. Se știe că chestia brichetelor a mai fost discutată și de înalta Curte de Casație, înaintea Tribunalului, d. avocat C. G. Popescu, din Galați, a susținut că art. 2 din legea monop tutunurilor nu se poate aipîica brichetelor, cari nu sînt compuse din substanțe chimice. Tribunalul admițînd acest mod de a vedea, a admis apelul contravenientului și a anulat procesul verbal de contrabandă dispunînd punerea, imediată în libertate a contravenientului. Scandalul din Camara Ungara UN DEPUTAT PĂLMUIT Budapesta, 21 Iulie. — Im ședința de azi a Camerei opoziția a permis continuarea dezbaterilor proectului miliar, după ce a cerut însă votarea nominal asupra petițiunilor amînate pentru mine, spre a asigura obstrucția tehnică pentru tot timpul ședinței de mîine. Opoziția a retras cererile de concedii prezentate azi. Primul orator a fost Bernat care a precizat punctul de vedere al partidului independent față de reforma militară. A luat apoi cuvântul deputatul Okolissanyi pentru proectul de lege. Ukolicsunyi care făcea parte din partidul independent și lua parte activă la dezbaterile obstrucției își pregătește acum intrarea în partidul muncei. El e primit cu strigăte de „renegat“ din partea opoziției, care prin conținut întreruperi îl împiedică a vorbi. La produce apoi un scandal fără pereche în analele Camerei ungare. Deputatul Nicolaus Pozsgay, care în timpul dbstrucțiunei sub Tisza devenise celebru prin faptul ca în timpul discursului lui Ștefan Tisza a scuipat in mijlocul să le îl întrerupe acum pe Okolicsanyi. D-rul Pali din partidul mancei, în mijlocul rarităței generale, strigă lui Pozsgay: Cere o scuipătoare! Pozsgay îi răspunde: Iți voi da în cap cu ea! D-rul Pali, peste măsură agitat, se repede la el strigîndu-î „Mișelie ordinară“ și ii aplică o palmă. Poszgay făcînd o mișcare pentru a se apăra, d-lui Pali îi dădu cîteva lovituri în piept. Președintele fu silit să suspende ședința. isin culoare agitația mai continuă multă vreme. Un incident s’a produs între questorul Camerei, deputatul Angyal, și ziariști cari cerîrnd informațiunî asupra celor petrecute au fost respinși în mod violent de către questor. La redeschiderea ședinței președintele, după ce își exprimă regretul asupra celor petrecute, propune, în mijlocul aprobărilor unanime, aducerea celor doi deputați in iata comisiunei de imunitate. Scandalul de azi a provocat o vic apitatie in toate cercurile. E probabil că afacerea va avea ca urmare ieșire pe teren. DIN CAMERA LORZILOR Londra, 21 Iulie — In Camera lorzilor, lordul Landedowne a declarat că lordul Curzon va propune în ședința de la 8 curent un vot de neîncredere pentru guvern. Partizanii 'cabinetului 'liberal cred că legea veto va 'trece fără ca să se mai creeze patri nou. Ei socotesc că propunerile aceste' de voturi de neîncredere sunt cele din urma m manifesta fi uní 'aie opozit pe GREVA DIN PETERSBURG Petersburg, 21 iulie. — Greva lucrătorilor din port mai continuă. Sunt 12.000 de muncitori în grevă. ------------------- Conflictul dintre Turcia și Iomen Egun — Temere de complicații — Constantinopol, 21 iulie. — In vreme ce domină nota optimistă la ministerul de externe, ziarul ,,Tanii" consideră situația ca foarte gravă și zice că totul depinde de atitudinea ce o va lua de acum înainte Muntenegrul. Ziarul speră că regele Nicolae va recunoaște care este adevăratul interes al Muntenegrulu. și va înlătura pericolele ce amenință. Apoi, ca răsplată, va primi avantagiile ce le dorește.."tarul ,,Tanin" face prin aceasta aluziune la avantagiile pe care le cere Muntenegrul pentru navigația, pe lacul Scutari și pe fluviul Bojana precum, și linia Scutări-Antivari. Cercurile bine informate ale ministerului de externe relevă că negocierile în această privință au început, înainte de chestia mâțișorilor și au continuat independent de această chestiune .Cercurile Forței declară că rectificarea cursului fluviului Bojana a fost hotărîtă deoarece Poarta va trage în primul rând profit din această lucrare.Jarul „Tanin" află în ultima oră că Munntenegrul a recunoscut importanța avertismentelor'ce i s'am dat. Ziarul declară, pe baza unor informațiuni sigure, că "mâțișorii se vor înapoia la căminele lor in 4—5 zile. * Ministerul de externe desminte știrea cum că Muntenegrul va primi o indemnitate în bani pentru întreținerea mâțișorilor. ASASINATUL DIN PETERSBURG __ Simferopol, 21 Iulie. — D. Skopiticky, ajutor al procurorului imperial pe lingă tribunalul din Petersburg a fost asasinat în tren lângă stația Bykovo. TURBURARI LA LISABONA Lisabona, 21 iulie.— O violentă manifestațiune a avut loc în fața Parlamentului. Mulțimea a insultat guvernul și pe deputați. Trupele au restabilit liniștea. EVENIMENTELE DIN HAITI — Președintele părăsește repatica.— Escorta atacată de mulțime — Pars au Prince, —Președintele Simon ca familia sa a părăsit Haiti. In momentul ambarcărei, escorta a fost atacată de mulțime: cinci persoane au fost ucise și șease rănite. ZIARIȘTI ENGLEZI EXPULZAȚI DIN AGADIR Londra, 21 Iulie. — Agenția Reuter află că corespondentul ziarului englez „Daily Express“ și un alt supus britanic au fost expulzați din Agadir de către autoritățile șerifiane Motivele aceste! măsuri sunt necunoscute pînă acum. Corespondentul ziarului „Daily Express“ din Tanger a declarat Sfinßa ADEVARUI* Bani sticla de tip Istm si jumătate ferels fe Bernik Cea mai renumită și cea mai eftină apă minerală din lume "• 1. cm DE VMZIkRE PRETUTINDENI Ferip vă de Gori în afaceri și Ape Minerale Artificiale depre?en»pnt general pt. România : MAX ® WILHELM STEINHART,- București, Str. Zborului, »a«»»«»««mmmmmmmmm — MĂRGĂRITARUL MAREI NEGRE Noul Cazino Municipal , sub Direcțiunea: A. P. HEITZ & Comp. SERBĂRI de ziua și de noapte. Ilu. minații'ni, Artificii. Regi L - Concurs de înot. Curse de bărci-automobile: Serbări — Sportive — T SI EATRU sub direcțiunea d-lid AL: DAV în Comedii.— Operă.— Operetă. — Dansuri — Kermese—Cavalcade; Cortegiul I istorice; Bataille de Fleurs; Concarvu. “ de scrimă, Lawn-Tennis, etc. Mare 'Here Particular DISTRACTÎMNÎUF. CAZINO-urilor ° din Franța Restaurant da prana ordine Café de Paris din București DEJUN Lei 3 ț împreună ram t? „ 4 /" cu vin. Concerte Clasice.- Baluri.-Cotilion.-Baluri de Copii.-Serbări Ami sfire | Is Restaurant Orchestra: Hocheige admig | Cazinoul din Constanța este o podoabă de arhitectură națională, cu o terasă tmcmdă pe largul maret. — Cel mai superb local din țară. Direcțiunea, cu competenta-i cunoscuții, își va da toată osteneala de a face din acest Cazino un stabiliment pe primul rang, care să poată rivaliza cu toate Cazino-urile din Europa. Orice informațiuni se vor cere la Biuroni de Streini a Cazino-ului din Constanța f§ ^esk I—I mmmmm mm msmsmmmm ®. -HotoarslinssBBI H ILLE 6. «• t iPITHT I ueie mai precise Oeis mm simple E?ele mai solide Cele mai esonomice Referințele cele mai bune din toate părțile țărei Repr. Gen : Societate pentru Fabricațiunea de Filașini NICHOLÄON4" SuGurașîî, Str. Constsnei H — Siscursale , Erăîss și Constanța că comandantul crucișătorului german ,Berlin“ a vrut să intervină în favoarea celor expulzați, dar acești din urmă au refuzat.sssün casier tip! — Furtul de la „Navigația austriacă“ din Cernavodă — CERNAVODA, 20 iulie.— Casierul de la „Navigația austriacă“, anume Scurte, luind din causa agenției două sute de lei,a plecat la Constanța, unde, voind să se îmbarce pentru Constantinopol, a fost arestat și adus în localitate. Se zice că numitul a pierdut banii la ruleta de la cazinul din Constanța și, de rușine, a voit să plece. Vaian întrunirea lucrtorilor metalurgiști PLOEȘTI, 21 iulie. — lucrătorii metalurgiști din localitate s’au întrunit aseară la cultul lor din calea Cîmpinei pentru a protesta împotriva unor măsuri arbitrare luate de patronii lor, măsuri cari lovesc în interesele lor. Au luat cuvîntul d-ni C. C. Maltesen, Hie Mite și Petre Bogdan. Vorbitorii au arătat suferințele muncitorilor metalurgiști. Modul lor de trai care pe zi ce trece devine tot mai deplorabil, criticînd vehement acțiunea patronilor și îndemnând lucrătorii să ducă lupta pînă la sfîrșit. Întrunirea a luat sfîrșit la orele 10 jum. I DECJESTEA Direcțiunea STR *USS HUSIK-HAIsXI OÜIQHOL NOÎIW AIS In onoarea unor profesoare turcoaice Eri au sosit un grup de tinere profesoare din Constantinopole pentru a vizita diferitele noastre instituțiuni culturale. In onoarea acestor d-șoare s’a aranjat pentru mîine Vineri 22 cor. o reprezentație de gală la cinematograful Național din str. Academiei. Se va proiecta printre altele și groaznicul incendiu din Constantinopol. La această reprezentație va mai azista și un mare număr de profesori și profesoare române, precum și reprezentanții autorităților. REGINA ACELOR MINERALE Apa de Vichy trebuia s'ajungă în orice caz în fruntea apelor minerale; la alegere, prin calitățile incomparabile ale izvoarelor sale: Célestins, Hôpital, Grande Gliise; la vechime, fiindcă d-na de Sévigné numea deja aceste izvoare „Nimfe vindecătoare“. In adevăr, sînt vindecătoare pentru gutoși, diabetici și dispeptici. Dar din cauza succeselor lor aceste izvoare sînt deseori imitate, de aceia cînd cerem apă de Vichy trebue să numim și izvorul , Vichy Célestins, Vichy Hopital, Vichy Grande Grille, și să observăm pe gîtul sur’.eî cercul albastru cu VICKY EZAT imprimat ca garanție de autenticitate. Se găsește în sticle mari și mici, la toate restaurantele, magazinele de coloniale, droguerii și farmacii. Singura revistă ® @ ® @ de modă, romînească, % • care rivalizează cu cele mai • frumoase reviste streine, este 9 Revista Modei Parcul Oktellianu V Comp. Mirică Const Grigoriu Reprezentațiunile ce se vor juca de Miercuri 20 până Duminecă 24 , Iulie 19.1 inclusiv: Joii 21 Iulie 1911 Fiii fiii si Vineri 22 Iulie 1911 Husarii la Manevre Sâmbătă 23 Iulie 1911 Vagabonda nemuritor Duminecă 21 Iulie 1911 BRIGAJAZIT Bilețel clama« Conservatorului Serbări de Copii IS JR, AMERICA . Trenul princiar s’a oprit gara Ploești 20 de minute, nute. Dupîi ce s’a întreținut cîteva minute cu persoanele oficiale j prințul și-a continuat călătoria plecînd din Ploești la orele 9.42 dim. — Maestrul Notara cu concursul altor artiști de valoare a jucat aseară pe scena gradinei Grivița, piesa „Evadatul din Ocnă“. Un public ales și foarte numeros a resplătit pe artiști cu lungi aplauze, iar rezultatul material a fost mulțumitor. — Astă noapte poliția localiă a făcut o razie prin mahalalele orașului arestând mai mulți indivizi vagabonzi și 3 prostituate din București cari nu aveau nici un rost și cari adese ori au făcut scandaluri pe la diferite stabilimente publice. ------------*---------Opera Italiană direcția Cav. Castellan ® Joi 21 iulie 1911 * " Debutul celebrei primadone Amalia de Roma TOSCA cu concursul renumitului bariton Oreste Mieli și al iubitului tenor Santarelli. Avis! Cu toate sacrificiile impuse de aceste reprezentațiuni extraordinare, prețurile rămân tot populare. Bilete de la 9 dini la 7 seara la Feder și apoi la cassa gradinei Ambasadori. Vineri: pentru prima oară . OlO CONI3A, mare triumf al baritoriului Harri. Ba la societatea funcționarilor comerciali PLOEȘTI, 21 Iulie. — Aseară la orele 9 funcționarii comerciali din localitate s’au întrunit la sediul sicietăței lor sub președinția d-lui Haralambie Stoianovici vice-președinte al societăței. După ce mai întîi au rezolvat mai multe chestiuni, s’a format corul societate condus de d. Danielescu. S’au executat bucățile următoare : Pe al nostru steag, Floare albă a Primăverei, Rugină de pe răzor și altele care au reușit de minune. In lipsa d.lui I. G. Stăvărescu perședintele societăței care e plecat în concediu nu s’a precizat ziua cînd funcționarii vor face o escursiune la Vălenii de Munte. Diverse PLOEȘTI. 21. Iulie. A. S. R. Principele Ferdinand a trecut azi dimineață cu un tren special către Neam. Grădina GEN 1‘RALA (vis-a vis fie Palatul Poștei și Casa fie Depuneri) — Sâmbătă 23 Iulie 1911 — Prima El are Reprezentația DATA DS Renumita trupă Rară Direcțiunea Drei Slaviansky compusă din 40 persoane, care a repurtat cele mai strălucite succese la curțile Imperiale și Regale din Petersburg, Londra, Berlin, Viena, Sofia, Belgrad etc. etc. Coruri populare Rusești Coruri Religioase BALALAIKA Orchestră națională rusă compusă din — 25 persoane . Dansuri naționale rusești PREȚURI POPULARE; Rezervat 4 lei; Stal I 3 lei; Stal II 2 lei; Intrare 1 leu plus taxa 5 la sută. Biletele la Degen Reclama sufletul comerțului