Agenda Zilei, aprilie 1997 (Anul 2, nr. 75-99)

1997-04-23 / nr. 94

23 aprilie 1997 MAGAZIN vÿenito Mei 15 Luciano Pavarotti a avut un mare succes în Mexic Tenorul italian Luciano Pavarotti a susținut, sâmbătă, un concert în fața a 17 000 de persoane la ruinele mayașe, de la Chichen Itza, Mexic. Pavarotti a stârnit entuziasmul spectatorilor interpretând mai ales bucăți muzicale de Giacomo Puccini. Concertul a fost televizat în peste 120 de țări. Ziarele mexicane nu au fost însă unanime în aprecieri, susținând că din interpretarea celebrului tenor a lipsit emoția. „Un concert bun, dar nu un adevărat spectacol“, se afirmă în ziarul „Reforma“. Concertul s-a încheiat cu aplauze prelungite, după duetul final din „Boema“ pe care Pavarotti l-a interpretat alături de soprana italiană Carla Maria Izzo. Spectatorii au fost, de asemenea, foarte entuziasmați, ascultându-l pe tenorul italian interpretând „Granada“, cântec celebru al cântărețului mexican Agustino Lara. La concert, unde biletele au costat între 50 și 1 500 de dolari, a asistat și președintele mexican Ernesto Zedillo. Anthony Edwards veghează la căpătâiul fiicei sale „Când un bărbat devine tată, realizează pentru prima oară în viață că este în stare să se arunce sub roțile unei mașini, pentru a-și salva copilul“. Cu câteva zile înainte de a se naște fiica sa, Anthony Edwards alias doctorul Mark Greene, din serialul „Spitalul de urgență“ nu se gândea că aceste cuvinte prevestesc o experiență nefericită... , în ultimul timp, colegii săi i sunt neliniștiți, slab, tras la față, cu ochii roșii. Anthony se împiedică în firele de pe platou, cască în timpul filmărilor, nu-și mai aduce aminte replicile. Alături de soția sa, Jeanine și de micul Bailey, azi în vârstă de 3 ani, Anthony a cunoscut câțiva ani de fericire adevărată. Motiv pentru care cuplul s-a decis să mai aibă un copil. La 28 ianuarie bucuria de a fi din nou tată. Când s-a dus la spital să-și viziteze „fetele“, medicii l-au anunțat că viața micuței Esme este în pericol. Fetița s-a născut cu o malformație respiratorie. Din ziua aceea, existența lui s-a transformat într-un coșmar, în aceste momente dificile ------- i-a venit în ajutor Sylvester K. Stallone, care l-a încurajat povestindu-se despre aceeași experiență nefericită pe care a trăit-o la nașterea fiicei sale, S Sophie Rosé (victima unei malformații cardiace). Grație sfaturilor primite de la Rambo, părinții micuței Esme continuă să spere. I. M. pe lume Esme. Dar actorul nu a putut să-l manfeste ../iam jieicH, gustul _ Franței“. Cu o lună în urmă, încă, erau prezente sute de afișe în care actorul francez, îmbrăcat în smoking și cu țigara în mână, atrăgea atenția tineretului. Apărute în iulie 1994, panourile publicitare s-au volatilizat„o decizie a lui Alain Delon în persoană“, susține un lucrător al ambasadei. Dacă actorul ezită să vină în Cambodgia, aceasta se datorează faptului că el este „asociat“ cu vânzarea de țigări. După un fiasco total cu filmul „Ziua și noaptea“, artistul, care a asistat la prima bienală a cinematografiei din Asia de Sud-Est, a avut o discuție cu directorul de la Houtraco, societate de distribuție și marketing al țigaretelor „Alain Delon“. Acesta s-a arătat șocat de dispariția afișelor. La fel de surprins a fost și Phillippe Renaud de la Geneva, responsabilul comercial de la „Delon Diffusion“. Societatea are o cifră de afaceri de 300 de milioane de franci anual. „Alain Delon, gustul Franței“ „Cambodgienii îl iubesc pe Alain Delon“, este concluzia presei aflată sub tutela actorului, realizează produse de lux, parfumuri, franceze. Pentru a-și apăra reputația și interesele, actorul a cerut vestimentație, accesorii, lichior și țigarete. Conform unui studiu retragerea afișelor care fac publicitate mărcii de țigări „Alain realizat de Adra, organizație non-guvernamentală americană, Alain Delon“, rs — Delon deține 13% din piaîn mijlocul bulevardului Momiyong, din Phnom Penh, ultimul Hi la publicitară cu tutun bastion al unei intense campanii publicitare brusc întrerupte, din Cambodgia, fiind un slogan mai este încă vizibil, clasat imediat după boro. Tutunul deține din nimitîi nubli■ citară a Cambodgiei. Cu 10,3 milioane de locuitori, din care 50% au sub 20 de ani, țara este o piață nouă pentru societățile multinaționale dornice să-și înlocuiască consumatorii pe care i-a pierdut în Occident. Seita, Compania franceză de tutun, a semnat o asociere cu Uzinele de țigarete din Cambodgia în 1994; astfel, acestea produc țigări „Alain Delon“. Toate spoturile publicitare televizate (care se difuzează de trei ori pe zi), ca și programarea săptămânală a unui film cu Alain Delon pe canalul TVR atrag atenția tinerilor... Mai mult, în timpul concertului Patriciei Kaas, care a atras peste 8 000 de tineri, în majoritate studenți, o dată cu cumpărarea biletului, fiecare a primit gratuit câte două pachete de țigări. După o astfel de publicitate, tinerii au reținut că „Alain Delon este bogat, frumos, celebru. Dacă fumăm țigări «Alain Delon», devenim asemenea lui“. M. S. ai:_ —1— —■—> — mărcile 555 și Marl ii 1 AM "Lom înghețată din lapte de cămilă Un savant israelian susține că înghețata din lapte de cămilă poate fi soluția foametei din Africa. Profesorul de fiziologie Reuven Yagil este cel care a creat acest produs. Cei care au gustat desertul deșertului au afirmat că înghețata este gustoasă și fină, având o aromă neindentificată, specifică, care apare datorită plantelor cu care se hrănesc cămilele. Cadavrul unui pensionar a zăcut cinci ani într-un apartament Un bătrân pensionar rus, din orașul Perm, care a murit cu cinci ani în urmă, a zăcut toată această perioadă în apartamentul său, fără ca cineva să sesizeze. El a fost descoperit abia la începutul acestei săptămâni, când o echipă de instalatori veniți să repare o conductă spartă a fost nevoită să forțeze ușa. Curentul electric din apartament fusese întrerupt de mult, ca urmare a neplății distanțelor lunare. La rândul său, serviciul de pensii îl ștersese din evidențe pe bătrânul pensionar, după ce se semnalase că el nu mai este prezent la domiciliu. Procuratura nu a mai fost în măsură să stabilească cauza morții. Marc Aureliu în piața centrală a Romei Statuia ecvestră a împăratului roman Marc Aureliu a fost instalată, din nou, sâmbătă, după 16 ani de absență, în piața din fața Primăriei orașului Roma. La evenimentul, care se încadrează în ceremoniile prilejuite de împlinirea a 2750 de ani de la înființarea orașului Roma, au participat și primari ai orașelor omonime din SUA, Rome-New York și Rome- Georgia. Pentru realizarea copiei, în greutate de 1,9 tone, s-a făcut o reconstituire a originalului cu ajutorul calculatorului.