Agenda Zilei, iulie 1997 (Anul 2, nr. 150-176)

1997-07-04 / nr. 153

4 iulie 1997 WÊÊÊÊÊÊÊÊÊii MAGAZIN WÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊKÊ **& & **m ia zilei 15 Rosalie, soția lui Alain Delon, s-a răzvrătit Pentru prima dată o femeie refuză să se supună pretențiilor sale și-i creează probleme Fără prea multe explicații, actorul Alain Delon a anunțat că nu va mai juca în piesa de teatru „Variații enigmatice“. Un comunicat oficial evoca „motive personale grave“. Ce l-a determinat pe Delon să renunțe la acest proiect, pe care îl pregătește de mult timp? După zece ani de viață conjugală și doi copii, Rosalie (31 ani) și-a făcut bagajele, i-a luat de mână pe Anouchka (7 ani) și Alain-Fabien (3 ani), părăsindu-i pe Alain --------------- (61 ani). Pentru cei care, pe bună dreptate, s-au întrebat dacă motivul nu este diferența de vârstă, răspunsul este negativ. Și totuși, care este adevărata cauză care a dus la destrămarea acestei căsnicii? Explicația este simplă: Rosalie nu mai acceptă rolul...de menajeră. Olandeză de origine, prezentatoare de modă lansată de casa Chanel, Rosalie și-a abandonat cariera pentru a întemeia o familie fericită alături de celebrul actor. Dar interesându-i numai cariera sa, Delon a fost prea egoist. La 31 de ani, Rosalie a considerat că este prea tânără pentru a avea un singur rol, cel de mamă ideală. Visul său a fost ca în ochii bărbatului vieții sale să fie femeia iubită, prezentă și în viața publică a actorului. La începutul lunii trecute, Delon i-a dat de înțeles că dorește ca pe timpul turneului său, Rosalie, împreună cu copiii săi, să stea la reședința lor din Yonne. A fost picătura care a umplut paharul. Rosalie și-a luat copiii și a plecat în Olanda. Lovitură de teatru pentru samurai, neobișnuit ca femeile să-i pună acțiunile sub semnul întrebării. Presa franceză nu ezită să fie indiscretă. Cine va ceda? Ce se va întâmpla dacă nu va reuși să o convingă pe Roslie să se întoarcă? La 61 de ani Alain Delon riscă să rămână singur... I. M. Rosalie și Alain Universul lui s-a mărit Brânzeturile pentru Casa Albă și Principatul Monaco provin din Sardinia întreprinderea familială milionară a pornit de la o mică prăvălie înconjurat de familie. Ferruccio Padda se simte cel mai fericit producător de brânzeturi din lume. Produsele întreprinderii sale sunt cerute pe tot mapamondul. El este furnizorul Casei Albe, al Principatului de Monaco și al familiei Angelli. Roțile de cașcaval cu Firma sa iau drumul Germaniei, Angliei, Franței, Belgiei, Statelor Unite și Australiei. în 1952, la 26 de ani, Ferruccio a deschis la periferia orașului Cagliari, în Sardinia, o prăvălie în care vindea lapte și care avea ca anexă o mică făbricuță de brânzeturi. Singurul său ajutor era soția sa. Astăzi, întreprinderea Ferruccio Padda asigură activitatea altor 50 de mici firme, furnizează locuri de muncă pentru sute de muncitori și funcționari și facturează în fiecare an zeci de miliarde de lire italiene. Prin moderna sa rețea de fabricație „se scurg“ zilnic 100 de mii litri de lapte, se produc 32 de tipuri de cașcaval ce pleacă apoi în toate colțurile lumii. Anul trecut, aici, s-au produs 500 000 de roți de cașcaval. Podda a făcut din brânza de oaie produsul italian cel mai vândut din lume. Mândria lui Podda este spațiul de conservare a brânzeturilor, un loc imens, aerisit, aflat în semiîntuneric, unde rafturile cu „turte“ aurii se înalță până în tavan. Câte sunt? Circa 266 000 de roți de cașcaval, însemnând 800 000 de kg. Cu un gest larg, Ferruccio Padda arată spre comoara sa, șoptind cu modestie: „De aproape 50 de ani mă scot în fiecare dimineață la patru jumătate, peste o oră sunt deja în fabrică. O viață de sacrificii, toate răsplătite din plin“. d. m. Ferruccio, mândru de produsele sale George Clooney rămâne un etern adolescent Celebritatea nu i-a schimbat starului stilul de viață . George Clooney, noul sex-simbol al Hollwoodului își datorează succesul serialului „Emergency Room“. La 35 de ani, actorul nu și-a schimbat prea mult vechile obișnuințe. O vilă în stil Tudor, cu opt dormitoare, se înalță pe una din colinele Hollywoodului. George locuiește aici împreună cu prietenii săi, Tom Mattews, Matt Adler și alt „amic“ Max, un porc vietnamez în greutate de 70 de kilograme, care are aceleași drepturi și îndatorii cu ceilalți membri ai „Casei Clooney“, toți burlaci convinși alergici la căsătorie. Multe din mobile sunt făcute chiar de Clooney. La micul dejun mănâncă fructe proaspete, iaurt cu fulgi de cereale. în timpul filmărilor înlocuiește hamburgerii cu sucuri naturale, iar seara mănâncă tot ce-i poftește inima. Clooney adoră culoarea neagră, cămașă neagră de bowling, ochelari negri, jeans și cizme de aceeași culoare, chiar și în timpul verii. Când mercurul termometrelor urcă peste 40 de grade, umblă desculț, în 1982, a „debarcat“ la Hollywood, la bordul unei mașini bune de aruncat la fier vechi pe care a botezat-o „Pericolul“. Acum, în garajul vilei, alături de motocicleta Harley - Davidson, se află o Corvette din ’59 și un Ford Branco. Femeile îl interesează în aceeași măsură ca și motocicletele. Din „colecția sa“ au făcut parte Kelly Preston, actuala soție a lui John Travolta, cu care și-a cumpărat o casă în valoare de 1 milion de dolari și l-a crescut pe Max - porcul vietnamez - a cărui „custodie“ a obținut-o după separare; actrița Talia Balsam, cu care s-a căsătorit în 1985, la Las Vegas, și care a plecat din viața sa în 1992; splendoarea neagră Kimberly Russell, de care Clooney s-a despărțit fără prea mari regrete, și Celine Balthran, o studentă franțuzoaică pe care a întâlnit-o anul trecut la Paris. 1 CORNELIA HAIN | Clooney iubește culoarea neagră Boala lui Michael Jackson ar putea fi vorba de o „cochetărie de stat“, dar mănușile și măștile chirurgicale purtate de Michael Jackson ar indica și existența unei boli mintale. Judith Rapoport, psihiatru la National Institute of Mental Health, a declarat că artistul suferă de „tulburări obsesive compulsive“, care au la origine frica lui paranoică de microbi. O tulburare de comportament pe care o avea și multimiliardarul Howard Hughes, mort în 1976. Pentru a nu se expune „atacului microbilor“, Hughes își steriliza cearșafurile și cerea angajaților să umble cu obiectele lui personale numai după ce le acopereau cu șervețele Kleenex. Cale întoarsa Un avion al companiei United Airlines, cu 101 pasageri la bord, a fost nevoit să se întoarcă în Chicago, pentru că a ajuns la destinație după ce aeroportul se închisese din motive tehnice. Duminică, aeroportul Harrisburg a închis unica sa pistă între orele 11:30 p.m. și 6:30 a.m., pentru reparații. Deși pilotul fusese avertizat, el a crezut că va putea ateriza înainte ca pista să se închidă. Avionul a ajuns însă la miezul nopții și zborul 728 a fost returnat la Chicago. Pasagerii au fost cazați la hotel, li s-au plătit câte 25 de dolari în certificate de călătorie și au fost duși a doua zi de dimineață la Harrisburg. Rămășițele lui Che Guevara Echipa de istorici cubanezi, argentinieni și bolivieni care a pornit în căutarea rămășițelor revoluționarului Ernesto „Che“ Guevara, a descoperit ceva care pare a fi capătul misiunii sale. Cercetările au descoperit șase fragmente de schelet, cu urme de formaldehidă, ceea ce confirmă că este vorba de rămășițele lui Che Guevara, care a fost prins de trupele boliviene în octombrie 1967 și apoi executat. „Numeroși martori au afirmat că trupul lui Che a fost singurul din cele ale membrilor gherilei care a fost pus în formaldehidă“, a declarat unul din cercetători.