Agenda Zilei, octombrie 1997 (Anul 2, nr. 229-255)

1997-10-24 / nr. 249

Mitul lui Che Guevara a devenit o afacere pentru editori 11 | W' • £ f 20 pagini A Mill* Æ& ilet ,° o#'e' J _________________________________________ COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT Ș Traian Băsescu l-a atacat dur pe Viorel „Philips and Elba Pag. 7 jmm Coifan Pag. 5 Constantinescu a ajuns pe coperta unei reviste Pag. 20 Street Lighting“ Alarmă de gradul zero printre VIP-uri Scandalul casetelor video cu personaje celebre înregistrate la Sexy Club revine în actualitate. Imediat după ce li s-a prezentat materialul de urmărire penală, finalizat de anchetatorii Direcției de Cercetări Penale a Inspectoratului General al Poliției, avocații lui Constantin Constantin au chemat presa pentru a dezvălui abuzurile care ar fi fost comise, susțin ei, de Poliție și de Parchet, în dosarul în care patronul Sexy Clubului este acuzat de tâlhărie. Apărătorii se întreabă: ce legătură are tâlhăria cu casetele video ridicate de polițiști în timpul perchezițiilor făcute la restaurant și la locuința lui Constantin? Pentru că, după arestarea lui Constantin, zic ei, polițiștii au golit casa acestuia de casete, cărți de vizită și liste întregi cu numere de telefon. De asemenea, Poliția Economică și Garda Financiară au trecut prin ciur și prin harmon toată gestiunea localului Sexy Club, de la înființare și până acum. Dacă înregistrările cu pricina conțin sau nu imagini compromițătoare pentru personaje importante din înalta noastră societate, nu se știe. De asemenea, nu se cunoaște faptul dacă există sau unde sunt copiile după înregistrările cu pricina. S-ar putea, așa cum susțin avocații, să nu fie vorba decât despre filme, nunți și botezuri. Dar, până una alta, s-a dat alarma generală printre cei ce se știu cu musca pe căciulă. ALEXANDRA SĂRARU Pag. 4 Victor Ciorbea face astăzi 43 de ani Victor Ciorbea, primul-ministru al Guvernului României, își aniversează azi împlinirea a 43 de ani de viață, deși, oficial, în scripte, ziua nașterii sale figurează pe 26 octombrie. Născut la data de 24 octombrie 1954, în comuna Ponor, județul Alba, Victor a fost probabil cel mai dorit fiu al familiei Ciorbea. Bucuria tatălui a fost atât de mare încât, luat cu primirea felicitărilor pentru noul născut și cu cinstirea celor care le-au adus, a scăpat din vedere faptul că nașterea mai trebuie și înregistrată la Sfat. Intr-un final fericit, și-a adus aminte, totuși, de acest amănunt birocratic, două zile mai târziu. De aceea, și-a declarat fiul pe data de 26 octombrie și așa a rămas în acte. Investiții străine de 3,4 miliarde dolari Valoarea capitalului străin investit în România, în perioada martie 1990 - septembrie 1997, se ridică la 3,4 miliarde dolari. In clasamentul țărilor de proveniență a capitalului, pe primul loc se situează Olanda, cu 294,6 milioane dolari, urmată de SUA, cu 254,5 milioane dolari, și de Germania, 250,1 milioane dolari. De asemenea, Coreea de Sud a investit peste 235 milioane dolari, Franța - 227,1 milioane dolari, Italia - 199,7 milioane dolari, Marea Britanie - 139,3 milioane dolari, Turcia - 124,3 milioane dolari, Austria - 99,3 milioane dolari și Luxembourg - 94,8 milioane dolari. Valorile capitalului investit de către SUA, Germania, Franța, Italia, Marea Britanie și Austria includ și sumele rezultate în urma participării la privatizarea societăților comerciale din România, precum și sursele atrase. Numărul societăților cu capital străin înființate în România în perioada 20 martie - 20 septembrie a.c. este de 46 685, iar al investitorilor străini, de 55 694. Cei mai mulți investitori provin din Italia, Germania și Turcia. Sfântul Mare Mucenic Dimitrie... din Prefectura Județului Timiș Apropiata sărbătoare a Sfântului Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir, a motivat jovialitatea prefectului Dumitru Ganț, care a ținut să îndulcească puțin amarul vieții jurnaliștilor cu o felie de tort. Gestul a fost cu atât mai apreciat de ziariști cu cât s-a presupus că delicioasa prăjitură a fost primită de prefect cu ocazia prezenței la expoziția de artă cofetară, și păstrată pentru a fi savurată împreună cu reprezentanții mass-media. Chiar dacă fiecare din cei prezenți au ținut să-i ureze dlui Ganț „La mulți ani“, pupăturile care însoțesc, în mod normal, urările de bine, au fost depuse pe obrajii prefectului numai de frumoasa jurnalistă Crenguța Sârbu, în aplauzele asistenței și spre deliciul sărbătoritului. CAMELIA BOGDAN la televiziunea ANALOG Concurs „Agenda zilei“ ,la 22 în Film artistic: Patrula producție SUA, cu Roberto Sosa. P S-a găsit un cercel al Dianei în Mercedesul accidentat Polițiștii francezi care anchetează accidentul în care și-a pierdut viața prințesa Diana au descoperit unul din cerceii prințesei. Bijuteria se înfipsese în tabloul de bord al Mercedesului accidentat. Dispariția acestei bijuterii, ca și a altor obiecte de valoare din mașină, i-a făcut pe polițiști să creadă, la început, că este vorba de un furt. în paralel cu investigațiile poliției, doi ziariști de la Time Magazine au decis să deschidă propria lor anchetă în vederea publicării unei cărți, care va fi lansată anul viitor. 25 SUPER LOTO: 5 din 40 33 14 EXPRES: 20 2 15 26 29 34 18 20 42 PREMIAZĂ ÎN FIECARE ZI CU I\M\ î-v; UN CUMPĂRĂTOR j ;. [' iț :