Agenda Zilei, august 1998 (Anul 3, nr. 179-204)

1998-08-05 / nr. 182

Simulare reușită pe Aeroportul Internațional Timișoara Pafina I 1st t COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT //JE ^a.__________________________________miercuri, 5 august 1998________________________^ 2 °| Pe caniculă, inspectorii au găsit Ministrul Frunzăverde a promis că va face curățenie in turism prăpăd pe Litoral Cârciumarii și hotelierii de pe Litoral nu vor uita curând săptămâna care a trecut. Echipe de specialiști ai Ministerului Sănătății și ai Ministerului Turismului au tăiat în carne vie și bine au făcut pentru a păstra serviciile turistice de pe malul Mării Negre la limita decenței. Cei de la Sănătate au controlat 320 de unități de alimentație publică, cazare, comerț și prestări servicii, iar constatările lor s-au soldat cu suspendarea activității, în șapte cazuri, și cu oprirea temporară a activității altor 18. Aveau mâncare stricată și lenjerie murdară în comunicatul Ministerului Sănătății se specifică faptul că a fost interzisă comercializarea a 128 kilograme de produse alimentare, spre binele turiștilor aflați în vacanță. Cele 71 de amenzi aplicate - ce au însumat aproape 33 000 000 lei - nu au vizat doar alimentația; în sfârșit, s-a recunoscut oficial că lenjeria se schimbă la intervale mari de timp, că încăperile unde este ținută aceasta nu au nimic comun cu igiena, întrucât sunt pline de gândaci, iar instalațiile de apă sunt defecte. Multe unități de alimentație publică nu aveau spații frigorifice, iar instalațiile de apă erau defecte. Dacă la aceasta mai adăugăm și spațiile verzi, transformate în depozite de gunoaie, poate vom înțelege de ce străinii nu se înghesuie pe Litoralul Mării Negre. Și inspectorii Ministerului Turismului au tăiat în carne vie. Ei au aplicat amenzi totalizând, ce-i drept, doar 23 700 000 lei. Au fost sancționate hotelurile Dorna, Dunărea și Delta, restaurantele Dorna, Sirena, Casa Iași, Casa Mureș și Casa Olt - toate din Mamaia. Nu au scăpat nici hotelurile Azur și Lira, Vila CSP, restaurantul Pizzerie, snack-barul A.F. Fetin, braseriile Maxim și lamachis, din Eforie Nord. Ei au hotărât că starea în care au ajuns vilele Lac 12 și 13, vila Mioara și vilele 17 și 21 Călțun, dar și cafebarul Mioara, toate din Venus, le face improprii oricăror activități de turism. Aceștia au smuls câte o stea de pe umerii a 10 hoteluri, baruri și restaurante din Mamaia, a patru din Jupiter și ai unei taverne din Saturn. Au scăpat doar cu avertisment, de astă dată, conducerile SC Saturn, snackbarului Rosmarin și restaurantului Muntenia din Neptun, precum și cea a braseriei Orizont din Jupiter. VIOREL CHIFU Măriuca, soția premierului Vasile, dă pilde miniștrilor România n-a dus niciodată lipsă de femei celebre în politică. Ana Pauker, în zorii comunismului, sau Elena Ceaușescu, prima tovarășă a țării până în 1989, n-ar fi decât două exemple. Soția președintelui Constantinescu, Nadia, e și ea un exemplu, fiind membră prin tot felul de comisii, dar cu oarecare discreție. Mai nou, soția primului-ministru, Măriuca Vasile, și-a descoperit vocația. Consoarta premierului, aflată cu alaiul guvernamental în Israel, l-a dojenit, potrivit corespondenților radio, pe ministrul agriculturii. Măriuca i-a spus lui Gavrilescu că ar trebui să învețe de la Israel, țară mică și fără resurse, și totuși, exportatoare de cereale, nu ca România care, beneficiind de resurse mult mai importante, din exportator a ajuns importator. Mihai I, propus pentru Premiul Nobel Majestatea sa Regele Mihai al României a fost nominalizat de către Institutul Regal Norvegian drept candidat la Premiul Nobel pentru pace pe anul 1998, notează publicația „Coroana de oțel“ din Oslo. Propunerea a fost făcută de comunitatea română din Oslo, „Ștefan cel Mare și Sfânt“, iar motivul principal pentru care Comitetul Nobel a acceptat nominalizarea regelui Mihai a fost „contribuția sa la scurtarea cu cel puțin șase luni a celui de-al doilea război mondial, prin semnarea actului de la 23 august 1944“. Harnagea și Grigoraș vor fi chemați la audieri Pagina 3 Sindicatele dau insomnii edililor Pagina 5 Reginamamă a Marii Britanii, la 98 de ani Paginile 10-11 Vreme toridă Vremea se va menține, în următoarele zile, la fel de caniculară, cu temperaturi ce pot depăși 40 de grade, în majoritatea regiunilor țării, informează Ministerul Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului. Cerul va fi mai mult senin, variabil la munte, unde după-amiaza, cu totul izolat, este posibil să plouă. Vântul va fi în general slab. Temperatura aerului se va încadra între 32 și 40 de grade. Institutul Național de Meteorologie și Hidrologie a transmis, în cursul zilei de luni, o atenționare agrometeorologică, prin care au fost anunțați toți factorii interesați că, în zilele de miercuri, joi și vineri, valorile termice se vor menține foarte ridicate, atât noaptea, cât și ziua, în cea mai mare parte a țării. în aceste condiții, specialiștii apreciază că fenomenul de secetă puternică se va agrava. Schimbare la Electromotor Din analizele efectuate de către FPS Timiș la SC Electromotor SA, din Timișoara, a rezultat faptul că activitatea merge în continuare destul de prost. Producția și vânzările sunt în scădere, iar numărul angajaților este supradimensionat. Salariile de la Electromotor sunt considerate printre cele mai mici din oraș, ceea ce a dus la ample mișcări de protest din partea sindicaliștilor. Pentru toate acestea, vinovat a fost găsit Corneliu Suciu, managerul societății. Drept urmare, susține Constantin Mihnea, în următoarele zile va fi organizată o Adunare Generală Extraordinară a Acționarilor, care să decidă înlocuirea din funcție a lui Corneliu Suciu cu o persoană provenită tot din cadrul Electromotor. L. V. S. L.:rl"î;:îILJ J. I Și Vama va ancheta contrabanda Nini Săpunaru, directorul general al Vămilor, a convins Comisia parlamentară de apărare despre necesitatea modificării Codului vamal. Membrii comisiei au anunțat ieri că sunt de acord cu modificarea legislației, astfel încât Vama și Garda Financiară să aibă posibilitatea să efectueze cercetări preliminare în cazurile de contrabandă. Conform legislației actuale, în România, poliția este singura instituție abilitată să cerceteze astfel de cazuri, în timp ce, în Occident, de astfel de cazuri se mai ocupă și Garda Financiară și Vama, a spus Săpunaru. El a prezentat și un raport cronologic referitor la modul în care DGV s-a implicat în cazul „Afacerii Otopeni“. R. I.