Agenda Zilei, iunie 1999 (Anul 4, nr. 127-152)

1999-06-11 / nr. 136

P* ■'S« -W ! I J ■ 9 „Scandalul dioxinei“ va goli buzunarele românilor Cel puțin spectaculos va fi saltul prețurilor la carne și produse din carne de pui, dar și de porc, din cauza scandalului infestării cu dioxină, crede Sorin Minea, vicepreședintele Asociației Societăților de Industrializare a cărnii. Profitând de sistarea parțială a importurilor de astfel de produse, presupus infestate cu cancerigena dioxină, producătorii români, în special cei de stat, au început deja să majoreze prețurile, unele combinate cerând deja 1000 de lei în plus la kilogram. Pe plan local, Direcția Sanitară Veterinară Timiș a „periat“ importatorii direcți din județ, după care a trecut la Magazinul Metro. In urma verificărilor de ieri inspectorii au descoperit la Metro 300 de kilograme de carne de pui asupra căreia planează suspiciunea că provine din Belgia. Viorel Timoceanu, directorul Direcției, a precizat că produsele au fost blocate sub sechestru, cel puțin până când se va descoperi cu exactitate locul de origine a acestor produse. S. V. S. Pagina 4 Chiar și acești pui belgieni contribuie la sărăcirea noastră A — :E Pagina 5 CltsimuiSm I COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ^ HM/J / 1 vineri, 11 iunie 1999 | J U - 20 pagini I V - -—^____________ __________________________ _______1 500 lei J pe lsta Nobel pentru Pace  Papa Ioan Paul al II-lea și Teoctist Asociația Transilvană pentru Literatură și Cultura Poporului Român (ASTRA) a avut inițiativa de a propune Comitetului pentru Decernarea Premiilor Nobel pentru Pace cu Sanctitatea Sa Papa Ioan Paul al II-lea și Patriarhul Teoctist al Bisericii Ortodoxe Române să fie incluși pe lista nominalizărilor la acest premiu. Secretariatul de Stat pentru Culte (SSC) a salutat inițiativa ASTREI, primind cu „mare bucurie“ această veste. Vizita Papei în România, în prima decadă a lunii mai, a fost prima a unui Suveran Pontif într-o țară majoritar ortodoxă, după aproape o mie de ani de la Marea Schismă din 1054. Unanim considerată un succes deplin, vizita a creat o deschidere fără precedent a relațiilor dintre ortodocși și catolici, fiind socotită un act istoric cu urmări benefice nu numai pentru relațiile dintre cele două Biserici, dar și pentru buna conviețuire și buna înțelegere între creștinii diferitelor confesiuni, spre „pacea și liniștea planetei noastre“. N. S. Suveranul Pontif și Patriarhul României Se vor relua cursele pe Aeroportul Timișoara? Până în prezent, de la începerea conflictului din Iugoslavia, Aeroportul Internațional Timișoara a pierdut peste 300 de mii de dolari. Gheorghe Strâmbeanu, comandantul Aeroportului, a făcut demersurile necesare pentru a salva situația, în cursul negocierilor cu Ministerul Transporturilor, a fost aprobată o primă tranșă, în sumă de 300 milioane de lei. Surse din cadrul Aeroportului timișorean afirmă că este posibil ca de luni, 14 iunie, atât traficul intern, cât și cel internațional să fie reluate la cotele normale. S. CERCEL Senatorii au falsificat votul ca să plece mai devreme Nici la acest sfârșit de săptămână aleșii nu au reușit să voteze mai mult de un proiect de lege. Cu toate că la votul final dat legii privind reglementarea regimului silvic tabela electronică arăta că 103 senatori și-au exprimat votul, apelul nominal făcut prin strigarea aleșilor a arătat că în sală nu sunt decât 53 de parlamentari. Deși programul de pe ordinea de zi prevedea închiderea lucrărilor la ora 13,00, senatorii au plecat, din cauza cvorumului insuficient de lucru, la ora 12,00. Pe ordinea de zi se mai găseau proiecte importante care așteaptă de ceva timp să fie discutate, cum ar fi cel de modificare a legii privind cetățenia română sau cel al legii locuinței, ca și proiectul de lege privind publicitatea. O. WLASSOPOL Românii vor putea să cumpere tancuri întreprinzătorii români vor avea șansa de a cumpăra tot ce nu mai este de trebuință Armatei Române. Printr-o ordonanță de urgență adoptată de Guvern, MApN va putea scoate la vânzare bunurile aflate în administrare, uzate moral, depășite din punct de vedere tehnic, sau de care nu mai are pur și simplu nevoie din cauza acordurilor de reducere a armamentului, în urma unor licitații, bunurile scoase din funcțiune, potrivit reglementărilor în vigoare, pot fi valorificate în starea fizică în care se află sau ca materiale și piese rezultate în urma demolării sau dezmembrării lor. Cum „parcul rece“ al armatei e plin de relicve, de la tancuri care au luptat la Stalingrad până la avioane de vânătoare interbelice, se așteaptă ca oferta Armatei să fie extrem de variată. Sumele rezultate vor fi folosite pentru înzestrarea armatei sau pentru îmbunătățirea condițiilor de viață ale personalului militar și civil. Oricum, bugetul de care dispune MApN este insuficient. ROXANA TOMA LIVRARE LA DOMICILIU teL 227658 sau 198312 DUMNEAVOASTRĂ IDEAL FAST FOOD DISTINCT SI MIGNON str. Moților nr. 3 și str. Gh. Lazăr nr. 40 Vă oferă: • 10 sortimente de PIZZA • mâncăruri gătite RÎ/ • produse de cofetărie și patiserie Preluăm comenzi pentru nunți,11 banchete și aniversări (servicii complete). ORAR: ZILNIC 7-24. Lugojul a obținut „Diploma Europeană“ Printr-o scrisoare semnată de Benno Zieri, șeful Subcomitetului pentru premiul Europei, Primăria Lugoj a fost înștiințată că din partea Comisiei de Mediu, Planificare Regională și Autorități Locale din cadrul Consiliului Europei, municipiului de pe Timiș i-a fost decernată „Diploma Europeană“ - distincție onorifică, acordată anual de Consiliul Europei - care încununează eforturile depuse de autoritățile locale de a propaga ideea de unitate europeană. în 1999, cu această distincție au fost laureate 34 de orașe din Germania (12), Franța (5), Austria (2), Ungaria (4), Polonia (4), Italia (3), Spania (1), Elveția (1) și România (1). Diploma va fi înmânată în cadrul unei ceremonii ce va avea loc la Strasbourg, în sesiunea de toamnă a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (20-29 septembrie a.c.). TONIBOLDUREANU y 34 5 din 40 24 22 30 38 31 Vasile Lupu a venit în Ițari la Parlament Pagina 2 NATO a suspendat toate atacurile în Iugoslavia Pagina 10