Agenda Zilei, iunie 1999 (Anul 4, nr. 127-152)

1999-06-25 / nr. 148

A dat gripa peste președinte Președintele Emil Constantinescu a fost nevoit să-și contramandeze activitățile din cursul zilei de ieri, din cauza unei gripe acute contractate în cursul nopții, au anunțat oficiali din cadrul Președinției. Șeful statului trebuia să participe, ieri la prânz, la deschiderea Comitetului de Informare al Comisiei Europene și să primească, la Palatul Cotroceni, membrii unui ansamblu folcloric. Președintele a fost reprezentat la cele două acțiuni de către consilierul de stat Constantin Teleagă și, respectiv, consilierul prezidențial Zoe Petre. Surse din cadrul Președinției au declarat că, în funcție de starea sănătății sale, președintele Constantinescu ar putea să își modifice și programul din următoarele zile. Șeful statului urma să înceapă, astăzi, o vizită de trei zile în regiunea Moldovei. ■ jILDE INFORMAT"9 DIVERTISMENT 5 ^49^ y I vineri 25 iunie 1999 ^ 2 i1 pagini 500 lei Vine și Solana la București După vizita secretarului de stat american Madeleine Albright, Bucureștiul va primi, în curând, un alt important oaspete occidental. Secretarul general al NATO, Javier Solana, va efectua, în zilele de 7 și 8 iulie, o vizită în România, au declarat, ieri, surse diplomatice române. Ca și Albright, Solana va trece și pe la Sofia. România și Bulgaria sunt considerate „state de primă linie” în Europa de Sud-Est. Scopul vizitei secretarului general al Alianței Nord- Atlantice este de a menține legătura dintre NATO și cele două țări, care au sprijinit acțiunile aliate în campania din Iugoslavia, au precizat sursele citate. I. CALMAU Timișoara are un nou episcop romano-catolic Ieri, la Roma. Sfântul Scaun a anunțat că noul episcop al Diecezei romanocatolice din Timișoara este Msgr. Martin Roos, director de Cancelarie al Curiei Episcopale de Timișoara, în 1997, la împlinirea vârstei de 75 de ani, conform prevederilor Codului de Drept Canonic, Excelența Sa Sebastian Kräuter, episcop de Timișoara, și-a înaintat renunțarea la oficiul de episcop Sfântului Părinte. Numirea noului episcop diecezan a fost făcută de către Papa Ioan Paul al II-lea în 24 iunie 1999, în ziua Sărbătorii Sfântului Ioan Botezătorul. Până la consacrarea noului episcop, P. S. Sebastian Kräuter va rămâne în funcția de păstor al Diecezei de Timișoara, în calitate de Administrator diecezan, după care statutul Excelenței Sale va fi de episcop emerit. Consacrarea Msgr. Martin Roos va avea loc în data de 28 august 1999, în Catedrala romanocatolică din Piața Unirii. Noul episcop s-a născut în 17 octombrie 1942, la Satchinez și a studiat, timp de șapte ani, la Facultatea de filosofie-teologie din Königstein im Taunus, Germania. Din 1993 este provicar episcopal. N. S. Partidul Democrat a declanșat un atac foarte dur, la baionetă, împotriva aliaților Pagina 3 Radu Groza, exclus din PSDR Lovitură de teatru la ședința Comitetului Județean Timiș a PSDR din seara zilei de 23 iunie 1999. Radu Groza a fost exclus din partid. Directorul Direcției Muncii și Protecției Sociale Timiș a aflat abia ieri despre această decizie, care nu i-a fost comunicată în scris. El ne-a declarat că va contesta hotărârea comitetului, pentru că nu înțelege cu ce a greșit față de partidul lui Sergiu Cunescu. Rareș Olariu, liderul PSDR Timiș, ne-a spus că acest vot s-a luat din cauza prejudiciului moral creat de Radu Groza partidului. Fără a putea explica în ce s-ar putea cuantifica acest prejudiciu, Olariu a spus că este vorba despre declarații, atitudini și o activitate necorespunzătoare! Deocamdată, această decizie ar avea caracter de uz intern, a mai precizat Olariu. Iosif Vereb, membru în Comitetul Național al PSDR, fost lider județean, ne-a declarat: „Măsura este abuzivă și nu cadrează cu principiile social-democrației. Personal, am rețineri foarte mari cu privire la capacitatea domnului Rareș Olariu de a gestiona în mod corespunzător probemele PSDR Timiș“. L. CONDEA, R. ȚOANCĂ Cozma va îmbătrâni la... răcoare Prin respingerea cererii formulate, ieri, Curții Supreme de Justiție, de către Miron Cozma, fosta căpetenie a minerilor și-a asigurat o liniște răcoroasă, în spatele gratiilor, pentru 18 ani de acum încolo. Cel puțin teoretic, pentru că, practic, dacă actuala putere pierde alegerile, cea viitoare s-ar putea să-l elibereze. Miron Cozma are de ispășit 18 ani de închisoare pentru instigare la subminarea puterii de stat, în legătură cu mineriada din 1991. Cozma a fost condamnat, în 15 februarie 1999, la acești 18 ani de închisoare, dar abia acum hotărârea justiției este definitivă, toate etapele legale de contestare fiind parcurse. N. S. 22 SUPER LOTO 5 din 40: 40 28 21 10 32 191S: 19 16 40 De astăzi, timp de trei zile, avem un singur cuvânt de ordine: saltimbanc Paginile 14-15