Agenda Zilei, iunie 2001 (Anul 6, nr. 126-151)

2001-06-25 / nr. 146

Ion Iliescu se întreabă: „Ce-i ai o legitimație de maghiar?“ Pagina 2 Belgradul deschide calea extradăriillimitrilosevici Pagina 8 ■ J^TȚ^TTTrWmJ RîTTEj România și-a luat, oficial, angajamentul de a achita datoria către statul suedez. Premierul Adrian Năstase și premierul suedez Göran Persson au semnat, ieri, la Palatul Victoria, un Acord între Guvernul României și Guvernul Regatului Suediei privind reglarea pretențiilor financiare suedeze nesoluționate. Acest document, care va fi transmis spre ratificare Parlamentului, prevede achitarea de către partea română a sumei de 120 milioane dolari în contul datoriei pe care România o are față de Suedia.. Primul-ministru al Regatului Suediei, Göran Persson, a afirmat, ieri, după semnarea acordului, că a solicitat Comisiei Europene, la summitul european recent desfășurat la Göteborg, să acorde un sprijin suplimentar țărilor candidate la Uniunea Europeană care întâmpină dificultăți mai mari în procesul de aderare, precum România și Bulgaria. Persson a remarcat progresele înregistrate de cele două țări. Premierul suedez s-a arătat interesat și de problema Legii privind statutul maghiarilor din țările vecine Ungariei, viorel Pagina 3 BOXA . Premierii Persson și Năstase s-au întâlnit la București JJ&ÖJßr M JJ COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT luni, 25 iunie 2001 *£& lt• J.= 20 pagini 2 940+560 tva=3 500 lei * Farul Constanța și FC Baia Mare au promovat în Divizia A Supliment Sport, pagina A ,frOlia timișeană la extern Cei trei șefi ai administrației județene și locale - prefectul Horia Ciocârlie, președintele Consiliului Județean Timiș, Ioan Șipoș, și primarul Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu - au plecat ieri într-o vizită în regiunea germană Rheinland-Pfalz. Delegația timișeană răspunde astfel invitației lansate de omologii germani din landul amintit, vizită ce va deschide noi orizonturi în relațiile de colaborare. Oficialii timișeni vor avea discuții cu reprezentanți ai Ministerului Economiei din Rheinland-Pfalz, ai Parlamentului landului, ai Consiliului Județean Bad-Kreuznach și ai primăriilor din Mainz și Bad-Kreuznach. Ca obiective, în programul vizitei au fost incluse fabrica de sticlă Scott din Mainz, centrul logistic al firmei Globus din Bingen, reprezentanța IBM din Mainz, Aeroportul Hahn GmbH și Air France Cargo. Vizita va dura până în 27 iunie, pentru prefectul Horia Ciocârlie fiind prima din clasa „externe“. CAMELIA BOGDAN I Horia Ciocârlie face prima vizită în străinătate ca prefect începând de astăzi, timp de o săptămână, deputatul timișorean Ovidiu Brânzan, vicepreședintele Comisiei de sănătate a Camerei Deputaților, se află la Strasbourg, în calitate de membru al Comisiei de Sănătate a Consiliului Europei. Pe lângă problemele punctuale ale comisiei, deputatul PSD Timiș va purta negocieri cu guvernatorul Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, pentru finanțarea unor proiecte din domeniul sanitar din România. Proiectul prezentat de Ovidiu Brânzan la Strasbourg acum trei luni privind finanțarea unui program pentru copiii bolnavi de SIDA este la un pas de a se finaliza; în această săptămână reprezentanții financiari ai Consiliului Europei urmează să dea undă verde unui milion de euro, destinați exclusiv acestei probleme. La Strasbourg, vicepreședintele PSD Timiș va putea lua pulsul activității parlamentarilor europeni în privința problemei copiilor instituționalizați din România, după ce baroneasa , Emma Nicholson a exprimat poziții contradictorii în legătură cu acest subiect. RADU TOANCĂ Parlamentar german la Timișoara Deputata germană Susanne Kästner este o prietenă constantă a timișenilor, în calitatea sa de președintă a grupului parlamentar Germania - România, vine foarte des la noi în țară și chiar în județ, cu atât mai mult cu cât sprijină proiectele timișene. La începutul lunii iulie, însă, va veni pentru prima oară la Timișoara și în România un alt parlamentar german, Heino Wiese, care reprezintă Hanovra în Bundestag. Marius Popovici, vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, ne-a spus că parlamentarul german va face o vizită de două zile, între 9 și 11 iulie, și va avea o serie de întâlniri cu oficialități locale. Ca membru în Comisia pentru agricultură a Parlamentului Germaniei, Heino Wiese ar dori să discute cu conducerea DJT și a Direcției Generale Agricole Timiș unele posibilități de sprijin german și de colaborare în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale. L. CONDEA Inițiativa lui Orban a fost blocată Au fost sistate lucrările la „Memorialul Revoluției“ Repartiția pe care „Memorialul Revoluției“ a primit-o pe strada Ungureanu nr. 8 pentru amenajarea „Centrului Național de Cercetare și Documentare **■ privind Revoluția din Decembrie 1989“ a fost primită, la vremea respectivă, cu mare bucurie. Bazându-se pe alocația de 2 miliarde pentru clădire pe anul în curs, „Memorialul“ a desfășurat lucrări de consolidare în avans. „Nu putem irosi timpul bun pentru construcții“, a declarat Traian Orban, președintele „Memorialului“. Faxul Ministerului Culturii, trimis săptămâna trecută, a înghețat lucrările. „Până la avizarea Consiliului Tehnico-Economic (...) vă rugăm să luați măsuri ferme de întrerupere temporară a lucrărilor pe șantier“, scrie directorul de resort din Ministerul Culturii. MARIANA CERNICOVA LOTO SPECIAL 6 din 49 43 48 46 m 3 41 NOROC: 987 4900