Agenda Zilei, septembrie 2001 (Anul 6, nr. 205-229)

2001-09-15 / nr. 217

■: 7 r l Alăturându-se Europei, [Romania a fost în doliu Imn memoria victimelor] ^^^^^Hpi^^^tatragediei ce a loviți grana v, ^ JZ Paginile 3,5, 9 Centru Regional de Inteligență Economică Consilierul județean al PD, Petrișor Morar, care participă la reuniunea europeană de la Timișoara, va prezenta în cadrul celei de-a 19-a Conferințe Europa Regiunilor o inițiativă, care va fi apoi reluată în cadrul Euroregiunii Dunăre- Criș-Mureș-Tisa. Este vorba de spre propunerea de creare la Timișoara a unui Centru Regional de Inteligență Economică, prin care să se coopereze în domeniul schimburilor de informații economice cu centrele similare din Szeged (Ungaria), Murska Soboda (Slovenia), Novi Sad și Belgrad (Iugoslavia). Totodată, spune Petrișor Morar, aceste centre vor participă și la constituirea unor structuri locale de inteligență economică, după modele din țări occidentale. în 1986 în SUA a fost creată „Society of Competitive Intelligence professionals“ și apoi asociații similare au apărut în Marea Britanie, Franța, Germania, Israel. Centrul Regional de Inteligență Economică de la Timișoara, prin informațiile economice utile pe care le-ar oferi agenților economici ar contribui la relansarea întreprinderilor. L. CONDEA Petrișor Morar propune schimburi de informații Ieri, la sediul Ministerului Finanțelor Publice a avut loc ședința Comitetului de Coordonare a Programului RICOP, prezidată de ministrul Mihai Tănăsescu. Cu acest prilej a fost prezentat stadiul implementării Programului RICOP și au fost analizate alocările parțiale de componente. Ca urmare a analizelor privind modificările cadrului de implementare a programului, s-a decis reactualizarea bazei legale pe baza propunerilor înaintate. Programul RICOP, care beneficiază de o finanțare nerambursabilă de 100 milioane de euro din partea Comisiei Europene, este destinat diminuării impactului social al restructurării industriale. Primăria se apucă de inventare Conducerea Primăriei Timișoara se mobilizează pentru punerea în aplicare a dispozițiilor articolului 13 din Hotărârea Guvernului României nr. 680/2001, privind organizarea și desfășurarea recensământului populației și locuințelor din România în anul 2002 (18-27 martie), în intervalul 17 septembrie - 17 octombrie 2001, Primăria va desfășura acțiunea de întocmire a listelor străzilor, clădirilor și locuințelor, precum și determinarea numărului de persoane care ocupă locuințele, în vederea împărțirii teritoriului orașului în sectoare de recensământ. Secretarul Ioan Cojocari solicită colaborarea din partea proprietarilor clădirilor, administratorilor și responsabililor cărților de imobil atunci când se vor deplasa la fața locului persoanele desemnate de Primărie, considerate că îndeplinesc funcții ce implică exercițiul autorității de stat. DELIA FOLTEAN Că vrem, că nu vrem a trecut și timpul vacanței și un nou an școlar va începe o dată cu venirea lui 15 septembrie. Astăzi, toate școlile din județul Timiș își așteaptă elevii, mai mici sau mai mari, să își ocupe locurile în bănci, primirea lor facându-se în cadrul festivităților de deschidere ce au loc în fiecare an. Astfel, în județul Timiș, în învățământul preșcolar, sunt înscriși 18 512 copii, în învățământul primar sunt cuprinși 32 298 de elevi, în cel gimnazial, 37 881, în învățământul liceal în acest an vor învăța 21 371 de elevi, la școala profesională, 5 895, în școlile complementare de ucenici, 657, iar numărul tinerilor care urmează cursurile școlilor postliceale e de 1 609. în județul Timiș sunt școlarizați și elevi din străinătate: 52 de elevi din Republica Moldova, Iugoslavia, Ucraina, iar din Occident sunt 39 de copii. Datele privind numărul de cadre didactice la începutul anului școlar 2001-2002 arată că în județul Timiș sunt 8 848 de posturi ocupate de personal calificat, la care se adaugă peste 380 de posturi didactice auxiliare și 2 508 posturi nedidactice. A. S. CALIMAN învățăceii sunt așteptați în băncile școlilor O lil I iÎpTill ill a Bl | T Bl jp jpjff ▼ ^ « m în cursul zilei de ieri, 14 septembrie, a avut loc o întrunire a Comitetului Sindicatului Independent al învățământului Preuniversitar Timiș. Participanții la această acțiune au decis în unanimitate să protesteze pe plan local față de atitudinea nefastă a Guvernului, față de activitatea învățământului în general, și al învățământului preuniversitar, în special. Președintele SNP Timiș prof. Virgil Popescu, ne-a declarat: „Având în vedere dezinteresul manifestat de guvernanți față de problemele care frământă angajații din învățământ, liderii de sindicat din unitățile școlare afiliate, în semn de protest, nu vor participa la festivitățile prilejuite de deschiderea anului școlar 2001/2002. Dacă la nivel central liderii federațiilor sindicale din învățământ au dat crezare promisiunilor ministrului MEC, Ecaterina Andronescu, care mai speră să îndrepte lucrurile, și ca urmare au decis să nu organizeze proteste, noi vrem să atragem atenția, pe plan local, că învățământul are nevoie urgentă de sprijinul Guvernului pentru a fi reabilitat“. VIORICA RUBANSCHI Fumătorii mai au răgaz —__. ____________ Deputatul de Timiș Petru Mirciov (din partea Uniunii Bulgarilor din Banat) a depus, recent, o inițiativă legislativă privind interzicerea fumatului în locurile publice, stârnind, astfel, un val de reacții , nu numai în rândul colegilor din Parlament (mulți dintre ei fumători). întrebat de speranțele pe care le nutrește ca proiectul să ajungă lege, Petru Mirciov ne-a declarat: „Sunt destul de rezervat, nu pentru că n-ar fi vorba de o reglementare deja uzuală în țările civilizate sau pentru că am avea alte priorități, ci pentru că propunerea mea conține restrângeri drastice la dreptul de publicitate al companiilor producătoare de , țigări. Or, se știe, asta înseamnă banii foarte mulți”. Totuși, deputatul de Timiș speră ca lobby-ul fabricilor de profil să nu blocheze legea. M. CERNICOVA Petru Mirciov rămâne rezervat