Agenda Zilei, iunie 2003 (Anul 8, nr. 126-150)

2003-06-11 / nr. 134

u si Pagina 4 | ^fft ^ miercuri, 11 iunie 2003 Confuzie Unii voluntari întâmpină refuzuri nedrepte Asociația Pro Democrația a demarat o campanie de strângere de semnături pentru promovarea Codului electoral. Numai că voluntarii asociației se lovesc de un obstacol imposibil de ocolit, adică de faptul că sunt asimilați de către timișoreni cu zecile de așa-zis oameni de suflet care cer bani prin zona centrală a orașului pentru diferite scopuri, în urmă cu mai bine de o lună, Pro Democrația, împreună cu alte organizații nonguvernamentale, a cerut, printr-o scrisoare deschisă, sprijinul primarului Gheorghe Ciuhandu, solicitând să se reglementeze activitatea de colectare de fonduri pe raza municipiului Timișoara, astfel încât trecătorii să știe dacă au în față o persoană autorizată, însă, până la ora actuală, organizațiile nonguvernamentale nu au primit nici un răspuns la cerere. Ciuhandu recunoaște că sunt mulți „colecționari de daruri“ și a dispus intervenția gardienilor publici. Mai mult, există deja proiectul unei hotărâri de Consiliu Local, care va fi supus întâi unei dezbateri publice. D. BARANGA, S. LAZĂR Trecătorii nu mai au încredere în cei care-i abordează pe stradă Pază de pe bicicletă Conducerea Primăriei a fost prezentă, ieri, în Parcul Justiției, pentru a scoate la rampă nou-înființata echipă de inspectori-paznici-bicicliști care va patrula pentru depistarea celor care distrug spațiile verzi sau mobilierul urban, parchează autovehiculele în parcuri, plimbă câinii fără lesă și botniță, fac hărmălaie, mizerie și câte și mai câte. Scopul declarat al înființării acestei noi formațiuni aflate în slujba bunului mers al obștii este ca timișorenii să simtă mai pregnant prezența autorității publice. Bicicliștii din subordinea municipalității pot lăsa duhul blândeții de-o parte, atunci când se impune, prin solicitarea gardienilor publici sau, după caz, a inspectorilor Primăriei care au în dotare aparate foto și camere video pentru instantanee cu contravenții, plus chitanțierul de amenzi de rigoare. SORIN LAZĂR Noua formațiune a Primăriei va încerca să oprească vandalismele Canicula a oprit ieri tramvaiele, rupând firele în trei locuri După ce luni seară, din cauza furtunii, toate vehiculele RATT cu fire de contact electric au stat o jumătate de oră, fiind debranșate de la rețea pentru că exista pericolul unor electrocutări, ieri, tot condițiile meteo au dat de furcă regiei și multora dintre clienții săi. La orele prânzului, toate liniile de tramvai din zona centrală au fost oprite, pentru că firele de contact s-au rupt în trei locuri: în Piața 700, în Piața Sfântul Gheorghe și în zona Parcului Poporului. Cauza oficială este dilaItarea extrem de puternică a cablurilor, care s-au lăsat în jos foarte mult și au fost agățate cu pantografele vehiculelor. Tramvaiele s-au oprit în jurul orei 12:30 și și-au reluat circulația abia după o oră și 42 de minute, răstimp în care trotuarele arătau ca la defilare. Troleibuzele 11 și 14 au fost stopate și ele pe la amiază, din același motiv. Căldura foarte mare ar putea provoca alte neplăceri în zilele următoare, după cum avertiza ieri Inspectoratul de Protecție Civilă. Instituția recomandă personalului cu atribuții în protecția muncii să propună măsuri de protejare a salariaților în cazul în care temperaturile extreme se mențin cel puțin două zile consecutiv și avertizează că sunt expuși riscurilor în special bătrânii, copiii și gravidele. T. M. LENGHER Vehiculele de pe liniile centrale au rămas fără fire de contact, rupte în trei locuri! Numerotație schimbată De duminică, 15 iunie, RomTelecom Timiș va modifica toate numerele de apel care încep cu 12, 14, 15, 16, 18, 19, acestea urmând să fie înlocuite cu 42, 44, 45, 46, 48 și 49. Restul cifrelor care formează numerele rămân neschimbate. Măsura a fost luată pentru crearea cadrului tehnic general de implementare, la nivel național, a numărului unic de urgență 112. Până la 1 august va funcționa un mesajrobot care îi va pune în temă pe cei care formează vechiul număr. T. M. L. O nouă ofensivă de imagine Prefectul Horia Ciocârlie și-a început săptămâna la București, unde s-au analizat problemele legate de sistemele de termoficare. Și nici n-a apucat bine să stea o zi acasă, că a plecat din nou spre Capitală, fiind convocat, astăzi, la o întâlnire cu premierul Năstase. Dar de această dată va fi însoțit de consilierul său Gheorghe Crișan, căci Adrian Năstase vrea să analizeze activitatea purtătorilor de cuvânt și relațiile cu presa, după care va fi și o instruire cu un program specific, căci se pare că se pornește o nouă ofensivă de imagine. La acest capitol însă, Timișul stă bine, dar poate îi învață și ce să facă în plan local cu multele probleme nesoluționate de la nivel central. LĂCRĂMIOARA CONDEA ămia JM mm* mm» hr Soluții și Tehnologii Inovatoare De la o Companie de încredere www.3m.com/ro Tel. 021/202.8000; Fax: 021/224.3184