Agenda Zilei, iunie 2003 (Anul 8, nr. 126-150)

2003-06-25 / nr. 146

Monopost Pagina 7 Hl Ib/vi«i^ f1 ■ ( « £ 17 if 4 ■ Vizită Pagina 9 Instituțiile județene au decis să ia... presa de coarne în premieră, după aproape trei ani de la preluarea mandatului, prefectul Horia Ciocârlie s-a decis să organizeze, ieri, la ședința Comisiei consultative, o întrunire largă cu reprezentanți ai mass-media și cu cei ai instituțiilor publice din județ. Recent, premierul Adrian Năstase, îngrijorat de imaginea Guvernului și a reprezentanților săi din teritoriu, dar și de scăderea drastică în sondaje a PSD, a chemat la Palatul Victoria prefecții și purtătorii de cuvânt, cerându-le să-și îmbunătățească relațiile cu presa, înainte de întâlnirea de ieri, au fost remise redacțiilor chestionare, pentru a identifica punctele slabe ale comunicării. Rezultatele prelucrate ale răspunsurilor primite au fost prezentate de consilierul prefectului, Gheorghe Crișan, fost jurnalist. De aceea a și fost remarcat de mai multe ori faptul că premisa de la care trebuie să se pornească este aceea că jurnalistul este un partener, și nu un adversar, țelul fiind comun, adică onorarea interesului cetățeanului. Totodată, mesajul clar al prefectului a fost că fiecare angajat al unei instituții publice, oricare ar fi aceasta, este răspunzător pentru întreaga imagine a instituției respective. Bile negre au primit Poliția, justiția și finanțele, care vor trebui să identifice astfel problemele pe care le au în comunicare. Și Horia Ciocârlie a lansat marea provocare către toți șefii de instituții, cum poate fi transformată presa într-un aliaj de nădejde. L. CONDEA DW/IWUIU /In trc iimiWR Gheorghe Crișan, consilierul prefectului, a prezentat rezultatele unor chestionare trimise la redacții Valoarea unor reparații la case va fi dedusă din impozit Primarul Gheorghe Ciuhandu a anunțat, ieri, că pentru anul fiscal 2004 se vor acorda reduceri la impozit de până la 100% în cazul contribuabililor persoane fizice care execută lucrări de reparații la imobilele proprietate personală. Scutirile se acordă în cazul lucrărilor la structura exterioară a clădirilor. Suma rezultată ca facilitate fiscală nu va depăși valoarea investită de contribuabil în reparații. Pentru a beneficia de aceste facilități, contribuabilii persoane fizice trebuie să depună cereri la Primărie, până în 18 iulie. Acestea trebuie să conțină datele de identificare a contribuabilului și o declarație pe propria răspundere prin care se obligă să execute lucrările de reparații la care se angajează, cu menționarea cantităților și a valorii aproximative a viitoarei investiții. Lucrările care se vor executa vor fi înregistrate pe bază de proces-verbal, semnat de către inspectorii Primăriei, iar contribuabilii care au datorii la plata impozitelor nu vor putea beneficia de facilități, ca de altfel și cei care desfășoară activități comerciale în imobilele respective. S. LAZĂR Cei mai interesați ar putea fi locatarii de pe str. Gh. Doja, ale căror case au avut de suferit de pe urma lucrărilor Apă fără oxigen Autoritățile, prin reprezentanții lor cei mai de seamă, s-au obișnuit să tragă semnale de alarmă, după care tot ei ne asigură că totul e sub control. Astfel, Titu Bojin, directorul de la Apele Române Banat, remarca, ieri, că debitul pe Canalul Bega a scăzut și vor fi probleme, pentru că scade oxigenul din apă, acestea fiind consecințe ale căldurii și secetei. Ilie Vlaicu, directorul Aquatim, spune că în Timișoara nu sunt probleme cu apa, analizele arată o scădere a oxigenului, dar nu este nimic alarmant, deocamdată. (T. M. L.) Vijelie Useară, în Timișoara, vântul puternic care a însoțit ploaia a creat probleme. Pe str. Bujorilor, un copac s-a rupt peste linia de tensiune. Fire electrice rupte au fost semnalate și în Mehala. La Lugoj, o copertină s-a prăbușit peste un trecător. (C. T.) Răzbunare Un model vietnamez a fost desfigurat de mama ei care i-a turnat, în somn, o cratiță de ulei încins pe față și corp. Mama fetei le-a spus polițiștilor că a avut de înfruntat multe greutăți pentru a o crește pe Vo Thi Thu Tram. Acum celebră și bogată, fata ar fi părăsit-o. BCUT a cumpărat o comoară cu 180 de milioane Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran“ Timișoara a izbutit o achiziție de carte de patrimoniu absolut excepțională, în valoare totală de 180 de milioane de lei. Cărțile provin dintr-o colecție particulară, a unui medic psihiatru care a plecat definitiv în Germania. „Un proaspăt... neamț, cu suflet de român, fiindcă ar fi putut să le vândă, răsfirândule în Occident, probabil pe sume considerabil mai mari, dar a venit direct la noi cu oferta“, ne-a declarat directorul BCUT, prof. univ. dr. Vasile Țâra, între cele 30 de volume, piese de rezistență sunt Letopisețele Țării Moldovei de Miron și Dimitrie Costin cu însemnări de N. Mavrogheni (1782), Carte sau Lumina de Antim Ivireanu (1699 Snagov), Notița ultraque...“ (Basel 1552). SIMONA P. DONICI Treizeci de cărți de patrimoniu, unele din secolele XVI-XVII, au rămas în tezaurul Timișoarei Precocitate Poliția din Germania investighează un cuplu acuzat de practici criminale pentru că și-a dus copilașul în vârstă de nouă zile la un concert cu trupa heavy metal AC/DC. Cuplul a fost convins să părăsească concertul doar după intervenția unui doctor. I3M Soluții și Tehnologii Inovatoare De la o Companie de încredere www.3m.com/ro Tel. 021/202.8000; Fax: 021/224.3184