Agenda Zilei, august 2003 (Anul 8, nr. 178-203)

2003-08-05 / nr. 181

% y COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERT^5^4^1 . . WBfțHfțH ® ____^ 16 pagini _^isSbbS^______________ marți, 5 august 2003 ^ Wr^ 4 202+798 tva = 5 000 iei ARTuborg îmbogățește zestrea culturală a Timișoarei Ca o continuare la Ziua Timișoarei, dar îndeosebi la conotația culturală a evenimentului, ieri, în prezența Excelenței Sale Eric Bom, ambasadorul Regatului Danemarcei la București, și a președintelui companiei Tuborg România, Isaac Sheps (originar din municipiul de pe Bega), a avut loc inaugurarea celei de-a treia expoziții de artă ambientală contemporană „ARTuborg”, organizată în fața Parcului Copiilor de pe bd. Michelangelo. întinsă pe o suprafață de 1 274 de metri pătrați, expoziția reunește lucrări realizate de șapte artiști plastici, dintre care patru sunt rezultatul școlii de profil timișorene. Cadoul oferit municipiului nostru are la bază o colaborare realizată între Consiliul Local al Municipiului Timișoara și Tuborg România și este estimat la o valoare de 60 de mii de dolari. După București și Constanța, orașul nostru este al treilea centru în care compania daneză promovează o astfel de acțiune. Excelența Sa Eric Bom a punctat cu această ocazie preocuparea concernului Tuborg de a promova valorile culturale, dar și colaborarea foarte bună între reprezentanța diplomatică daneză la București și Primăria Municipiului Timișoara. „Am avut totdeauna discuții deschise și amicale cu primarul Gheorghe Ciuhandu, în interesul dezvoltării relațiilor directe de colaborare”, a declarat ambasadorul Eric Bom. Cu dorința de a fi „un Mercedes al berii în România”, după cum declara Isaac Scheps, Tuborg România a oferit timișoreanului un spațiu artistic inedit pentru promenadă, iar expoziția dă semnalul unui nou curent în artă, prin limbajul conectat oarecum direct cu viitorul și care îmbogățește zestrea culturală a orașului de pe Bega. SORIN LAZĂR JBORG BEER Isaac Sheps, Gheorghe Ciuhandu și ES Eric Bom au colaborat eficient și... artistic Municipalitatea nu și-a dat acordul pentru noile tarife la taxi De câteva zile, o parte din firmele de taxi din Timișoara au majorat tarifele cu circa 75% (media era de 4 990 lei/km, iar acum au ajuns la 8 990 lei/km). Autoritățile locale susțin că nu și-au dat girul în acest sens. Dar, să ascultăm părțile implicate. Dorel Borza, viceprimar: „Conform Normelor de aplicare a Legii nr. 38/ 2003, Primăria trebuia să stabilească noile tarife împreună cu Camera Națională a Taximetriștilor din România, filiala Timiș. Măsura recentă de majorare a tarifelor a fost făcută fără acordul nostru, fiind hotărârea exclusivă a operatorilor de taxi“. Ilie Palamariu, liderul Sindicatului Taximetriștilor Timișoara: „Noi nu am fost consultați deloc. De un an și patru luni nu s-au mai făcut majorări și se impunea acest lucru, dar, totuși, e cam mult 8 990 lei/km. Firmele Tudo, Grup și Radio aplică deja noile tarife (7 990 lei pornirea, 8 990 lei/km și 1 498 lei/minut de staționare), iar restul mai așteaptă, deocamdată“. Idiana Nemeș, administrator al firmei Taxi Grup: „Acum un an și jumătate, când a avut loc ultima majorare de tarife, benzina costa 15 000 lei/litru, iar astăzi este circa 26 000 lei/litru. Deci, se impuneau noile tarife. Legea 38/2003 nu ne prea ajută, dimpotrivă“. Opinia Idianei Nemeș a fost comună cu a patronilor celorlalte firme de taxi din Timișoara. Până se rezolvă „gâlceava“, omul de rând plătește și tace; sau înjură. V. RUBANSCHI, S. LAZĂR Prefectul va pleca în vizită cu președintele în China O călătorie absolut neprevăzută și cu totul specială i se arată prefectului Horia Ciocârlie cât de curând. Deși la prima vedere suna doar ca o încercare de a ghici viitorul, reprezentantului Guvernului în teritoriu chiar i s-a propus o astfel de deplasare în îndepărtata Asie, și nu oricum, ci chiar în compania președintelui României, Ion Iliescu. Așa se face că Horia Ciocârlie va intra în componența delegației române, condusă de șeful statului, în Republica Populară Chineză, din 19 până în 26 august. Obiectivele vizitei sunt: Beijing, Chong Qing, Shanghai și Hong Kong, iar Horia Ciocârlie ar dori să încerce extinderea relațiilor de colaborare, în primul rând a celor existente în domeniul economic. Mai ales că în județul Timiș sunt înmatriculate la Oficiul Registrului Comerțului 54 de societăți comerciale mixte româno-chineze, iar firmele timișene din diferite domenii sunt interesate în dezvoltarea relațiilor economice. LĂCRĂMIOARA CONDEA Cei sexy și... ceilalți Vedeta pop Justin Timberlake este cel mai sexy bărbat din lume, potrivit unui sondaj anual realizat de revista Company, citat de Sky News online. In vârstă de 22 de ani, Timberlake a urcat 46 de locuri într-un an, ajungând să-l detroneze pe David Beckham. Acest lucru s-ar putea datora succesului de care s-a bucurat în ultimul an și în special momentului în care a atins posteriorul lui Kylie Minogue, la Gala Brit Awards. Pe locul al treilea s-a clasat Brad Pitt, urmat de Duncan James de la trupa Blue și de Robbie Williams. Cântărețul britanic s-a clasat însă și pe locul al șaptelea în topul celor mai puțin atrăgători 100 de bărbați celebri, depășindu-l pe premierul Tony Blair. Cel mai sus plasat nou venit în top a fost actorul irlandez Colin Farrell, care a intrat direct pe locul al șaselea. Primele zece locuri în topul celor mai sexy bărbați de anul acesta sunt ocupate de: 1. Justin Timberlake; 2. David Beckham; 3. Brad Pitt; 4. Duncan James; 5. Robbie Williams; 6. Colin Farrell; 7. Josh Hartnett; 8. Ben Affleckj 9. Jude Law; 10. Hugh Grant. In topul celor mai puțin atrăgători bărbați, primii zece au fost: 1. Michael Jackson; 2. Russell Crowe; 3. Chris Evans; 4. Liam Gallagher; 5. Gzzy Osbourne; 6. Peter Stringfellow; 7. Robbie Williams; 8. Tony Blair; 9. Marilyn Manson; 10. Gareth Gates. Justin Timberlake a urcat 46 de locuri Michael Jackson, cel mai puțin atrăgător