Agenda Zilei, iunie 2004 (Anul 9, nr. 128-153)

2004-06-10 / nr. 136

joi, 10 iunie 2004 5505+495tva^^Î^ _______________________________________________________________________________________________________// Relațiile româno-italiene se bucură de cel senin Consulul general al Republicii Italia la Timișoara, Francesco Catania, a făcut aseară oficiile de gazdă bună la Opera Română, unde Consulatul Italian la Timișoara și Opera Română, condusă de Corneliu Murgu, au oferit un concert de gală, cu ocazia sărbătoririi Republicii Italiene. Printre invitați s-au aflat primarul Gheorghe Ciuhandu, singurul reprezentant al autorităților române, Emil Mateescu, președintele CCIAT, reprezentanți ai Corpului diplomatic, oameni de afaceri și reprezentanți ai comunității italiene. După intonarea imnului Italiei și cel al României, Francesco Catania a mulțumit autorităților române pentru buna colaborare, felicitându-l, totodată, pe Ciuhandu că este din nou în fruntea orașului. Și dacă în urmă cu un an a fost bucuria deschiderii unui oficiu consular, când erau doar Francesco Catania și două secretare, acum este din nou motiv de satisfacție, căci oficiul consular este funcțional și s-a mutat în casă nouă, pe strada Putna nr. 6, săptămâna viitoare preconizându-se inaugurarea. „Putem spune, fără teama de a greși, că relațiile româno-italiene sunt astăzi ca un cer senin, fără nori și așa să rămână“, a spus consulul general, urândule invitaților o seară plăcută sub auspiciile bucuriei și prieteniei. Și desigur, ale muzicii bune. L. CONDEA Sărbătorirea Italiei, sub auspiciile bucuriei, prieteniei și muzicii bune A fost decisă noua conducere a CJT PNȚCD. PD și PNL au bătut palma în privința împărțirii celor cinci funcții de conducere ale Consiliului Județean Timiș și Primăriei Timișoara. Negocierile de ieri au configurat trioul de la CJT, unde președinte va fi Constantin Ostaficiuc - PD, iar cei doi vicepreședinți, Marius Popovici - PNȚCD și Ovidiu Drăgănescu - PNL. Echitabila împărțire a banilor în județ va fi punctul de plecare în protocolul tehnic al colaborării, care va fi stabilit între Ostaficiuc, Popovici și Drăgănescu. Această garantare ar stopa fenomenul de migrație a primarilor seduși de puterea responsabilă cu împărțirea banilor județului și ar permite rătăciților să regăsească drumul spre matcă. Liberalii nu au avut pretenții la conducerea Primăriei, astfel că alături de țărănistul Gheorghe Ciuhandu vor sta tot viceprimarii Adrian Orza - PNȚCD și Dorel Borza - PD. înțelegerea va fi parafată astăzi, la ora 13, la Primăria Timișoara. CAMELIA BOGDAN Constantin Ostaficiuc a fost desemnat președinte al Consiliului Județean Timiș Un an de carieră de succes pentru studenți dinamici Printre petale de trandafiri și mulți prieteni, ieri, la Clubul MV1, echipa de tineri a Centrului de Dezvoltare a Carierei (CDC), adică organizația studențească care îi ajută pe timișoreni să ajungă la o carieră încă din primul an de facultate, și-a prezentat raportul primului an de activitate. Alături de cei 11 membri au fost reprezentanți ai marilor companii aflate în Timișoara, oameni de afaceri care au înțeles că implicarea în viața studențească nu este un act de caritate, ci un real beneficiu. Ca în fiecare moment de bilanț, s-au anunțat performanțele, mulțumirile și planurile de viitor, cel mai apropiat constând în deschiderea a două alte Centre de Dezvoltare a Carierei, în București și Cluj. Cele 16 proiecte derulate, de care au beneficat 3 000 de studenți, sunt numai câteva ținte atinse, întreaga activitate și serviciile oferite putând fi accesate la adresa www.careercenter.ro. „CDC este o provocare pentru studenții care vor acțiune, creativitate, carieră. Este o treaptă spre împlinirea visului. Și, cum noi nu puteam vorbi de carieră, pentru că eram ori suntem studenți, i-am chemat pe cei care cunosc succesul, astfel ca, prin CDC, tinerii să ajungă unde-și doresc“, a spus Andrea Argintariu, președintele și fondatorul centrului. ADRIANA NICA Tinerii din Centrul de Dezvoltare a Carierei, la ora bilanțului în goană după unele catedre La concursul de ocupare a posturilor declarate vacante din învățământul preuniversitar, cunoscut și sub numele de examen de titularizare, se va da o luptă crâncenă pentru unele catedre, în timp ce pentru altele nu există candidați nici pentru jumătate din numărul de posturi, în acest an, pentru județul Timiș, au fost scoase la concurs 1 100 de posturi, iar numărul de candidați este de 1 135. Dar până în zilele de 15 și 16 iulie, când se va desfășura concursul, cadrele didactice s-au înghesuit să se înscrie pentru disciplinele socioumane, unde pe două posturi vor concura 20 de actuali sau viitori dascăli. Matematica a rămas și ea în topul preferințelor, pe 10 posturi sunt 70 de candidați, iar pentru catedra de chimie, care are trei posturi, se vor întrece 18 dascăli. Pentru educatoare și învățători s-au înscris 220 de candidați pe 110 posturi, în schimb, la muzică situația e contrară. Sunt 100 de posturi vacante și doar 20 de înscriși. Pentru corectarea lucrărilor, un cadru didactic va primi puțin peste 100 000 lei pentru fiecare, iar președintele comisiei va fi plătit cu aproape un milion de lei pe oră, însemnând tot puțin peste 100 000 lei pe lucrare. ADRIANA NICA cAstăzi, Supliment Programe TV Ediția noastră de sâmbătă va conține, pe lângă suplimentul de weekend, și unul dedicat Campionatului European de fotbal (8 pagini full color) Christina Aguilera, femeia anului Cântăreața americană Christina Aguilera a pus mâna pe cel mai râvnit titlu oferit de revista Glamour: femeia anului, informează SkyNews online. Keira Knightley a câștigat titlul de actrița anului, pentru rolurile sale din „Pirații din Caraibe“, „Pur și simplu dragoste“ sau „Bend It Like Beckham“. Cat Deeley este personalitatea TV a anului, iar Denise Van Outen a fost numită actrița de teatru a anului pentru piesa „Tell Me On A Sunday“. Designerul anului a fost desemnată Stella McCartney, iar Elizabeth Jagger a primit titlul de modelul anului. Un premiu surpriză a fost oferit lui Sharon Osbourne întreprinzătoarea anului, deoarece a reușit să transforme viața familiei sale într-un succes TV, prin intermediul unui reality show care i-a adus câteva milioane de dolari. Alte premii: actrița de televiziune britanică a anului - Joely Richardson; actrița de televiziune americană a anului - Kim Cattrall; personalitatea TV a anului - Cat Deeley; sportiva anului - Serena Williams; formația anului - Girls Aloud; bărbatul anului - David Schwimmer; scriitoarea anului - Helen Fielding („Jurnalul lui Bridget Jones“).