Agenda Zilei, iunie 2004 (Anul 9, nr. 128-153)

2004-06-11 / nr. 137

S-a deschis Timișoara - Poarta Vestului La Mecatim a fost inaugurat ieri târgul de produse și servicii Timișoara, Poarta Vestului, în cadrul căruia 120 de firme își prezintă ofertele. Alături de societăți autohtone, sunt prezente 37 de companii italiene, 20 maghiare, 13 sârbești, una austriacă și una pakistaneză. Așadar, circa două treimi din participarea străină, fapt care l-a determinat pe Emil Mateescu, președintele CCIAT, să afirme că e vorba de cel mai important eveniment organizat de Expotim până acum. Numeroase oficialități italiene au fost prezente, printre ele numărându-se Francesco Catania, consul general al Italiei la Timișoara, și Antonio Padoni, ministru pentru politici ale teritoriului în cadrul regiunii Veneto. De asemenea, din partea statului Serbia și Muntenegru, au rostit un cuvânt de salut consulul general Milos Uscebika, alături de reprezentanți ai Camerei de Comerț Kikinda. La dispoziția publicului stă o gamă largă de produse și servicii. Un stand interesant este cel al Asociației Organizatorilor de Expoziții din Sud-Estul Europei (EASE), asociație cu sediul la Novi Sad. După cum ne-a declarat Nebojsa Dragulic, secretarul general al BASE, sunt popularizate ofertele a 18 societăți specializate, din opt țări (Expozime, deocamdată, singura firmă autohtonă membră). T. M. LENGHER Pagina 7 ITIM La târgul de produse și servicii sunt prezentate oferte din șase țări Plasa valută falsă în urmă cu trei luni de zile, ofițerii de la Crima Organizată Timișoara au început să fie cu ochii pe Cristian Șerban Tomniuc, din Vulcan, suspectat că împrăștie prin țară bancnote false de 50 de euro. După săptămâni în șir de filaj, miercuri noaptea s-a reușit prinderea lui imediat după ce plasase la o benzinărie din Sibiu două bancnote contrafăcute. Tomniuc a fost adus sub escortă la Timișoara, iar aici s-a stabilit că acesta a introdus în circuit circa 1 800 euro falși în Sânnicolau Mare, Caransebeș, Ghiroda, în județele Sibiu și Vâlcea, în general, folosea diferite benzinării, unde solicita să i se facă plinul la un autoturism, achitând cu bani falși, iar dacă cel de la pompă era de acord, schimba și câteva bancnote la o paritate foarte rezonabilă pentru cumpărător. Tomniuc a fost arestat pentru falsificare și plasare de monedă străină și înșelăciune. Persoanele păgubite sunt rugate să sune la numerele de telefon 0256/402 331 și 0256/402 335. DANIELA A. BUDICI Cristian Șerban Tomniuc plătea cu bancnote false de 50 de euro Politehnica a adunat 30 de promoții de ingineri electroniști „în 1975, facultatea noastră dădea prima promoție de ingineri. Anul acesta, cea de-a 30-a promoție de ingineri de electronică și telecomunicații se află în fața examenului de diplomă. Am avut cândva o idee, inspirată din universitățile europene, să existe o legătură între toate promoțiile de până acum. Acum, acest vis prinde contur. Se constituie o asociație a absolvenților, în care își vor găsi locul reprezentanți de seamă din toate promoțiile“, a spus decanul Facultății de Electronică și Telecomunicații, Marius Oreșteanu. Chiar dacă asociația nu are încă un statut definitivat, are planuri mărețe, fiind și prima organizație de acest fel din cadrul Politehnicii Timișoara. Menținerea contactului între generații ar însemna un important sprijin pentru studenții acestei facultăți, concretizat în stagii de formare, burse, finanțări etc. Amfiteatrul instituției devenise iem neîncăpător pentru cei care i-au fost cândva studenți, iar reprezentanții celor 30 de promoții au avut scurte intervenții. „A absolvi Facultatea de Electronică și Telecomunicații din Timișoara este o mândrie, iar faptul că cei mai mulți foști studenți ai săi lucrează în marile companii din Europa, dar și din lume, este doar un argument“, au spus participanții. ADRIANA NICA Absolvenți din 30 de promoții s-au reunit pentru a-i sprijini pe studenți Bănățencele vor să fie topmodele Pentru tinerele care visează să ajungă într-o bună zi pe coperțile revistelor celebre din lume, concursul Cool Girl pare a fi o reală șansă. Peste o sută de tinere s-au prezentat, ieri, în centrul comercial Bega, la castingul organizat de caravana Cool Model. Stiliști de la Matrix și Maybelline, un fotograf profesionist, Irinel Fusariu, managerul agenției timișorene Vogue, coordonați de Dana Săvuică, manager al agenției Etiquette Models, s-au aflat, preț de câteva ore, în căutare de viitoare topmodele. Dacă, inițial, doriseră să găsească doar trei tinere care să meargă la gala concursului Cool Model, ce se va desfășura în 9 decembrie, la București, echipa Cool Girl a fost impresionată de mai multe domnișoare. Oanei Nichita i-a surâs norocul, pentru că va participa la show-ul L’Oreal Profesionele. Alina Ioțcov, Maria Jura Sandu și Nada Ionescu sunt cele care vor apărea în paginile revistei Cool Girl în acest an, iar Alinei Mihăilescu îi va fi urmărită evoluția îndeaproape, fiind pregătită la agenția Vogue. Maria Balint, Romina Sărăcuț și Andrea Androhovici vor prezenta frumusețile timișorene la Cool Model. C. CĂLĂRĂȘANU Peste o sută de tinere s-au prezentat la castingul caravanei Cool Model Ediția noastră de mâine va conține un supliment dedicat Campionatului European de fotbal O nouă imagine Două dintre canalele Televiziunii Române, TVR 1 (fostul România 1) și TVR 2, vor apărea, de astăzi, cu o nouă imagine, au anunțat reprezentanții televiziunii publice. Schimbarea de imagine a celorlalte posturi ale Televiziunii Române se va realiza în această toamnă, în urma unui proces de rebranding pe care TVR l-a început cu ajutorul agenției britanice English Pockett, s-a anunțat ieri. Primul semnal al acestei schimbări va fi dat de Jurnalul de la ora 19:00. El va avea o imagine diferită, începând cu genericul și terminând cu decorul. Jurnalul de la TVR 1 va fi prezentat de către o echipă nouă, alcătuită din Dana Războiu și Mihai Constantin. Noua strategie și platforma brandului TVR au fost construite de echipa TVR, împreună cu firma de consultanță în branding Brandient. SUPER LOTO 5 din 40 4 30 23 14 37 JOKER: 38 15 14 32 Ci) 25