Agenda Zilei, iulie 2004 (Anul 9, nr. 154-180)

2004-07-22 / nr. 172

La modă și pe ștrand! Mai mult ca în oricare anotimp, vara se poartă accesoriile. Promovați de Valentino în acest an, pe trend sunt fluturașii, aplicați pe haine, poșete, agrafe sau brățări. La o ieșire nocturnă, ca bijuterii, creatoarea de modă Mihaela Motișan ne sfătuiește să le alegem pe cele din metal prețios, în timpul zilei vom purta mărgele, cu cât mai mari, cu atât mai atrăgătoare. De formă rotundă sau asimetrică, asortate cu brățara, cerceii și hainele, ele ne vor scoate în evidență atunci când ne vom îmbrăca în ceva lejer. Nu este de ignorat nici mersul la plajă, pentru că în aceste zile, o bună parte din timp este dedicată bronzatului. Legat de ținuta pe un ștrand sau la iarbă verde, designerul timișorean este de părere că pălăria sau un batic cu ștrasuri, asortat cu ochelarii de soare și costumul de baie, este chiar sic. Dacă în anii anteriori, în topul accesoriilor erau inelele și brățările de picior, în 2004 s-a cam uitat de ele, însă cerceii voluminoși și colorați nu pot lipsi din toaleta pe care o alegem atunci când ieșim la bronzat ! CODRUȚA CĂLĂRĂȘANU Cerceii asortați cu costumul de baie arată bine ^55 umtenmUf ■ ■ pp -r if\(\A * J [ pagini joi, 22 iulie 2004 \x 5 505+495 TVA= 6 000 lei Primii de la noi, dar tot codași prin Europa Ne place să spunem că Banatu-i fruncea și dăm exemple de tot felul de inițiative și indicatori care iau fața celor de prin alte părți ale țării. Numai că ne apropiem de integrarea în Uniunea Europeană și ar trebui să ne și raportăm la standardele ei. Astfel, climata prosperitate și dezvoltare economică din partea noastră de țară este remarcabilă față de alte zone din România, dar nu se ridică încă la nivel european. Economic, Regiunea V Vest, formată din Arad, Timiș, Caraș- Severin și Hunedoara, este unul dintre cei mai importanți poli din țară, cu o dinamică pozitivă, se arată în Strategia de Inovare Regională a Regiunii V Vest. Totuși, investițiile străine nu au atins nivelul așteptat, fiind departe de capacitatea de absorbție a economiei regionale, cu toate că zona prezintă un interes sporit pentru investitorii străini. Iar din punct de vedere al numărului de societăți comerciale raportat la suta de locuitori, raportul este cam de patru societăți la suta de locuitori, față de cel din statele UE, unde este de circa 20. Iar numărul de societăți cu capital străin, raportat la suta de locuitori, dovedește atractivitatea Timișului cu 0,69 de societăți la suta de locuitori, față de Hunedoara cu 0,19, ori Caraș-Severin cu 0,18. L. CONDER TEC«1 Zona industrială din Freidorf este unul din prea puținele locuri ale dezvoltării economice Oamenii străzii simt înregistrați pe calculator Aseară, începând cu ora 21, pe raza municipiului Timișoara s-a declanșat o amplă razie pentru a-i aduna pe oamenii străzii. Cerșetorii și prostituatele consideră acest gen de acțiuni în timpul cărora petrec câteva ceasuri la Secția 4 de Poliție drept „timpi morți în producție“, după care se întorc din nou pe drumuri. „Noi ne mișcăm, nu ne lăsăm“, spune veșnicul optimist comisar șef Dorel Cojan. La acțiunea de aseară au participat, alături de polițiști, și reprezentanți ai Direcției pentru Protecția Copilului. Pentru a le întocmi dosare penale acestor oameni ai străzii, unii chiar bani de muncă, trebuie expertize și verificări - „Astea cine le plătește?“ - altfel nu le aprobă instanța. Cojan a anunțat două noutăți legate de razia de aseară. „Le întocmim fișă, îi fotografiem, îi băgăm pe calculator, cu absolut totul despre ei. Când avem o amprentă de la un furt din chioșc, căutăm pe calculator și dacă a fost unul dintre ei, va ieși imediat“, spune Cojan. Am mai aflat că un om de afaceri cu suflet a decis să angajeze opt tineri și patru tinere din această categorie, să le ofere cazare și masă, ca să nu mai ajungă pe străzi. Inițiativa este notabilă, însă ea trebuie multiplicată, pentru ca acest fenomen să se diminueze, însă, vorba lui Cojan: „Este un început“. CĂLIN ȚENCHE Polițiștii le-au întocmit celor culeși de pe drum fișe cu toate datele Supliment PrngrameTV CV european pentru... căpșimari O recentă Hotărâre de Guvern, transmisă cu titlu de „mediatizare urgentă“ la Prefectura Timiș, stârnește ilaritate în rândul reprezentanților administrației județene. Actul normativ impune modelul comun european de curriculum vitae (CV), model pe care, musai, fiecare dintre cetățeni va trebui să-l urmeze, atunci când avansează o cerere de angajare, în Timiș, în România, în Uniunea Europeană. Pe două pagini, cu lux de amănunte, se prezintă, prin urmare, formularul tip al CV-ului comunitar, care nu conține nimic spectaculos, ieșit din comun sau nou. Eventual, ordinea tipurilor de informație (date personale, experiență profesională etc.) este inversată. Mai interesant este că, în aceeași Hotărâre de Guvern, se menționează că „CV-ul este pus la dispoziție cu titlu gratuit“, pentru muritorul de rând, fie că este potențial căpșunar, zidar, brutar sau chelner, undeva pe Bătrânul Continent. „Noul model va fi agreat pe piața muncii și acceptat de către persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în mod voluntar“, se mai precizează în actul Guvernului. CV-ul european va fi mediatizat pe paginile de internet ale instituțiilor publice. CRENGUȚA RADOSAV Științele comunicării a adunat cei mai mulți candidați încă de la primele ore ale dimineții, ieri, zeci de tineri, dar și mulți părinți, se îmbulzeau în fața avizierelor Universității Politehnica pentru a vedea rezultatele concursului de admitere. Față de anul trecut, numărul candidaților a scăzut la aproape toate facultățile Politehnicii. în medie, au fost doitrei înscriși pe un loc, Facultățile de Management în Producție și Transporturi, respectiv Construcții și Arhitectură reușind să aducă un număr mai mare de candidați, în jur de patru pe un loc bugetat. Ultima medie de admitere la aceste două facultăți a fost peste 8, iar la specializarea Inginerie economică, unde concurența a fost de aproape cinci candidați pe loc, lista de admiși s-a închis după media 9,06. Până mâine, tinerii admiși trebuie să-și confirme statutul de student, altfel își vor pierde locul. Științele Comunicării a fost cea mai căutată specializare atât la Universitatea de Vest, unde se vor bate... în dosare 41 de candidați pe loc, cât și la Politehnică, unde sunt mai mult de șase înscriși pe un loc bugetat. La Universitatea de Medicină și Farmacie, ieri dimineață s-a închis perimetrul din jurul instituției, semn că se susțin examenele de admitere. Bătălia cea mai mare s-a dat la Colegiul de Asistență Medicală Generală, unde s-au înscris mai mult de șase pe un loc ADRIANA NICA La Politehnică s-a afișat prima rundă de rezultate la admitere