Agenda Zilei, decembrie 2004 (Anul 9, nr. 285-310)

2004-12-01 / nr. 285

1 decembrie 2004 SPO fl I « « » ml» tdUi 13 Fără pioșenie în catedrala fotbalului spaniol Echipa bucureșteană Steaua țintește cel puțin un punct la Bilbao pentru a izbuti calificarea în această seară, de la ora 21:45, în direct pe Antena 1. Steaua încearcă să își asigure prezența în primăvara europeană fără a mai fi nevoită să aștepte jocul rezultatelor din ultima etapă a Grupei B, programată pe 15/16 decembrie. Roș-albaștrilor le este suficientă și o remiză pe San Mames. Walter Zenga nu îi poate folosi la acest joc pe Dumitru, Paraschiv,Curt, P. Marin și Oprița, dar îi are la dispoziție pe Dică și Neșu. Primul „11“ probabil al Stelei: Hamutovski - Neșu, Rădoi, Ghionea, Ogăraru - Boștină, D. Munteanu, Baciu, Dică - Neaga, Ciocoiu. în ciuda faptului că are o istorie bogată în competițiile europene, începând din 1956, Athletic Club Bilbao întâlnește pentru prima oară o formație românească. Bascii se pot lăuda doar cu finala Cupei UEFA, din 1977, pierdută în fața lui Juventus. Ernesto Valverde poate alinia cea mai bună formulă: Lafuente - Casas, Karanka, Prieto, Ezquerro - Yeste, Orbaiz, Gurpegui, Etxeberria - Iracla, Urzaiz. Arbitrează grecii Georgios Kasnaferis, Georgios Taprantzis și Konstantinos Dalas. în celălalt joc al grupei B, în direct pe TV Sport, de la 21:45. Beșiktaș primește vizita lui Standard Liege. FC Parma stă în această etapă. Programul complet al partidelor din această seară: Grupa A: Ferencvaros - FC Basel, Feyenoord - Schalke, Flourts stă. Grupa C: Austria Viena - FC Bruges, Zaragoza - Dnepropetrovsk, Utrecht stă; Grupa D: Sporting - Sochaux, Panionios - Dinamo Tbilisi, Newcastle stă. CRISTIAN ONACA CLASAMENT GRUPA B. 1. Steaua 3 20 14-2 6 2. Beșiktaș 2 10 14-3 3 3. Standard 2 10 12-13 4. Athletic 2 10 13-3 3 5. Parma 3 10 22-43 cu Neaga, Ogăraru și Baciu au primit ordin să prindă primăvara europeană Returul în sferturile Cupei Dacia Brăila poate elimina a treia prim-divizionară Cupa României, cunoscută în lumea fotbalului sub denumirea de „competiția KO“, în special datorită multelor surprize, își va stabili astăzi semifinalistele: începând cu ora 12, pe patru stadioane se dispută partidele retur ale sferturilor de finală. în cursa pentru finala de pe stadionul Lia Manoliu din 18 mai 2005 au rămas: Dacia Unirea Brăila, Dinamo, FC Argeș, Universitatea Craiova, Farul Constanța, Oțelul Galați, FC Național și Sportul Studențesc. Faza sferturilor se desfășoară sub semnul echilibrului în toate cele patru jocuri, oricare dintre combatante putând obține accesul în semifinalele programate în 9 și 13 martie, în cel mai interesant joc, la Brăila, Dacia Unirea, divizionara B care a furnizat cele mai mari surprize, eliminând pe rând două prim-divizionare, Rapid și Apulum, păstrează șanse reale de a întoarce acel 0-1 înregistrat în partida tur din Ștefan cel Mare. Celelalte partide sunt: FC Argeș - Universitatea Craiova, în tur 0-1, Farul Constanța - Oțelul Galați, în tur 2-1, FC Național - Sportul Studențesc, în tur 0-2. CRISTIAN ONACA Automobiliștii, ultima etapă Campionatul județean se încheie sâmbătă Competiție care a stârnit interes deosebit în rândul pasionaților vitezei, campionatul județean de automobilism se apropie de finalul unei noi ediții. Sâmbătă, în parcarea complexului Europa din intersecția str. Circumvalațiunii - C. Aradului - C. Torontalului, cu startul primului echipaj la ora 18,01, este programată etapa a 10-a, Supercupa Blitz Timișoara 2004. Ultima cursă automobilistică a anului se va desfășura pe un traseu în lungime de 760 metri, fiind programate două manșe, timpii înregistrați urmând a fi cumulați,sosirea facându-se cu linia între punți. Cursa este cu atât mai importantă cu cât abia acum va fi desemnat campionul din 2004, la licențiați aflându-se în dispută Alexandru Borlovan și Florin Stahi, primul, lider la general cu 78 %, în timp ce al doilea îl secondează, cu 69 p. La nelicențiați, conduc Bogdan Stanoiev jr., cu 40 p. Alin Savu, 36,39 p. și Florin Stoița, cu 33 p. în clasamentul feminin situația este ceva mai clară, lideră fiind Diana Jurcă, cu 42 p, urmată de Viorica Stanoiev, cu 31 p. și Gabriela Jugănaru, cu 29 p. LIMAN HOTICO [Pronostic] 4-5 decembrie 1. Albacete - Valencia X. Pe Carlos Belmonte din Albacete se anunță o partidă extrem de disputată, ambele formații fiind într-o evidentă revenire de formă. 2. Atletico Madrid - Osasuna 1. Atletico s-a „dezumflat“ tot mai mult după un start de campionat excelent, care făcuse ca gândurile suporterilor să zboare spre un nou titlu. 3. Barcelona - Malaga 1. Pe Nou Camp sosește Malaga, una dintre puținele formații care întotdeauna a pus probleme catalanilor. Pentru că „insularii“ vin după șase partide fară înfrângere, misiunea Barcei nu va fi facilă. 4. FC Sevilla - Athletic Bilbao 1. După ce a fost desființată în runda precedentă la Pamplona, Sevilla așteaptă o victorie convingătoare în jocul de pe Ramon Sanchez Pizjuan. 5. Levante - Getafe 1. X. Levantinii vor să spele rușinea acelui 0-5 de pe Santiago Bernabeu, dar vor avea de înfruntat o echipă care a pierdut la limită în fața Barcelonei. 6. Mallorca - Numancia 1. De la sosirea lui Hector Raul Cuper, Mallorca s-a transformat devenind o formație redutabilă, lucru pe care l-a și demonstrat. 7. Santander - Deportivo 2. El Sardinero găzduiește o dispută foarte interesantă, vizita galicienilor fiind văzută ca o adevărată finală. 8. Real Sociedad Betis X. Bascii privesc cu rezerve acest joc, mai ales pentru că oaspeții sunt neînvinși în ultimele zece etape. 9. Villarreal - Real Madrid X. El Madrigal din Villarreal va fi neîncăpător la unul dintre cele mai importante meciuri ale sezonului. 10. Real Zaragoza - Espanyol 1. X. La prima vedere ocupanta poziției a treia din Primera, Espanyol, nu poate obține prea multe de pe La Romareda, acolo unde Real nu a pierdut nici un joc. 11. Inter - Messina X. Inter este „campioana“ remizelor din Serie A, reușind 11 rezultate de egalitate în cele 13 etape! 12. FC Parma AC Milan 2. Pe Ennio Tardini, parmegianii nu au prea mari șanse să oprească furia „diavolului milanez". 13. Arezzo Torino X. 2. După eșecul surprinzător de pe Delle Alpi, care a mărit handicapul față de lider, torinezii vor încerca să obțină o victorie de moral. " CRISTIAN ONACA ș ti Rugbyștii, după 30 de ani, la Timișoara în caz de calificare, și următorul meci se va juca în orașul de pe Bega Din 1974 o echipă națională de rugby nu a mai evoluat pe un stadion din Timișoara. Acest lucru se va produce duminică, de la ora 13, când selecționata divizionară a României va întâlni pe stadionul UMT formația italiană Leonessa Brescia, în partida tur a optimilor Scutului european. Manșa a doua este programată pe 10 decembrie în Peninsulă. „Stejăreii“ se află de ieri în cantonamentul de la Hotel 2000 și, conform antrenorului principal Virgil Năstase, se bucură de condiții foarte bune de pregătire și refacere. „Ne așteaptă un joc foarte dificil, mai ales prin faptul că nu cunoaștem prea bine adversarii. Știm că au un pachet de înaintare solid și mobil, cu doi pilieri de mare experiență, dar au unele probleme în competiția internă datorită numeroaselor achiziții, care nu s-au încadrat încă în jocul formației. Deoarece am constatat că echipele naționale sunt primite mult mai călduros în țară, FR de Rugby a decis să organizeze cât mai multe meciuri oficiale în afara Capitalei“, a declarat Năstase, care deține și postul de secund al „stejarilor“. Selecționata divizionară, alcătuită din 28 de jucători ce activează în campionatul intern, se află în fața unei premiere, calificarea în sferturile competiției europene, caz în care următorul joc pe teren propriu urmează să se dispute tot la Timișoara. FRR a decis, totodată, ca disputa din 26 februarie, din Cupa Europei pe Națiuni, cu Rusia, să se joace în orașul de pe Bega. Dorindu-și foarte mult calificarea, conducerea tehnică a apelat pentru această dublă inclusiv la nu mai puțin de șase internaționali care au făcut parte din echipa ce a învins în Cehia: Zebega, Ghioc, Ursache, Andrei, Dimofte, Dumbravă. în caz de egalitate după dubla manșă, punctaverajul, cșaverajul, numărul cartonașelor roșii și media de vârstă a jucătorilor vor fi criterii de departajare. De aceea, rugbyștii noștri au nevoie de o victorie cât mai concludentă la Timișoara pentru a-și mări șansele de calificare. Partida va fi arbitrată de un trio francez, Jean-Luc Rebollal, Patrick Pechambert și Stephane Boyer, iar biletul va costa 30 000 lei. LIVIAN HOTICO Vicecampion Adrian Ulici, medaliat la CN de thai-boxing Chiar dacă artele marțiale nu sunt foarte mediatizate în România, Timișoara este unul dintre centrele importante ale acestui sport. Ultima izbândă îi aparține lui Adrian Ulici, legitimat la clubul Tigrii Negri, devenit vicecampion național la thai-boxing la categoria -75 kg. Sâmbătă, la București, în cadrul celei de-a opta ediții a CN, Ulici a cucerit a cincea medalie din palmaresul său, care mai cuprinde trei medalii de argint și una de bronz, toate obținute la CN de kick-box. Competiția s-a desfășurat după sistemul jocurilor eliminatorii, un meci fiind împărțit în trei reprize a câte două minute, excepție făcând finalele, disputate pe perioada a cinci reprize. Adrian Ulici, pregătit de multiplul campion național Cristian Modra, a pierdut în finală la puncte, 1-2, după ce majoritatea partidelor le-a câștigat înainte de limită. Pentru proaspătul medaliat urmează un turneu în Canada, intermediat de fosta campioană mondială Laura Vuculescu, stabilită pe continentul american în urmă cu un an. CRISTIAN ONACA o ou. Adrian Ulici a cucerit un nou titlu - Manâila renunță! Antrenorul divizionarei B Unirea Sânnicolau Mare, Dan Mănăilă, s-a hotărât să părăsească gruparea la care activează de opt luni și pe care a promovat-o în liga a II-a în vara acestui an. Este o știre surprinzătoare, mai ales că formația din orașul de pe Aranca a terminat onorabil turul, având doar 3 la „adevăr“, în timp ce mult mai titrata UTA, de exemplu, se află la 6! Mănăilă a explicat, în parte, motivele acestui divorț: „La Sânnicolau nu-i ceea ce-mi doresc eu de la fotbal. Iubesc acest sport și nu pot continua să lucrez așa. Cred că am făcut o treabă bună acolo, țin mult la jucătorii cu care am lucrat și i-aș lua pe toți cu mine. Sper că omenia de care am dat dovadă la Sânnicolau să-mi fie răsplătită, în ultima vreme, problemele la echipă s-au accentuat, nu-i liniște, nu-i pace și vreau să plec. Cu ostrângere de mână și cu drepturile bănești achitate!“. Din câte am aflat, Mănăilă nu și-a primit ratele contractuale de cinci luni, iar o posibilă destinație ar putea fi tot la o divizionară B. Liberty Salonta, cu care se află în tratative avansate. (F. V.) Abandon Luca Steluța Luca nu va participa alături de echipa națională a României la Campionatul European de handbal din Ungaria. Ieri. Federația Română de Handbal a fost informată că starea sănătății nu-i permite să participe la turneul final, nefiind complet refăcută după două rupturi musculare la coapsa dreaptă. „Am început fizioterapia și perioada de recuperare va fi mai lungă decât Se estimase“, a precizat Steluța Luca. La CE, România face parte din grupa C, alături de Suedia, Germania și Danemarca. (C. O.) Retragere Britanicul Matthew Pinsent, de patru ori campion olimpic la canotaj, și-a anunțat retragerea din activitate. Ajuns la 34 de ani, Pinsent și-a motivat alegerea prin lipsa unei motivații suficiente, după ce timp de 14 ani a fost unul dintre cei mai apreciați canotori din lume. „Cursa după recorduri nu este un motiv solid pentru a continua. Se spune că ești trist când te retragi, dar eu nu simt așa ceva“, a mărturisit Pinsent. (C. O.)