Agenda Zilei, decembrie 2004 (Anul 9, nr. 285-310)

2004-12-04 / nr. 288

___Effw IfsidE _______ 4 ) COTIDIAN DE INFORMAȚII SMI (1 I ^ 1 )~ sâmbătă, 4 decembrie 2004 /v ' 24 pa91"1. 5 /> ^ 5 505+495 TVA= 6 000 lei Județul Timiș are 15 parlamentari ieri, la Palatul Administrativ, vicepreședintele BEC Timiș, Gheorghe Bugarsky, a înmânat aleșilor certificatele care dovedesc că sunt parlamentari. Le-au primit personal senatorii Ilie Sârbi și Gheorghe David, deputații Viorel Oancea, Radu Lambrino, Ștefan Glăvan, Petru Andea și Toro Tibor. Prin reprezentanți, și-au ridicat hârtiile senatorii Adrian Cioroianu și Valentin Dinescu, deputații Valeriu Tabără, Ovidiu Brinzan, Cristian Bușoi și Mircea Purceld. Prefectul a rostit un mesaj: „Acum, când cetățenii județului Timiș v-au transferat responsabilitatea de a le soluționa problemele, de a le împlini visele și de a-i însoți spre marea familie europeană, indiferent de zona în care v-ați născut, ați devenit cu toții bănățeni. Din acest moment, orgoliile politice sau interesele personale nu mai trebuie să conteze“. Și președintele Consiliului Județean Timiș, Constantin Ostaficiuc, i-a felicitat, în cursul după-amiezii, s-a finalizat și situația deputaților provenind din rândul minorităților naționale: Slavomir Gvozdenovici, de la Uniunea Sârbilor din România, și Niculae Mircovici, de la Uniunea Bulgarilor din Banat, reprezintă județul nostru. Așadar, Timișul are 15 parlamentari cu acte-n regulă. Ovidiu Ganț, de la Forumul Democrat al Germanilor, a devenit deputat de Sibiu. L. CONDEA prefectura timiș Ieni, la Palatul Administrativ, aleșilor timișeni li s-au înmânat certificatele Perfectul sunet Stradivarius Vestea că pentru prima dată la Timișoara va răsuna o vioară Baron Oppenheim Stradivarius, construită în 1716, s-a răspândit... cu viteza sunetului, așa încât cei care au înfruntat aseară ploaia au fost de două ori mai mulți decât încap, în mod obișnuit, în sala Colegiului I. Vidu. Excelentul Medalion Mendelssohn- Bartholdy propus de Filarmonica Banatul sub bagheta dirijorală a maestrului Gheorghe Costin a dat multor melomani prilejul să se convingă de ce Stradivarius e mai mult decât o vioară, e o lume a perfecțiunii. Desăvârșire care, desigur, își are prețul ei și, chiar dacă valoarea contractului de asigurare a viorii este confidențială, cele șase euro-zerouri de după cifra secretă sunt certe. Mai necoros, așadar, decât privilegiații audienți de aseară e doar solistul Alexander Janiczek, cel căruia Banca Națională a Austriei i-a încredințat prețiosul instrument. Programul serii a cuprins Uvertura Atalia, Concertul pentru orchestră și vioară în mi minor și Simfonia Scoțiană. S. P. DONICI Alexander Janiczek, violonistul ales de B.N. Austria Avocații francezi au tras un nou semnal de alarmă Convenția Europeană a Drepturilor Omului constituie tema unui interesant seminar româno-francez care a început ieri, la Timișoara, în organizarea Baroului Timiș și a Ordinului Avocaților din Montpellier. Lucrările se încheie astăzi. Subiectul abordat este unul de mare actualitate, mai ales că, în contextul negocierilor de aderare la Uniunea Europeană, țara noastră are mari dificultăți în încheierea Capitolului 24 referitor la justiție. încă de la început avocații francezi au tras un semnal de alarmă cu privire la numărul mare de cauze înregistrate împotriva României la Curtea Europeană, prin care se reclamă tot felul de încălcări ale drepturilor cetățenilor. Câteva zeci de avocați din Timiș și Arad, în majoritate tineri, au dezbătut pe marginea unor articole din Convenție și au luat cuvântul pe marginea unor teme precum Rele tratamente aplicate de organele de poliție, Condițiile de detenție, încălcări ale dreptului la un proces echitabil în materie penală, Respectarea dreptului la liberă exprimare în condițiile menținerii infracțiunii de calomnie în noul Cod penal român. Colaborarea cu avocații francezi durează de mulți ani și e benefică, mai ales că sistemele de drept din cele două țări seamănă izbitor. De exemplu, Codul civil român are la bază Codul Napoleon din 1807 DANIELA A. BUDICI Avocații timișoreni și invitațiilor din Arad și din străinătate au dezbătut Convenția Europeană a Drepturilor Omului CJT nu mai vrea rateuri la finanțări europene La solicitarea Consiliului Județean Timiș, primăriile au transmis liste cu instituțiile din subordine care funcționează în clădiri ce necesită reabilitare termică. Datele centralizate vor ajunge la Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, care a anunțat că inițiază proiecte pilot de reabilitare termică pentru diferite tipuri de clădiri din proprietatea publică, inclusiv grădinițe, cămine pentru copii instituționalizați, cămine de bătrâni, pentru elevi sau studenți. La acest program va participa și Guvernul Confederației Elvețiene, prin Biroul de Cooperare Economică de pe lângă Ambasada Elveției, care și-a manifestat disponibilitatea de a contribui, alături de administrația centrală și cea locală, la finanțarea proiectelor pilot de reabilitare termică a unor clădiri publice, începând cu 2005. Programul a fost declanșat în 2003 și a continuat și în 2004, dar a urmărit reabilitarea termică a unor clădiri de locuințe, însă județul Timiș nu a avut nici un proiect. Președintele Consiliului Județean Timiș, Constantin Ostaficiuc, vrea ca și instituțiile cu probleme din județ să intre în acest program, mai ales că pe birou are solicitări de la mai multe școli speciale din subordine care au nevoie de finanțare pentru reabilitarea termică. CAMELIA BOGDAN La căutările pe Internet, românii excelează în „fete“ „Fete“ este cuvântul cel mai des întâlnit pe motoarele de căutare folosite de navigatorii români. Urmează „matrimoniale“ și abia pe a treia poziție „sex“, de unde se poate observa ori un anumit grad de pudoare al internnutului român, ori încredințarea acestuia că prin intermediul Internetului își poate face mai ușor relații și prietenii durabile (unele dintre ele fiind finalizate chiar cu o căsătorie). Datele sunt centralizate de un sondaj al companiei Neogen, lider de servicii online în România. Un internaut român din doi utilizează cel puțin 10 căutări pe zi cu ajutorul motoarelor de tip Google. Topul general al celor mai utilizate cuvinte-cheie căutate de utilizatori cu ajutorul Neogen (unul dintre nenumăratele motoare) în anul 2004 - top tratat drept un reper al intereselor românilor internauți este: 1. chat, 2. locuri de muncă, 3. garsoniera, 4. fete, 5. MP3, 6. auto, 7. camera, 8. matrimoniale, 9. scrisoare de intenție, 10. Mutu. Deseori, numărul mare de căutări pentru un anumit cuvânt-cheie este dat și de evenimente sau știri senzaționale: cuvântul „Mutu“ a ocupat locul întâi în luna octombrie, fiind detronat în luna noiembrie de cuvântul „votare“. Pe primul loc în topul afacerilor online în ceea ce privește frecvența căutărilor s-a situat cuvântul „auto“. L. SAVA Alegerile din Ucraina au fost invalidate Pagina 9 cÂiazL, Supliment *