Agenda Zilei, iunie 2005 (Anul 10, nr. 128-152)

2005-06-10 / nr. 136

<Bft. .....ulI..77« Au fost puse primele cărămizi ale reconstrucției seri dimineață, la Sculea a început reconstrucția din temelii a primei case avariate de inundații. La numărul 28, pe o vreme cu ploaie și vânt, meșterii de la Agma Tincă SRL au încercuit terenul pe care în următoarele luni se va naște o casă cu o singură cameră, adoptată chiar de firma de construcții. Inginerul Ioan Popa, șeful de șantier al primei lucrări, este optimist: „Facem o casă de cărămidă, în cel mult trei luni e gata“. Prefectul Ovidiu Drăgănescu a atras atenția: „Guvernul va construi pereții și acoperișul, nu se va ocupa de candelabre și mobilier. Oamenii se vor muta în casă nouă și tot sinistrați se vor numi, că nu vor avea nici măcar rechizite pentru copii. Nu știu dacă la casele adoptate e vorba să asigure oamenilor mobilier“. Noua Casă se face pe numele familiei Moldovan. Construcția a fost prima demolată din Sculea. Rozalia Moldovan, proprietara, stătea ieri, cu nepoata ei, Andreea, în brațe, și privea cum muncitorii își calculează mișcările. „Vecinii tot încercau să mă convingă că voi rămâne pe drumuri. Nu am nicio altă așteptare”, spune bătrâna, cu gândul la camera, bucătăria, baia, cămara și holul pe care i le-au promis constructorii. LUCIAN SAVA Paginile 4 și 5 Inginerul Ioan Popa coordonează ridicarea unei case adoptate la Sculea Mulțime de tineri la Ziua Eroilor De Ziua Eroilor, ieri, au fost organizate manifestări în cinstea celor care s-au jertfit, fiind de remarcat prezența masivă a tinerilor. La Catedrala Mitropolitană a fost oficiată o Sfântă Liturghie, urmată de depuneri de coroane de flori și slujbe, în Parcul Central, la Monumentul Ostașului Român, și în Piața Victoriei, la Monumentul Crucificatorul. Au luat parte oficialități locale: prefectul Ovidiu Drăgănescu, președintele CJT, Constantin Ostaficiuc, primarul Gheorghe Ciuhandu, viceprimarul Dorel Borza, vicepreședinții CJT Marius Popovici și Liviu Borha, deputații Mircea Purceld și Niculaie Mircovici, consilieri locali și județeni, reprezentanți ai Garnizoanei. PS Lucian Lugojanu a fost însoțit de un sobor de preoți. Au mai fost depuse coroane și la celelalte monumente din oraș. La capela Memorialului Revoluției a fost oficiată o slujbă de pomenire a martirilor și a fost citit un mesaj al secretarului de stat Petrișor Morar. L. CONDEA Adolescenții au depus câte o floare la monumente Multe servicii funcționează ca la carte... pe hârtie Inspectoratul Național pentru Evidența Persoanelor a anunțat ieri că serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor au devenit operaționale. Pentru a intra în posesia unor date cu caracter personal din Registrul Național pentru Evidența Persoanei, cererile vor fi adresate serviciilor publice comunitare ideale. La noi, există acest serviciu la nivel de județ, în subordinea CJT, iar la Timișoara, în subordinea Primăriei. Celor de la București li s-ar părea funcționale aceste servicii, însă cetățenii nu pot fi de aceeași părere. Petrișor Nădăștean, secretarul general al CJT, spune că se lucrează normal, dar există dificultăți. Cea mai acută este a spațiului inadecvat, o parte a personalului lucrând în vechiul sediu de la Poliția Municipală, iar altă parte în beciul Palatului Administrativ. Li s-a repartizat și o aripă de la Poliția Municipală, dar în ea este evidența populației municipiului, care nici ea nu se simte prea bine. Se lucrează cu funcționari publici, personal contractual și polițiști detașați, iar bugetul este unul de urgență, din cel rectificat al CJT. S-a încercat și organizarea unui concurs pentru informaticieni, dar nu s-a prezentat nimeni. Așa că e vorba despre o bulibășeală, care arată frumos doar pe hârtie și în capul celor din Capitală. L. CONDEA Spațiile pentru Evidența Persoanei sunt improprii și se lucrează greu Prostituate pasionate de fotbal Cupa Mondială la fotbal de anul viitor se anunță încă de pe acum o afacere excelentă. Dacă japonezii au anunțat deja că prezența selecționatei nipone la turneul final din Germania duce beneficii de două miliarde de euro, pe de altă parte organizatorii se așteaptă la o adevărată migrație de prostituate în perioada manifesărilor. Aproximativ 40 000 de prostituate ar putea veni „la lucru“ în Germania cu ocazia Mondialului din 2006." „CM oferă oportunități pentru câștiguri de tot felul. Toate afacerile vor merge foarte bine“, a recunoscut inclusiv Asociația de ajutorare a prostituatelor - Hydra - prin vocea Katherinei Cetin. Unele orașe care găzduiesc meciuri ale turneului final în perioada 9 iunie - 9 iulie încep deja să se organizeze pentru a face față acestei situații, mai ales că Germania a legalizat prostituția din 2001. Astfel, la Köln și la Dortmund vor fi puse la dispoziția prostituatelor și clienților lor cabine special amenajate, dotate cu toalete și dușuri, iar la Berlin se caută sponsori cu ajutorul cărora să fie distribuite 100 000 de prezervative în preajma Stadionului Olimpic. CRISTIAN ONACA SUPER LOTO 5 din 40 JOKER: 16 19 37 36 10 ® Când bate vântul, înfrunzește pericolul Vremea rea din ultimele zile face din nou probleme. De data aceasta, nu ploaia e cea care dă neapărat bătăi de cap, ci vântul puternic. Rafalele fac ca ramurile copacilor ori chiar pomi cu totul să se rupă. Ieri, la o plimbare prin oraș, nu puține erau trotuarele pe care puteau fi zărite tot felul de crengi, mai groase ori mai subțiri. Pompierii au avut și ei mai multe solicitări pentru îndepărtarea materialului lemnos care a cedat în lupta cu vântul. Astfel, au fost solicitați să intervină pentru a îndepărta un pom căzut pe un autoturism, dar și să se cațere pe un acoperiș pentru a-l debarasa de crengile ce s-au desprins dintr-un plop și au aterizat acolo. Și în zona centrală au fost probleme. O creangă solidă s-a rupt dintr-un copac ornamental aflat chiar lângă Palatul Dicasterial, căzând pe trotuar la o oră la care zona e intens circulată, mai ales de cei care au probleme de rezolvat pe la Parchet ori instanțe. Din fericire, nu au fost victime. Palatul Dicasterial, o clădire simbol pentru Timișoara, a dat mari bătăi de cap și în iarnă când, în urma încălzirii vremii, zăpada de pe acoperiș a căzut, rănind o persoană și distrugând mai multe mașini, unele chiar ale Ministerului Public, procurorilor și judecătorilor care lucrează aici. DANIELA A. BUDICI Vântul puternic a rupt crengile copacilor