Agenda Zilei, iunie 2005 (Anul 10, nr. 128-152)

2005-06-11 / nr. 137

Prezervative pentru sinistrați Crucea Roșie din Italia a trimis o mie de prezervative sinistraților din Foeni, printre pachetele cu medicamente oferite ca ajutor în momentele grele ale inundațiilor. „Le împărțim la cerere. Vin oamenii și le dăm“, ne-a spus dr. Mariana Canca, medicul comunei Foeni. „Prevenția trebuie făcută!“, a adăugat ea, pe un ton profesionist. La început, prezervativele au constituit subiect de glumă printre oamenii de la Primăria Foeni. Dar pe urmă, după ce au apărut primele cereri, lucrurile au fost luate în serios. Pe lângă prezervative, s-au primit și tot felul de medicamente, unele dintre ele, puține, gata expirate sau cu termenul de garanție aproape de a fi depășit. „Medicamentele care nu mai pot fi folosite vor fi duse la incinerator, la Timișoara, la„ Pro Air Clean“, ne-a explicat dr. Mariana Cauca, în aceste zile, la Foeni vor mai sosi mai multe pachete de igienă personală, de la Crucea Roșie------------------------------România. LUCIAN SAVA Paginile 5 și 6 Dr. Mariana Cauca împarte prezervative primite ca ajutoare E ) COtIDIAN DE IIRO^»DAEW1&SeHT ^ HMJ I sâmbătă,"J1 iunie 2005 /, Parteneriat pentru dezvoltarea regională Asociația Națională pentru Științe Regionale, Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității de Vest din Timișoara și Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest au deschis ieri simpozionul internațional cu tema Parteneriat pentru dezvoltare regională. Evenimentul, care se va desfășura și astăzi, tot în Amfiteatrul Dumitru Mareș din cadrul Facultății de Științe Economice de pe str. Pestalozzi nr. 16, Timișoara, a reunit ieri cercetători, experți și universitari din Japonia, Spania, Ungaria, Germania, Serbia și Muntenegru. Temele abordate au fost legate de aspectele instituționale ale dezvoltării regionale, rolul parteneriatelor și cooperărilor și au fost prezentate mai multe modele economice, strategii, politici și programe de dezvoltare regională. ADR Vest va prezenta astăzi, în cadrul unui workshop, rolul său de coordonator al politicilor regionale, în contextul în care, o dată cu gestionarea viitoarelor fonduri structurale, va juca rolul de organism intermediar în cadrul Programului operațional regional, în programul pe termen scurt al ADR Vest figurează și lansarea înfrățirii instituționale cu Regiunea Cantabria din Spania, care va avea loc miercuri, 15 iunie, la Timișoara. Cu acest prilej va veni și ambasadorul Spaniei la București, excelența sa Pablo Garcia Berdoy. C. BOGDAN Și oamenii de știință sunt interesați de o mai bună cooperare regională Supliment Weekend Uzina de oaie și poluarea Responsabilii unui serviciu de autobuze din sudul Angliei au achiziționat de curând un vehicul mai deosebit, care utilizează uzina de oaie pentru a reduce poluarea. Autobuzul este dotat cu un rezervor care conține urina, iar aceasta este pulverizată în gazele de eșapament, reducându-se astfel emisiile de oxid de azot. „Este o nouă metodă prin care se reduce poluarea și credem că are viitor. Pasagerii nu au pentru ce să-și facă griji și nu s-a ajuns până acolo încât să punem o oaie în spatele autobuzului“, a declarat directorul companiei Stagecoach South, Andrew Dyer. Procedeul constă în obținerea ureei pure pe baza urinei brute recoltată în ferme. Amoniacul prezent în uree transformă la rândul său oxidul de azot în azot și în apă, care ajung apoi în atmosferă. Un autobuz echipat astfel deservește de luna trecută orașul Winchester. Andrew Dyer a recunoscut că la început a provocat râsete când a afirmat, la o conferință în Birmingham, că uzina de oaie are capacitatea de a face autovehiculele mai curate. „Cu toate acestea, a devenit realitate“, a adăugat el. Nu violenței prin Bâlciul borcanelor Pentru cei care încă mai cred că bătaia e ruptă din rai, organizația Salvați Copiii, filiala Timiș, continuă campania Spune Nu violenței! Tema face obiectul unui studiu al Alianței Internaționale Salvați Copiii, la recomandarea Comitetului ONU. Conceptul de violență asupra copilului include toate formele de agresiune fizică sau psihică, neglijare, rănire, abuz emoțional și sexual. Sloganul sub care, în acest an, va fi desfășurată campania a fost ales de elevii voluntari Salvați Copiii Timiș. Bâlciul borcanelor, ca expresie a fragilității sticlei, dar și a sufletului copilului. Astăzi, în Piața Victoriei, între orele 13-18,30, va fi desfășurat un prim maraton artistic. Vor fi momente muzicale, scenete de teatru, concursuri și expoziție de borcane pictate de elevi (pentru că violența are culoare), care vor fi licitate publicului. Seara, de la ora 20, copiii vor trage un semnal de alarmă cu o sută de borcane pictate în roșu în care vor aprinde o lumânare. Roșul conturează și îngerul bătut, imagine imprimată pe tricourile albe care vor fi purtate de organizatori. Borcanele purpurii se vor regăsi și în Parcul Rozelor unde, între orele 19-22,45, va avea loc un concert susținut de trupele My Shadow, Oranj, Rio, Blue Station, Regal și Blazzaj. LIZA KRATOCHWILL Organizatorii mizează pe participarea publicului la manifestare Treabă ageră de VIP Immim La examene se promit destituiri pentru protocoale Directorii de școli au fost atenționați încă o dată cu privire la tradiția protocoalelor strânse pentru comisiile de examen. Ieri, la ședința cu managerii școlilor, s-a dat citire ordinului șefului învățământului, ministrul Mircea Miclea. „Această tradiție e imorală, ilegală și aduce prejudicii grave școlii românești. Dacă vom constata astfel de cazuri, vom lua din start cele mai drastice măsuri legale, mergând până la destituirea celor care se vor dovedi vinovați și retragerea dreptului școlii în cauză de a mai organiza examene. Orice inițiativă a comitetelor de părinți de a strânge fonduri pentru protocol sau cadouri trebuie respinsă, în caz contrar vom considera că s-a derulat cu complicitatea dascălilor“, a transmis ministrul. Conducerea Inspectoratului Școlar Timiș a mai spus că vor fi controale în centre, dar și la sfârșitul zilei de examen. Directorii spun că se creează o confuzie între așa-zisul protocol și banii de banchet pe care elevii îl au la terminarea liceului. ANICA Conducerea Inspectoratului Școlar i-a avertizat pe directorii școlilor