Agenda Zilei, iulie 2005 (Anul 10, nr. 154-179)

2005-07-22 / nr. 172

Patru explozii minore i-au speriat ieri pe londonezi wmamn ^Nr 172 12 678^MBPSSt J*j WL. i æJbSë CJT mai are susținere pentru societatea APCAN Prin parteneriatul încheiat de societatea APCAN de management al rețelelor de apă și canal din județ cu Aquacomm din München s-au derulat mai multe proiecte, la care partea germană este finanțator și consultant. Printre aceste proiecte se numără și alocarea fiecăreia dintre cele 45 de comune membre în APCAN a câte 2 000 de euro pentru realizarea de foraje. Pentru că acest număr s-a majorat cu alți 14 membri, și aceste localități vor primi câte 2 000 de euro, după cum a precizat reprezentantul A quacomm, Peter Kostner, care a fost ieri oaspetele vicepreședintelui CJT Marius Popo vici, artizanul societății APCAN. Specialistul german în apă și canal a subliniat că parteneriatul cu APCAN va continua cu o finanțare brută de 500 000 de euro, fonduri nerambursabile cu care se va realiza reabilitarea și extinderea unor rețele de apă. O problemă de perspectivă ar putea fi legată de condiționarea accesării, după 2007, a fondurilor structurale pe proiecte de apă și canal de existența unui operator unic la nivelul județului, după cum a atenționat Ministerul Mediului. Acest operator ar putea fi Aquatim, care se va transforma în societate comercială, dar care trebuie acceptat ca operator unic de primăriile din Timiș. C. BOGDAN Specialiștii nemți au subliniat că sprijinul va continua și în 2006 Timișorenii vor renunța deocamdată la bălăceală Gata cu scăldatul la Albina și Șag Apa Timișului nu este bună de scăldat, spun medicii sanitari timișeni. Ultimele buletine de analiză a probelor de apă prelevate de ei în zonele naturale de agrement și de îmbăiere de la Șag și Albina nu sunt deloc încurajatoare, așa că cel mai bine ar fi să renunțăm deocamdată la bălăceală. Și de vină pentru că în plină vară toridă nu ne putem răcori în Timiș sunt doar inundațiile din aprilie. Pe de altă parte, medicii susțin că apa fântânilor publice din Timișoara nu are nici un cusur, deci se poate consuma în voie, neexistând pericol de îmbolnăvire. Au fost recoltate în ultima perioadă 76 de probe de apă de la 71 de fântâni publice forate pe teritoriul municipiului. Pentru zgomotul produs, care depășea valorile admise și deranja locatarii, patronii de discoteci și terase din zonele Stadion, Spitalul Județean și Circumvalațiunii au încasat amenzi cuprinse între 600 lei (6 milioane lei vechi) și 2 000 lei (20 milioane lei), iar Primăria a fost înștiințată pentru a limita orarul de funcționare a gălăgioșilor. SORINA BUCURESCU De la Seara Campionilor au rămas 377 000 de euro din Moldova i-au determinat pe organizatori să redistribuie în mod egal fondurile. Gică Popescu a anunțat că s-au încasat 680 000 de euro, din care 205 000 euro din bilete, 268 000 euro din licitația tricourilor și 207 000 euro de la sponsori. Au fost cheltuiți 403 000 de euro, astfel că au rămas 277 000 de euro. La aceștia se adaugă o donație de 100 000 de euro, de la o persoană al cărei nume nu a fost făcut public. CRISTIAN ONACA Seara Campionilor, cel mai important eveniment fotbalistic din 2005, tinde să devină și o eficientă acțiune caritabilă. Ieri, organizatorul acestei gale, firma de impresariat Becalia Popescu, a făcut cunoscută rețeta financiară. Astfel, 377 000 de euro se vor îndrepta spre cele mai afectate zone de inundațiile acestui an, Timișul și județele din Moldova. Deși inițial se stabilise ca întreaga sumă să revină județului nostru, recentele evenimente Gică Popescu a demonstrat că nu va rămâne cunoscut doar drept un mare jucător, ci și un mare caracter Tinere, mașini de făcut bani Lucrătorii de la Centrul Zonal de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog Timișoara au anihilat o rețea profilată pe exploatarea sexuală a unor tinere, unele dintre acestea minore. Acțiunea a avut numele de cod Gipsy, liderii rețelei fiind romi, iar o parte din persoanele traficate aparținând aceleiași etnii. Filiera a fost monitorizată vreme de cinci luni. S-a reușit prinderea în flagrant a unui membru al rețelei Luminița R., de 29 de ani, care, ca să folosim termenul uzitat de polițiști, păstorea șapte tinere silite să se prostitueze, banii rezultați fiind predați lui Florian D., de 32 de ani. A fost identificat și Mihail V., de 38 de ani, cel care asigura protecția fizică a tinerelor care se prostituau, aceasta dacă vreun client refuza să plătească fetei ori devenea violent față de aceasta. Fetele nu erau ținute în palmă, ci, dacă nu produceau suficienți bani ori nu mulțumeau clienții, erau bătute crunt. Chiar și Lumina B.o încasa de la Florian D., fiind silită și ea să se prostitueze. Cei trei inși depistați că sunt implicați în această afacere au fost arestați pe 29 de zile pentru trafic de minori și proxenetism. C.TENCHE SUPER LOTO 5 din 40 uD JOKER: 45 1 2 32 12vr Printre porțelanuri Splendide figurine de porțelan-biscuit regal de Sevres, modele în ceramică Erturia făcute în atelierele Wedgwood din Anglia, porțelanuri marca Meissen, faianță de Batiz, teracote după bronzuri antice, piese decorative turnate intr-un vechi atelier din Ronaț, carafe, potire, pocaluri de cristal de Boemia, sticlărie transilvăneană veche și piese Biedermayer sunt, printre gravuri de Paul Famegalli înfățișând vestigiile de la Pompei, cuprinse în expoziția realizată de Marcela Oprescu cu titlul Ipostaze ale clasicismului, deschisă ieri la Secția de Artă a Muzeului Banatului. Pe cât de fragile exponatele, pe atât de ferme speranțele formulate de directoarea Tatiana Bădescu: „Am curaj să spun acum că în 31 octombrie vor fi finalizate lucrările de amenajare a spațiilor expoziționale din aripa Mercy și latura dinspre Piața Unirii ale Palatului Baroc. Mai mult, în 29 iulie se va afla la Timișoara ministrul secretar de stat Virgil Nițulescu, cu care vom discuta câteva probleme de finanțare, inclusiv din surse externe“. S. P. DONICI Tatiana Bădescu e convinsă că saga Barocului se apropie de happy-end