Agenda Zilei, iunie 2006 (Anul 11, nr. 127-152)

2006-06-10 / nr. 135

Explozie de culori și sunet în deschiderea CM de fotbal Cel mai așteptat eveniment sportiv al anului 2006, Cupa Mondială de fotbal, a început aseară în Germania. Peste 59 000 de spectatori au umplut tribunele impresionantului stadion Allianz Arena din capitala bavareză München. Și nu au avut ce regreta pentru că la întâlnirea cu întregul mapamond Germania s-a pregătit extraordinar. Organizatorii au reușit să pună în scenă o ceremonie de deschidere unică, creată de regizorul Christian Stuckl. Un amestec între dansurile populare bavareze și modernism, cu 80 de dansatori de hiphop și breakdance, însoțiți de 120 de toboșari. Iar ca o premieră mondială, FIFA a reușit să îi adune la un loc pe toți foștii campioni mondiali aflați încă în viață, 164 de campioni mondiali defilând pe teren. Trofeul Cupei Mondiale a fost purtat de legendarul Pele, triplu câștigător al CM, și de cunoscutul manechin german Claudia Schiffer. Onoarea de a deschide oficial competiția i-a revenit președintelui german Horst Koehler. Imnul oficial a fost interpretat de creatorul său, Herbert Gronemeyer, acompaniat de cei doi colegi ai săi din Mali, Amadou și Mariam. După ceremonia de deschidere, în primele două jocuri ale Cupei Mondiale 2006 s-au înregistrat următoarele rezultate: Germania - Costa Rica 4-2 și Polonia - Ecuador 0-2. CRISTIAN ONACA Spectacol impresionant la debutul Cupei Mondiale Rolf Maruhn este un fan al fotbalului Au țintit poarta Deschiderea Cupei Mondiale de Fotbal i-a atras aseară pe timișoreni în Piața Unirii, unde Primăria și reprezentanții diplomatici germani la Timișoara au pregătit un program special. Proiecția meciurilor pe un ecran imens, amplasat lângă scenă, un concurs de șutat la poartă și un concert al trupei germane Marracash Orchestra, în pauza dintre cele două meciuri, i-a adus pe timișoreni laolată, terasele umplându-se până la refuz. Contra sumei de doi lei, oricine s-a putut înscrie în întrecerea de tras șuturi la poartă. Printre cei care au pus piciorul pe minge pentru a ținti spre una dintre cele două găuri din panoul de lemn s-au numărat viceprimarul Adrian Orza, prefectul Ovidiu Drăgănescu, oameni de afaceri germani, mulți tineri și copii, în timp ce consulul Germaniei, Rolf Maruhn, s-a rezumat la oficiile de gazdă. ITPBBSMMVVM O ANA MONORAN I COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT Sâmbătă, 10 iunie 2006 : 9 / L60 / / 24 pagini bani (6000 lei) Supliment Weekend Cafeaua dezleagă limbile o ceașcă de cafea tare poate fi de mare ajutor în negocieri sau discuții, atunci când părțile implicate nu prea mai au chef de vorbă și se cantonează pe niște poziții rigide, susține o echipă de oameni de știință australieni. Pentru a verifica acest lucru, a fost realizat un experiment pe 150 de voluntari, cărora, pentru a nu-i pune în gardă, li s-a dat să bea o băutură cu cofeină dar cu gust de portocale. După 40 de minute, cercetătorii le-au pus întrebări pe teme controversate, cum ar fi, de exemplu, eutanasia. Rezultatele discuțiilor și răspunsurile au fost comparate cu unele anterioare, obținute înainte de servirea băuturii cu cofeină. Cei care au primit băutura cu cofeină și-au schimbat părerea mult mai rapid decât cei care nu au primit. Acesta este rezultatul activității mult mai intense a creierului și nu a îmbunătățirii stării de spirit. Atunci când voluntarilor le-a fost distrasă atenția și nu s-au mai putut concentra, aceștia au continuat să-și păstreze părerile. Personalități atrase de flori Pagina 2 Mario Moretti Polegato ne îndeamnă să ne găsim specificul Să ne găsim calea Ieri a sosit la Timișoara consulul general onorific al României la Treviso, Mario Moretti Polegato, care este și om de afaceri, firma Geox fiind binecunoscută, mai ales că și Papa poartă pantofi din această marcă făcuți la Timișoara. Expert în economie, venind de la New York, de la o conferință internațională, el a discutat cu jurnaliștii despre aderarea noastră la Uniunea Europeană, cu bune și rele. In cadrul discuțiilor, s-a remarcat că multe firme de la noi nu sunt pregătite să-și ofere produsul. România trebuie să se specializeze în anumite sectoare. Italia e recunoscută pentru cultură, modă, turism, Germania pentru tehnologie, automobile, Franța pentru supermodă, cultură, industria de carte. Și România ar trebui să-și găsească o cale. „Intrăm în Comunitatea Europeană, însă fiecare are specificul ei. Istoric, suntem considerați grânarul Europei, dar veșnic am fost furați de turci, de ruși, și chiar de noi înșine“, a remarcat Mario Moretti Polegato. El a avut aseară și o întâlnire cu primarul Gheorghe Ciuhandu, una dintre teme fiind că în marile orașe fabricile se închid și se transformă în cartiere rezidențiale, după normele europene zonele industriale scoțându-se în afara orașului. L. CONDEA Revoluția își revendică răspunsurile în fiecare zi Revoluția din 1989 tace sub un clopot de sticlă. Un copil, un înger și un demon au lăsat aseară tăcerea să vorbească în memoria martirilor, în timp ce, pe o bandă în eter, voci căutau răspunsuri. Happening-ul petrecut în spațiul Art Club Bastion i-a atenționat pe invitații Doinei Magheți că „e nevoie să ne amintim în fiecare zi”. Pornind de la noul său volum de versuri - Cum să iau un taxi până la Dumnezeu - editat la Marineasa, Doina Magheți s-a declarat împotriva lansărilor plicticoase și și-a invitat apropiații la „o discuție bizară despre vremurile în care trăim”: „De ce a trebuit să moară atâția copii în Revoluție? Să vină Dumnezeu în blugi și-n adidași în față mea că am multe să îi spun”. Copilul (Andreea Carmen Ionescu, elevă în clasa a IV-a la Colegiul Carmen Silva) pune mereu întrebări, dar nu găsește răspunsuri. Lângă ea, tac îngerul și demonul interpretați de studenții la Arte Daniela Niculete și Alexandru Baciu. „Copiii sunt uneori mai drastici decât noi. Fetița mi-a pus în realitate aceste întrebări”, a explicat autoarea, ghidându-i pe cei prezenți spre „materialul documentar nesecret din arhiva Memorialului Revoluției”. Istoricul Miodrag Milin și Traian Orban, președintele Memorialului, i s-au alăturat aseară Doinei Magheți. O. MONORAN Un copil, un înger și un demon au fost aseară personaje în happening-ul Doinei Magheți