Agenda Zilei, septembrie 2006 (Anul 11, nr. 206-231)

2006-09-15 / nr. 218

Scopul: numărul unu în comerțul cu produse proaspete în cursul zilei de ieri a fost inaugurată oficial Piața de gros MegaFresh Timișoara, de față fiind reprezentanții finanțatorilor acestei investiții, respectiv, Susanne Kästner, vicepreședinta Bundestag-ului (Germania a contribuit la realizarea acestei piețe, a doua ca mărime în țară, după București, cu suma de 2,6 milioane de euro, iar municipalitatea cu 1,6 milioane de euro, primarul Gheorghe Ciuhandu și Victor Ștefan, directorul general al SC Piețe SA. Alături de ei au fost prezenți la eveniment zeci de aleși locali și județeni, manageri de firme și sute de cetățeni care au avut ce admira și cumpăra dintre produsele expuse. Piața acoperă suprafața de 2,46 ha (cu posibilități de extindere) și „oferă toate facilitățile necesare depozitării și comercializării en gros a legumelor și fructelor proaspete, conform standardelor UE”, după cum a subliniat Susanne Kästner. Angrosiștii trebuie precizat că această piață este concepută pentru comerț în catități mari, nu este o piață pentru comerț în detaliu. Doar până luni se mai vinde aici în detaliu) au la dispoziție 23 de boxe individuale și două camere frigorifice (fiecare boxă are circa 60 mp) .Scopul nostru este să devenim numărul unu în comerț cu produse proaspete, de aici și denumirea MegaFresh”, a precizat în final primarul Gheorghe Ciuhandu. VIORICA RUBANSCHI Oficiali din Germania și Timișoara au inaugurat ieri Piața de Gros, investiție de 4,2 milioane de euro, a doua de acest fel ca mărime din țară COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT J M JÊ, vineri, 15 septembrie 2006 f-Wi ! li 60 bani Elevii se întreabă cui vor da azi florile Dascălii preuniversitari timișeni încă nu știau ieri dacă încep sau nu în condiții obișnuite noul an școlar și cu atât mai puțin elevii și părinții lor, care sunt derutați de știrile privind protestele organizate de dascăli. „Toți liderii din Timiș participă mâine (azi n.r.) la un miting de protest, dar am transmis în teritoriu, la fiecare școală, să se boicoteze deschiderea anului școlar prin renunțarea la festivități”, a declarat Virgil Popescu, liderul a 7 400 de preuniversitari, afiliați la Federația Spiru Haret, din cei peste 11 000 de dascăli din Timiș. Pe de altă parte, inspectorul școlar general Sandu Golcea susține că azi școala se va deschide, iar inspectorii vor participa la festivități. Diriginții trebuie să preia clasele, să împartă manualele, învățătorii să-și cunoască elevii și să le iasă în cale părinților și copiilor. „Fetița mea începe anul acesta clasa I și visează de mult să-și întâmpine învățătoarea cu flori. Cui o să-i dea ea florile? Cum își va aminti de prima ei zi de școală?”, este părerea unui părinte care realizează că azi e una din cele mai importante zile din viața copilului. Sindicatele din învățământ au anunțat, încă de marți, că vor boicota începerea anului școlar, fiind nemulțumite de propunerea de majorare a salariilor făcută de Executiv, pe care o consideră indecentă. ANICA Pentru cei din clasa 1,15 septembrie este o zi greu de uitat <51 HTH wwi 5 din 40 J Willi “TV 40 V116g V ® L Politologul Silviu Brucan a încetat din viață. Politologul Silviu Brucan s-a stins din viață aseară, în urma unui stop cardiorespirator, la Spitalul Universitar din București. Medicii au constatat decesul în jurul orei 22.50, după circa 20 de minute de resuscitare. Brucan, în vârstă de 90 de ani, a fost supus în 3 septembrie unei intervenții chirurgicale de mare risc, care a durat aproximativ șapte ore, după ce a fost diagnosticat cu anevrism al aortei abdominale infrarenale în expansiune cu iminență de ruptură. El a fost, ieri, reintubat, după ce în ultimele 24 de ore starea de sănătate a pacientului s-a deteriorat, ca urmare a unor complicații postoperatorii majore. Brucan a fost, în perioada comunistă, secretar general la ziarul Scânteia și ambasador al României în SUA (1955) și la ONU (1959-1962). A fost unul din semnatarii „scrisorii celor șase” împotriva lui Ceaușescu. Imediat după 1989, a fost membru al FSN, în ultimii ani analistul politic a fost invitat al emisiunii Profeții despre trecut, de la ProTV. Istoria se face cu papioane și cravate Dintre cele 2 000 de cravate, cavaliere și papioane colecționate de-a lungul anilor de universitarul timișorean Ion Iliescu, câteva sute, transportate la Secția de Etnografie a Muzeului Banatului cu ajutorul câtorva geamantane, au devenit piese bune de privit într-o năstrușnică expoziție. Unt sau colorate, cu flori, dungi ori animale, de la bufnițe la căței, de la girafe și pisici până la personaje de desene animate precum Bugs Bunny ori Porky Pig, din mătase, din piele ori din lână, țesute sau împletite, cravatele din expoziție se lasă văzute și-n vitrine, dar și de la înălțimea simezelor transformate-n suporturi. Fistichii, unele dintre ele par... mici glume vestimentare, bune de-nviorat o ținută prea scorțoasă, în vreme ce altele, mai cu seamă lavalierele și papioanele, spun povestea unor seri de gală pline de strălucire., Am colecționat multe lucruri la viața mea, a mărturisit profesorul Iliescu, cărți, documente, scrisori și am făcut cu ele peste 300 de expoziții. Am vrut ca aceasta de azi să fie nelegată de tipar și de carte. Majoritatea pieselor sunt noi, iar dintre cele vechi doar una are o istorie - un papion alb care a aparținut lui Ion Vidu. Mai am pe undeva, dar nu cred că se află aici, lavaliera lui Sadoveanu...‘ C.D.TOMOV Ion Iliescu are o colecție de 2000 de cravate Dublă victorie în UEFA Pagina 12 România este simțită ca patrie de mulți germani Germanii din Banat pot spune că ei cunosc ce înseamnă dezrădăcinare, au simțit-o atunci când forțați de împrejurări au luat-o spre țara de unde își aveau naționalitatea. însă, locul în care s-au născut și unde au trăit, pământul pe care ei îl numeau natal, era românesc, îndeosebi Banat. Despre rădăcini și dezrădăcinare, despre drumul României și locuitorii săi s-a discutat ieri, la Hotel Timișoara, în cadrul celei de-a patra ediții a Festivalului MifOst la care au participat personalități ale orașului și ale minorității germane, festivalul, deschis ieri dimineață la Universitatea de Vest, aniversează și un deceniu de activitate al Asociației MifOst. Alături de temele de inters, manifestarea cuprinde și filme, concerte simfonice și seri de lectură. Azi, de la ora 22, în Piața Unirii se proiectează Lost Found, iar Centrul Cultural IICA găzduiește concertul trupei Brains. ADRIANA NICA Festivalul MitOst a avut ieri deschiderea celei de-a patra ediții