Agenda Zilei, decembrie 2006 (Anul 11, nr. 284-306)

2006-12-04 / nr. 285

NR. 285 (3100) */ ■M^ luni 60 bani 4 decembrie 2006 11 INN lIN 1 11 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs JJPiWI wil lit li| Investițiile în parcări, la mâna cetățenilor Timișorenii se pot pronunța asupra unui subiect care îi nemulțumește parcările din oraș. Administrarea Domeniului Public a purtat discuții cu mai mulți posibili investitori, concretizate până la urmă într-o ofertă de 53 de milioane de euro din partea unei societăți. Ar fi vorba de realizarea a șapte parcări, dintre care una subterană. Amplasamentele ar fi: sub ceasul floral de la Bega, Complexul studențesc-zona BRD, Circumvalațiunii, Brâncoveanu, Piața 700, strada Arieș, parcarea magazinului Bega. Cum pe lângă acest proiect cu șapte parcări consilierii locali au mai primit altul cu numai două, Piața 700 și strada Arieș, au cerut dezbatere publică. In consecință, Primăria Timișoara organizează o astfel de acțiune joi, 7 decembrie, de la ora 16, în sala de consiliu. Un subiect fierbinte de discuții va fi tocmai cel al parcărilor. Mai sunt și o serie de planuri urbanistice, printre care un centru comercial și o clădire rezidențială în zona Abator. Materialele pot fi găsite pe site-ul www.primariatm.ro, la avizierele Primăriei Timișoara sau la Biroul Relații Publice - camera 120. Până în 11 decembrie, se pot face și sugestii în scris asupra conținutului proiectelor, la tel./fax 0256-204886, e-mail adrians@primariatm.ro. L. CONDEA Lipsa locurilor de parcare e o problemă care îi nemulțumește pe timișoreni în Ghencea și tribunele s-au răfuit cu vizitatorii poliști FCU Poli Timișoara a pierdut derbiul din deplasare cu Steaua București, din prima etapă a returului Ligii I de fotbal, cu scorul de 3-1 (2-0). Dacă jucătorii timișoreni considerau că au avut ghinion în acest joc pierdut în fața campioanei, în schimb, personajele importante ale fotbalului românesc au fost de altă părere. Dumitru Dragomir, președintele Ligii Profesioniste de Fotbal, a precizat că a fost dezamăgit de Poli, care joacă fotbal „ca acum 30 de ani și are nevoie de jucători valoroși“, fiind imediat contrazis de conducerea alb-violeților. Trecând peste aceste declarații, trebuie spus că pe terenul Stelei, unul de Liga Campionilor, Poli nu a avut parte și de un arbitraj pe măsură, craioveanul Sebastian Colțescu dezavantajându-i în câteva decizii importante. Timișorenii nu s-au bucurat de un tratament prea bun nici din partea spectatorilor bucureșteni. Printre numeroasele injurii și șicanări, jucătorii bănățeni au fost bombardați cu coji de portocale, atunci când se apropiau de tribune. Cei 200 de suporteri ai lui Poli prezenți pe stadion au avut și ei parte de un tratament „special“ din partea spectatorilor. In chiar debutul partidei, fanii timișoreni au fost bombardați cu câteva scaune și torțe, însă nu toate „proiectilele“ și-au atins ținta. CRISTIAN ONACA Supliment Sport Suporterii steliști au folosit torțele pe post de proiectile la adresa vizitatorilor Din EST a răsărit Timișoara Jazz Festival „Suntem de departe cel mai privilegiat public de jazz din sud-estul Europei”, a spus Florian Lungu, vineri seara, în deschiderea primei ediții a Festivalului de Jazz Timișoara. Cu absolută îndreptățire, căci cel puțin alte patru nume ale artiștilor prezenți în weekend pe scena Teatrului Național ar putea fi cap de afiș al oricărui mare festival european: legendarul basist Eberhard Weber și percuționistul-vrăjitor Reto Weber, împreună „beatboxer”-ul Nino G, alăturate în măsură să inoveze major sunetul de jazz; trioul norvegian Trod Gustafsson, decantând rafinat toată melancolia fiordului nordic; Trigon, basarabenii care nuntesc folclorul cu o întreagă lume a improvizației în jazz; aportul românesc purtând nume ca Mircea Tiberian, Liviu Butoi, Anca Parghel și perspectivele ilustrate optimist de White Brighte Line. Dar a fost să fie Esbjom Svensson Trio (E.S.T.) și, oricât de neverosimilă până ieri, prezența în România a grupului care stă, de zece ani, pe chiar acoperișul jazzului mondial, face din nou născutul festival timișorean un reper greu de concurat pentru Balcanii muzicali. Că improbabilul s-a produs chiar la Timișoara ține de un fenomen unic, aproape donquijotesc. Fundația Culturală Jazz Banat. SIMONA P. DONICI Esbjöm Svensson Trio a făcut din noirăscutul festival un reper european Un român a spart serverele NASA Rețelele de calculatoare ale celor mai mari instituții americane precum NASA, Marina Militară și Departamentul american pentru Energie au fost sparte de arădeanul Victor Faur, 26 ani. Fost student la Timișoara, el a pătruns ilegal în peste 150 de computere ale instituțiilor publice din SUA, provocând pagube de aproape 1,5 milioane de dolari. Guvernul american bănuiește că Victor Faur, cu nickname SirVic, este liderul unui grup de hackeri numit White Hat Team (Echipa Pălăriilor Albe), care și-a propus să spargă computerele americane numai pentru că acestea ar fi cele mai sigure din lume. După ce reușea să spargă o rețea, Faur programa computerele să funcționeze ca un chat room, prin care comunica cu ceilalți membri ai rețelei. Tânărul este acuzat de nouă infracțiuni legate, printre care și conspirație: „Românul riscă 54 de ani de închisoare dacă va fi condamnat pentru toate acuzațiile aduse“, a declarat Thom Mrozek, purtător de cuvânt al Procuraturii federale. Specialiștii români în criminalitate informatică au confirmat că Faur este cercetat. „Cât a fost studentul meu nu s-a remarcat. Oricum, la noi învăța informatica legală. Nu cred că și-a dat seama ce face și este păcat că o astfel de minte strălucită este folosită în scopuri distructive, dar și mai gravă este pedeapsa“, a declarat Dan Lacrămă, cancelarul științific al Universității Tibiscus Timișoara și unul dintre profesorii care i-a avut tânărul Victor Faur. ADRIANA NICA Campusul studențesc, printre gherete .La Toulouse (Franța) complexul studențesc înseamnă clădiri de locuit (cămine), clădirile dedicate activităților culturale și sportive, cantine, sunt excluse barurile, gheretele, discotecile, magazine etc. La Timișoara complexul studențesc înseamnă gălăgie, stres, prostituție“, declară un timișorean, în urma întâlnirii dintre liderii studenților și autorități, singura schimbare a fost apariția unor limitatoare de viteză, câteva amenzi și atât. Gheretele se ridică în continuare, cu aprobare, barurile țin sunetul la maxim, iar căminele, cât sunt de mari, vor fi acoperite de chioșcuri. Studenții sunt amenințați, autoritățile nu trec prin campus să vadă cui i s-a aprobat folosirea unui spațiu, iar campusul a devenit talcioc. „Am rămas singuri în lupta de curățire a complexului. Nici autoritățile și nici studenții nu ne ajută. Suntem șantajați, amenințați să renunțăm la campanie“, a declarat Florin Bodin, președintele Ligii studențești din Facultatea de Mecanică a Universității Politehnica.ANICA Căminele studențești se ascund tot mai mult în spatele chioșcurilor LOTO SPECIAL 6 din 48 NOFTCC. 10»11