Agenda Zilei, iunie 2008 (Anul 13, nr. 127-151)

2008-06-10 / nr. 134

România a debutat promițător la Euro 2008 Echipa națională a României a început bine Campionatul European de fotbal din Austria și Elveția, obținând o remiză albă contra Franței, nimeni alta decât vicecampioana mondială, în jocul de debut al grupei C. La Zürich, în fața a aproximativ 15 000 de suporteri români, naționala pregătită de Victor Pițurcă a oferit o replică solidă puternicei reprezentative a Franței și a încheiat partida cu scorul de 0-0, rezultat care nu compromite în niciun fel șansele de calificare în sferturile de finală ale turneului final. România a fost o nucă prea tare pentru Franța. Lipsită de strălucirea lui Mutu, dar beneficiind de siguranța liniei de mijloc și a defensivei, România nu a tremurat aproape nicio secundă în fața Franței. Pițurcă nu a riscat să forțeze o victorie în compania vicecampioanei mondiale și și-a așezat echipa pentru a bloca toate culoarele spre poarta lui Lobonț. Tactica i-a ieșit tehnicianului român, pentru că Franța și-a creat puține șanse periculoase. Atenți în defensivă, tricolorii au neglijat atacul, acolo unde Daniel Niculae, sprijinit de Mutu, s-a zbătut în van. Un 0-0 echitabil după aspectul jocului, rezultat pe care l-au apreciat inclusiv francezii la finalul partidei, în cealaltă partidă a grupei, Italia - Olanda 0-3. Pentru România urmează vineri, tot la Zürich, o altă confruntare cel puțin la fel de grea, contra Italiei, campioana mondială. CRISTIANONACA Supliment Sport Tricolorii s-au apărat foarte bine în fața vicecampioanei mondiale AN COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT J I țt NR. 134 (3561) /marți Îobani | 10 iunie 2008 ||| ||||| | |||| 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs 111" Iii. IHHH Trei proiecte pentru cartierele istorice Trei proiecte întocmite de Primăria Timișoara în vederea modernizării cartierelor istorice ar putea obține finanțare din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), pentru perioada 2007-2013. Pentru a se evita unele greșeli și pentru a avea mai multe șanse de obținere a fondurilor necesare, proiectele au fost realizate cu sprijinul Societății Germane de Cooperare Tehnică (GTZ). Primul proiect are ca obiect creșterea calității vieții din cartierele Fabric și Iosefin, prin îmbunătățirea drumurilor, reabilitarea infrastructurii sociale și dezvoltarea unui mediu de afaceri durabil. Cele două cartiere și-au reunit propunerile în cadrul unui plan de revitalizare a zonei Canalului Bega ca zonă de agrement. Al doilea proiect depus de municipalitatea timișoreană urmărește modernizarea străzilor și a piețelor din cartierul Cetate, extinderea zonei pietonale existente și reorganizarea Pieței Libertății ca element de legătură în interiorul zonei centrale. Prin cel de-al treilea proiect se solicită fonduri pentru creșterea valorii turistice a cartierului Cetate. Planul propus vizează restaurarea clădirilor istorice, modernizarea iluminatului public și arhitectonic și realizarea unui sistem integrat de semnalizare și orientare turistică. D. TĂTĂRAN Clădirile vechi din centru vor fi puse în valoare, deoarece asigură farmec cartierelor istorice Pagina 6 Bush, turneu de adio Bombă ecologică în oraș Direcția Sanitar-Veterinară Timiș vrea să facă un crematoriu lângă Casa Tineretului. „Am obținut acordul de la Agenția locală pentru protecția mediului, avem aprobarea primăriei și am organizat o dezbatere publică. Va fi o instalație ultraperformantă de incinerare, pentru arderea probelor de la animalele bolnave care vin la noi la verificări. Vom face un coș înalt de 24 de metri, iar arderea resturilor animaliere se va face o dată sau de două ori pe săptămână. Nu trebuie speriată lumea”, a declarat directorul DSVSA, Ioan Jeleriu, la ședința Colegiului Prefectural de ieri. Lumea are toate motivele să se sperie, susține însă comisarul-șef al Gărzii Naționale de Mediu - Comisariatul Județean Timiș, Daniela Mincă: „Mi se pare o idee aberantă, e o adevărată bombă ecologică. Oricât de bine ar fi construit acest incinerator, nu are ce să caute în centrul orașului”. Prefectul Ovidiu Drăgănescu crede că oricâte filtre speciale s-ar pune și oricât ar fi de înalt coșul de fum, oamenii tot vor fi afectați. Și asta, cu girul instituțiilor statului. Nu este singura veste proastă pe care a anunțat-o șeful DSV, ieri, s-ar putea să avem și postă - I porcina: A. STRUGARIU Pagina 3 Un timișorean e cel mai tare în tatuaje Primul concurs național adresat tatuatorilor independenți din țara noastră, care s-a desfășurat la sfârșitul săptămânii trecute la Sibiu, s-a încheiat cu victoria reprezentantului orașului nostru, Tăvi, care s-a ales cu un set complet de aparate profesionale de tatuat. „Am realizat un tatuaj biomecanic (fuziuni biologice cu părți mecanice) cu schelete și embrioni, iar pentru acesta lucrul a fost destul de greoi, a durat cam șapte ore realizarea lui. Spre bucuria mea juriul a decis că merită să fiu câștigător“, ne-a declarat Tăvi, care activează în această branșă de nu mai puțin de 13 ani. Această recunoaștere l-a făcut să se gândească cât mai serios la participarea la concursuri internaționale de profil. „Mi-am demonstrat că merită să merg până-n pânzele albe, să trec peste limite și sunt hotărât să particip și la concursuri internaționale de profil. Intenționez să deschid un cabinet de tatuaje și să organizez și cursuri în vederea formării în această meserie“, ne-a declarat câștigătorul concursului național, care este cunoscut amatorilor de hardcore și prin activitatea sa ca muzician în trupa Era Ticăloșilor, de unde i se trage și porecla de „ticălosul“. ZOLTAN VARGA Tăvi a câștigat un concurs național de profil Dau mașina pe bicicletă Mulți timișoreni se declară dispuși să renunțe la mașini și să circule mai mult cu bicicletele, numai că în oraș există foarte puține piste amenajate pentru acest tip de vehicule. Amatorii de plimbări pe două roți, fără motor, au început chiar să se organizeze și speră să determine autoritățile locale să ia în considerare faptul că tot mai mulți locuitori ai orașului ar da mașina pe bicicletă și să amenajeze mai multe piste pentru ei. Timișorenii în cauză s-au raliat la o manifestare intitulată Masa Critică, care constă într-o plimbare în grup cu bicicletele, plimbare care are loc în ultima zi de vineri a fiecărei luni în mai multe orașe de pe glob, în Timișoara, Masa Critică ia startul din fața Catedralei Mitropolitane, la ora 18.30. Ei s-au constituit și într-un grup de discuții pe yahoo și și-au făcut o pagină proprie pe myspace.com. „Toate drumurile pe care le amenajăm sau le modernizăm de acum înainte vor fi prevăzute cu piste pentru biciclete”, spune Culiță Chiș, șeful Drumurilor din Primăria Timișoara. Inițiativă lăudabilă, doar că în acest fel timișorenii vor avea parte de respectivele piste peste câțiva ani. Bicicliștii propun ca pe anumite artere și pe trotuarele mai înalte să se traseze măcar niște marcaje care să le permită să circule în siguranță. Ideea nu ar fi rea, doar că în Timișoara multe benzi de circulație și mare parte din trotuare țin loc de parcări, așa că joc pentru biciclete nu prea mai este. în multe țări din Europa se circulă tot mai mult cu bicicletele, lucru care nu doar că rezolvă o parte din problemele traficului auto, ci ajută și la reducerea poluării generate de același trafic. DORINA TĂTĂRAN Mulți timișoreni sunt dispuși să circule mai mult cu bicicleta