Agenda Zilei, iunie 2008 (Anul 13, nr. 127-151)

2008-06-11 / nr. 135

##<J / 3 R fii 14 iM111 V111 +3Bsr COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ", I Jf? I , ANUL XIII / lift NR. 135 (3562) C2P miercuri 70 bani 11 iunie 2008 III Ht ilful 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs JlPiwJpiitvï ml Traian Băsescu și-a vândut Matizul Președintele Traian Băsescu și-a vândut, în luna mai, pentru 1000 de lei, autoturismul Matiz fabricat în 2003, potrivit celei mai recente declarații de avere semnate de acesta și postate pe site-ul Administrației Prezidențiale. în document se arată că șeful statului a vândut, pe 16 mai, către Gabriela Ivanov, acel autoturism. Potrivit declarației de avere din ianuarie 2008, singurul autoturism deținut de șeful statului era un Matiz fabricat în 2003. Președintele mai deține, împreună cu soția, o cotă de 31,5% dintr-un teren de 174 mp, precum și un teren de 46 mp, ambele situate în București și dobândite în 2003. Conform declarației, soții Băsescu au cumpărat, în 2003, un apartament cu suprafață construită de 370 mp, a cărui valoare de impozitare este de 248 791 lei, precum și un garaj de 30 mp, cu valoare de impozitare de 4 240 lei. Șeful statului deține bijuterii și ceasuri, dobândite între 1975 și 1989, în valoare de 20 000 lei și, resprectiv, 35 000 lei, precum și tablouri de 17 000 lei, dobândite între 1989 și 2000. Toate aceste valori sunt neschimbate față de cele înscrise în declarațiile completate de Băsescu în ianuarie 2007 și ianuarie 2008. LILIANA SEDU Traian Băsescu și-a actualizat declarația de avere Pagina 2 Calitatea vieții lasă de dorit bine reprezentate, cu câte trei orașe în primele zece clasate, în ceea ce privește poziția destinațiilor est-europene la nivel global. Praga se află pe locul 71, Budapesta pe 74, Vilnius pe 78, Ljubljana pe 82, iar Varșovia pe 85. Cel mai slab clasat oraș din regiune, Minsk, ocupă locul 183. Orașele cu cea mai scăzută calitate a vieții, clasate pe ultimele cinci locuri, sunt N’djamena (Camerun), Khartoum (Sudan), Brazzaville (Congo), Bangui (Republica Centrafricană) și Bagdad. Cel mai periculos oraș din lume este Bagdad. Clasamentul are la bază un sistem de punctaj în care New York este considerat referința, cu o sută de puncte. Studiul s-a desfășurat în 215 orașe și are ca scop sprijinirea guvernelor și a companiilor în relocarea forței de muncă. Bucureștiul ocupă poziția 108 din 215 orașe din lume în funcție de calitatea vieții și penultimul loc în Uniunea Europeană, într-un clasament mondial condus de Zürich, Viena și Geneva, potrivit datelor furnizate de compania de consultanță Mercer. în topul mondial, Bucureștiul s-a menținut pe același loc ca și anul trecut, fiind surclasat de aproape toate capitalele statelor UE. Raportat la regiune, condițiile de trai din București sunt superioare doar celor din capitala Bulgariei, Sofia; în schimb, Praga este orașul est-european cu cea mai bună calitate a vieții, urmat de Budapesta, Vilnius, Ljubljana și Varșovia, în timp ce Minsk are cele mai slabe condiții de trai dintre destinațiile din regiune, potrivit aceluiași studiu. Dintre statele UE, Germania și Elveția sunt cel mai LILIANA SEDU Bucureștiul ocupă penultimul loc în Uniunea Europeană în funcție de calitatea vieții în domeniul construcțiilor se fac cele mai puternice recrutări de personal Șansele de angajare cresc Cei care își vor căuta un loc de muncă în următoarele trei luni vor avea mai multe posibilități de angajare. Faptul este relevat de un studiu realizat de Manpower România în rândul angajatorilor români, care arată că 37% dintre aceștia intenționează să crească numărul de salariați, în timp ce numai 11% se așteaptă la o scădere a personalului. Studiul Manpower privind perspectivele angajării de forță de muncă măsoară intențiile angajatorilor de a crește sau de a diminua numărul de angajați, pe parcursul trimestrului următor. „Acest studiu, realizat pentru al doilea trimestru consecutiv în România, arată în continuare un interes deosebit al angajatorilor privind creșterea numărului de salariați“, afirmă Camelia Stănculescu, director general al Manpower România. Angajatorii din sectorul construcții raportează cele mai puternice activități de recrutare de personal; în schimb, cele mai mari, dar și cele mai neașteptate scăderi raportate în comparație cu trimestrul trecut sunt în sectorul industria extractivă, unde perspectiva de angajare prezintă o scădere de la +49% la +2%, precum și în sectorul restaurante și hoteluri (+8%), unde perspectiva angajărilor a înregistrat o scădere bruscă de 38 puncte procentuale, în Regiunea Vest, optimismul cu privire la mărirea numerică a personalului este ceva mai temperat decât în restul țării. Mai exact, 20% din firmele din Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara au planuri de expansiune. TUDOR M.LENGHER Marica s-a accidentat la cap Românii nu au putut să savureze prea mult rezultatul de egalitate obținut luni în fața Franței la Campionatul European de fotbal pentru că la numai o zi distanță au primit o veste îngrijorătoare. Atacantul Ciprian Marica s-a lovit la cap la un duel cu Marius Niculae în timpul meciului școală de la sfârșitul antrenamentului efectuat. Marica a primit îngrijiri medicale de la doctorul echipei naționale a României, Pompiliu Popescu, și nu a mai participat la restul ședinței de pregătire. După zece minute de îngrijiri, atacantul român, însoțit de Pompiliu Popescu, a fost dus cu ambulanța la spitalul din Saint Gallen. Oficialii delegației României au anunțat că accidentarea nu este gravă, însă acest lucru poate fi constatat doar după investigații suplimentare efectuate la spital. „Nu cred că problema lui Marica este chiar așa gravă, stați liniștiți. Din câte am înțeles, nu e nimic grav“, a anunțat directorul general al Federației Române de Fotbal, Ioan Angelo Lupescu. Dacă Marica va deveni indisponibil pentru restul turneului, în lotul României vor rămâne doar trei atacanți: Adrian Mutu, Daniel Niculae și Marius Niculae. CONACA Astăzi, Supliment Sport Din fața casei, o mașină a ajuns în Bega O familie de timișoreni a avut neplăcuta surpriză să descopere ieri dimineață că Dacia ce fusese parcată în fața casei, în zona Prințul Turcesc, a fost furată și a ajuns taman în canalul Bega. Nu era vorba despre un autoturism scump, ci unul care nu mai era folosit de vreun an, iar proprietarii intenționau să îl ducă la fier vechi. Mai mult decât atât, nici frâne nu mai avea, iar bateria nu se știe dacă mai funcționa. Tocmai de aceea, probabil că hoțul s-a lăsat păgubaș, și-a dat seama că nu poate ajunge prea departe cu Dacia furată, așa că a sărit din ea cât de repede a putut și a lăsat-o să alunece în Bega. Proprietarul a plecat la serviciu cu o altă mașină și ulterior a primit un telefon în care a fost anunțat că Dacia plutește în apă. Apoi și-a dat seama că de fapt mașina fusese furată în timpul nopții. Omul a chemat pompierii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Banat al județului Timiș, care au muncit mai bine de o oră pentru a scoate autoturismul la mal. Polițiștii au demarat cercetări, pentru a da de urma celui care a pus la cale toată năzdrăvănia. Se poate să fi fost vorba și de o glumă proastă, dar chiar și așa, cel care a facut-o va fi tras la răspundere pentru ea! C. CĂLĂRĂȘANL Pompierii au scos la mal Dacia ajunsă în Bega