Agenda Zilei, noiembrie 2008 (Anul 13, nr. 258-282)

2008-11-25 / nr. 278

__ _ __ 2 *//*/ iM ACTUALITATE 25 noiembrie 2008 PUNCTUL Becali se ia de gât cu Biserica Mult Prea Cuviosul George Becali își dă în petic în plină campanie electorală creștină: dă în gât Biserica! Ca și cum ar fi o amantă care l-a înșelat iar acum îi cere înapoi basmalele și mărgelele cu care i-a cucerit sentimentele. Deși divinitatea nu ține registre contabile, Gigi Becali este foarte scrupulos în a-și inventaria donațiile. A dat două milioane de euro pentru construcția Catedralei Neamului. I-a mai dat 100 000, bani de buzunar Patriarhului, la întronizare. I-a dat din toată inima, dar nu s-a așteptat să fie tratat cu atâta nerecunoștință. Mai întâi, catedrala nu numai că nu e gata, dar nici n-a început construcția ei. Iar cele 2 milioane stau și fac pui în haznaua Patriarhiei. Pui de care ar cam avea nevoie acum, că a venit criza și DNA-ul nu vrea să-i dea înapoi valiza cu alți 1,7 milioane de euro. De la care, de asemenea, ar fi putut scoate o dobândă frumușică, cu atât mai mult în vremurile astea de post la lichidități. Așa încât, pentru că biserica nu și-a ținut angajamentul de a înălța catedrala, omul vrea banii înapoi. Patriarhia zice că nu se poate, că mortul de la groapă nu se mai întoarce. Cum adică? Banii nu sunt morți, sunt vii și dacă ai grijă de ei cresc, se fac mari și fac alți bani! Colac peste pupăză, undeva pe unde Gigi a cumpărat un teren sunt niște măicuțe încăpățânate care nu se lasă alugate nici cu buldozerul. Păi de asta a dat Gigi bani la înscăunare, celui mai mare în grad, ca să-și bată joc de el niște soldăței de-ai generalului cu potcap! Acum veți înțelege mai bine revolta dreptcredinciosului Becali din Tunari. Om cu credință în Dumnezeu și în emisarii lui pe acest pâmânt, se vede sfidat și batjocorit de cei pe care i-a creditat cu produsul șansei sale. Convins până-n fundul sufletului că a făcut avere cu sprijinul direct al lui Dumnezeu, Gigi Becali a considerat firesc să plătească pentru asta o taxă, colectorilor pământeni ai Celui de Sus. Dar nici chiar așa! Lăsând gluma la o parte, criza pare să-l fi lovit pe latifundiarul de la Pipera mai tare decât e el dispus să accepte. Și l-a lovit exact la buzunarul în care ținea banii de cheltuieli curente. Și cum terenurile nu se mai vând deocamdată e nevoit să recupereze de pe unde poate. La urma urmei, și-a încercat norocul: dacă înalt Prea Fericitul era mai slab de înger, poate că i-ar fi dat înapoi banii de catedrală, iar, Gigi, fă-ți treaba acum când ai nevoie și îi dai tu înapoi când o trece criza. Dar înalt Prea Fericitul e tare. Nu doar de înger. P.S. Ca și darea afară a lui Hagi de la echipă într-o altă campanie electorală, nici acum Becali n-a ales cel mai bun moment pentru a-și demonstra calitățile de bun creștin. Chestia asta se poate calcula în procente. Lipsă. PE OCTAVIAN* ANDRONIC Iarnă grea în multe zone Mai multe localități au rămas fără energie electrică, iar circulația a fost dată peste cap Mai multe sate și cătune aparținând comunelor Gârda de Sus și Sohodol, dar și unele cartiere sau localități aparținătoare orașului Câmpeni din județul Alba sunt nealimentate cu energie electrică, potrivit unui raport al Comandamentului Județean de iarnă. Directorul Electrica Alba, Ioan Perju, a declarat că echipele societății sunt în teren și intervin pentru remedierea avariilor, însă odată ce rezolvă o problemă se confruntă cu altele noi apărute pe fondul vremii nefavorabile. Circulația se desfășoară în condiții de iarnă pe mai multe drumuri naționale și județene din județul Bistrița-Năsăud, în special din zona de munte, unde stratul de zăpadă măsoară aproape o jumătate de metru. Circulația a fost îngreunată și în Arad, Hunedoara sau Bistrița - Năsăud. Salvamontiștii din Bușteni, împreună cu colegii lor din Sinaia și Brașov, dar și cu jandarmi montani au reluat ieri, căutările celor doi turiști, un bărbat și o femeie, dați dispăruți sâmbătă după-amiază pe Valea Caraiman din masivul Bucegi, în cursul căutărilor de ieri, doi dintre salvatorii montani au fost surprinși de două avalanșe, în ajutorul lor sărind colegii care i-au scos de sub zăpadă nevătămați. Căderile de zăpadă au provocat probleme în multe județe S-a dus după ortacii săi Unul din cei trei mineri de la spital a decedat Unul din cei trei mineri de la Petrila internați la Spitalul de Urgență Floreasca din Capitală a decedat, ieri dimineață, în urma unui stop cardiorespirator. Mineral. Florin Bâlbă, care avea arsuri pe o suprafață mare de corp și un traumatism cranio-cerebral, a murit la ora 4.45, în urma complicațiilor suferite. La Spitalul de Urgență Floreasca din Capitală se mai află doi mineri de la Petrila, unul fiind în stare critică, dar stabilă, iar altul cu o stare mai bună. Două explozii au avut loc pe 15 noiembrie în mina Petrila; în urma deflagrațiilor, 12 mineri și salvatori au murit, iar alți 14 au fost răniți. Opt din cei 14 răniți în exploziile de la mina Petrila au fost aduși, în 16 noiembrie, în Capitală. Cinci dintre ei au fost internați la Spitalul de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri, unde au fost operați, iar alți trei mineri au fost internați la Spitalul de Urgență Floreasca. Alți șase mineri au fost internați la Spitalul de Urgență din Petroșani, ei fiind externați, miercuri după-amiază, întrucât evoluția stării lor de sănătate a fost bună. Nu a colaborat Adrian Vilău este „curat" Tribunalul București a decis că secretarul general al Uniunii Populare Social Creștine, Adrian Vilău, nu a colaborat cu Securitatea, respingând cererea Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității de a constata calitatea acestuia de fost informator. Decizia instanței, pronunțată în 19 noiembrie, poate fi atacată cu recurs la Curtea de Apel București. Surse din CNSAS au declarat că nu Colegiul este cel care decide dacă se face sau nu recurs într-un caz anume, în 27 iunie, CNSAS a sesizat instanța pentru a constata calitatea de colaborant cu Securitatea a fostului deputat PD, Adrian Vilău, actual membru al formațiunii politice conduse de Talpeș. Protest la instanța superioară 50 de persoane cer dreptul de proprietate Aproximativ 50 de persoane, proprietari de imobile în baza Legii 112 privind casele naționalizate au protestat, ieri, în fața sediului instanței supreme, cerând judecătorilor să-și motiveze decizia privind dreptul de proprietate. Protestatarii au avut bannere pe care scria „Azi proprietari, mâine boschetari”, „O nedreptate nu se repară cu altă nedreptate”, „Peste un milion de proprietari pe Legea 112, nedreptățiți de statul român”, „Pensionari și veterani, evacuați și fără bani” și au strigat „Judecători, semnați și publicați”. Un protest asemănător a avut loc în urmă cu aproape trei săptămâni, în fața instanței supreme. Protestatarii sunt nemulțumiți de faptul că magistrații încă nu au motivat și nu au trimis la publicare hotărârea pe care au luat-o după judecarea recursului în interesul legii în materie de proprietate, promovat de procurorul general al României. Protecția consumatorului fiÊtOÛ ROScHITMIJ .ESPAGUEM NU EVACUAT// /MBOG/ MAFIEI /mobili Proprietarii din imobilele naționalizate au ieșit în stradă ANI e tot fără vice. ■ TuTr] Funcția de vicepreședinte al Agenției Naționale de Integritate rămâne vacantă după ce nici la ultimul concurs pentru ocuparea acesteia nu a existat vreun candidat care să obțină notă de trecere. Membrii Consiliului Național de Integritate au luat act, în ședința de ieri, de faptul că niciunul din cei peste zece asipranți la funcția de vicepreședinte nu a reușit să obțină o notă de trecere la ultimul concurs, validând rezultatele obținute. Potrivit datelor comunicate de CNI, cei șapte candidați care au reușit să întocmească un dosar complet și care au și depus un plan de management - condițiile impuse pentru participarea la examen - nu au contestat rezultatele obținute, astfel că notele, toate sub șapte, rămân definitive. Rezultatul i-a determinat pe membrii CNI să dezbată o posibilă modificare a concursului, a subiectelor și tematicii. Membrii forului au fost divizați în opinii, unii susținând că nu este necesară modificarea subiectelor și punând rezultatul slab pe lipsa de pregătire a candidaților, iar alții propunând o serie de modificări la bibliografie pentru ca, odată cu repetarea sa, concursul să fie mai accesibil. „Totuși, trebuie să nu omitem faptul că acest concurs a fost promovat de cineva, iar tematica era aceeași. Mai mult, aceeași persoană a trecut apoi și examenul de președinte al Agenției, tot în baza acelorași reguli, așa că nu este un examen imposibil”, a arătat Xenia Cosette Teodorescu, unul din membrii CNI. în urma discuțiilor, membrii CNI au decis să consulte diverși experți și să decidă asupra oportunității modificării subiectelor de concurs. ZÂMBETE fIMIÎRE